Seuraa 
Viestejä45973

Ärsyttääkö teitä tiukkapipoiset ihmiset?
Kummat ovat ärsyttävämpiä, tiukkapipoiset naiset vai miehet?
Mistä arvelette tiukkapipoisuuden johtuvan?

Lyhyt määritelmä:

ahdasmielinen, kontrolloiva, huumorintajuton, ehdoton

Minä arvelen, naisilla usein voi olla kyse epävarmuudesta ja turvattomuudesta tuollaisen käytöksen taustalla, sekä tunneperäisestä ajattelusta, jossa järkiperusteille ei anneta sijaa.
Miesten kohdalla taas kyse voi olla miehen huonosta itsetunnosta ja kontrollointi lisää heillä vallan tunnetta omasta ja muiden elämästä.

Sivut

Kommentit (92)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Laittaisiko 3 vai 5... Hemmetin valintojen maailma.

Ainahan ne pipopäät ärsyttävät joilla pipo on tiukemmalla kuin oma pipo. Kukas sitä itsensä tasoisista, saati lepsummista, ärtyisi.

Mikäköhän se olisi sitten liian tiukkaa meitsille... Tietysti se ettei joistain asioista saisi muka puhua kun niistä joku täti tai setä repii pelirytkynsä, tukehtuu pullaansa ja kourii rintakehäänsä nitroja kaivaten. Jos ei ihan vartavasten ala haistattelemaan kellekään päin naamaa eli kerjäämällä kerjää verta kärsäänsä, ei ole ollenkaan henk.koht. oikeastaan, niin miten joku voi siitä ärtyä että joku ei puhu täsmälleen niistä asioista kuin Hänen Korkeudelleen sopisi, tai sillä tavalla & tyylillä, tai sopivasti annosteltuna.

Jossain määrin ärsyttävät tiukkikset jotka jaksavat lässyttää kuinka netistä ei saisi ladata mitään, tai ei oikeastaan saisi saada mitään laillisiakaan huvituksia ilmaiseksi. Tätä porukkaa siis jotka aiemmin kyttäilivät toistensa tv-lupia, mutta jotka nyt joutuvat harmikseen siitä kyttäämisestä luopumaan ja kyttäämään netinkäyttöä.

Sukupuoliroolimuinaismuistokyylät jotka niuhottavat kokoajan siitä mikä kuuluu naisille ja mikä sopii miehille, huh.

Itse tietysti kiristän pipoani ja vannetta päässä aina kun joku tekee jotain sellaista mikä aiheuttaa lähipiirissäni metakkaa tai pahaa hajua, koska en voi sietää kumpaakaan ja toivoisin että poraajat tunkisivat poransa perseisiinsä ja tupakoijat ne tupakkansa. Näille ihmisryhmille pitäisi taloyhtiössä järjestää kerhotilat jonnekin loitommalle asuinrakennuksista missä puolet kessuttelisi keuhkojaan nokisiksi ja toinen puoli porailisi henkireikiä seiniin.

(Eli olen siis suvaitsevainen kun sallisin em. idioottimaisuudet - sopivan välimatkan päässä.)

- Laitetaan nyt vaikka se viisi. Kun ei aina tule keskityttyä pelkästään omiin asioihin.

Tässä ketjussa pipo uhkaa kiristyä sen vuoksi että jälleen kerran äänestystuloksesta tulee kamala sotku. Jos foorumia uudistetaan, olisi kiva jos äänestysten vaihtoehtoina oleville lausekkeille saataisiin enemmän tilaa. Ettei ne sodomoi noita hakasulkeita ja numeroita tuossa oikeassa reunassa vinksinvonksin.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907

Esitetyistä vaihtoehdoista en äänestä mitään.

Sehän riippuu näet aina täysin kulloisestakin asiasta. Jos olet vaikka lähdössä lennolle ja kone ei ole "taatusti" kunnossa, niin katsotko tilannetta läpi sormien, että mitä pienistä, ei olla tiukkapipoisia, mennään vaan?

Minä pidän (olen aina pitänyt) "tiukkapipoista", niihin voi luottaa. Monien asioiden suhteen olen itsekin tuommoinen.

Kärsin jo penskana ihmisistä jotka alvariinsa suuripiirteisyydessään ja kaiken sallivuudessaan hokivat, "mitä pienistä". Olin jo tuolloin jotenkin ymmärtävinäni, että esim. fysiikassa ns. pienikin on asia siinä kuin ns. suurikin.

Maailma tarvii tiukkapipoja.

Tämä on tämmöstä lauantai-illan kolumnia.

Ronron
En osaa vastata.. en tässä mielentilassa (kännissä) edes oikein ymmärrä mitä tiukkapipoinen tarkoittaa..

tuskin se on kauhean paha asia..

Määrittelin sanan aloitusviestissä, no sinä et ilmeisesti kovin tiukkapipoinen ole.

Piha6
Esitetyistä vaihtoehdoista en äänestä mitään.

Sehän riippuu näet aina täysin kulloisestakin asiasta. Jos olet vaikka lähdössä lennolle ja kone ei ole "taatusti" kunnossa, niin katsotko tilannetta läpi sormien, että mitä pienistä, ei olla tiukkapipoisia, mennään vaan?

Minä pidän (olen aina pitänyt) "tiukkapipoista", niihin voi luottaa. Monien asioiden suhteen olen itsekin tuommoinen.

Kärsin jo penskana ihmisistä jotka alvariinsa suuripiirteisyydessään ja kaiken sallivuudessaan hokivat, "mitä pienistä". Olin jo tuolloin jotenkin ymmärtävinäni, että esim. fysiikassa ns. pienikin on asia siinä kuin ns. suurikin.

Maailma tarvii tiukkapipoja.

Tämä on tämmöstä lauantai-illan kolumnia.

Minusta taas tiukkapipot olivat niitä, jotka määräsivät että ulkona pitää käyttää pipoa ja muita aivan liian lämpimiä vaatteita jo lähes kesällä ( sillä kyse on periaatteesta), että ruokaa on aina pakko syödä vaikka se olisi pahaa, ja lautanen on pakko syödä tyhjäksi ( eikä sitä annosta saanut itse ottaa), että ylipäätään heidän mielipiteensä kaikista asioista ovat ainoita oikeita ja sen lisäksi heillä on yksinoikeus kontrolloida toisia. Heillä on myös oikeus toisten puolesta vastata, mitä mieltä he muka ovat, kysymättä asianosaisilta itseltään.

He ovat niitä, jotka haluavat kieltää kaiken jonka lain puitteissa voi kieltää, ja laatia lisää lakeja jotta voidaan tehdä lisää kieltoja. Jos jotkut kyseenalaistaa heidän väitteensä, näitä syyllistetään kaikin mahdollisin tavoin jotta tiukkapipot voivat asettaa itsensä heidän yläpuolelleen.

Peruskoulussa he olivat kantelupukkeja, kiusaajia ja juorukelloja, aikuisena he ovat työpaikkojen kiusaajia, pomon mielistelijöitä, ja heidän työnsä liittyy erilaisten sääntöjen laatimiseen, joilla rajoitetaan toisten elämää.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463

Tiukkapipoiset ihmiset ärsyttää, mutta niistä ei ole vaivaksi, koska niistä on helppo pysyä etäällä. Olkoot ihan rauhassa tiukkapipoisia keskenän. Kuivalla huumorintajulla varustetut ihmiset on jotenkin melkein ärsyttävämpiä, etenkin jos ne eivät itse tajua olevansa sellaisia.

Heksu
Tiukkapipoiset ihmiset ärsyttää, mutta niistä ei ole vaivaksi, koska niistä on helppo pysyä etäällä. Olkoot ihan rauhassa tiukkapipoisia keskenän. Kuivalla huumorintajulla varustetut ihmiset on jotenkin melkein ärsyttävämpiä, etenkin jos ne eivät itse tajua olevansa sellaisia.

Kyllä tiukkapipoista on vaivaa, jos heillä on valtaa, ja monilla heistä on.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
väläys
Heksu

Kyllä tiukkapipoista on vaivaa, jos heillä on valtaa, ja monilla heistä on.

No, jotain poliitikkoja tulee kyllä mieleen, nimiä mainitsematta.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907

Pipo on oikein hyvä päähine pakkasella, mutta sitä en sitten ymmärrä, kun jotkut niitä kesälläkin pitää päässään jonkun nuoriso trendin takia? Noh - Suojaahan se toki UV-säteilyltä sekin.

Piha6
Pipo on oikein hyvä päähine pakkasella, mutta sitä en sitten ymmärrä, kun jotkut niitä kesälläkin pitää päässään jonkun nuoriso trendin takia? Noh - Suojaahan se toki UV-säteilyltä sekin.

Olen ihmetellyt samaa. 100 vuotta sitten kun olin teini, pipo oli niin lälly juttu ettei sitä millään voinut pitää, ei edes 30 asteen pakkasilla vaikka äiskä käski. Nyt lökäpöksyt kulkevat pipo päässä kesähelteelläkin (siinä on muuten lämpöhalvauksen vaara).

Toinen omituinen nuorisotrendi on se, että pitää aina olla energiajuoma kädessä.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239

Mitä enemmän on asioita, jotka saavat sinut ärsyyntymään sitä tiukkapipoisempi olet muiden mielestä.

Sen vuoksi koko kysymys on ikään kuin oksymoron.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

En voi vastata koska vaihtoehto puuttuu.

Minua nimittäin ei ollenkaan ärsytä tiukkapipoiset ihmiset, mutta minä ärsytän tiukkapipoisia ihmisiä.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239
FLC
En voi vastata koska vaihtoehto puuttuu.

Minua nimittäin ei ollenkaan ärsytä tiukkapipoiset ihmiset, mutta minä ärsytän tiukkapipoisia ihmisiä.

En sen vuoksi voinut itsekään antaa ääntäni.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat