Liikunta on ihan P.....STÄ

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sanovat, että liikunta on terveellistä.

Kokeilin kerran.

Ei ollut edes hauskaa, hiki tuli.

Kakskymmentä vuotta nuoremmat urheiluhullut on ihan raunioita.

Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä ( auto ).

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kohtuu kaikessa. Itse kannatan liikuntaa, se on terveydelle hyväksi, mutta liiallinen liikuntakin on vaarallista. Ja monet lajit jopa hengenvaarallisia. Ite huomaan itsessäni heti sen, jos pidän liian pitkää taukoa liikunnasta, tulee sellanen läskipaska olo...

Vierailija

"Terve sielu terveessä ruumiissa."

Näin tosiaan sanotaan. Toisinaan koen olevani urheiluhullu, ainakin kesäisin. Vaan tarkoittaako tämä, jotta olisin myös hullu?

"Hullu sielu urheiluhullun ruumiissa."

Kohtuuliikunta on parasta liikuntaa. Kohtuus kaikessa, myös liikunassa. Täydellinen liikkumattomuus johtaa turmioon.

"Kun joku kehuu toista, niin hän tekeytyy tämän vertaiseksi." - Goethe

Vierailija

Liikunta on intohimoni, kunhan se ei ole käskettyä, ja urheilu paheeni, kunhan se ei tule telkkarista.

Tässä puhuu teille vakavasti endorfiinikoukkuun jäänyt lenkkeilijä ja kaikenlaisen urheilun harrastaja, joka yksinkertaisesti voi pahoin ja koko ruumis kramppaa jos viikon liikkuminen on jäänyt väliin. (Joskus päivän ruumiinkiusaamisen unohtaminen saa aikaan vähintään niskasärkyä) Ennen mottoni lihaskivuista oli "samaa lääkettä lisää ja siedätyshoitoa. Että täytyykin olla näin huonossa kunnossa"

Nykyään uskon jo rentoutumiseen ja venyttelyynkin. Kai sitä jossain vaiheessa ihminen kehittyi.

Käsketty liikunta on suoraan ja syvältä... mutta itse valittu rääkki kuitenkin tuntuu hyvältä. Vain syvästi endorfiini-koukussa oleva ihminen voisi sanoa niinkuin minä sen jälkeen kun koko ruumis oireilee liian suuren rasituksen jälkeen:" Ihanaa, tulipa kerrankin tehtyä jotain... ja voi että kun tuntuu hyvälle "

"Urheilija ei tervettä päivää nää"

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005

Itselleni liikunta on vain pakoilua jostain jota ei viitsi tehdä. Jos tosissani pystyisin päivisin keskittymään älyllisiin toimintoihin ja muutenkin sellaisiin asioihin joista oikeasti pidän, en liikkuisi ollenkaan. En näe enkä koe sitä millään tavalla tärkeäksi asiaksi elämässäni.

Vierailija

Liikun itse niin vähän kuin mahdollista, sillä tietokone on paljon kivempi kaveri kuin kukaan muu. Olen tietokoneella arkisin n. 8 tuntia vuorokaudessa ja viikonloppuisin n. 12 tuntia vuorokaudessa. Onko se mielesänne paljon vai vähän?

Vierailija
Esa aka Lihis
Liikun itse niin vähän kuin mahdollista, sillä tietokone on paljon kivempi kaveri kuin kukaan muu. Olen tietokoneella arkisin n. 8 tuntia vuorokaudessa ja viikonloppuisin n. 12 tuntia vuorokaudessa. Onko se mielesänne paljon vai vähän?

Riippuu keneltä kysyy. Mutta kyllähän tuo alkaa olla jo melko paha, jos JOKA päivä samaa tahtia. On sitä itekki joskus tullu roikuttua 20 tuntiakin, mutta ei sentään joka päivä. Mutta ei kai siinä, jos osaa hyötyliikkua edes jonkin verran.

Vierailija
Esa aka Lihis
Olen tietokoneella arkisin n. 8 tuntia vuorokaudessa ja viikonloppuisin n. 12 tuntia vuorokaudessa. Onko se mielesänne paljon vai vähän?

Kyllähän tuo äkkiseltään melko paljolta kuulostaa. Vaikka itse en mikään himourheilija olekaan, niin aina välillä kunnon hikilenkki tekee kyllä eetvarttia.

Vierailija

En jaksa käsittää niitä ihmisiä jotka eivät itse urheile mutta seuraavat telkkarista silmä kovana kun tulee fudista, jääkiekkoa, formuloita tai muuta paskaa.

Itellä kiinnostus juuri riittää sumopainin katseluun.

Vierailija

numero yksi. Jos olet läski paska huonokuntoinen... niin saat liikkua ahkerasti 2 kuukautta ennen kuin kuntosi on niin hyvä että pystyt nauttimaan kunnolla vaikka lenkkeilystä muusta urheilusta puhumattakaan, jalkapallossakin olisi mukavaa jusota enemmän kuin kerran toiseen päähän.
Eikä tue nyt ihan kaikkin lajeihin päde mutta yleensä jos on huono kunto niin ei saa lähellekkään kaikkea irti

Vierailija

Itse nautin urheilusta itse asiassa todella paljon. Jospa liikuisit esimerkiksi vähän kauemmin ja kunto olisi parempi niin liikunta ei alkaisi tuntua niin pahalta. Niinkuin edellisessä viestissä mainittiin.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Aloittaminen on kyllä vaikeaa. Reilu vuosi sitten pääsin hyvään alkuun ja liikkuminen alkoi jo tuntua mukavalta. Elimistö vaati jo sitä ja kunto kohosi ropisten. Sitten turposi nilkat psorin vuoksi ja jäi vähäksi aikaa, niin ei tullut sitten jatkettua. Nytkin voisi ihan hyvin tehdä jotain, elimistö on suht hyvässä kunnossa. Taidanpa yrittää heti jotain pientä jumppaa, pystyy kait sitä sen verran tinkimään mukavuuden halustaan ja laiskuudesta. Pitäkää peukkuja, nyt se alkaa.

Edit: Vatsalihasliikeitä meni 46, kun Köpönen istui jalkojen päällä, olen hengästynyt, enkä heti jaksa muuta. Sormetkin ovat ihan vcetelämnää.

Lierikki Riikonen

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat