Seuraa 
Viestejä3331

Karsee baliikki siitä kun Leo Pekka Tähti ei saanut toimittajien vuoksi vuoden urheilijatitteliä.

Se olisi sen ansainnut, sano minun sanoneen.

Jotkin muut kriteerit meni yli sen.

Purjelautailija oli paras.

Kira Akillesluistelija Korpi ja Ite Lautailija kertoivat jotain suoritusten vertailtavuudesta. Eri kategoriaa, ei samaa sarjaa, muminaa, ne kertoivat.

Ovatko vammaisurheilijat samalla viivalla vammattomien, tosin ehkä huonohampaisten ja -ihoisten urheilijoiden rinnalla?

Onko huono käytös vamma ja lippu paralympialaisiin? Miksi minä näen vammaisuutta ympärilläni enemmän kuin näkeminen sallii?

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (9)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Onkohan niin, että vieläkään nk. vammaisurheilua ei arvosteta niin kuin sitä pitäisi arvostaa, samanarvoisena kaikkien lajien ja kaikkien suorittajien kesken? Omasta mielestäni joku mättää siinä tavassa, miten "vuoden urheilija" valitaan, miten hänet äänestetään jne. En ole tähän kovinkaan paljon perehtynyt joten kaikki info ja mielipiteet olisi tänne tervetulleita. Ihan noin niinkuin heittona, mielestäni vammaisurheilua ei pidä erotella nk. "terveiden urheilusta", jos tuloksia ja saavutuksia halutaan arvostaa ja arvottaa.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vaari
Seuraa 
Viestejä3331

Valittu vuoden urheilija sai jonkin palkinnon, vammainen pari kultaa samoista kisoista, ja pari maailmanennätystä. En tiedä minäkään millä mitata paremmuutta, mutta ei ainakaan näin.

On aina koskettavaa kun rämpylä yrittää. Siihen se jää.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
lierik
Seuraa 
Viestejä4922

Laitain tähän suoraan facebook kirjoitukseni. Siella se ei herättänyt mielenkiintoa.

Leo-Pekka Tähkää ei sitten valittu viime vuoden parhaaksi urheilijaksi, vaikka ykkössija olisi kuulunut mielestäni hänelle, olisi ollut paras vaihtoehto. Sai kuitenkin ylivoimaisesti eniten ykkössijoja urheilutoimittajien äänestyksessä. Kuinkas näin pääsi käymään?

Lierikki Riikonen

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Vaari
Ovatko vammaisurheilijat samalla viivalla vammattomien, tosin ehkä huonohampaisten ja -ihoisten urheilijoiden rinnalla?

No ei ainakaan lähtöviivalla.

Hämmentää.

Vierailija

Kiira Korven valitsisin ihan samoin kriteerein kuin Obamankin.
Haluan nähdä edistystä. Toisaalta sama kyllä pätee melkein kaikkiin naispuolisiin taitoluistelijoihin, mutta joka tapauksessa.

[size=50:2gnn1o90][Kuva on kaappaus Wikisivulta][/size:2gnn1o90]

On tuo aika komeaa katsottavaa!

Tähti olisi ansainnut tulla valituksi jo vuonna 2004, mutta viimeistään nyt.

Vuonna 2004 Tähti sai vammaisurheilijapalkinnon. Silloin palkinnonjaossa Tähteä haastateltiin siten, että hän istui tuolissaan ja haastattelija seisoi hänen vieressään. Hyvä ettei Tähti niksauttanut niskojaan kun killitti ihan lähellä seisoneen haastattelijan kasvoja. Soitin silloin YLEen ja haukuin tuottajan pataluhaksi. Eihän olisi ollut kovin vaikeaa järjestää haastattelijalle tuolia, jossa olisi voinut istua samalla tasolla tähden kanssa.

Miten nyt oli toimittu, en ehtinyt katsoa ohjelmaa.

Väärin se valinta joka tapauksessa meni!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat