Seuraa 
Viestejä3164

Näyttää siltä, että jotkut meistä todella voittavat arpajaisissa muita useammin ja usein myös kahmivat ne arvokkaimmat voittot. Itse voitan harvoin ja jos niin käy, voitoksi sattuu tavara, jota en tarvitse tai edes voi käyttää! Näin kävi viimeksi tänään. Onneksi arpajaisten järjestäjät antoivat minun vaihtaa tavaran. (Se alun perin voittamani tuote on varmasti mieluinen jollekulle toiselle!)
Mutta mikähän arpajais-pelsepuupi kipittää näkymättömänä kannoillani ja muuttaa harvoin sattuvat onnenpotkuisetkin kevottomiksi?
Vakavasti kysyen: miten paljon on tutkittu sitä, miksi jotkut meistä todella voittavat sattumaan perustuvissa kilpailuissa selvästi useammin kuin muut vastavantyyppisiin arpajaisiin osallistuvat?

Sivut

Kommentit (16)

Varaktori
Seuraa 
Viestejä777
Piru Naiseksi
Näyttää siltä, että jotkut meistä todella voittavat arpajaisissa muita useammin ja usein myös kahmivat ne arvokkaimmat voittot. Itse voitan harvoin ja jos niin käy, voitoksi sattuu tavara, jota en tarvitse tai edes voi käyttää! Näin kävi viimeksi tänään. Onneksi arpajaisten järjestäjät antoivat minun vaihtaa tavaran. (Se alun perin voittamani tuote on varmasti mieluinen jollekulle toiselle!)
Mutta mikähän arpajais-pelsepuupi kipittää näkymättömänä kannoillani ja muuttaa harvoin sattuvat onnenpotkuisetkin kevottomiksi?
Vakavasti kysyen: miten paljon on tutkittu sitä, miksi jotkut meistä todella voittavat sattumaan perustuvissa kilpailuissa selvästi useammin kuin muut vastavantyyppisiin arpajaisiin osallistuvat?

Olipas hyvä kun otit asian puheeksi. Olisi muuten saattanut lotto unohtua varsinkin kun siellä on nyt niin suuri potti jaossa, että sitä kannattaa pyytää vaikka ei saisikaan.

Minulla on kyllä vähän sellainen kutina, että mitään Hannu Hanhia ei oikeasti ole olemassa. Se on jonkin sortin harhaa, että jotkut olisivat muita onnekkaampia arpajaisissa. Ei sillä etteikö meikäläisellekin ole tullut vastaan kavereita jotka tuntuvat jatkuvasti voittavan jotain.

Kulmikkat silmälasinlinssit. Ymmärtäisin, jos lastensadun kuutiopäinen robotti haluaisi sellaiset, mutta ihmiselle ne eivät sovi.
http://www.youtube.com/watch?v=PLNR4xfh1Qc

Vierailija

Se johtuu siitä että sulla on odotuksia ajan suhteen. Sen tähden voitto ei tunnu miltään, koska olet odottanut sitä niin kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Ryynänen
Voi johtua myös siitä että jotkut keuhkoavat ja mesovat kuuluville kaiken mitä tapahtuu, varsinkin jos onni suosii vähäkään.

Juuri näin! Ja jättävät mesoamatta ja huutelematta kun lottokuponki menikin perseelleen eikä saanut mitään. Tai jos "voitti", niin voitto oli pienempi kuin kuponkiin tai arpaan laitettu euromäärä. Ei sitäkään kannata huudella. Itse teen aina ison asian jos voitan lotossa vaikka yhden euron, ei tartte kertoa kellekkään että kuponki maksoi 5 euroa. Lottovoittajana on hyvä olla, saa ystäviä ja vaikutusvaltaa. Ja voivat supista että naapurissa muuten asuu lottovoittaja...

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Piru Naiseksi

En sitten tiedä, mutta mulla on sellainen tunne että arpajaisissa voittaa useammin kuin muut ne pelaajat jotka osallistuvat arvontoihin usein...

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
CE-hyväksytty
Piru Naiseksi

En sitten tiedä, mutta mulla on sellainen tunne että arpajaisissa voittaa useammin kuin muut ne pelaajat jotka osallistuvat arvontoihin usein...

Kouluaikoina osallistuimme erilaisiin leikkimielisiin arpajaisiin. Silloin havaitsimme, että voitot osuivat erittäin usein samoille tyypeille. Kuiskittiin epäilyksiä. Mutta onko voiton osumiseen toistuvasti samoille ihmislle muita selityksiä kuin vilppi tai se, että arpaonni todella täällä vaihtelee?

Piru Naiseksi
miksi jotkut meistä todella voittavat sattumaan perustuvissa kilpailuissa selvästi useammin kuin muut vastavantyyppisiin arpajaisiin osallistuvat?

Sattumalta. Tai Jeesuksen siunauksesta. Veikkaan sattumaa. Voitinko?

Minulla on ilmeisesti aivan käsittämätön onni. Tuon tuostakin nettisivuilla ponnahtelee esiin ilmoituksia, joiden mukaan olen miljoonas kävijä, sattumanvaraisesti arvottu älypuhelimen mahdollinen voittaja tai muuta vastaavaa.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Fëanor
Minulla on ilmeisesti aivan käsittämätön onni. Tuon tuostakin nettisivuilla ponnahtelee esiin ilmoituksia, joiden mukaan olen miljoonas kävijä, sattumanvaraisesti arvottu älypuhelimen mahdollinen voittaja tai muuta vastaavaa.

Et ole ainoa, Fëanor! Minäkin saan tällaisia ilmoituksia lähes päivittäin. Joskus tekee mieli luulla, että on todella voittanut ilmoituksessa mainituin tavoin. Järki toki voittaa ja kertoo, että kyseessä on joko vain häviävän pieni mahdollisuus voittaa tai hyvin vähäarvoinen voitto tai voitto, jonka lunastamiskustannukset nousevat suuriksi tai voitto, jonka lunastaessaan voittaja sitoutuu kyseisen firman maksavaksi asiakkaaksi...

Millä sivustoilla te vierailette? En tiedä onko Adblock vain piilottanut minulta nuo mahdollisuudet onneen vai luenko täysin vääriä web-sivuja, mutta itse olen törmännyt noihin viimeksi varmaan vuosikymmen takaperin.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328

Meitsillä on tuo krääsän voittoputki myös päällä, mutta mitään oikeasti tarpeellista tavaraa ei ikinä voita. Viimeksikin tuli talvimallinen lippalakki ja pullonavaaja samassa sessiossa. Lippistä nyt ehkä voi joskus jossain rönttähommissa pitää, mut mihin nykyaikana enää tarvitsee pullonavaajaa? joka vielä on väärän kätinen, eli ei käy vasempaan lapaseen oikein mitenkään.

X

Flummis
Seuraa 
Viestejä25
Stupp
Millä sivustoilla te vierailette? En tiedä onko Adblock vain piilottanut minulta nuo mahdollisuudet onneen vai luenko täysin vääriä web-sivuja, mutta itse olen törmännyt noihin viimeksi varmaan vuosikymmen takaperin.

Luultavasti adblock on estänyt nuo mahdollisuudet. Oikeasti olen aina 999999 asiakas joten minulla pitäisi olla tuossa postissa odottamassa noin sata iPhonea ja parikymmentä iPadia. Täytyy varmaan joskus vaivautua hakemaan ne pois.

Flick
Seuraa 
Viestejä258

Taitaa suurin osa perustua siihen että on niitä ihmisiä jotka täyttävät kuponkeja kisaan kuin kisaan hullun lailla. Huomasin kerran yhdessä kaupassa olleessa arvonnassa että yksi vanhempi mieshenkilö täytti kuponkeja yksi toisensa jälkeen. Siis kyllä se natsaa kun tarpeeksi paljon yrittää.

Itte en oikein edes viitsi jos palkinto on luokkaa kauppakassi tai mustekynä

Flummis
Seuraa 
Viestejä25
Flick
Taitaa suurin osa perustua siihen että on niitä ihmisiä jotka täyttävät kuponkeja kisaan kuin kisaan hullun lailla. Huomasin kerran yhdessä kaupassa olleessa arvonnassa että yksi vanhempi mieshenkilö täytti kuponkeja yksi toisensa jälkeen. Siis kyllä se natsaa kun tarpeeksi paljon yrittää.

Itte en oikein edes viitsi jos palkinto on luokkaa kauppakassi tai mustekynä

Minun ei tarvitse tehdä edes niitä lappujen täyttämisiä. Viimeksi kun Äiti oli messuilla niin tavan mukaan täytti lapun minunkin nimellä. Voitin Fiskarssin halkaisukirveen joka tuli postissa. Mitä ihmettä teen sillä kerrostalossa paitsi pitelen pahapäisimmät naapurit loitolla? Unohdin sanoa etten itse ollut noilla messuilla ja asumme eri kaupungeissa. Yli 300 km päässä toisistaan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat