Seuraa 
Viestejä45973

Kun on Tiedonjulkistamispalkinto, pitäisi olla myös Tiedonpimittämispalkinto.

Voisin itse ryhtyä palkintokomitean puheenjohtajaksi, jos joku vaan lahjoittaisi pystejä jaettavaksi.

Ehdotuksia Tiedonpimittämispalkinnon saajiksi otan kuitenkin jo vastaan.

Kommentit (8)

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

Vaikea sanoa pahinta tiedonpimittäjää suoraan. Se pimitys tapahtuu aikalailla kollektiivisesti.

Voitaisiin ajattella, että esiin nostetut aiheet ovat niitä, joiden avulla pimitys tapahtuu. Mistä siis käydään milloinkin keskustelua? Kuka ohjaa keskustelua laajasti, hän on pahin pimittäjä.

Itse pitäisin jonkin verran käsittelyjen lokeroitumisesta erillisiin järjellisiin ja toimiviin yksiköihin. Tulee ihan eri tavoin kaikkea pintaan. Perusteluni on etupäässä diversiteetissä. Liian kapea keskustelupohja urauttaa liiaksi. Suoranaista pimitystä ei tarvitse edes tehdä.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

PS Tälläkin foorumilla on käsiteltävä teemapohja ajoittain hyvin kapea. Voisi olla laajempikin ja syitä kapeutuneisiin aiheiden vienteihin en oikein tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Jönas

Voisin itse ryhtyä palkintokomitean puheenjohtajaksi, jos joku vaan lahjoittaisi pystejä jaettavaksi.

Jos on ammattilainen tiedonpimityksessä, niin hän ei jää siitä ikinä kiinni, joten ei voida myöskään tunnistaa eikä palkita. Ehkä otsikkoa voisi jotenkin muokata, mielestäni vaikkapa "tiedonpanttaamispalkinto" kuulostaa paremmalta? Silloin viitataan siihen, että kysymys on esitetty, mutta vastausta (ainakaan suoraa vastausta) pantataan liian kauan. Luulen että silloin kärkeen nousee suurin osa poliitikoista. Harmi.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5002
Jönas

Hieno ja aina ajankohtainen idea. Voisiko palkinnon laajentaa Tiedonpimittämis- ja harhaanjohtamispalkinnoksi?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Ryhmä Katainen ansaitsee päästä ehdolle Suomen ja Kreikan pankkien välisen sopimuksen eli Suomen ERVV-tukeen koplaaman vakuussopimuksen myötä.

Vierailija
Astronomy
Jönas

Jos on ammattilainen tiedonpimityksessä, niin hän ei jää siitä ikinä kiinni, joten ei voida myöskään tunnistaa eikä palkita. Ehkä otsikkoa voisi jotenkin muokata, mielestäni vaikkapa "tiedonpanttaamispalkinto" kuulostaa paremmalta? Silloin viitataan siihen, että kysymys on esitetty, mutta vastausta (ainakaan suoraa vastausta) pantataan liian kauan. Luulen että silloin kärkeen nousee suurin osa poliitikoista. Harmi.

Täytyy siis hyväksyä hieman hämärämmätkin perustelut.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Astronomy
Ehkä otsikkoa voisi jotenkin muokata, mielestäni vaikkapa "tiedonpanttaamispalkinto" kuulostaa paremmalta? Silloin viitataan siihen, että kysymys on esitetty, mutta vastausta (ainakaan suoraa vastausta) pantataan liian kauan. Luulen että silloin kärkeen nousee suurin osa poliitikoista. Harmi.

Ajatteleppa onko yhteiskunta miten valmis suoraan puheeseen. Mitkä olisivat suoran puheen välittömät seuraukset?

En kiistä, etteikö tavoite voisi olla suorassa puheessa. Ympäristö ei vain ole valmis tähän ja tämä on tärkeä tieto!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat