Seuraa 
Viestejä2645

Jos ajatellaan että maaimankaikkeus on 13,7 miljardia vuotta vanha, mutta ajanlaskua on ollut vain vähän päälle 2000 vuotta, niin eikös olekin aika ihmeellistä että me eletään juuri nyt.
Ja sitäkin kummallisempaa on että meidän aika elää elämää osui just tähän aikakauteen kun on kehitys jo suht pitkällä - on tietokoneet, autot, internet, TV tarjonta ja ties vaikka mitä.
Meille kaikille on yhteistä se, että joku päivä me kaikki kuollaan - se että onko odtettavissa jotain sen jälkeen paljastuu sitten, jos on paljastuakseen.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (36)

Nuo mainitsemasi asiat eivät sinänsä ole juuri sen kummallisempia kuin että jos viidellä nopalla sattuisi heittämään juuri sen rivin, minkä tuli heittäneeksi. Maailmankaikkeuden, meidän ja kehityksen olemassaolo itsessään on paljon kummallisempaa. Epäilemättä jollekin nekin ovat päivänselvyyksiä. Myös kuolemanjälkeisistä odotettavuuksista voi tehdä ihan hyvin perusteltuja arvauksia jo ennen kuolemaa, kaiken elämästä ja kuolemasta tiedetyn perusteella.

Koska materialistinen maailma sai alkusyyn itsensä ulkopuolelta, on deep'n dark siinä oikeassa, että on syytä odottaa yllätystä. Yllätyksellä tarkoitan Luojan ottavansa omansa pois lakinsa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
deep'n'dark
Jos ajatellaan että maaimankaikkeus on 13,7 miljardia vuotta vanha, mutta ajanlaskua on ollut vain vähän päälle 2000 vuotta, niin eikös olekin aika ihmeellistä että me eletään juuri nyt.
ei.

deep'n'dark
Ja sitäkin kummallisempaa on että meidän aika elää elämää osui just tähän aikakauteen kun on kehitys jo suht pitkällä - on tietokoneet, autot, internet, TV tarjonta ja ties vaikka mitä. Meille kaikille on yhteistä se, että joku päivä me kaikki kuollaan - se että onko odtettavissa jotain sen jälkeen paljastuu sitten, jos on paljastuakseen.
teistä en tiedä, mutta itse olen kuollut jo useita kertoja. eikä tämä aikakausi mielestäni ole se mukavin ja hienoin mitä olen elänyt, mutta tämä jälkimmäinenhän on maku-asia.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

deep'n'dark
Onpas tylsiä kommentteja. Buuu!

No annetaanpa sitten uusi tylsä kommentti.

Katsos eihän meitä voi olla ollut ennempää, koska olemme nyt. Ihmeellistä tässä ei ole se miksi olemme nyt sillä olemmehan aina nyt ja siten myös aina olleet nyt.

Elämässä luonto, tai vaikka luoja uudistaa ja luo kaiken aina uudelleen, luonnonlakien mukaan sinäkin olet ollut jo ikuisesti etkä katoa mihinkään.
Mutta ihmisen kehollinen elämä kyllä päättyy, eikä mitään mitä hän haluaa säily.

Muoto ja tieto päättyy, uudistumisessa on uuden aika kaiken on hävittävä, maailma ei silti katoa, eikä pääty, yksilöllinen minuus katoaa, eihän se mitään olekaan.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645
fata morgana
deep'n'dark

Katsos eihän meitä voi olla ollut ennempää, koska olemme nyt. Ihmeellistä tässä ei ole se miksi olemme nyt sillä olemmehan aina nyt ja siten myös aina olleet nyt.

Elämässä luonto, tai vaikka luoja uudistaa ja luo kaiken aina uudelleen, luonnonlakien mukaan sinäkin olet ollut jo ikuisesti etkä katoa mihinkään.
Mutta ihmisen kehollinen elämä kyllä päättyy, eikä mitään mitä hän haluaa säily.

Muoto ja tieto päättyy, uudistumisessa on uuden aika kaiken on hävittävä, maailma ei silti katoa, eikä pääty, yksilöllinen minuus katoaa, eihän se mitään olekaan.

Me ollaan oltu siitä lähtien kun synnyttiin, tähän päivään saakka. En minä etkä sinäkään olla oltu ikuisesti niin kuin väität ja uusiutuminen on kans kyseenalaista.
Olla tässä ja juuri nyt on sinänsä outoa enivei - olisihan se voinut osua 100 vuotta ennen ajanlaskuakin - silloin ei ollut mitään erikoisempaa teknologiaa ja kehitystä. Mutta jos haluat olla tylsä niin jatka vaan.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Itseäni kiehtoo se, miten tällähetkellä pieni ja ihan vähäpätöinen asia vaikuttaa aivan ratkaisevasti koko loppuelämääni. Ja näitä pieniä ja vähäpätöisiä asioita tapahtuu kaiken aikaa mitkä vaikuttavat loppuelämääni... jne. jne.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

Aloitus piti sisällään minusta hyvän oivalluksen. En keksi miten jatkaa.

Voi olla vähän kaukainen tuo ajatus. Sitä elää enemmän lähempiä kuvioita.

Mikähän mahtaa olla aloittajan oma suhde havaintoonsa?

Juha Myllärinen, Lappeenranta

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645
eskimo
Aloitus piti sisällään minusta hyvän oivalluksen. En keksi miten jatkaa.

Voi olla vähän kaukainen tuo ajatus. Sitä elää enemmän lähempiä kuvioita.

Mikähän mahtaa olla aloittajan oma suhde havaintoonsa?

En minäkään pääse etenemään asiassa - se vain saa aikaan oudon fiiliksen että mä oon elävä ja just nyt. Sitten kuoleman jälkeen en saata enää koskaan päästä kokemaan mitään uudestaan. Koska 13,7 miljardia vuotta meni että pääsen syntymään on se sinänsä ihme juttu pohtia.

Gallardo
Seuraa 
Viestejä313
deep'n'dark

En minäkään pääse etenemään asiassa - se vain saa aikaan oudon fiiliksen että mä oon elävä ja just nyt. Sitten kuoleman jälkeen en saata enää koskaan päästä kokemaan mitään uudestaan. Koska 13,7 miljardia vuotta meni että pääsen syntymään on se sinänsä ihme juttu pohtia.

Se on kuin mentäisi 7 oikein lottovoittajan luokse (jälkikäteen selvinneen voittajan luo) ja ihmeteltäisi: "On se ihmeellistä että voitto sattui juuri sinulle! Vaikka mahdollisuudet ovat niin pienet. 1 / 15 000 000! "

Paitsi että 13,7 miljardia on hiukan enemmän kuin 15 milj. Mutta joku voittaa aina, ennemmin tai myöhemmin, varsinkin jälkikäteen tarkasteltuna.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
deep'n'dark
Koska 13,7 miljardia vuotta meni että pääsen syntymään on se sinänsä ihme juttu pohtia.

Tästä samaa mieltä!

Minä en usko, että olisimme käsityksinemme kovin kattavasti liikkeellä. On pakko sanoa, että vaikka esim tieteellinen menetelmä on hyvä ja sen avulla on saavutettu sitä ja tätä, niin minusta syytä "itsepöhötykseen" ei ole mitä tulee maailman käsittämiseen.

deep'n'dark
fata morgana
deep'n'dark

Me ollaan oltu siitä lähtien kun synnyttiin, tähän päivään saakka. En minä etkä sinäkään olla oltu ikuisesti niin kuin väität ja uusiutuminen on kans kyseenalaista.
Olla tässä ja juuri nyt on sinänsä outoa enivei - olisihan se voinut osua 100 vuotta ennen ajanlaskuakin - silloin ei ollut mitään erikoisempaa teknologiaa ja kehitystä. Mutta jos haluat olla tylsä niin jatka vaan.

No minuus on elämän tulosta, maailman kokeminen synnyttää minuuden, olemme "minä" vain suhteessa elämään. Voidaan sanoa minä on ollut ikuisesti, ainakin niinkauan kuin ihminen on itsensä tiedostanut.
Minä ei katoa, se syntyy uudestaan, minuus katoaa, sehän on kasattua kokemusta.
Voit olla huoletta, sillä myös tulevaisuudessa, kaikki ihmiset ovat minä.

Yksilöt katoavat minän suhde maailmaan säilyy.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Gallardo
Paitsi että 13,7 miljardia on hiukan enemmän kuin 15 milj. Mutta joku voittaa aina, ennemmin tai myöhemmin, varsinkin jälkikäteen tarkasteltuna.

Ja joku tapahtumahaara aukenee sadan prosentin varmuudella.
Miksi ihmetellä toteutunutta?

Siis toisaalta vaikka näin?

deep'n'dark

Onko Orionin tähdistössä Universumin tietoisuus?
Enemmän aiheesta vaikkapa tuubista nimellä Danny Wilten

MooM
Seuraa 
Viestejä7984
Gallardo
deep'n'dark

Se on kuin mentäisi 7 oikein lottovoittajan luokse (jälkikäteen selvinneen voittajan luo) ja ihmeteltäisi: "On se ihmeellistä että voitto sattui juuri sinulle! Vaikka mahdollisuudet ovat niin pienet. 1 / 15 000 000! "
.

On siinä sekin ero, että suurin osa ihmisistä ei ole voittanut lotossa, mutta jokainen meistä kuitenkin on syntynyt sellaisella hetkellä, että on elossa tällä aikakaudella.

Siinä mielessä ymmärrän aloittajan ajatuksen, että vaikka kuinka yrittäisi olla objektiivinen, onhan tämä viimeisen sadan vuoden aikakausi ollut valtava mullistus niin tiedo, teknologian kuin elämäntyylinkin osalta. Ainakin teollisuusmaissa ja paljon myös kehitysmaissa. Aika pieni osa ihmiskunnasta on sattunut syntymään nykyaikaan.

Mutta tapahtuneen asian todennäköisyys on yksi. Ei se, että joku satunnainen asia tapahtuu juuri sinulle tee sinusta erityistä sinänsä. Jollekin se sattui ja se olin minä.

Se kyllä on jotenkin pelottavaa, että asiat ovat niin pienestä kiinni, niin hyvässä kuin pahassa. Yksi pieni päätös opiskelupaikkakunnasta vaikutti puolison löytymiseen ja toinen päähänpisto ammatinvalintaa. Toisilla yksi pieni virhearvio tai puheluun vastaaminen liikenteessä tappaa tai invalidisoi. Ja koskaan ei tiedä, mitä olisi, jos olisi tehnyt jotain toisin. Toisaalta, ehkä tämä onkin yksi niistä "muista urista", koska olen joskus muutttanut mieltäni ja tehnytkin toisin?

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat