Seuraa 
Viestejä3976

Nyt presidentti Niinistö julisti että hän esimerkinomaisesti laskee omaa palkkaansa vuoden 2006 tasolle. Samaa liputtaa kokoomuksen eduskuntaryhmä omassa kannanotossaan, omien palkkojensa puolesta.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/433115 ... alkkiotaan
Miten sinä? Tuletko mukaan talkoisiin?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Sivut

Kommentit (55)

Miemiemie
Seuraa 
Viestejä148
Astronomy
Nyt presidentti Niinistö julisti että hän esimerkinomaisesti laskee omaa palkkaansa vuoden 2006 tasolle. Samaa liputtaa kokoomuksen eduskuntaryhmä omassa kannanotossaan, omien palkkojensa puolesta.

Riippuu siitä, kuka saa ne rahat, jotka palkassani säästetään...

Korkeimpien johtajien kohdalla palkanalennukset toimivat, mutta jos kaikkien palkkaa lasketaan, se vain vähentää kysyntää ja syventää taantumaa entisestään.

Suurteollisuudessa lisäksi palkanalennusrahat päätyvät hyvin todennäköisesti lihottamaan ulkomaalaisten pääomasijoittajien lihavia rahamasseja.

Yksityisen puolen palkanalennuksista ei olisi paljon mitään hyötyä kansantaloudelle.

Omaa palkkaani voisi sen 10% pudottaa, jos kaikkien julkisen puolen yli keskipalkan(onko se nyt jotain 3500?)tienaavien pomojen palkkaa pudotettaisiin tuo 25%. Aloittaa voitaisiin kaikista Suomen kaupungin- ja kunnanjohtajista, kuntien eri toimialojen johtajista jne jne...

Astronomy

Satasen ehkä voisi meikäläisen palkasta vähentää, mutta pitää samalla huomata että tuo on juuri se satanen joka on samalla pois jonkun muun taskusta ja kierrosta yleensäkin. Ei se säästöön ole tähänkään asti jäänyt mitään meikäläisellä. Tuo satanen kun on niitä sirkushuveja leivän päälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hatunnosto saulille.
Olen jo minäkin mukana talkoissa, vaikka ehkä en tahtoisikaan vähäisiä roposiani suureen syöveriin välttämättä saattaa.
Meinaan joka markasta,, öh eurosta jonka ansaitsen viilataan jo pala pois, tämän vuoden alusta.

Verot ja maksut pitävät siitä kyllä huolen.
Saulilla ei noita kuluja välttämättä elämiseen kulukaan joka penni,, metri,, sentti.

MooM
Seuraa 
Viestejä8021
Miemiemie
Astronomy

Riippuu siitä, kuka saa ne rahat, jotka palkassani säästetään...

Tätähän voi jokainen säädellä ihan itse antamalla rahaa hyväntekeväisyyteen. Järjestön tai tahon voi valita oman moraalitajunsa mukaan.

Itse voisin antaa leikata palkastani tuon 10 %, jos sama tapahtuisi kaikille. Tälle pitäisi saada takuu, että alennus tulee takaisin sopivan ajan kuluttua indeksillä korotettuna.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228

En. Tavoitteeni on nostaa omaa palkkatasoani. Vähentäminen ei ole mahdollista ilman että perustarpeista joudutaan tinkimään, kun vaimokin tippui nyt pelkälle vanhempainrahalle. Jättituloiset johtajat näyttäkööt esimerkkiä ja hyvätuloiset vientiteollisuusalat neuvoteltkoot perässä perustyöntekijöiden palkanalennukset, koska siellähän sitä kilpailukykyä tarvitaan talousahdongosta nousemiseksi. Turha meitä keskituloisia julkisen sektorin jo nyt palkkauksessa jälkeenjääneitä lapsiperheellisiä on asialla kiusata. Pienituloisista ihmisistä nyt puhumattakaan. Karua, mutta tällä kertaa minun on pakko ajatella aika itsekeskeisesti, koska solidaarisuuteen nyt ei vaan ole mahdollisuuksia.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6866

Jos haluaa tehdä uhrauksen yhteisen hyvinvoinnin puolesta suosittelen ammattitaidon kehittämistä. Eli, alkaa käyttää vaikkapa tunnin ekstraa päivästä siihen miten kehittää omaa ammattitaitoaan nopeasti muuttuvassa maailmassa. Tällä taktiikalla, paitsi että luultavimmin saa hyvin toimivassa yrityksessä jossain vaiheessa palkankorotuksen, niin myös auttaa kansantaloutta selviämään.

Pörssiyritysten johtoa on aivan turha syyllistää palkkioistaan (pääasiassa, ainakin yrityksen ollessa yksityisessä omistuksessa). Jos nimi on Herlin ja saa perintönä 100 miljoonaa ja se on ihan ok, niin kyllä silloin omalla äärimmäisen kovalla työnteolla, osaamisella ja niistä seuraavalla lisäarvon tuottamisella pitää myös pystyä rikastumaan.

Opettaja
Seuraa 
Viestejä1983
Miemiemie
Omaa palkkaani voisi sen 10% pudottaa, jos kaikkien julkisen puolen yli keskipalkan(onko se nyt jotain 3500?)tienaavien pomojen palkkaa pudotettaisiin tuo 25%. Aloittaa voitaisiin kaikista Suomen kaupungin- ja kunnanjohtajista, kuntien eri toimialojen johtajista jne jne...

Minä pudottaisin omaa palkkaani 1 000 euroa, jos kaikki muut tekisivät saman.

z
Seuraa 
Viestejä2918

En tietenkään. Palkkaus on julkisensektorin asiantuntijatehtävissä muutenkin jo niin pahasti jälkeenjäänyt, ettei tilannetta pitäisi enää pahentaa.

Sen sijaan voisin olla valmis nostamaan (nimellistä) viikkotyöaikaani 10% puoleen hintaan eli 5% palkankorotusta vastaan - todellisuudessahan tuo vain vähentäisi palkattomien ylitöidenmäärää, mutta kaunistuisivathan tilastot, kun tuntipalkka laskisi ja tilastoitujen tuntien määrä kasvaisi.

Lisäksi voisin luopua kahdesta lomaviikosta hyvällä alennuksella niistäkin eli vaikkapa 2,5% palkankorotusta vastaan.

zz

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
NieVei3a
En tietenkään. Palkkaus on julkisensektorin asiantuntijatehtävissä muutenkin jo niin pahasti jälkeenjäänyt, ettei tilannetta pitäisi enää pahentaa.

Sen sijaan voisin olla valmis nostamaan (nimellistä) viikkotyöaikaani 10% puoleen hintaan eli 5% palkankorotusta vastaan - todellisuudessahan tuo vain vähentäisi palkattomien ylitöidenmäärää, mutta kaunistuisivathan tilastot, kun tuntipalkka laskisi ja tilastoitujen tuntien määrä kasvaisi.

Lisäksi voisin luopua kahdesta lomaviikosta hyvällä alennuksella niistäkin eli vaikkapa 2,5% palkankorotusta vastaan.

Eikös tämä tarjous kannattaisi ottaa huomioon kun kohta neuvotellaan tulevista sopimuksista...?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Sepi
Seuraa 
Viestejä3265

Presidentin näyttävän toimenpiteen tavoitteena eivät liene todelliset palkanalennukset kautta linjan, vaan pikemminkin tukea työnantajien tavoittelemia mahdollisimman alhaisia palkankorotuksia tulevilla neuvottelukierroksilla. EK:n väki kiittänee yhtä yllättävästä kuin vahvastakin sivustatuesta.

Voi olla hauska seurata jatkossa, kuinka moni suurituloinen ilmoittautuu pitkin hampain - ainakin ilmoitusluontoisesti - kampanjaan mukaan...

z
Seuraa 
Viestejä2918
Astronomy
NieVei3a

Eikös tämä tarjous kannattaisi ottaa huomioon kun kohta neuvotellaan tulevista sopimuksista...?

Sopisi ainakin minulle ihan mainiosti - vähän vaan kuitenkin luulen, ettei moinen kelpaisi ay-jäärille vaikka voissa paistaisi. Saavutetuista "eduistahan" ei voi millään luopua - ei vaikka käteenjäävä kokonaispalkka samalla kasvaisi.

(Valtiolla olisi mahdollista käyttää joustotyöaikaa eli siis tehdä ihan virallisestikin pidempää päivää tarpeen vaatiessa - meilläpä vaan ay-jäärät ovat niin syvällä juoksuhaudoissaan, ettei moista voi ilmeisesti millään ilveellä ottaa käyttöön - onhan se toki kivempi tehdä ihan kiusallakin palkattomia ylitöitä kuin antaa riistäjätyönantajalle tuumaakaan periksi.)

zz

NieVei3a
Sopisi ainakin minulle ihan mainiosti - vähän vaan kuitenkin luulen, ettei moinen kelpaisi ay-jäärille vaikka voissa paistaisi. Saavutetuista "eduistahan" ei voi millään luopua - ei vaikka käteenjäävä kokonaispalkka samalla kasvaisi.

Minä,minä,minä...Ay-liikkeellä lienee muitakin jäseniä kuin sinä.Minä ole siihen erittäin tyytyväinen.Ilman ay-liikettä palkkoja olisi jo vuosia sitten laskettu roimasti ilman sen kummepia neuvotteluita,irtisanomisuojaa heikennetty niin ,että ruma pärstä tai iso maha riittää syyksi ja kaikki lomat lyhennetty ja osa poistettu.

Valtiolla olisi mahdollista käyttää joustotyöaikaa eli siis tehdä ihan virallisestikin pidempää päivää tarpeen vaatiessa - meilläpä vaan ay-jäärät ovat niin syvällä juoksuhaudoissaan, ettei moista voi ilmeisesti millään ilveellä ottaa käyttöön - onhan se toki kivempi tehdä ihan kiusallakin palkattomia ylitöitä kuin antaa riistäjätyönantajalle tuumaakaan periksi.)

Turha syyttää ay-liikettä.Tuo jousto onnistuu sekä yksityisellä- ,että julkisella puolella työtehtävien salliessa.En tiedä msitä yksittäistapauksessa tässä on kyse muttei todellakaan koko ay-liikkeen vastustuksesta.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6866
El Loco
Minä,minä,minä...Ay-liikkeellä lienee muitakin jäseniä kuin sinä.Minä ole siihen erittäin tyytyväinen.Ilman ay-liikettä palkkoja olisi jo vuosia sitten laskettu roimasti ilman sen kummepia neuvotteluita,irtisanomisuojaa heikennetty niin ,että ruma pärstä tai iso maha riittää syyksi ja kaikki lomat lyhennetty ja osa poistettu.

Näin olisi osaltaan käynyt ja samalla olisi pelastettu maalle tulevaisuus. Nyt Kreikan tie on meidän tie, ja nuoriso kiittää.

Muttakun oppikirjoissahan sanotaan että palkanlaskeminen on taloudelle täyttä myrkkyä, eihän oppikirjat voi olla väärässä?

Ja eikös huippuosaajien pitäisi suorastaan karata parempi palkkaisiin hommiin, jopa ulkomaita asti, niinhän sitä on aina vannottu.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat