Seuraa 
Viestejä7268

Kaivos tulevaisuus, Ruotsista ja ruotsiksi, erittäin mielenkiintoisia artikkeleita, j
http://dagensindustri.se/Tools/Operations/Stream/DownloadPDF.aspx?append...
Geologisesti Suomi on samaa aluetta.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Kommentit (8)

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3942

No, olipahan mainostusta.

En kuitenkaan huomannut,mistä tulee suomalaisiin kaivoksiin ja malminjalostamoihin se valtava energiamäärä, mitä toimintaan tarvitaan.

Öljyä tai hiiltä meillä ei ole, ja sähkökin tuodaan edelleen Venäjän Tshernobyl-tyyppisistä voimaloista Sosnovyi Borista.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ing geolog
Seuraa 
Viestejä7268
Reifengas
No, olipahan mainostusta.

En kuitenkaan huomannut,mistä tulee suomalaisiin kaivoksiin ja malminjalostamoihin se valtava energiamäärä, mitä toimintaan tarvitaan.

Öljyä tai hiiltä meillä ei ole, ja sähkökin tuodaan edelleen Venäjän Tshernobyl-tyyppisistä voimaloista Sosnovyi Borista.

Siinä ilmoitettinkin että kyseessä on "Ilmoitus", ei se silti tee siitä valhetta.

Ruotsissa tulee suurempi osa energiasta vesivoimasta kuin Suomessa, muuten sama juttu, ja energiaa riittää tällä hetkellä muistaakseni 16 kaivokseen, lisäksi suureen muuhun teollisuuteen.
Suomi kuitenkin rakentaa lisää ydinvoimaa, joten tulevaisuus on lienee turvattu

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7268
Reifengas
Mutta missä ovat suomalaiset uraanikaivokset?

Mistä uraanikaivoksista puhut,?
Kysyn edelleen, mistä kaivostoimintaan tarvittava energia tulee?

Jos etsit tilastoja ja niistä selvität, mistä se energia tulee, Suomessa, muistaakseni valta-osa on ydinvoimaa

>>Malmbaserad gruvindustri använder totalt 4,5 TWh/år varav 2,7 TWh är elenergi och resten fossila bränslen <<
Teollisuuden kulutus 148 TWh/vuosi, joten (malmi)kaivosten kulutus on n 3% teollisuuden kokonaiskulutuksesta. Teollisuus vastaa n 25% kokonais energiankulutuksesta (Ruotsissa)
Suomen vähäisemmästä kaivostoiminnasta johtuen on kaivosteollisuudenkin osuus Suomessa pienempi.

Tilannetta Suomessa en tiedä, eikä se tässä "Reifengaksen" kanssa käytävässä keskustelussa olle olennaista, koska R:n tarkoitushan ei ole saada aikaan asiallista (kaivos) keskustelua, tälläkään kertaa???

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3942
ing.geolog
Reifengas
Mutta missä ovat suomalaiset uraanikaivokset?

Mistä uraanikaivoksista puhut,?
Kysyn edelleen, mistä kaivostoimintaan tarvittava energia tulee?

Jos etsit tilastoja ja niistä selvität, mistä se energia tulee, Suomessa, muistaakseni valta-osa on ydinvoimaa

>>Malmbaserad gruvindustri använder totalt 4,5 TWh/år varav 2,7 TWh är elenergi och resten fossila bränslen <<
Teollisuuden kulutus 148 TWh/vuosi, joten (malmi)kaivosten kulutus on n 3% teollisuuden kokonaiskulutuksesta. Teollisuus vastaa n 25% kokonais energiankulutuksesta (Ruotsissa)
Suomen vähäisemmästä kaivostoiminnasta johtuen on kaivosteollisuudenkin osuus Suomessa pienempi.

Tilannetta Suomessa en tiedä, eikä se tässä "Reifengaksen" kanssa käytävässä keskustelussa olle olennaista, koska R:n tarkoitushan ei ole saada aikaan asiallista (kaivos) keskustelua, tälläkään kertaa???[/quot

Olen pahoillani siitä, ettei koulutukseni riitä henkevään keskusteluun.

Pitäisiköhän minun mennä koirakouluun?

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7268
Reifengas
ing.geolog

Tilannetta Suomessa en tiedä, eikä se tässä "Reifengaksen" kanssa käytävässä keskustelussa olle olennaista, koska R:n tarkoitushan ei ole saada aikaan asiallista (kaivos) keskustelua, tälläkään kertaa???[/quot

Olen pahoillani siitä, ettei koulutukseni riitä henkevään keskusteluun.

Pitäisiköhän minun mennä koirakouluun?

Jos "Reifengas" itse kokee, olevansa alikoulutettu keskusteluun, en voi sille mitään.
Minä en tosin ole mitään sellaista huomannut, tarkoitin lähinnä, tuota haluasi ohjata keskustelua yleisesti "kaivospolitiikkaan" ei kaivostekniikkaan tai geologiaan.Huomasit varmaankin kysymysmerkit kommenttini perässä?
Henkevyyttähän kyllä saadaan tuollakin suunnanotolla, vaan minä en sitä, tässä ketjussa halua. Poliittisiin keskusteluihin on muita, sopivampia, ketjuja, joihin itsekin (aivan liikaa ) osallistun.

Kaivos ja kallioteollisuus on niin kapea ala, että jos vain alan koulutuksen saaneet siitä keskustelisivat, olisi keskustelu vielä vähäisempää.

Onko mielestäsi kaivosteollisuuden energiankäyttö niin suurta Suomessa, että se kaataa koko energia-järjestelmän?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat