Seuraa 
Viestejä132

Mulle määrättiin unettomuuteen Ketipinoria 25mg annoksena tutkailtuani lääkettä netistä yllätyin hieman koska pääasiallisestihan sitä näytetään käyttävän vakavampien mielen sairauksien hoitoon. Apteekissa kovasti vakuuteltiin käytön olevan turvallista.

Mutta voisiko joku vääntää mulle rautalangasta tuon vaikutusmekanismin noihin 5ht2 -reseptoreihin kun ei oikein tahdo yläasteen kemialla aueta.

Sivut

Kommentit (41)

morfiinisiivet
Seuraa 
Viestejä132

Asia kiinnostaa koska lääkkeellä tuntuu olevan pitkäaikaiskäytössä varsin vakaviakin sivuvaikutuksia ja parin viikon käytön jälkeen tuntuu ettei 25 mg enää takaakaan unia, mutta annoksen tuplaaminen lääkärin määräämään tämänhetkiseen 50mg maksimiin aiheuttaa seuraavana aamuna sellaisen monen päivän ryyppyputken jälkeen tulevaan oloon verrattavan ahdistuksen ja kokonaisvaltaisen vetelän olon jota kestää puolille päivin.
Ei oo kyllä tullut dokattua enää vuosiin siihen malliin.

Sen verran minä asiasta olin erään artikelin yhteydestä ymmärtäväni , että ketiapiini lisää Gaban määrää ja aiheuttaa sitä kautta nukahtamisen mutta onko tämä tervettä pitkässä juoksussa kun miettii miten aivot tottuvat erilaisiin päihteisiinkin?

morfiinisiivet
Mulle määrättiin unettomuuteen Ketipinoria 25mg annoksena tutkailtuani lääkettä netistä yllätyin hieman koska pääasiallisestihan sitä näytetään käyttävän vakavampien mielen sairauksien hoitoon. Apteekissa kovasti vakuuteltiin käytön olevan turvallista.

Mutta voisiko joku vääntää mulle rautalangasta tuon vaikutusmekanismin noihin 5ht2 -reseptoreihin kun ei oikein tahdo yläasteen kemialla aueta.




Kuinka rautalangasta pitäisi vääntää?, että neuroleptejä ei kannata käyttää kuin vakavien sairauksien hoitoon mm. siksi koska ne voivat lisätä sydäninfarktin ja veritulppien riskiä ja aiheuttaa aivovaurioita.
Ketiapiini vaikuttaa serotoniiniosaston lisäksi monen muunkin osaston toimintaan, mikä riippuu annoksesta.
Lääkkeen käyttö pitäisi lopettaa vähitellen, ainakin jos sitä on käyttänyt pidemmän ajan.
Ota korkeintaan puolikas 25mg tabletista viikon ajan ja vie loput ongelmajätteet apteekkiin, eli esimerkiksi 5mg x2 päivässä.
Koska lääke ei toimi riittävällä tavalla, ei sen käyttöä kannata jatkaa, eikä varsinkaan nostaa annosta sivuvaikutusten takia.
Lääkäri voi olla eri mieltä asiasta koska saa mm. ilmaisia lomamatkoja lääkeyhtiöiltä.
Kokeile sen jälkeen vaikka melatoniinia, jota saa ilman reseptiä apteekeista ja luontaistuotekaupoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
CE-hyväksytty
Ite vedän puolikkaan 100 mg pilleristä tarvittaessa. Ei oo vierotusoireita tullu vaikka ei vetäiskään.



Satunnainen käyttö ei aiheuta muutoksia aivoissa, joista vieroitusoireet johtuvat.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
fenomenologi
Vatkain

Hyvinhän tuo tuntuu toimivan, uni tulee.
Useat valmistajat myyvät Suomessa ketiapiinia, jokainen niistä firmoistako lahjoo kaikkia Suomen lääkäreitä? Hei haloo.



Haloo itsellesi,
laaketiede-ja-terveys-f11/laakarit-laaketeollisuuden-markkinamiehina-t42315.html

morfiinisiivet
parin viikon käytön jälkeen tuntuu ettei 25 mg enää takaakaan unia,

Kaiken maailman huuhaajuttuja ja salaliittoteorioita. Tuntuu kyllä hyvin usein siltä, että tällaisiin uskovien pitäisi itse syödä antipsykootteja että se todellisuudentaju edes hieman palautuisi. Mitä tulee aloittajan ongelmaan, niin 50 mg vaikutus on haetun kaltainen ja sivuoireet häipyy ajan mittaan.

CE-hyväksytty
Yleensähän noita määrätään ahdistukseen ja siitä johtuvaan levottomuuteen ja mielen sekaisuuteen. Se unilääkeominaisuus siinä on vaan vähän niiku sivutuote. Kaikillahan se ei unettomuuteen autakaan, eikä sitä pelkästään sihen pitäisi määrätä. Vankiloissa ja muissa laitoksissa niitä syötetään että saadaan asiakaat hiljaiseksi.

Ja harhoihin. Itelläkää ei tuo 100 mg mennyt ei päähän eikä persieen. Muita tabuja piti/pitää vetää nukkumiseen.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
fenomenologi
CE-hyväksytty
Ite vedän puolikkaan 100 mg pilleristä tarvittaessa. Ei oo vierotusoireita tullu vaikka ei vetäiskään.



Satunnainen käyttö ei aiheuta muutoksia aivoissa, joista vieroitusoireet johtuvat.

Ja eri asia lisäksi vielä on se, että kuinka isolla annoksella niitä muutoksia ylipäätään tapahtuu. Pois lukien tietenkin se, että lääke vaikuttaa. Siinä mielessähän sen on tarkoitus vaikuttaakin aivoihin. Mutta tarkoitan siis, että millä annoksella tapahtuu sellaisia muutoksia, että ne kestävät kauemmin kuin lääkkeen varsinainen vaikutus (puoliintumisaika).

Hämmentää.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
fenomenologi
CE-hyväksytty
Ite vedän puolikkaan 100 mg pilleristä tarvittaessa. Ei oo vierotusoireita tullu vaikka ei vetäiskään.



Satunnainen käyttö ei aiheuta muutoksia aivoissa, joista vieroitusoireet johtuvat.

No mun kohdalla tarvittaessa on harvoja poikkeuksia lukuunottamatta joka ilta.

Vatkain
Tuntuu kyllä hyvin usein siltä, että tällaisiin uskovien pitäisi itse syödä antipsykootteja että se todellisuudentaju edes hieman palautuisi.



Jos jutut menee tällaiseksi niin en malta olla kertomatta, että minä en ole koskaan tarvinnut psyykenlääkkeitä.
Lääkealaa erittäin läheltä seuranneena tiedän mistä puhun.
Katso mitä linkin takaa löytyy..

morfiinisiivet
Seuraa 
Viestejä132

Itselläkään ei muuten kytkin luista , mitä nyt ei pysty muutamaa tuntia pitempään nukkumaan ja pakko alkaa tehdä jotain kun kroppa alkaa oireilla fyysisestikin.
Asia kiinnostaa koska olen menossa vaihtamaan napit toisiin vähemmän vaarallisiin.
Myös melatoninista ja Mirtazapinista on kokemusta joista ensimmäinen auttoi hetken ja toisen käyttö piti lopettaa sivuvaikutusten takia.
Ajattelin samaan syssyyn vaihtaa kahvin vihreään teehen , että kofeiinin haitatkin tulevat eliminoitua.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
morfiinisiivet
Itselläkään ei muuten kytkin luista , mitä nyt ei pysty muutamaa tuntia pitempään nukkumaan ja pakko alkaa tehdä jotain kun kroppa alkaa oireilla fyysisestikin.
Asia kiinnostaa koska olen menossa vaihtamaan napit toisiin vähemmän vaarallisiin.
Myös melatoninista ja Mirtazapinista on kokemusta joista ensimmäinen auttoi hetken ja toisen käyttö piti lopettaa sivuvaikutusten takia.
Ajattelin samaan syssyyn vaihtaa kahvin vihreään teehen , että kofeiinin haitatkin tulevat eliminoitua.

Ihan hyvä idea tuo kahvin jättäminen pois ainakin pariksi kuukaudeksi, tulee eliminoitua sekin vaikutus. Oma kokemus Mirtasta on, että alkuun tuli sivuoireita. Eläviä unia ja pöhnää, mutta vähän ajan päästä lähti sivuoireet pois. Mutta sittenpä ei mennytkään kauaa kun koko vaikutus Mirtasta katosi Melatoniinin suhteen vähän sama homma. Ehkä tuo melatoniini auttaa nykyään saamaan tasasia unia, riittää unta aamuun asti. Nyt käytän pääasiassa Stilnoctia, joka on siis ihan nukahtamislääke vaan. Siihen kuulemma tulee tolet säännöllisesti käytettynä, mutta kyllä mulla vaan tehoaa vaikka oon enempi tai vähempi säännöllisesti syönyt yli puoli vuotta. Alkuun oli aamupöhnää senki kanssa, mutta seki on jäänyt pois. Tais kestää vajaan viikon ne aamupöpperöt. Sitten oon tässä syssyllä syönyt noita vanhoja Levozineja (antipsykootti) 5 mg annostuksella, mutta niistä tuntuu olevan nyt tehot hukassa. En tiiä jos kymppiin nostaisi, mutta eipä noita tunnu enää olevan jäljelläkään ku 15 kpl. Eli Stilnoctilla jatkan niin kauan ku lekuri niitä kirjottaa, minkä ei pitäis mun tapauksessa olla ongelma...

fenomenologi
Jos jutut menee tällaiseksi niin en malta olla kertomatta, että minä en ole koskaan tarvinnut psyykenlääkkeitä.

I rest my case...

Hämmentää.

Ketipinoreita unettomuuteen, jepjep. Aika huolestuttavalta vaikuttaa tuon lääkärin toiminta.

Unettomuus on toki ikävä vaiva. Lääkkeitä paremman vaikutuksen luulisi tuovan (ainakin pidemmällä ajanjaksolla) hyvä ruokavalio, liikunta ja meditointi.

Kauniita unia

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Sorbus Aucuparia
Ketipinoreita unettomuuteen, jepjep. Aika huolestuttavalta vaikuttaa tuon lääkärin toiminta.

Ihan yleisesti noita määrätään mikroannoksina, että ei ole pelkästään tuon yhen lääkärin tapa.

Hämmentää.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463

Minäkin sain ketipinoria unettomuuteen, mutta en ilkeä käyttää sitä kuin poikkeustapauksissa. Ohjeena oli 2x25mg, mutta sillä annoksella en pääse aamulla sängystä ylös. Yhdellä lurppaa silmät koko seuraavan päivän, puolikas tai neljäsosa antaa jokseenkin hyvät unet.

Annostus on hankalaa, kun pitäisi tietää etukäteen koska uni ei tule. Jos ottaa sen jälkeen kun on pyörinyt sängyssä aamuyöhön, niin seuraavana päivänä on ihan kuolemanväsymyt, mikä hankaloittaa työntekoa.

Nyt otin kokeeksi apteekin reseptivapaata melatoniinia, saa nähdä miten tehoaa.

CE-hyväksytty
Huonosti toimii lahjonta kun lääkäri määräsi mulle astra zenecan lahjomana seroquelia mutta apteekki myi ketipinoria ja rahat menikin orionille.



Ei tässä ole kyse lääkkeen hinnoista, mitäs jos orionin lahjoma lääkäri olisi määrännyt ketipinoria, vaikka tarjolla olisi ollut parempia vaihtoehtoja, joista lääkäri ei hyödy taloudellisesti?

Jos ei muusta apua löydy kuin unilääkkeistä, sitten kannattaa ehkä miettiä jotain nukahtamislääkettä, jolla on riittävän lyhyt puoliintumisaika, ettei se vaikuta enää aamulla.
Lisukkeeksi voisi kokeilla melatoniinia.
Kofeiinin puoliintumisaika on 3–7 tuntia, mutta sen piristävä vaikutus voi kestää huomattavasti kauemmin, tarvitseeko kahvia juoda?

Tuolta löytyy ehkä hyviä vinkkejä unettomuuteen,
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... &p_selaus=

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat