Uskotteko noituuteen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen lukenut pari kirjaa J.K Rowlingilta sekä katsonut paljon Stephen Kingin elokuvia televisiosta. Ideana ei ole se, että uskoisin hirveästi yliluonnolliseen, vaan asian pointtina on se, että pidän yliluonnollisia asioita mielenkiintoisina. Ristiriitaiseksi asian tekee se, että pidän yliluonnollisia elementtejä sisältäviä kirjoja ja elokuvia kaikkein mielenkiintoisimpina, vaikka en juuri uskokkaan moisiin juttuihin.

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija
Aslak
Voi Gideoni hyvä , noituutta on paljon paljon muutaki, ku osallistuminen musthan messhun. Et Sie taijjakhan siittä alasta tietääkhänm mithän.

Musta messu vaan kuulosti kaikkein pahimmalta, joten otin sen esimerkiksi.

Vierailija
lierik
Olen tavannut ja joutunut tekemisiin monen noita-akan kanssa. Mitään yliluonnollista ei siihen liity.

Minun työpaikallani oli kanssa yksi vastenmielinen keski-iän ylittänyt rupsahtanut ja ihhottava akka.

Vierailija

Pidän yliluonnollisia kykyjä esittelevää kirjallisuutta erittäin kiinnostava, mutta mielestäni kaikista suurin kysymys ja mielenkiinnon kohteeni on aivot ja siihen mihin mieli pystyy.

Usein kun olen lukenut hypnotisoinnista, on hauska huomata kauanko sitä on pidetty huuhaana ja yliluonnollisena (pidetään osittain vieläkin) vaikka nykyään on tieteellistä ja sitä suorittavat suomessakin koulutetut ihmiset... hypnologeista taidetaan puhua (psykologit hypnotisoi)

Sukulaisilta kerättyjen tietojen perusteella oikealle lasilaudalle tehdyn kuvioiden päällä liikkuu lasi vain ajatuksen voimalla (ihmiset istuvat käsi kädessä pöydän ympärillä eivät pidä lasista kiinni), mikäli ei olla 400 metriä lähempänä kirkkoa... muutkin "mietiskelypaikat" voivat kuulemma haitata tai muuttaa tuloksia

Itse en ole ottanut osaa mihinkään spiritistisiin kokeiluihin ja toisaalta haluiaisin tietää kantanne siihen, kuinka paljon mieli temppuilee mainitsemassani kokeilussa (siis voiko silmä valehdella niin paljon tuollaisissa kokeiluissa?)

Niin ja btw uskotteko verenseisautukseen tms. "vanhoihin taitoihin" ?

Vierailija

Uskon tutkimuksiin, joiden mukaan kaksikielisyys ja intensiivinen, lähes hypnoottinen ongelmanratkonta lisäävät kykyä hallita hermostoa ja mielentiloja.

Uskon myös, että huumeiden avulla pystyy helposti luomaan realistisia, vaikuttavia hallusinaatioita hermostonsa kustannuksella. Se mitä näen ja kuvittelen ei ole olemassa sinällään havaittavana, havaitsen oman mieleni tässä ulkopuolella. En usko pystyväni havaitsemaan asioiden todellista tilaa, esim. sitä fysiikan takana olevaa oliota tällaisenaan. Tiedän, että pääni on täynnä paskaa kuten 100% muulla suomalaisista, mystikot sanovat sitä meteliksi. Elän kuurona mieleni luomien illuusioiden keskellä. Tämä mahdollistaa monta näkökulmaa ja monta totuutta, monta illuusiota.

Vierailija
Pidän yliluonnollisia kykyjä esittelevää kirjallisuutta erittäin kiinnostava, mutta mielestäni kaikista suurin kysymys ja mielenkiinnon kohteeni on aivot ja siihen mihin mieli pystyy.

Usein kun olen lukenut hypnotisoinnista, on hauska huomata kauanko sitä on pidetty huuhaana ja yliluonnollisena (pidetään osittain vieläkin) vaikka nykyään on tieteellistä ja sitä suorittavat suomessakin koulutetut ihmiset... hypnologeista taidetaan puhua (psykologit hypnotisoi)

Itsehypnoosi/hypnoosi onkin tie menestykseen ja kunniaan. Ei ole niinkään tärkeää, että joku uskottelee urhilijalle, että hänestä tulee maailman paras, vaan se on tärkeää, että urheilija itse uskoo tulevansa maailman parhaaksi.
Jotkut ovat oppineet puhumaan kieliä sujuvasti hypnoosista tulleen suggestion avulla. Hypnoosi auttaakin ihmisiä uskomaan asioihin ja saamaan heidät vakuuttuneiksi siitä, että he ovat, tai heistä tulee jotakin.

Vierailija
HaZe
Mennäänpäs sitten kaikki tanssimaan alasti kokon ympärillä. Its all ur heads.

Muun muassa tuollaisesta tuomittiin keskiajalla ihmiset roviolle.

Vierailija

Kun näin otsikon alla liidellään, mitä kaikkea pidätte noituuteen kuuluvana ja yliluonnollisena (mikäli jätetään suoraan leffat, Potterit ja muut pois).

Mihin ketäkin uskoo?

Vierailija

Uskon, että ihminen voi psyykata itsensä sellaiseen tilaan, jossa mielikuvitus ottaa vallan todellisuudesta ja alkaa tapahtua "asioita". Tämä onnistuu pelaamalla spiritismiä tai lukemalla mustaan magiaan vihkiytynyttä kirjallisuutta.

Vierailija

Noituus ei ole aina mustaa magiaa tai saatananpalvontaa, se voi olla myös "Äiti maan" palvontaa tai wiccalaisuutta, joka keskittyy yleisesti luonnon ja hedelmällisyyden, naiseuden ja mieheyden kunnioittamiseen ja niiden voimien hyödyntämiseen.

Noituus on ehkä muutenkin väärä sana, koska se on vain elokuvista tuttua hypeä jostakin, jota on ollut olemassa jo ennen kuin kristinusko oli pilke tarujen Joosefin silmäkulmassa. Myös Suomen muinaisusko on joidenkin mielestä taikuutta, samoin nykypäivän niin sanottu uuspakanuus.

Itse uskon että esimerkiksi Wiccojen tahto elää luontoa ja muita ihmisiä kunnioittaen on ihan hyvä ajatus. Omistan myös kaksi tarot-korttipakkaa ja norjalaiset riimut, vaikka en niitä niin sanottuun ennustamiseen käytäkään. Ne ovat enemmänkin meditoinnin apuväline kuin mitään muuta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat