Seuraa 
Viestejä3164

Hetki sitten Elektro-Kusti sujautti uuden tuomisen: Joku Denyse Doughty viesti minun saaneen lahjoituksen. "Violet and Allen Large donated $500,000 to you as their personal donation. Contact allenviolarge@gmail.com ." Nuo taalat jäävät minulta noukkimatta... Siis huijari-Orvokki ja -Allan Avara eivät saa sujautettua virtuaalinäppejään kukkarooni, johon juuri tupsahti [size=50:2934fp8k]pienoinen[/size:2934fp8k] palkka.
Joukkoomme kuuluu aina ihmisiä, jotka haluavat hyötyä lähimmäistensä hyväuskoisuudesta. Kun maailmanlaajuinen tietoverkko heitettiin yllemme, niin tällaiset huijaukset ovat käyneet entistä helpommiksi. Onhan varmaan aivan toista puijata muita etäältä, vaania hämähäkkinä verkon syrjässä mutta niin, ettei uhreihin tarvitse ottaa lähikontaktia. Toista oli ennen, kun koijarin piti äänielimin puhua muut ympäri!

Kommentit (9)

Sain itse juuri samanlaisen. Noitahan on tullut vuosien saatossa, joskus vastailin herjakirjein, erään kerran seurasin, minne hollantilainen internettunnus johtaa, ja päädyyin sisialaisen pizzerian osoitteeseen. Sen jälkeen lopetin harrastuksen, sisialaisilla kun voi olla oma käsityksensä huumorintajusta.

Kiinnotaisi kuitenkin tietää, miten tämä toimii käytännössä. Eli mitä tapahtuu sen jälkeen kun olen ilmoittautunut vapaaehtoiseksi vastaanottamaan 500.000 dollaria? Miten tulen tämän jälkeen myyneeksi taloni ja lähettäneeksi äitini pakkotöihin Albaniaan?

nimim. huijauksen logiikasta kiinnostunut

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7131

Koska itsellenikin noita voittoja sillointällöin tipahtelee, jostain kumman syystä, useimmin työpostiin, niin kiinnostaisi tietää onko joku vastannut ja mitä sitten.
Aikoinaan, vuosia sitten tuli "Pankiltani" pyyntöjä kolmesta raaputuskoodista, niitä keksin omamasta päästäni ja vastailin....

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819

Ikävä etten löydä nyt linkkiä, mutta muutamat irvileuvat vedättivät vastaavia huijareita jokin vuosi sitten kunnolla, sähköpostittelu jatkui pitkän aikaa ja lopputuloksena tod näk huijarit seisoivat jonkun Mosambikin tai vastaavan lentokentällä kädessään kyltti "ota suihin" muistaakohan kukaan tätä/ tietää linkkiä tarinaan

No ainakin pari juttua selvisi Googlesta: Allen ja Violet Large ovat lottovoittajia Kanadasta, jotka ilmeisesti vuonna 2010 saivat njiin kutsutun tuplajättipotin, jonka he julkisesti ilmoittivat lahjoittavansa hyväntekeväisyyteen ja jakavansa ystävilleen.

Huijarit ovat tämän jälkeen pysyvästi käyttäneet heidän nimeään, sillä omaisuutensa julkisesti pois lahjoittavina henkilöinä esiintyminen voisi olla uskottavaa, ainakin teoriassa. Useimmiten nettihuijauksissa nimet ja osoitteet vaihtuvat tiuhaan tahtiin, mutta tässä tapauksessa nimiä on käytetty luotamuksen synnyttämiseksi. Olisihan ainakin teoriassa mahdollista ajautua lahjoituslistoille.

Muutoin kaava on aika yksinkertainen: Henkilötiedot ensin, myöhemmin tilitiedot. Tämä käy ilmi ns. "huijausrekisterissä" eli Scamtdex'ssä.

Se siitä

[quote="ing.geolog"]Koska itsellenikin noita voittoja sillointällöin tipahtelee, jostain kumman syystä, useimmin työpostiin, niin kiinnostaisi tietää onko joku vastannut ja mitä sitten.
Aikoinaan, vuosia sitten tuli "Pankiltani" pyyntöjä kolmesta raaputuskoodista, niitä keksin omamasta päästäni ja vastailin....[/quote

Sikäli kun noita läpi pääsee roskapostisuodattamineni kautta, niin kaikille olen vastannut. Feikkitileilläni lienee jo miljoonia euroja. Ihan hauskaa kyllä tuollainen pelehtiminen .Meillä on jopa lärvikirjassa kansainvälinen (lue monikulttuurinen) suljettu ja salainen ryhmä, jossa naureskellaan näille kusettajjille. Olen nyt saitin kusettajien kusettajien listalla äänestyksessä sijalla 8, mitä en sinänsä pidä huonona sijoituksena. Varsinkin kun meitä suomalaisia on vain 5 miljoonaa. No, toisaalta olen myös Brasilian kansalainen, eli kyllä tässä parantimisen varaa on.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7131

>> facebookconfirmationpaydepartment<<
$ 150.000 USD (Hundra och femtio tusen amerikanska dollar) till våra vinnare, som är summan du vunnit.
Aika hintsusti, aiemmin on tullut tarjouksia miljoonista, nå kyllähän tuokin summa on lisänä.
Käännösohjelmalla jopa käännetty "ruotsiksi"

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

bergepanther
Ikävä etten löydä nyt linkkiä, mutta muutamat irvileuvat vedättivät vastaavia huijareita jokin vuosi sitten kunnolla, sähköpostittelu jatkui pitkän aikaa ja lopputuloksena tod näk huijarit seisoivat jonkun Mosambikin tai vastaavan lentokentällä kädessään kyltti "ota suihin" muistaakohan kukaan tätä/ tietää linkkiä tarinaan

419eater.com tuollahan noita tarinoita on useampikin.

ing.geolog
Koska itsellenikin noita voittoja sillointällöin tipahtelee, jostain kumman syystä, useimmin työpostiin, niin kiinnostaisi tietää onko joku vastannut ja mitä sitten.
Aikoinaan, vuosia sitten tuli "Pankiltani" pyyntöjä kolmesta raaputuskoodista, niitä keksin omamasta päästäni ja vastailin....

Aika huonot roskapostin suodattimet työnantajallasi on, minulla ei tule työpostiin lainkaan tuollaisia. Ei kannataisi edes huvikseen klikata tai vastatata tuollaisin ainakaan työsähköpostin kautta, eikä käyttää työsähköpostiosoitettta muihin kun työasiohin. Mutta en epäile yhtään, että etkö tietäisi tuota ja toimisi niin.

Rere2
ing.geolog
Aikoinaan, vuosia sitten tuli "Pankiltani" pyyntöjä kolmesta raaputuskoodista, niitä keksin omamasta päästäni ja vastailin....[/quote

Sikäli kun noita läpi pääsee roskapostisuodattamineni kautta, niin kaikille olen vastannut. Feikkitileilläni lienee jo miljoonia euroja. Ihan hauskaa kyllä tuollainen pelehtiminen .Meillä on jopa lärvikirjassa kansainvälinen (lue monikulttuurinen) suljettu ja salainen ryhmä, jossa naureskellaan näille kusettajjille. Olen nyt saitin kusettajien kusettajien listalla äänestyksessä sijalla 8, mitä en sinänsä pidä huonona sijoituksena. Varsinkin kun meitä suomalaisia on vain 5 miljoonaa. No, toisaalta olen myös Brasilian kansalainen, eli kyllä tässä parantimisen varaa on.

Heh, huvinsa kullakin ja pitänee mielen virkeänä. Mutta tuskin operoit noita tärkeiltä sähköpostitileiltä?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat