Seuraa 
Viestejä3976

Onko sellaisia edes olemassa? Jos, niin kuka ja mksi?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Sivut

Kommentit (32)

eteenpäin
Seuraa 
Viestejä1591

Hämärästi muistan lapsuus- ja teinivuosien innon, kun kuuli uusia hyviä bändejä ensimmäistä kertaa. Löytämisen riemu ja musiikin aikaansaama innostus oli aikans psykedeelistä.

Poissa ovat nuo hurmoksen vuodet. Haihtuvi nuoruus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Voi, niitä on ollut niin paljon... Fiktiota kirjoittaessa ammoisina aikoina minua inspiroi Kate Bush. Itseasiassa kokonainen romaani syntyi ihan alunperin siitä yllykkeestä minkä sain hänen musiikistaan. Nykyään jos inspiraatio olisi löytyäkseen, innoittajana saattaisi toimia vaikkapa Nick Cave tai PJ Harvey.

Sanoituksiin olen tutustunut varsin hitaasti ja myöhään, yleensä ensimmäiseksi innostun melodiasta, mutta Bushillahan on ihan hyviä ideoita sanoituksessaankin. Esim. Breathing-biisissä hengitetään ydinsodan jäljiltä ihmisten palasia keuhkoihin. Pasifistina koen sen varsin sykähdyttäväksi. Nick Caven Loom of the Land taas on aivan hykerryttävän kaunis. PJ Harvey on ihan omaa luokkaansa.

Erityisen itkettävä biisi on kuitenkin Portishead-bändin The Rip. En ikinä ole saanut kuunneltua sitä ilman että uhkaa tulla parku. Youtubessa joku on yhdistänyt kappaleeseen otteita elokuvasta The Fountain, ja se se vasta itkettääkin.

Nuorena kova sana oli kylläkin Beatles. Jossain vaiheessa Michael Oldfield (vanhin tuotanto).

Viimevuosina eniten potkua olen saanut Rammsteinilta. Siitä saa energiaa ja joskus (valitettavasti) pahanlaisen panetuksen. Tunne on nimenomaan varsin fyysinen, ei mikään söpöilyfiilis.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3776
bergepanther
Näitä olisi aivan liian paljon ihan rehellinen ollakseni, mutta jos väkisin yhden heittäisin se ois Ray Davies ja Kinks

Erinomainen valinta, mutta kun tuo Lontoon murre ei auennut, eikä aukene. Sävellystyö on omaperäisesti nuotin vierestä, ja sopivan rupisesti soitettua.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Reifengas
bergepanther
Näitä olisi aivan liian paljon ihan rehellinen ollakseni, mutta jos väkisin yhden heittäisin se ois Ray Davies ja Kinks

Erinomainen valinta, mutta kun tuo Lontoon murre ei auennut, eikä aukene. Sävellystyö on omaperäisesti nuotin vierestä, ja sopivan rupisesti soitettua.

Hitsi eipä miullekkaan tuo Lontoo uppoa vaan (joskus oltii kyllä Waterloo-asemalla ja kuunneltiin seuraavaa, toki ilman Blurin Damonia ja toki Ray Daviesia;)
http://www.youtube.com/watch?v=uS4SMs1r6jo
Rehellisesti sanoen räjäyttävä on tapaus, Ray esti yhden bensa-aseman ryöstön ja rosvo ampui häntä jalkaan New Orleansissa juuri ennen tuhoisaa hurrikaania, rupista ja mahtavaa, loistava on myös Kinksin paluu albumi

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645

The Prodigy, koska tykkään miten monimutkaiset ja monipuoliset rumpuiskut ja efektit ovat ja miten ihmiset villiintyy clubeissa kun heidän musan tahdissa reivataan.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Eniten vaikuttanut on Juice.
Seuraavana Roger Waters
ja kolmantena Reino Helismaa

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

penni
Seuraa 
Viestejä5145

Muusikkona ehkä Elton John, tuli 12-16v kelattua sitä loputtomasti. Englanninkielenkin opin siitä. Ei sit sen jälkeen kuitenkaan enää ole juurikaan jaksanut kuunnella. Tekstittäjänä on Morrisey kyllä ihan omaa luokkaansa. Kotimaisista säveltäjistä ehkä vaikuttavin on Sakari Kukko.

Kyllä kait ne tärkeimmät sanoittajat on itselle olleet Martti Syrjä, Vexi Salmi ja Juice. Vaikutusta noilla on omaan elämään ollut sillä tavoin, että sitä intoutui itsekin sanoituksia rustamaamaan ja sillä tiellä ollaan vielä tänäkin päivänä

asdf
Seuraa 
Viestejä12067

Ismo Alanko. Aivan loistavan taitava suomen kielen käyttäjä, jolta olen oppinutkin paljon äidinkieleni käytöstä ja sitä käyttänyt myös työkseni. Itse en ole musiikillisesti lahjakas, mutta taitavia sanoittajia osaan arvostaa. Esimerkiksi Paula Vesala, Maija Vilkkumaa ja Hande eli Tuomari Nurmio saavat minulta rispektit.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat