Seuraa 
Viestejä1950

Miksi firefoxissa uusin kirjanmerkki menee aina alimmaksi listalla? Nyt aina vastalisättyjä kirjanmerkkejä joutuu aina kaivelemaan kauimpaa. Ja ainakin minä käytän useimmiten niitä viimeksi lisättyjä. Asia on sitten 'korjattu' siten että valikossa on oma toiminto 'Viimeksi lisätyt'.

Tähän threadiin voi sitten lisätä muita eri tuotteissa olevia vastaavia / vastaamattomia suunnittelumokia.

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

Sivut

Kommentit (35)

salai
Seuraa 
Viestejä7777

Ongelma on kai siinä, että sinä käytät Firefoxia kuin jotain aivokuollutta IE:tä.

Minä ainakin olen kohta 10 vuotta laittanut Firefoxin kirjanmerkkipalkkiin erilliset kansiot aiheitten mukaan ja vedän hiirellä sivun osoitekentästä juuri haluamaani kansioon ja haluamaani paikkaan.

Voihan ne kirjanmerkit tietysti kopioida (tai siirtää) sieltä "viimeksi lisätyistä" haluamaansa paikkaan aivan standardeilla hiiren oikean näppäimen takaa löytyvillä komennoilla.

EDIT: Esimerkissä olen siirtänyt kirjanmerkkipalkin ylös ja siellä on kansiot nimetty lyhyesti (esim. foorumeille). Nuo alasvetovalikot toimivat mielestäni paremmin kaiken kokoisilla näytöillä kuin vaikkapa perinteiset vasemman reunan kirjanmerkkilistat.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Devil
Seuraa 
Viestejä1328

No miks esim Firefoksissa on tehty silleen, että jos jollain sivulla klikkaa jotain linkkiä ja olettaa että menee yhden sivun eteenpäin, niin niitä sivuja saattaakin olla vaikka 10 tai jotain. Siis bäkki-nappulalla ei pääse kertaklikkauksella enää takaisin edelliselle, vaan sitä bäkkiä pitää hakata kuin heikkopäinen tai sitten ei joskus pääse ollenkaan ja se "edellinen" sivu pitää ettiä vaikka oikealla napilla siitä bäkki-nappulan sivuhistoriasta. Monesti tuo onkin kätevin tapa. Tai sitten se, että avaa aina uuden linkin uuteen välilehteen, jolloin sen saa suljettua ja palataan takaisin siihen mistä lähdettiin.

X

ykskivi
Seuraa 
Viestejä1950
salai
Ongelma on kai siinä, että sinä käytät Firefoxia kuin jotain aivokuollutta IE:tä.

Minä ainakin olen kohta 10 vuotta laittanut Firefoxin kirjanmerkkipalkkiin erilliset kansiot aiheitten mukaan ja vedän hiirellä sivun osoitekentästä juuri haluamaani kansioon ja haluamaani paikkaan.

Minä käytän firefoxia siten, että aina kun näen mielenkiintoisen sivun, lisään sen kirjanmerkkeihin.
Nyt kun kirjanmerkkejä alkaa olla useamman sivun verran, niin minun pitää aina kelata koko kirjanmerkkilista alas, jotta löytäisin sen viimeksi lisätyn.

Onhan tuossa tuo "viimeksi lisätyt" alavalikko, mutta siinäkin täytyy taiteilla hiiri oikealle riville. Ja siinä näkyy vain muutama hassu rivi. Tuon ominaisuuden toteuttaminen on varmasti vienyt aikaa enemän kuin listan järjestyksen kääntäminen olisi vaatinut.

Olisi ollut helpointa tehdä suoraan käyttöliittymäsuunnittelun nyrkkisäännön mukaan, viimeisin tieto helpoiten saatavissa, eli aina kun lisää kirjanmerkin, sen pitäisi tulla ylimmäksi (ja ehkä myös eniten käytetyt hilautuisivat ylemmäksi yms.).

Eihän siinäkään olisi järkeä, jos viimeisin sähköposti tulisi aina listan kauimmaiseksi.

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

salai
Seuraa 
Viestejä7777

Add Bookmark Here ² :: Add-ons for Firefox -laajennuksella sain muutaman asetuksen tekemälllä kirjanmerkit toimimaan ilmeisesti ykskiven tarkoittamalla tavalla.

Eli kerran hiiren vasemmalla klikkaamalla sitä osoitepalkin tähteä uusi sivu menee nyt mitään kysymättä kirjanmerkiksi haluamaani paikkaan ylimmäksi - esim. Järjestelemättömiin tai haluamaani kirjanmerkkipalkin kansioon. Kansioon mahtuu paljon enemmän rivejä kuin tuon "Viimeksi merkityt" -valikon taakse ja sieltä ne voi myös yksinkertaisesti siirtää muualle tarkempaa ryhmittelyä varten.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sitten on tietysti tämä kaikkien paskakasojen äiti: Windows. Juuri äsken eräs asiantuntija suositteli, että kannattaa kerran vuodessa pyyhkiä kovalevy puhtaaksi ja aloittaa kaikki alusta. Varmaan se tehoaa, mutta se on niin täysin järjetöntä ja vaivalloista! Ennemmin kannattaisi tehdä semmoinen systeemi, joka toimii.

IFEUN_2.0
Sitten on tietysti tämä kaikkien paskakasojen äiti: Windows. Juuri äsken eräs asiantuntija suositteli, että kannattaa kerran vuodessa pyyhkiä kovalevy puhtaaksi ja aloittaa kaikki alusta. Varmaan se tehoaa, mutta se on niin täysin järjetöntä ja vaivalloista! Ennemmin kannattaisi tehdä semmoinen systeemi, joka toimii.

Uudelleenasennus kerran vuodessa on ihan hyvä neuvo, jos sinulla on Windows 95, 98 tai 2000. XP:ssä ei tuota kuormitusongelmaa enää juuri esiintynyt, Seiskasta puhumattakaan.

hombre
IFEUN_2.0

Uudelleenasennus kerran vuodessa on ihan hyvä neuvo, jos sinulla on Windows 95, 98 tai 2000. XP:ssä ei tuota kuormitusongelmaa enää juuri esiintynyt, Seiskasta puhumattakaan.

Tuo ongelma on XP:ssä minulla todellinen. Seiskasta en tiedä, mutta olen kuullut että Win 8 on toisaalta ihan uutta luokkaa paskuudessa: ylittää kaikki odotukset.

Varaktori
Seuraa 
Viestejä777
IFEUN_2.0
hombre
IFEUN_2.0

Tuo ongelma on XP:ssä minulla todellinen. Seiskasta en tiedä, mutta olen kuullut että Win 8 on toisaalta ihan uutta luokkaa paskuudessa: ylittää kaikki odotukset.

Niiden jotka eivät saa XP koneitaan pysymään kunnossa ilman uudelleenasennuksia kannattaa asentaa linux. Sitä ei saa rikki edes rikkomalla.

Kulmikkat silmälasinlinssit. Ymmärtäisin, jos lastensadun kuutiopäinen robotti haluaisi sellaiset, mutta ihmiselle ne eivät sovi.
http://www.youtube.com/watch?v=PLNR4xfh1Qc

---
Seuraa 
Viestejä3561
IFEUN_2.0

Mistäs tämä "asiantuntija" on tittelinsä ansainnut?

Miksi ylipäätään hiirellä jotain valikkolistoja hiirellä sohia? Pari maagista kirjainta osoiteriville (mahdollisesti nuoli alas) ja Enter. DOS-opein kaikki vielä hyvin pelaa.

Jäärä
IFEUN_2.0

Mistäs tämä "asiantuntija" on tittelinsä ansainnut?

Saunalahdelta on ansainnut.

P.S. Tajusin juuri itsekin tämän asian järjettömyyden!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat