Seuraa 
Viestejä45973

pumppuvoimalaitoksessa pumpataan vettä neljä miljoonaa kuutiometriä yön aikana 150m:n korkeudella olevaan vesialtaaseen.

kysymys: a) kuinka suuri potentiaalienergia pumpatulla vedellä on 150m:n korkeudella?

Sivut

Kommentit (24)

Kerroppa Teemu ensin millä tasolla käyt kouluja.
ja kun osaat tänne kirjoittaa niin netti lienee tuttu.

Etkö osaa hakea itse vastausta netistä??
On muuten erityisen simppeli juttu tuo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pultti

ja kuuleppa Pultti, käyn sähköalaa jo seittemättä vuotta, et sillai, en voi olla kovinkaa nero

author="<a href="mailto:teemufalt@gmail.com">teemufalt@gmail.com</a>" kirjoitti:
Pultti

ja kuuleppa Pultti, käyn sähköalaa jo seittemättä vuotta, et sillai, en voi olla kovinkaa nero

Päivän nauruista voin auttaa

4 000 000 000 kg * 9,81 m/s^2 * 150 m = 5 886 000 000 000 N

kabus
author="<a href="mailto:teemufalt@gmail.com">teemufalt@gmail.com</a>" kirjoitti:
Pultti

Päivän nauruista voin auttaa

4 000 000 000 kg * 9,81 m/s^2 * 150 m = 5 886 000 000 000 N

sain tuon saman tuloksen, jes olen heureka!

SI yksiköt johdannaisineen kipinkapin opettelemaan ja se mistä kummasta ne on tulleet niin eipä tule päähiki kokeesa. Elämäsi tärkein nippelitietopläjäys.

tietää
SI yksiköt johdannaisineen kipinkapin opettelemaan ja se mistä kummasta ne on tulleet niin eipä tule päähiki kokeesa. Elämäsi tärkein nippelitietopläjäys.

Jaa minä vai?

miilu
Seuraa 
Viestejä803

Yksiköt on vähän hakusessa. Ilmassahan potentiaaliero kasvaa noin 100 Volttia metriä kohti. Mitenkähän tuossa vedessä? Onkohan pumpatun veden tynnyri kuinkakin korkea?

Pumppuvoimalaitoksessa pumpataan vettä neljä miljoonaa kuutiometriä yön aikana 150m:n korkeudella olevaan vesialtaaseen.

KYSYMYS: kuinka suurella teholla vesi pyörittää voimalaitoksen turbiinia, kun vesi juoksutetaan 15 tunnissa turbiinin läpi? Häviötä ei oteta huomioon. ??????

potentiaalienergia on 5886000000000Joulee

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat