Seuraa 
Viestejä40

Onko mahdollista asentaa Windows 7 uudestaan ilman asennuslevyä koska sitä minulla ei ole? Jos ei niin onko muita keinoja hävittää kaikki tieto koneesta ja aloittaa puhtaalta pöydältä?

Kommentit (10)

ovolo
Seuraa 
Viestejä6597
eek1
Onko mahdollista asentaa Windows 7 uudestaan ilman asennuslevyä koska sitä minulla ei ole? Jos ei niin onko muita keinoja hävittää kaikki tieto koneesta ja aloittaa puhtaalta pöydältä?

Jos sulla on lisenssitarra, niin asennusmedian hankkiminen ei ole ongelma. Voit tehdä kopion vaikkapa jonkun kaverisi DVD-levystä. Se on ihan laillista, jos lisenssitarra on koneessa.
Windows 7 löytyy sekä 32-bittisenä, että 64-bittisenä.

Läppäreissä ( ja kotikoneissakin) on nykyisin yleensä varmuuskopio tehdasasennuksesta kovalevyn piilo-osiossa.
Ohjekirjasta löytyy, millä näppäinyhdistelmillä saat asennuksen käyntiin.

Palautuslevyt on mahdollista saada myös tietokoneen valmistajalta.

Kerro koneen nimi ja malli, niin ohjeita varmaan saat täältäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Avenger
Seuraa 
Viestejä655

Vistan sai ainakin näin tyhjäksi, mutta sitten alkaa mahdottoman työläs päivitysen lataaminen mulla meni useita tunteja, vähän väleen ilmoitti saatavilla esim. 70 tärkeää päivitystä, jne.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

maalaisukko
Seuraa 
Viestejä495

Mun koneessa (HP) kun käynnistäessä painaa Esc nappulaa, avautuu käynnistysvalikko jossa mm. "järjestelmän palautus (F11)"
Kiintolevyllä on osio D: Recovery. Sielä lukee: Varoitus. Kiintolevyn (tai osion) tässä osassa on tiedostoja, joita käytetään järjestelmän palauttamiseen.
Älä poista näitä tiedostoja.
Tämän osion kaikenlainen muuttaminen voi estää järjestelmän myöhemmän palauttamisen.

Lue vähemmän-tiedät enemmän.

TieKu
Seuraa 
Viestejä581

Taisin keksiä keinon millä Win 7:n saa sivottua, eli vaihtaa linuxiin, en tosin tainnut olla idean isä. Toinen vaihtoehto olisi hommata uusi ja oma Windows, eikä "tyytyä" koneen mukana tulleeseen mutta hankaluutensa siinäkin olisi, ja olen nyt testaillut Lenovoa Ubuntu 12.04:lla ja kaikki osa-alueet toimivat vähintään yhtä hyvin kuin Windowsilla.

ps. En suinkaan kuulu Windowsin vihaajiin mutta jos vastaavan käyttiksen saa ilmaiseksi, niin miksipä en kokeilisi sitäkin, taas kerran.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
TieKu
Taisin keksiä keinon millä Win 7:n saa sivottua, eli vaihtaa linuxiin, en tosin tainnut olla idean isä. Toinen vaihtoehto olisi hommata uusi ja oma Windows, eikä "tyytyä" koneen mukana tulleeseen mutta hankaluutensa siinäkin olisi, ja olen nyt testaillut Lenovoa Ubuntu 12.04:lla ja kaikki osa-alueet toimivat vähintään yhtä hyvin kuin Windowsilla.

ps. En suinkaan kuulu Windowsin vihaajiin mutta jos vastaavan käyttiksen saa ilmaiseksi, niin miksipä en kokeilisi sitäkin, taas kerran.

Ongelmaksi näissä Linux-virityksissä taitaa tulla se, että suunnittelusoftat joita joudun käyttämään, on suunniteltu pelkästään Windowsille. Jos asennan jonkun Linux-version, niin onko niissä joku "simulointitoiminto" että voin asentaa ja ajaa niissä jotain Windows-sovellusta?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Varaktori
Seuraa 
Viestejä777
Astronomy
Ongelmaksi näissä Linux-virityksissä taitaa tulla se, että suunnittelusoftat joita joudun käyttämään, on suunniteltu pelkästään Windowsille. Jos asennan jonkun Linux-version, niin onko niissä joku "simulointitoiminto" että voin asentaa ja ajaa niissä jotain Windows-sovellusta?

Jos urheilumieltä ja pitkää pinnaa löytyy, niin voit yrittää saatko jotain ohjelmia toimimaan winellä:

http://www.winehq.org/

Sitten tietysti voit ajaa virtualisoituna aitoa windowsia virtualboxilla tai jolla muulla vastaavalla.

https://www.virtualbox.org/

Vähän suuremmissa ympyröissä sovelluksia voidaan tarjota vaikka XenApp farmista. Sitä varten tarvitset tietysti XenApp farmin josta sovelluksia jaetaan ja siihen Linux masiinaasi clientin:

http://www.citrix.com/downloads/citrix- ... x-121.html

Muitakin tapoja toki löytyy, esimerkiksi ihan rdp clienttikin löytyy Linuxille joten voit käyttää terminal services palvelmielta windows sovelluksia. Single application RDP on hyvä haku googleen jos haluat käyttää työpöydän asemesta yksittäisiä ohjelmia.

jne...

Kulmikkat silmälasinlinssit. Ymmärtäisin, jos lastensadun kuutiopäinen robotti haluaisi sellaiset, mutta ihmiselle ne eivät sovi.
http://www.youtube.com/watch?v=PLNR4xfh1Qc

JayD
Seuraa 
Viestejä830
eek1

Tuolta minä löysin "ongelmaan" ratkaisun.
http://www.mydigitallife.info/official- ... tal-river/

Ensin esim. Suomenkielinen versio ladaten.
Sitten "ei.cfg-säätö", jotta versio saadan valita asennuksen yhteydessä, yleensä joko home premium tai pro.
Ja sama pätee kuin ovolon vastauksessa, eli alkuperäinen product key koodi oltava, josta naputtelee sen koodin asennuksen yhteydessä tai jälkeen.

Tai ainakin oma HTPC-kone on tuon avulla toiminut jo vuoden.
Kaikki tuntuu toimivan.
Jos vain uskaltaa...
Ainakin MS:n omilta sivuilta löytyvä MD5 ja SHA-1 koodi täsmäsi tiedoston kanssa kun olin saanut sen ladattua ja kone raksutti vertailuarvon... Tai mikä nyt onkaan oikea termi.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
eek1

Melkein sinuna käätyisin jonkun asiasta tietävän puoleen ettei käy ohrasesti, kai joku tuttu osaa homman, ilmeisesti se ei ole sulla hallussa koska täällä kyselet.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat