Seuraa 
Viestejä27432

Oon kyllä taas niin siirtyny rinnakkaistodellisuuteen ettei mittään määrää.... Siis eka yks kaveri hehkuttaa tsätissä miten se on paneskellu naapurinsa kanssa aamu kuuteen asti ja miten se aikoo lähtee paneen lisää. Syynä se että yks mies anto sille pakit. Ja nyt äsken toinen kaveri laittaa WhatsUpissa, siis se kuka on mun kämpillä yötä tälläkin hetkellä (jos ymmärrätte mitä tarkoitan...............), että nyt ne tuli just saunasta. Ja ovat kuulemma panneet. Miks vitussa mun kaverit luulee että mua kiinnostaa vittujakaan niitten panemiset???!!!? Kohta varmaan viellä saatana äeti soittaa ETTÄ MÄÄ OON PANNU ISSÄÄS!!! Voi perkele en uskalla avata enää en konetta enkä puhelinta. Onneksi ovea en oo avannu viiteen viikkoon, mun tuurilla senki takana on kohta joku himonussija hehkuttamassa.

Siis ei siinä että kihistään, kähistään, tirskutaan ja hihitellään tyttöjen juttuja. Mutta kait siinä on joku roti että kuin yksityiskohtasesti asioista kerrotaan? Sanokaa, onko sille olemassa joku sosiaalisesti hyväksyttävä raja jota ei sovi ylittää? Toki se on eri bestisten kesken, tyttökavereitten kesken, vanhempien kesken (herramunsiunaa jeskamandeera) jne. Ja miksi joillakin on tarve kertoa liikaa yksityiskohtia? Miksi minut pakotetaan voyeristiksi??? Miksi joillekin ei riitä että ne vaan sanoo että sain kullia? Mikä on se kertomisen tarve? Sitte ku siihen selvitetään vielä hiivat ja tulemiset päälle niin kyllä alkaa tulla semmonen olo että piä hyvä ihmisriepu jotain itelläski.

Onkohan noilla se, että toinen noista kärsii todella huonosta itsetunnosta ja on lisäksi todella yksinkertainen (oon miettiny että miten se voi ees olla oikeustoimikelponen) ja toisen 12 vuotta kestänyt väkivaltainen parisuhde on päättymässä. Mutta siis, edes minä en villeimmissä hypomanioissani keskenkasvuisena teininä jakanut tarinoitani noin tarkasti.

Korostan edelleen, että minulla ei ole mitään ns. tyttöjen juttuja vastaan ja seksistä puhuminen sinänsä ei ole minusta lainkaan vastenmielistä. Mutta liika (yksityiskohtaisuus) on liikaa.

PS: En oo kännissä. Nyt.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (51)

Jutunkertoja hakee vahvistusta muilta kokemukselleen ja kohotusta itsetunnolleen. Sitä kiihkeämmin mitä alempana hän tuntee olevansa, tiettyyn rajaan saakka, jonka alapuolelta ei nousta esiintymään. Juopuneet ampuu jutuissaan yli koettaessaan saada kokemansa vahvemmin esiin, kuten sen euforiassaan tunsi. Toisen nousu on toisen lasku ja se hävinnyttä ahdistaa. Se tunne nousee esiin hyvin helposti vielä vuosienkin jälkeen kun sitä muisatelee ja siihen riittää uuden tilanteen samankaltaisuus. Myös myötähäpeää voi tuntea toisen puolesta.

Gallardo
Seuraa 
Viestejä313

Ihmiset panee ja ihmiset kertoo ja juttelee siitä mitä ne tekee. Jopa sinäkin Vatkain vatkaat sen CE-jonkun munaa. Mikä siinä nyt niin ihmeesti aiheuttaa traumaa jos joku kertoo siitä mitä se tekee? Normi setti.

Kertoo enempi siitä joka ahdistuu noista jutuista, kuin siitä joka kertoo rehellisesti tekemisistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Gallardo
Seuraa 
Viestejä313
tietää
Jutunkertoja hakee vahvistusta muilta kokemukselleen ja kohotusta itsetunnolleen. Sitä kiihkeämmin mitä alempana hän tuntee olevansa,...

Koskeeko tää myös Kuussakäymättömyyttä?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
tietää
Jutunkertoja hakee vahvistusta muilta kokemukselleen ja kohotusta itsetunnolleen. Sitä kiihkeämmin mitä alempana hän tuntee olevansa, tiettyyn rajaan saakka, jonka alapuolelta ei nousta esiintymään. Juopuneet ampuu jutuissaan yli koettaessaan saada kokemansa vahvemmin esiin, kuten sen euforiassaan tunsi. Toisen nousu on toisen lasku ja se hävinnyttä ahdistaa. Se tunne nousee esiin hyvin helposti vielä vuosienkin jälkeen kun sitä muisatelee ja siihen riittää uuden tilanteen samankaltaisuus. Myös myötähäpeää voi tuntea toisen puolesta.

Kuka on tässä se hävinnyt? Mitä tarkoitat sillä? Mukava ja ajatuksia herättävä kirjoitus, jatka samaa rataa ja täsmennä hieman.

Gallardo
Ihmiset panee ja ihmiset kertoo ja juttelee siitä mitä ne tekee. Jopa sinäkin Vatkain vatkaat sen CE-jonkun munaa. Mikä siinä nyt niin ihmeesti aiheuttaa traumaa jos joku kertoo siitä mitä se tekee? Normi setti.

Kertoo enempi siitä joka ahdistuu noista jutuista, kuin siitä joka kertoo rehellisesti tekemisistään.

Niin siis jopa minä vatkaan jonkun munaa, mutta en kierrä kertomassa kavereilleni että montako kertaa sitä pitikään vatkata. En ole suuri alapäähuumorin ystävä, mutta taidolla kerrottu härski tarina kyllä kutittelee minunkin naurohermojani. Kyse ei ole siitä, ettenkö voisi tirskua seurassa kaksimielisille vihjailuille siinä kuin toisetkin ja kokea sen hauskana. Tai kysyä kaverilta jolla on ollut yhden yön juttu että "No saikko kullia?" ja hymyillä empaattisesti myöntävälle vastaukselle.

Kyse on siitä, että missä menee se raja intiimien juttujen kertomisessa? Paljonko on liikaa yksityiskohtia? Tuleeko minun kuunnella kiinnostuneena ja nyökkäillä kuulin minä mitä tahansa? Onko ok kuulla että kuka teki mitä kenellekin? Kenellä seisoi ja kuka laukesi, vai laukesiko ja kuinka hiiva vaikeuttaa naimapuuhia?

Tuleeko kaikki kuulemansa vain ottaa onnellisena vastaan vai onko yksilöllä oikeus sanoa kiitos ei, liikaa yksityiskohtia? Tuleeko minun olla törkyjuttujen kaatopaikka ja kuunnella vieraiden ihmisten intiimeistä asioista? Eikö minulla ole oikeus ahdistua? Miksi ei ole?

Ja tästä päästään siihen että miksi kenelläkään on tarve puhua sänkypuuhistaan sen kummemmin kuin että "Saikko?" "Joo."? Kaikkiin kysymyksiin tässä voi Gallardon lisäksi vastata myös muut.

---

Luulen, että tämä(kin) asia tulee nyt esiin näin vahvasti, koska mulla on terapiassa juuri menossa omien rajojen etsiminen. Törmään jatkuivasti asioihin joiden huomaan ärsyttävän minua. Terapeuttini kannustaa minua vahvasti asettamaan itselleni rajoja, lähinnä sille kuinka sallin itseäni kohdeltavan. Olemme etsimässä mukavuusaluettani, so to speak.

Hämmentää.

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406

Itsekään en juuri pidä yksityiskohtiin menemisestä. Omista puuhistanikaan ei tule juuri koskaan kerrottua kavereille. Ei kyllä pahemmin ole kerrottavaakaan.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Gallardo
Seuraa 
Viestejä313
Vatkain

Tuleeko kaikki kuulemansa vain ottaa onnellisena vastaan vai onko yksilöllä oikeus sanoa kiitos ei, liikaa yksityiskohtia? Tuleeko minun olla törkyjuttujen kaatopaikka ja kuunnella vieraiden ihmisten intiimeistä asioista? Eikö minulla ole oikeus ahdistua? Miksi ei ole?

No ihmiset nyt terapioi itseään kertomalla juttuja ja purkamalla itseään. Et sinä ole vastuussa toisten hölmöistä tarinoista. Ei toisten murheita ja ongelmia pidä ottaa omille harteille.

Mutta tämä kaikki kertoo kyllä siitä että sinulla on jonkinlainen ogelma käsitellä näitä juttuja.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Gallardo
Mutta tämä kaikki kertoo kyllä siitä että sinulla on jonkinlainen ogelma käsitellä näitä juttuja.

Laitapa tähän juttu, joka olisi itsellesi liikaa kaverisi kertomana. Ihan mallin vuoksi vaan että saan perspektiiviä. Koska jossain se sinunkin rajasi kulkee siinä että mitä kuuntelet ilomielin tai neutraalisti. Jossain kohtaa tulee väkisellä vitutus.

Hämmentää.

Gallardo
Seuraa 
Viestejä313
Vatkain

Laitapa tähän juttu, joka olisi itsellesi liikaa kaverisi kertomana. Ihan mallin vuoksi vaan että saan perspektiiviä. Koska jossain se sinunkin rajasi kulkee siinä että mitä kuuntelet ilomielin tai neutraalisti. Jossain kohtaa tulee väkisellä vitutus.

Ei sellaista juttua ole.
Ei ole minun (eikä sinun) vastuulla millaisia juttuja kaverini kertoo. Voin kyllä sanoa vaikka "vittu, olet ääliö ja tuo mitä juuri sanoit on paskaa". Voit itse valita millaista taakkaa kannat. Heitä se pois jos se tuntuu liian isolta. Älä ota vastuuta muista, itsessäkin on tekemistä.

Jos kaverisi kertoo jonkun ääliömäisen tarinan, jolla ei ole sinulle itsellesi merkitystä, unohdat asian lähes samantien. Mutta jos asia osuu omaan arkaan paikkaan, mehustelet jutulla ties kuinka kauan ja mahdollisesti avaat valituskejun tiede.fi keskustelupalstalla. Uskoisin että ongelma on enempi sinulla kuin kaverillasi.

Minusta on vähän noloa, kun oma sisko kertoo panemisistaan. Sillä on toisaalta psykiatrisia ongelmia, jotka aiheuttaa lapsellista huomiohakuisuutta, mutta ei niitä panojuttuja silti mielellään kuuntele.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Gallardo
Mutta jos asia osuu omaan arkaan paikkaan, mehustelet jutulla ties kuinka kauan ja mahdollisesti avaat valituskejun tiede.fi keskustelupalstalla. Uskoisin että ongelma on enempi sinulla kuin kaverillasi.

Enpä tiedä kummalla on ongelma, minulla vai kaverillani joka levittää tarpeettoman yksityiskohtaista tietoa s-elämästään. Ero on siinä että minä tunnustan ongelman: en halua kuulla.

Mutta siis edelleen, onko ihan ok kertoa panojutut pientäkin yksityiskohtaa myöten? Eikö se ole aika loukkaavaa sitä kohtaan kenen kanssa sitä seksiä on päässyt harrastamaan?

naturesson
Minusta on vähän noloa, kun oma sisko kertoo panemisistaan. Sillä on toisaalta psykiatrisia ongelmia, jotka aiheuttaa lapsellista huomiohakuisuutta, mutta ei niitä panojuttuja silti mielellään kuuntele.

No elä jo muuta viserrä. Tämä toinen kaverini on muhinoinut veljeni kanssa ja kaverini kertoin siitä minulle. Tiesin kyllä että nukkuivat samassa sängyssä, mutta eivät kuulemma panneet! Siis wtf, oo hiljaa! En halua kuulla mitä oma veljeni tekee tai ei tee vällyjen välissä.

Hämmentää.

Mitä ilmeisimmin mainitsemasi ystävät lukevat ärsyyntymisestäsi palstalla. Onko siis tarkoituksesi itse asiassa valistaa kavereitasi todellisista ajatuksistasi?

Kirjoitit: "Ja nyt äsken toinen kaveri laittaa WhatsUpissa, siis se kuka on mun kämpillä yötä tälläkin hetkellä (jos ymmärrätte mitä tarkoitan...............), että nyt ne tuli just saunasta. Ja ovat kuulemma panneet."

En ymmärrä mitä tarkoitat. Miksi kaverisi laittaa juttua WhatsUpiin, jos hän on tälläkin hetkellä luonasi? Vai kertooko hän sinusta ja hänestä?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Lepakko
Mitä ilmeisimmin mainitsemasi ystävät lukevat ärsyyntymisestäsi palstalla. Onko siis tarkoituksesi itse asiassa valistaa kavereitasi todellisista ajatuksistasi?

Kirjoitit: "Ja nyt äsken toinen kaveri laittaa WhatsUpissa, siis se kuka on mun kämpillä yötä tälläkin hetkellä (jos ymmärrätte mitä tarkoitan...............), että nyt ne tuli just saunasta. Ja ovat kuulemma panneet."

En ymmärrä mitä tarkoitat. Miksi kaverisi laittaa juttua WhatsUpiin, jos hän on tälläkin hetkellä luonasi? Vai kertooko hän sinusta ja hänestä?

Siis mää olin sille alibina. Tosi asiassa hän siis oli miehen luona. Palstaa kumpikaan heistä ei lue.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Lepakko
Ok. Maailma on toisaalta hyvin pieni ja joku yhteinen tuttu mahtaa lukea.

Eipä nuo tiiä että minä täällä kirjottelen. Toisaalta eipä haittaa vaikka lukisivatkin. Mutta ne molemmat uskoo kummituksiin niin se tiedeorientoituminen ei ole kovin voimakasta.

Hämmentää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat