Seuraa 
Viestejä45973

Eikös jo Einstein esittänyt että mitä tiheämpi ja massiivisempi kohde, sitä hitaampi aika?

No, mustissa aukoissa se "asia" josta kaikki koostuu, on erittäin tiheästi. Paljon tiheämmin kuin tähdissä?

Vedessä eteenpäin työntyminen on paljon hitaampaa kuin maan pinnalla jossa ilman vastus / työntävä voima on paljon pienempi kuin veden vastus / työntävä voima? Vesihän on tiheämpää kuin ilma?

Väitän että ns. mustat aukotkin koostuvat erillisistä tihentymistä jotka kierrättävät keskenään itsessään olevaa asiaa ja näin ns. mustilla aukoillakin on oma sisäinen liike / paine?

Tuo mustien aukkojen sisäinen liike on paljon hitaampaa kuin tähtien sisäinen liike eli mustien aukkojen aika on paljon hitaampaa kuin tähtien?

Olisiko niin että vaikka mustien aukkojen sisäinen paine / liike onkin suurempi kuin tähtien, niin ne eivät silti laajene niin nopeasti kuin tähdet, koska niiden aika olisi hitaampaa kuin tähtien?

Kohdistuuko mustiin aukkoihin kovempi ulkoinen paine kuin tähtiin?

Jos ja kun pieni osa mustien aukkojenkin sisäisestä liikkeestä suuntautuu ulos mustista aukoista, niin silloinhan mustat aukotkin säteilevät pieniä hiukkasia / tihentymiä?

Mutta entäpä kun ne tihentymät joita mustista aukoista työntyy ulos, ovat niin pieniä ja tiheitä, etteivät ne vuorovaikuta meissä ja meidän laitteissamme olevan aineen kanssa? Tai jos vuorovaikuttavat, niin hyvin vähän?

Silloinhan emme voi havannoida mustia aukkoja suoraan?

Nyt mustia aukkoja kohti taipuisi enemmän fotoneita, neutriinoja ym. avaruudessa liikkuvia tihentymiä, koska mustista aukoista ulos työntyvät tihentymät eivät vuorovaikuttaisi juuri ollenkaan niiden tihentymien kanssa joiden liikerata suuntautuu vähän mustan aukon ohi?

Ja kun mustaa aukkoa kohti työntyvät tihentymät vuorovaikuttavat mustan aukon ohi työntyvien tihentymien kanssa voimakkaammin, niin silloin mustia aukkoja kohti taipuu enemmän tihentymiä ja siitä voimakkaampi ulkoinen paine / liike kohti mustia aukkoja?

Ja kun tuo voimakkaampi ulkoinen paine ylläpitäisi mustan aukon "varausta", siinä oleva asia pysyisi tiheään puristuneena ja sitä kautta mustista aukoista työntyisi edelleen erittäin pieniä, tiheitä ja vähän ulkopintaa omaavia tihentymiä ulos jne, jolloin se mustan aukon voimakkaampi ulkoinen paine ja "varaus" säilyisivät?

Sivut

Kommentit (18)

Jyri T.
Päivää, Savorinen!

Long time no trolling.

Niin, minähän en trollaa!

On ihmisiä jotka menevät salille juttelemaan mukavia.

On ihmisiä jotka työntyvät tänne keskustelemaan mukavia.

Minä en käytä aikaani siihen että keskustelisin teidän kanssanne mukavia.

Minua kiinnostaa pohtia syvällisiä, kuten esim. sitä miten maailmankaikkeus toimii.

ja nyt kun olen kehittänyt oman kolmiulotteisen mallini maailmankaikkeudesta, minua kiinnostaa jakaa tämä löytämisen ilo muiden asiasta kiinnostuneiden kesken.

Jos sinua ei kiinnosta keskustella mallistani, niin voisitko ystävällisesti pysyä poissa tästä ketjusta ja jatkaa omalla mukavuusalueellasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitä se aika sitten on?

Minusta aika on liikettä.

Mutta kun se liike on myös energiaa?

Ja kun se liike on aina myös työntävää voimaa, niin onko se liike sitten ihan kaikki?

Jos ilmaa puristetaan tiheämmäksi, se lämpenee?

Lämmin ilma värähtelee nopeammin?

Joten onko mallissani joku virhe?

Olettaisin ettei ole.

Pitäisi vaan muokata helppo sanasto jonka avulla mallistani saisi selkeämmän?

Jos puristaa jonkun kohteen pienemmälle alueelle, siinä olevat tihentymät työntyvät lähemmäksi toisiansa?

Silloin niistä ulos työntyvillä pienemmillä tihentymillä on lyhyempi matka työntyä tihentymästä toiseen?

ja vaikka tihentymät joutuvat työntymään eteenpäin tiheämmässä ympäristössä, niillä on lyhyempi matka työntyä kohteesta toiseen?

Mitä lähemmäksi toisiansa ulkoinen paine tihentymät työntää, sitä useampi ulos työntyvä pienempi tihentymä törmää viereiseen tihentymään ja saa sen värähtämään sinne päin minne oli itse menossa?

ja silloinhan voimme selittää sen miksi aine alkaa värähtelemään nopeammin, kun sitä puristetaan tiheämmäksi?

Petteka

ja nyt kun olen kehittänyt oman kolmiulotteisen mallini maailmankaikkeudesta, minua kiinnostaa jakaa tämä löytämisen ilo muiden asiasta kiinnostuneiden kesken.

Nytkö jo olet kehittänyt jotain?
Tästä foorumista ei löydy asiasta kiinnostuneita, mene etsimään foorumi, josta löytyy.
Onko taas bannattu, vai miksi nimimerkki on vaihtunut jälleen?
Et ole edelleenkään tervetullut häiriköimään keskusteluihin, julista sanomaasi yhdessä ketjussa, äläkä työnnä lässytyksiäsi joka paikkaan.
Katso viestin lisäksi myös äänestyksen tulos tuolta, 90% pitää julistamistasi törkeänä häiriköintinä,
post1804381.html#p1804381
Luku olisi 100% jos et olisi itse äänestänyt kertaakaan.

Jännä miten ajatukseni vaikuttavat joidenkin keskustelijoiden sisäiseen liikkeeseen / paineeseen siten että heidän on ihan pakko työntyä häiriköimään aihettani?

He eivät vaan kykene hillitsemään itseään, vaan heidän on ihan pakko työntyä aiheeseeni ja olla minua kohtaan ilkeitä.

Mutta suotakoon se heille. Tämähän on vapaa maa, joten kyllähän heidän pitää antaa ilmaista itseään ja tietysti ilman pelkoa kirjoitusoikeuksien poistamisesta.

Minultahan kirjoitusoikeudet voidaan toki poistaa, niin kuin on jo moneen otteeseen nähty. Vielä kun kertoisivat miksi.

Minähän en ilmeisesti ole saman arvoinen kuin muut täällä kirjoittelevat henkilöt?

1. Kierrätystä

2. Työntymistä

3. Avaruudessa joka on ei yhtään mitään.

= Ikuista liikettä ikuisessa avaruudessa joka on ei yhtään mitään

4. Noista kolmesta kohdasta seuraava totuus on monelle liian paljon liian nopeasti?

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Bye Bye trolli? Paljastuit? jokaisen lauseen perässä on kysymysmerkki? Eikä lause edes ole kysymyslause? Ja vaikka olisikin, niin siinä ei ole mitään järkeä? Tällasta tekstiä olen nähnyt jossain aiemminkin?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Petteka
Jännä miten ajatukseni vaikuttavat joidenkin keskustelijoiden sisäiseen liikkeeseen / paineeseen siten että heidän on ihan pakko työntyä häiriköimään aihettani?

He eivät vaan kykene hillitsemään itseään, vaan heidän on ihan pakko työntyä aiheeseeni ja olla minua kohtaan ilkeitä.

Minultahan kirjoitusoikeudet voidaan toki poistaa, niin kuin on jo moneen otteeseen nähty. Vielä kun kertoisivat miksi.

Minähän en ilmeisesti ole saman arvoinen kuin muut täällä kirjoittelevat henkilöt?

Kerrankin olet oikeassa, sinä et ole minkään arvoinen täällä, sinulla on pysyvä porttikielto foorumiin.
Silti tunget tänne väkisin ja työnnät typeriä lässytyksiäsi joka ketjuun, vaikka kukaan ei ole niistä kiinnostunut.
Kuinka yksinkertainen olet? sinulle on kerrottu kymmeniä kertoja ystävällisesti, että lopeta häiriköiminen, silti et ymmärrä lopettaa.
Jos julistat sanomaasi vain yhdessä ketjussa, se tuskin haittaisi ketään.
Miksi se ei riitä, miksi pitää väkisin tuputtaa idioottimaisia kuvitelmia muille ihmisille?
Onko kukaan koskaan sanonut että häpeää puolestasi kun jaat jotain "teoriaasi" koskevia lappuja kadulla vastaantulijoille?
Terve ihminen ei käyttäydy tolla tavalla, käy mielenterveystoimistossa juttelemassa.
Itsestään haluaisi varmaan kuulla pelkkää hyvää, sinun tapauksessa ei kuitenkaan ole mitään hyvää kerrottavaa, olet erittäin tyhmä, muuta sinun on turha kuvitella.
Tämä saattaa olla sinun mielestä ilkeää, kerron vain niin kuin asia on, koska et sitä itse pysty arvioimaan.
Harhakuvitelmissasi luulet olevasi nero joka on keksinyt jotain mullistavaa, et ole keksinyt yhtään mitään.
Herää todellisuuteen ja lopeta sanomasi julistaminen foorumissa, tai pysy ainakin yhdessä ketjussa, muihin keskusteluihin et ole tervetullut.

Astronomy
Bye Bye trolli? Paljastuit? jokaisen lauseen perässä on kysymysmerkki? Eikä lause edes ole kysymyslause? Ja vaikka olisikin, niin siinä ei ole mitään järkeä? Tällasta tekstiä olen nähnyt jossain aiemminkin?

no, kun laitan joka lauseen perään kysymysmerkin, eivät pääse väittämään että olisin julistamassa mitään?

Ps. Tämä palsta on täynnä itkijöitä?

Työnnyn tänne vapaan sanan takia. Haluan nähdä miten tämä päättyy?

italialaisten päällä lepää aina ikävä leima sen tähden miten he kohtelevivat maanmiestään Galile Galileita. Toivotaan että minä todellakin olen väärässä?

Tämä uutinen olisi käynyt hyvin aiheeseen: pyörivä massa energiavarastona, ehkä.

Mutta laitetaan nyt tänne omaan, niin ei tarvitse itkeä sitä että miksi työnnyn muiden aiheisiin.

Supermassive black hole spins super-fast

http://phys.org/news/2013-02-supermassi ... -fast.html

"Imagine a sphere more than 2 million miles across - eight times the distance from Earth to the Moon - spinning so fast that its surface is traveling at nearly the speed of light. Such an object exists: the supermassive black hole at the center of the spiral galaxy NGC 1365."

Read more at: http://phys.org/news/2013-02-supermassi ... t.html#jCp

Huikeaa liikettä.

Mutta entäpä se mustan aukon sisäpuoli?

Onko siellä sitä sisäistä liikettä / painetta vai ei?

ja jos on, niin mihin se perustuu?

Vaari
Seuraa 
Viestejä3331

Luin samaa uutista Hesarista. Käsittämättömiä mittasuureita. Maailmankaikeuden olemus on, että se menee aina överiksi, tai sitten me ollaan poikkeuksellisen alamittaisia tänne.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Goswell
Seuraa 
Viestejä12920

Jaa että singulariteetin pinta hyrrää miljoonan mailin etäisyydellä keskipisteestä lähes valonnopeudella, melko iso äärettömän pieni, siis olematon singulariteetti.

Ihan oikeesti, heittäkää se singula (musta aukko) jo sinne minne se kuuluu, huonojen ajatusten tunkiolle aika-avaruuden kaveriksi, higgsin voi lempata sinne myös..
(higgsistä hirveä hehkutus (hhh) , "se antaa materialle massan", no nyt on selvinnyt ettei se annakaan massaa, mitä hittoa se sitten antaa, tutkijoille virat, satojen miljardien puuhapuistot, hyvät kuukausitulot ???)

Ja terve Petteka, tottakait siellä mustassa tähdessä on valtava paine ja sisäistä liikettä, seuraus VALTAVA sisäinen lämpö, siis energia, mitä suurempi musta tähti, sen suurempi paine eli lämpö, lopulta liian suuri mustan materialle, seuraus "alkuräjähdys".

http://tieku.fi/maailmankaikkeus/aine-t ... i-tahdiksi

Sillä lailla.

Minun mielestä noin.

Goswell
Jaa että singulariteetin pinta hyrrää miljoonan mailin etäisyydellä keskipisteestä lähes valonnopeudella, melko iso äärettömän pieni, siis olematon singulariteetti.

Ihan oikeesti, heittäkää se singula (musta aukko) jo sinne minne se kuuluu, huonojen ajatusten tunkiolle aika-avaruuden kaveriksi, higgsin voi lempata sinne myös..
(higgsistä hirveä hehkutus (hhh) , "se antaa materialle massan", no nyt on selvinnyt ettei se annakaan massaa, mitä hittoa se sitten antaa, tutkijoille virat, satojen miljardien puuhapuistot, hyvät kuukausitulot ???)

Ja terve Petteka, tottakait siellä mustassa tähdessä on valtava paine ja sisäistä liikettä, seuraus VALTAVA sisäinen lämpö, siis energia, mitä suurempi musta tähti, sen suurempi paine eli lämpö, lopulta liian suuri mustan materialle, seuraus "alkuräjähdys".

http://tieku.fi/maailmankaikkeus/aine-t ... i-tahdiksi

Sillä lailla.

Säteilevätkö nuo ns. mustat tähdet sinun mielestäsi mitään?

OSP mallin mukaanhan niistä työntyy ulos tihentymiä, mutta ne olisivat niin tiheitä ja vähän ulkopintaa omaavia, etteivät saisi aikaan näköhavaintoa, eivätkä meidän laitteemme kykenisi rekisteröimään niitä.

Silti nekin välittäisivät työntävää voimaa jonkun verran, koska myös niistä työntyisi ulos kertaluokkaa pienempiä tihentymiä joita törmäisi meidän atomien ytimiin?

Entäpä tämä uutinen?

Supermassiiviset mustat aukot kasvavat luultua nopeammin

http://www.avaruus.fi/uutiset/tahdet-su ... ammin.html

"Yksi kiihkeimmin kasvavista mustista aukoista löytyy Sombrero-galaksista. Tutkijoiden arvioiden mukaan sen aukko on tällä hetkellä yli 500 miljoonan Auringon massainen ja nielee Auringon verran materiaa kahdessakymmenessä vuodessa."

Kohdehan voi kasvaa ainakin kahdella eri tavalla?

Siihen työntyy ulkoapäin massaa jne?

Sen sisäinen liike / paine on isompi kuin siihen kohdistuva ulkoinen paine ja näin se laajenee kolmiulotteisesti, muuttuen vähemmän tiheäksi?

Ovatkohan nuo tutkijat havainneet miten tuon Sombrero-galaksin keskustan aukkoon syöksyy niin paljon ainetta vai havaitsevatko ne sen aukon kasvun jotenkin muuten?

Tuli vaan mieleen, että työntyisikö Sombrero-galaksin tähdistä enemmän / tasaisemmin keskustan aukon entropiaa / sisäistä liikettä / sisäistä painetta kiihdyttäviä tihentymiä sinne keskustan aukon sisälle, kiihdyttäen sen laajenemista?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat