Seuraa 
Viestejä1

Teinpä käyttäjän tänne foorumeille ihan vaan koska kiinnostais tietää että mitä ja mihin kannattais hakee opiskeleen (nyt lukion jälkeen) jos on kiinnostunut transhumanismista bioteknologian, informaatioteknologian ja kognitiivisen tieteen kautta.

Onko Suomessa edes mahdollista opiskella tällästä? Esim Helsingin yliopiston biologiset ohjelmat näyttäis olevan lähinnä ekologiaa tai jotain muuta vastaavan tylsää.
Kellään kokemuksia, tietoa, mitään?

Kommentit (2)

Moi

Itse olen 30v fyysikko, ja olen myös ollut pitkään kiinnostunut transhumanistisista ajatuksista... Suurin osa valtaväylän tiedemiehistä valitettavasti tosin pitää transhumanismia aika pitkälti 'marginaaliporukan huuhaana'.

Meillä Jyväskylän Yliopistossa on nanotieteiden koulutusohjelma, johon voivat hakea esim. solu- ja molekyylibiologian pääaineopiskelijat. Tämä voisi olla eniten etsimääsi vastaava tieteenala. Transhumanisteja eniten kiinnostavat uudet teknologiat tullaan luultavasti kehittämään tällä alalla.

Koulutusohjelmasta löytyy tietoa sivulta https://www.jyu.fi/science/muut_yksikot ... no-opinnot .

Opiskelu on muuten sitten kovaa työtä, ja opetusohjelmaan kuuluu aina myös tylsältä ja puuduttavalta tuntuvia kursseja. Nanotieteisiin suuntautuneet biologitkin joutuvat esim käymään joitain matematiikan kursseja, joiden vaativuustaso on huomattavasti lukion pitkää matikkaa korkeampi.

Kannattaa hankkia pääsykoekirjat heti jos aikoo ehtiä tämän kevään pääsykokeeseen.

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Foshizzle
Teinpä käyttäjän tänne foorumeille ihan vaan koska kiinnostais tietää että mitä ja mihin kannattais hakee opiskeleen (nyt lukion jälkeen) jos on kiinnostunut transhumanismista bioteknologian, informaatioteknologian ja kognitiivisen tieteen kautta.

Onko Suomessa edes mahdollista opiskella tällästä? Esim Helsingin yliopiston biologiset ohjelmat näyttäis olevan lähinnä ekologiaa tai jotain muuta vastaavan tylsää.
Kellään kokemuksia, tietoa, mitään?

Helsingin yliopistosta löytyy kognitiotiede ja Aaltoyliopistosta bioinformatiikka ja molempia tietääkseni voi ottaa toisen sivuaineeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat