Seuraa 
Viestejä2645

Nuoren ihmiset kasvot ja kroppa ovat kauniita kunnes tietyssä iässä alkaa peiliin kattominen olemaan vaikeeta. Ihmisen kasvot taitaa lässähtää 30 paikkeilla, ja silloin alkaa olemaan löysää läskiä eri puolilla kroppaa. Poikkeuksia aina löytyy, että on ihmisiä jotka ovat kauniita pitkään, mutta useinmiten taitaa ihmisen ulkonäkö menemään ales noin 30 tienoilla.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
deepndark
Seuraa 
Viestejä2645
Ronron
Naisilla rumentuminen alkaa 17 vuotiaana näin sanoi jokin tiedeuutinen joskus. 18 vuotiaat on jo aika kurttuisia.

Just! Toisaalta, mun lähiseudun terveyskeskuksessa on 40nen hoitaja joka on tosi hyvän näköinen.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
deep'n'dark
Ronron
Naisilla rumentuminen alkaa 17 vuotiaana näin sanoi jokin tiedeuutinen joskus. 18 vuotiaat on jo aika kurttuisia.

Just! Toisaalta, mun lähiseudun terveyskeskuksessa on 40nen hoitaja joka on tosi hyvän näköinen.

Kai sie tiedät etten ole tosissani?

Mutta tuo oli oikeasti jossain tiedeuutisessa, olisiko ollut peräti tiede-lehden uutisessa että 17 vuotiaana on nainen fyysisesti parhaimmillaan. En keksinyt sitä itse. Se ei tietenkään tarkoita että 17 vuotiasta vanhemmat olisivat mitenkään vanhoja tai rumia.

くそっ!

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645
Ronron
deep'n'dark
Ronron

Kai sie tiedät etten ole tosissani?

Mutta tuo oli oikeasti jossain tiedeuutisessa, olisiko ollut peräti tiede-lehden uutisessa että 17 vuotiaana on nainen fyysisesti parhaimmillaan. En keksinyt sitä itse. Se ei tietenkään tarkoita että 17 vuotiasta vanhemmat olisivat mitenkään vanhoja tai rumia.

Joo, ymmärsinhän mä.

deep'n'dark
Nuoren ihmiset kasvot ja kroppa ovat kauniita kunnes tietyssä iässä alkaa peiliin kattominen olemaan vaikeeta. Ihmisen kasvot taitaa lässähtää 30 paikkeilla, ja silloin alkaa olemaan löysää läskiä eri puolilla kroppaa. Poikkeuksia aina löytyy, että on ihmisiä jotka ovat kauniita pitkään, mutta useinmiten taitaa ihmisen ulkonäkö menemään ales noin 30 tienoilla.

Tämä kaikki on ihmisestä itsestään kiinni.
Itsestään voi ja kannattaa pitää huolta.

koska fakta on se että ihminen on juuri niin nuori tai vanha kun tuntee olevansa.
sillä luvuilla ei ole mitään merkitystä (esim. syntymävuodella).

MooM
Seuraa 
Viestejä7977
LateRiser

Tämä kaikki on ihmisestä itsestään kiinni.
Itsestään voi ja kannattaa pitää huolta.

koska fakta on se että ihminen on juuri niin nuori tai vanha kun tuntee olevansa.
sillä luvuilla ei ole mitään merkitystä (esim. syntymävuodella).

Tietysti noinkin. Mutta jos ihan puhtaasti ulkonäköasioista puhutaan, kyllä ikääntymisen merkity huomaa yleensä iinä 30-40 vuoden välillä. Naaman iho on varmasti selkein indikaattori, hyvin harvalla nelikymppisellä olisi täysin rypytön ja roikkumaton iho esim. silmien ympäristössä. Nopeus, jolla iho vanhenee on yksilöllistä.

EN minä sitä rumentumiseksi sanoisi, jos normaalisti ikääntyy. Rupsahtamiseksi ehkä . Toki 17-vuotiaan hyväkuntoinen iho on kauniimpi kuin 47-vuotiaan vastaava, mutta ei täydellisen kauneuden puute ole rumuutta.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Flick
Seuraa 
Viestejä258

Taitaa tuostakin asiasta suurin osa perustua genetiikkaan ja siihen mikä tuuri geeniarpapelissä on sattunut. Voihan sitä vanhentumista estää terveellisillä elämäntavoilla ja liikunnalla mutta kun on niitä tapauksia jotka nyt vaan luonnostaan näyttävät ikäistään nuoremmilta vaikka ulkonäöstä ei paljoa huolehdittaisi.

Muistan kun syksyllä kävin Alkossa ja vielä kysyttiin paperit, se oli aikaa ennen kuin tämä kolmenkympin tarkastusjuttu alkoi. Olen kyllä reilusti yli 30 -vuotias ja mies mutta tuli kyllä kiva fiilis että vielä katsoivat henkkarit...

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Karkeasti ottaen vaikuttaisi siltä naisten kohdalla että 25-vuotiaana ilmestyy juonteet nenänpielistä suupieliin, ja tuosta voi päätellä että kyseinen ikäluku on sivuutettu (mikä on tavallaan huvittavaa ajatellen elokuvia ja tv-sarjoja joissa tuota vanhempi nainen esittää teiniä). Ryppyjä alkaa silmäkulmiin hiipiä varmaankin siinä 30 - 40 v välillä ensimmäiset, en huomannut kiinnittää huomiota omalla kohdallan koska käytän miinuslaseja ja ne päässä ei välttämättä näitä ryppyjään niin huomaa.

Leukaperät lässähtävät siinä 40 v korvilla. Aiemmin pyöreämpi naama muuttuu neliömäisemmäksi. Otsaan ilmestyy ryppyjä (ihmetyttää että otsatukka on niin inhottu kampaus, kun se kuitenkin nuorentaa siinä mielessä että nuo em. rypyt eivät alta näy...)

Rinnoista katoaa rauhaskudosta ja tilalle kuulema pitäisi tulla rasvakudosta (tulisi kai jos olisi lihava?) Täten kiinteämmät, pienemmätkin rinnat jossain määrin näyttävät riipahtavan. Vaikkeivat ne varsinaisesti alkaisi roikkua, se että kudosta katoaa rinnoista saa sen rintakehän näyttämään helposti siltä kuin rinnat olisivat riippuvaiset, minkä vuoksi vanhempien naisten iltapuvuissa ei mielestäni tulisi suosia kovin syvään uurrettuja kaula-aukkoja, koska ne syyttä suotta korostavat tuota että kamaa puuttuu.

Kaikenlaiset uurteet mitä tulee kun esim. istuu vähän kasassa alkavat vuosien varrella tulla pysyvämmäksi ja niitä on vaaka- ja pystysuorassa siellä sun täällä. Joillakin alkavat roikkua käsivarsissa nahkat ja lihat.

Lihomisen "väistämättömyyttä" en omakohtaisesti ymmärrä, sillä olen tähän ikään mennessä ehtinyt olla laiha, hoikka, normaali ja normaalin ylärajalla ja sen jälkeen taas laihaa ja hoikkaa ja normaalia. Pelottelevat että vaihdevuosien jälkeen vyötärö katoaa. Jää nähtäväksi siinä 50+ korvilla? (Mikäköhän sen sitten vie, jos ei edelleenkään syö enempää kuin kuluttaa? Vai onko tuo ilmiö edes lihomiseen liittyvä?)

- Olisi kiintoisaa kuulla miesten riipahduksista sun muista. Ei niitä tullut niin kauhean tarkkaan tarkkailtua vuosien varrella, lähinnä näytti tukka lähtevän ja lihottiin, mutta en edelleenkään oikein hyväksy sitä ajatusta että lihominen johtuisi vanhenemisesta sinänsä.

(Sivumennen sanoen alle 20-vuotias ihminen jolla naama on vielä sellainen vauvamainen täysikuu, joskus jopa finnien kirjoma, ei ole erityisen kaunis eikä edes söpö. Aika persoonattoman oloisia ja siksi, jos kunnolla alkaisin puumailemaan, tuskin koskisin alle 25-vuotiaisiin miehiin.)

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164

Miksi ikääntymisen merkit nähdään rumentumisena? Toki on niin, että osalta meistä ajan hammas järsii nimenomaan viehättäviä piirteitä olemuksessamme. Mutta olemmeko menneet liiaksi mukaan kaupallisen kauneuden harhaan? Kaupallinen kauneushan on ainakin ennen ollut ikinuorta. Varttuneita mainosmalleja on nähty aika harvoin ja silloinkin yleensä lääke- yms. mainoksissa. Nykyään tilanne on toki muuttunut, ja esimerkiksi mainoksissa esiintyvät ikäihmiset ovat aitovanhoja eivätkä iäkkäiksi maskeerattuja nuorehkoja malleja.
Lajin säilymisen kannalta on ymmärrettävää, että kumppania etsivä uros hakee lisääntymiskykyisen näköistä naarasta eikä tuhlaa energiaansa iäkkään oloiseen tarjokkaaseen, vaikka tämä olisi miten mukava tahansa. Uroksen kurttuisuus ja arpisuus ei samalla tavoin kieli heikentyneestä lisääntymiskyvystä vaan kertoo naaraalle, että uroksen perimä on hyvä ja tämä on vahva. Eihän hän muutoin olisi elänyt kurttuikään asti!
Itse olen sitä mieltä, että ihminen voi olla kaunis kaiken ikää!

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645

Rousseau, mielenkiintoinen yhteenveto.
Juu, miehillä tuuppaa kasvamaan kaljamaha, hiukset harmaantuu ja poikamaisuutta esiin tuovat piirteet alkaa katoamaan. Mulla noin 30 vuotiaana tää kaikki alkoi (olen nyt 32).
Toisaalta noin 2 kuukautta sitten kassalta pyydettiin henkkareita joten en vielä ole saanut kaikkia vakuuttuneeksi että olen edes täyttänyt 18.

MooM
Seuraa 
Viestejä7977
deep'n'dark
Rousseau, mielenkiintoinen yhteenveto.
Juu, miehillä tuuppaa kasvamaan kaljamaha, hiukset harmaantuu ja poikamaisuutta esiin tuovat piirteet alkaa katoamaan. Mulla noin 30 vuotiaana tää kaikki alkoi (olen nyt 32).
Toisaalta noin 2 kuukautta sitten kassalta pyydettiin henkkareita joten en vielä ole saanut kaikkia vakuuttuneeksi että olen edes täyttänyt 18.

Ihan samanlaisia ihon ja kudosten ikääntymisestä tulevia muutoksia miehilläin on. Ja varsin samassa tahdissa. Omaa miestä on tullut katseltua ikävälillä 24-42 ja näkeehän sen naamasta, erityisesti silmien ympäristöstä, että kilometrejä on tullut. Ja karvaisuus lisääntyy, paitsi hiusten alue, josta se vähenee. Toisaalta minusta mies on paljon seksikkäämpi kuin nuorena, kun on jotenkin karumman ja karvaisemman näköinen. Nuorena oli vähän liian kiltin näköinen.

Meillä muuten molemmat ovat reilun 5 kg hoikempia kuin tavatessamme. jossain vaiheessa vaan elämäntyyli muuttui aktiivisemmaksi ja ruokavalioon tuli kiinnitettyä vähän enemmän huomiota. Siinäkin mielessä ulkonäön taso ei ole romahtanut, vaikkei se mikään järjettömän korkea ollutkaan.

joskus kyllä on tullut todettua, että tympeää se, kun nyt on vasta löytämässä itsevarmuuden ulkonäön ja tyylin suhteen, niin sitten naama rupsahtaa... Suhteellista toki.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
MooM

joskus kyllä on tullut todettua, että tympeää se, kun nyt on vasta löytämässä itsevarmuuden ulkonäön ja tyylin suhteen, niin sitten naama rupsahtaa... Suhteellista toki.

Niinpä. Itse pidin itseäni vuosikausia rumana koska samaistin itseni pelkästään päähäni (mistä syystä, en tiedä). Vasta kun naama ihan oikeasti alkoi rupsahtamalla rumentua tulin jotenkin kehotietoiseksi ja koska kehoni ei olekaan ruma (väitetysti), olen ollut kahden vaiheilla että mimmoiseksi tässä pitäisi itsensä mieltää. Lopulta ehkä on parempi ettei miellä erityisesti miksikään.

Nuoret ihmiset kauhistelevat sitä että vanhoillakin ihmisillä voi olla seksiä. Mutta minkä ihmeen takia kiihottuminen olisi pelkästään näköaistista kiinni? Itselläni se on kun joudun olemaan tuntemattomien ihmisten kanssa tekemisissä, mutta pitkässä parisuhteessa tuttu, joskin rupsahtanut, kumppani voi olla mitä kiihottavin koska tanssiaskeleet ovat jo tutut ja tietää että saa varmuudella hyvää seksiä, ja sekin jo kiihottaa ajatuksena että ei tarvitse jännittää tuleeko hyvä kakku vai paha kakku. (Eli orkku.)

Jotkut ihmiset ovat oikeastaan aivan helvetin hyvännäköisiä vaikka olisivat ns. rumia, kun heidän olemuksensa kuitenkin on persoonallinen. Mitä enemmän on tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä, tai vaikka tuijottaisi häntä vain telkasta, sitä enemmän viehättyy siitä miten mielenkiintoinen ihminen hän on. Jos telkasta on kyse, mikään ei oikeastaan ole niin yököttävää naisten taholla kuin kaikki nämä miljonäärisutturat joita tosi-tv:ssä vilahtelee jos vahingossa osuu jollekin hömppäkanavalle. Kaikki ovat laitattaneet itsensä viimeisen päälle viritettyyn kuntoon ja kaikki tasan yhtä mielenkiintoisia kuin läjä elotonta muovia. Ikää on ihan turha alkaa edes arvailemaan. Mutta henkinen rumentuminen on tapahtunut jo ajat sitten, kun keho on niin elämän keskipiste että kokoajan pitää miettiä kynsienlaittoa, naaman maalaamista, tukan pidennystä ja tietenkin tämän elävän barbin vaatettamista. Ja sitten niitä loputtomia lässyn lässyn leperti jäkäti sönköti länkytyksiä joita tämä väki käy yhdentekevistä asioista yhdentekeväksi itsensä tehneiden ihmisten kanssa.

Miksi tuota paskaa kukaan edes katsoo? Siis ihan kokonaisia ohjelmia alusta loppuun?

MacAber
Seuraa 
Viestejä126

En löytänyt täsmällisempääkään ketjua, joten tämä kelvannee.

Katselin vanhoja valokuvia, joissa olin kymppivuotiaana. Minulla oli täysvalkoinen tukka ja naama aivan täynnä pisamia.

Kuinka ollakaan, olen vanhempi ja minulla tummanruskea tukka ja täysin tasavärinen turpavärkki.

Mikä tekijä vaikuttaa noin paljon? Genetiikka heittää kauniisti puolivoltin ja tipahtaa turvalleen.

En kehtaa kumminkaan kertoa, että peenikseni on samanmittainen, kuin silloin kymmen -vuotiaana.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat