Seuraa 
Viestejä3164

miksi? Vaikka vain alushousut roikkuvat lantiolla niin, että käyttäjä tuntee niiden vyötärönauhan liian alas valuneena tai repsottavana, niin hänen olonsa tuntuu epävarmalta ja -mukavalta. Tunnetta ei poista se, että pikkupöksyt peittyvät pitkiin housuihin, jos nuo päällyshousut eivät nuole vartaloa.
Mistä tällainen häiritsevä tunne juontuu - ja olenko harvinaisuus akkaväen joukossa, kun tunnen näin?

Kommentit (12)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Psykologisesti rohkea ja mielenkiintoinen keskustelun avaus. Mielestäni, jos persvako näkyy sieltä persuksien puolelta (siis) niin aihe on mitä enimmässä määrin mielenkiintoinen. Tästä en löytänyt heti tutkimustuloksia, joten voi olla että nyt aurataan tietä psykologian, aivojen ja aistien uuteen maailmaan.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

MooM
Seuraa 
Viestejä8013
Piru Naiseksi
miksi? Vaikka vain alushousut roikkuvat lantiolla niin, että käyttäjä tuntee niiden vyötärönauhan liian alas valuneena tai repsottavana, niin hänen olonsa tuntuu epävarmalta ja -mukavalta. Tunnetta ei poista se, että pikkupöksyt peittyvät pitkiin housuihin, jos nuo päällyshousut eivät nuole vartaloa.
Mistä tällainen häiritsevä tunne juontuu - ja olenko harvinaisuus akkaväen joukossa, kun tunnen näin?

Et ole yksin. Toinen rasituksen aihe on sukkahousut (joita käytän vain hameen kanssa tarvittaessa), jotka valuvat niin, että haaraosa roikkuu. Vaikka vyötärö olisi kohdallaan, tunne on häiritsevä. Samoin kuin rintaliivin olkaimen valuminen.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
MooM
Seuraa 
Viestejä8013
Vatkain
Teillon liian pieniä aluhousuja.

Eikun toisinpäin: liian iso valuu, varsinkin jos on alun perinkin aika matala malli. Vyötärön lähelle yltävät taas pysyvät paikallaan vähän väljempinäkin, koska lantion leveys estää valumisen (näissä tulee esteettiset jutut sitten negapuolelle, tosin sama pätee liian mataliin)

Liian pieni taas on siellä mihin yltää, mutta ei yleensä valu. Ennemmin kaivaa oman potentiaalikuoppansa siihen, missä on... Pieni voi olla joko pituussuunnassa (jolloin jää liian alas ja voi tosiaan jopa valua siksi, että on liian lähellä lantion kaaren maksimikohtaa ja menee helposti sen alapuolelle) tai ympärykseltään (puristaa ja hilautuu liian innokkaasti vyötärölle, mikä taas kiskoo tavaraa liian liki (ensisijaisesti pers-)vakoon.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
MooM
Vatkain
Teillon liian pieniä aluhousuja.

Pieni voi olla joko pituussuunnassa (jolloin jää liian alas ja voi tosiaan jopa valua siksi, että on liian lähellä lantion kaaren maksimikohtaa ja menee helposti sen alapuolelle)

Niin.

Hämmentää.

Tehtaan kaavoitus ja vartalot ei aina kulje yksissä teissä.
Kaavoitus on tehty mallivartaloille ja me emme aina ole niitä.
Esim: lantion korkeuksissa on eroja ja sen kaarevuuksissa, joten niiden huomioiminen housujen istuvuudessa on ensisijainen huomioinnin kohde.
Sekä taipuuko lantio eteen, jolloin takakappale on 'kireämpi' tahi jos lantioluut ovat edestä koholla....työntyy voimakkaasti eteenpäin, niin silloin taakse jää sitä lökötystä.
Ja jos eteen tulee niin sanotut viikset vetoketjun alapulelle on se myös merkki liian lyhyestä haarasaumasta edessä.

Olkoon ne alusasut tai päällipöksyt, niin meidän lihaksisto vaikuttaa myös housujen istuvuuteen sekä luustonrakenne...iso ja vahva tai pieni ja siro...

Nopsa korjaus vinkki päällyshousuihin on: jos vyötäröllä jää vyötärösaumasta tyhjää, niin sitä pienentämällä (sisäänotolla) saa houjuja ns. istuvammaksi. Sekä vartalomuotoiseksi...

Jos on kiinnostusta oman vartalomuotojen havannoimmisessa, joka tuo varmuutta omaan puketumiseen, niin on hyvä hyödyntää puketumisneuvojia, jotka ovat pitkälle kouluttautuneita koko puketumiseen. Silloin tulee oma linjaus, tyyli sekä värimaailma varmemmaksi joka tukee sitä omaa sisäistä varmuutta alusasuja myöden. Sekä ompelija saa myös vaatteista oman vartalon mukaisia istuvia vaatteita....

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Tuon sivuston

http://www.mybodygallery.com/

luokittelussa olen itse banaani. Siis varsin tasaleveä (kapea?) ihminen. Taitaa hippikuteet sopia parhaiten.

Vihaan lantiolle päättyviä housuja, vaikka minulle on nipotettu että vyötärölle ylettyviä farkkuja ei saisi naisilla edes ollakaan. Mutta nuo lantiohousut jättävät selän hyvin paljaaksi ja tulee sellainen tunne kuin pitäisi kokoajan olla repimässä niitä ylöspäin. Tämän ohella inhoan alushousuja jotka menevät persieseen rullalle, ja kun en siis todellakaan ahterissa mitään ylimääräistä kamaa kaipaa, niin en sen takia käyttäisi tangojakaan. Yäk.

Tyköistuvista puseroistakaan en pidä, vaikka imartelisivatkin silloin kun sattuu olemaan läskimmässä kunnossa eli on jotain etupuskuriakin. Ylipäätään se että kangas kokoajan koskettaa häiritsevällä tavalla on... häiritsevää.

Kaavut voisivat olla ihan kivoja. Olen joskus katsellut jostain muslimien nettikaupoista kaikenlaisia vaatekappaleita ja joissakin on hienot värit...

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Rousseau
Vihaan lantiolle päättyviä housuja, vaikka minulle on nipotettu että vyötärölle ylettyviä farkkuja ei saisi naisilla edes ollakaan. ...

Kuka nipottaa, ettei naisilla saisi olla vyötärölle ylettyviä farkkuja? Lantiolänkkäreissäkö meidän pitäisi tallustella kesät talvet ja vielä keväät syksyt siinä välissä? Pohdin: istuvatko vyötäröhousut valumatta useamman vartalotyyppin verhona kuin ne nykymuodin tyrhyttämät lantiohousut?
Kävin äsken kirpparilla, jossa uusio-omistajaansa odotteli farkkupari tyttärineen. Vyötärölle ulottuvia malleja oli vain muutama, minulle vääränkokoisia. Säästyi muutama euro, koska en edes voinut langeta ostamaan .

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Miehet, naiset. Ehkä hiukka nuoremmat, en enää muista kun asiasta kerran netissä oli puhetta... Kai kun he ovat nitä lantiohousuja itse katselleet tai käyttäneet jo vuosia, näyttävät vyötäröhousut heistä kamalilta.

Joskus maku lienee tottumiskysymys.

Mutta itse muumioikäisenä olen elänyt sen vaiheen että housut olivat kaikki vyötäröhousuja, ja minusta ne olivat ihan ok. Kunhan on tarpeeksi kapeat lahkeet...

Rousseau
Miehet, naiset. Ehkä hiukka nuoremmat, en enää muista kun asiasta kerran netissä oli puhetta... Kai kun he ovat nitä lantiohousuja itse katselleet tai käyttäneet jo vuosia, näyttävät vyötäröhousut heistä kamalilta.

Miehen kommentti tähän väliin: henk. koht. en piittaa p*skan vertaa siltä, näyttääkö jokin "muodikkaalta" vai ei. Tärkeämpää on, miltä se tuntuu yllä. Kyllä vyön tulee mennä lonkkaluun yläpuolelta... erityisesti lähes kaikissa farkuissa on ongelmana se, että niitä ei tahdo saada vedettyä riittävän ylös, vaan ne alkavat äkkiä puristaa palleja tai tunkea kalsareita paikkaan, jonne ne eivät kuulu. Alempana ne taas tuntuvat kuin olisivat minä hetkenä hyvänsä putoamassa nilkkoihin, ja istuessa sekä painavat vatsaa että tuntuvat paljastavan puoli persvakoa. Pystysuunnassa sopivat mallit taas ovat yleensä muuten aivan liian väljiä aina naurettavuuteen asti. Ei voi kuin ihmetellä, kuka helvetti noita oikein suunnittelee...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat