Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Monet ihmiset ovat pyrkineet löytämään tien joka johtaa vapaututumiseen nikotiinista, mutta jossain vaiheessa päiviä lyö himo liian korkeaksi ja alkaa käyttö taas. No, asian ei tarvitse olla niin. Olen itse onnistuneesti kyseisellä aineella päässyt eroon en ainoastaan käyttämisestä tupakka/nuuska, vaan myös en edes kaipaa niitä. Siihen ei ole tarvittu muuta kuin b-3 vitamiini, niasiini eli nikottinihappo(?).
Nimensä mukaisesti niasiini eli nikotiinihappo, sitoutuu aivoissa samoihin reseptoreihin kuin nikotiini, luoden pitkä aikaisen rauhoittavan vaikutuksen.
Määränä on minulla 2-3 kertaa päivässä 1000mg eli yksi gramma.
Tätä b3 vitamiinia on kahta eri muotoa Niacin ja nicotinamide.
Nicotinamide on muodossa joka ei aiheuta ihon ihon lievää punoitusta ja kuumoitusta mitä Niacin aiheuttaa liian suurilla annoksilla.

Niaciniin jäytyy totutella hitaammin annosta nostellen, mutta siitä syntyvä ihon punoitus ja kuumoitus ei ole vaarallista ja on jopa sopivan jännittävää.

Olen käyttänyt molempia muotoja, todeten molempien toimivan, mutta tällä hetkellä käytän Niasiinia joka aiheuttaa kuumotusta, mutta on ilmeisesti täysin turvallinen maksalle, toisin kuin nicotinamide, joka Saattaa olla haitallista maksalle.

B-3 vitamiinit auttavat erinomaisesti myös alkoholista toipumiseen, poistaen humala juomisen tarvetta, ja pitmepiaikaisemman käytön jälkeen poistaen myös muita vieroitusoireita, parantaen unenlaatua, mielentasaisuutta ym.
Esimerkiksi aa-kerhojen perustaja on Niasiinin suuri puolesta puhuja liittyen alkoholiin, nähtyään kuinka siitä on valtaosalle kohtuullista tai suurta hyötyä.

Olen kaikinpuolin iloinen siitä että olen onnistunut löytämään keinon päästä pois nikotiiniriippuvuudesta ja muutenkin saanut elämään enemmän nautintoa b-3 vitamiinien rauhoittavien ominaisuuksien myötä. Toivon että jos joku muukin ´löytää siitä avun nikotiiniin, niin ilmoittakoon myös tänne niin yhä useampi uskaltaa kokeilla ja voi näin kohentaa elämää!

Sivuhuomautuksena: b-3 vitamiinia suositellaan otettavan c-vitamiinin kanssa ja aluksi myös ruuan kanssa jos käyttää punastusta aiheuttavaa muotoa.
Niasiinia EI TULE OTTAA ALKOHOLIN kanssa, 3-4 tunnin ikuna, koska aiheuttaa ikävän reaktion jos niasiini ei ole ehtinyt elimistöön imeytyä.

Henkilökohtaisesti haluan jakaa tämän tiedon tiede-palstan takia, koska a) olen itse saanut tästä tiedosta paljon b) olen aikanaan löytänyt tältä palstalta hyödyllistä tietoa. Time to contribute back.

Osa tulee ankarasti kritisoimaan tätä, mutta jos he eivät ole henkilökohtaisesti kokeilleet kuuria niin kuinka mihin se perustuu. Yksilöllisiä eroja varmasti on ihmisissä, jos ei yhdellä henkilöllä toimi niin se ei tarkoita etteikö se enemmistöllä toimisi hyvin tai todella hyvin.

B-3 on vesiliukoinen vitamiini, joten sitä voi aivan rennosti kokeilla, kunhan ei viinan kanssa ota. Kuvasin videolle mitä käy kun ottaa liiaan suuren annoksen alkoholin kanssa, kun totuttelin b-3 vitamiinin käyttöön. Ei hymyilyytänyt silloin,m utta nyt voi jo hymyillä.

Pysytään asiallisina joohan, se on iso asia jos jonkun elämänlaatu muuttuu postivisemmaksi. Siitähän tieteessä on kysymyskin?

Kommentit (4)

Vierailija

Vain neljännes addiktoituu vahvasti tupakkaan. Jos vieroitusoireet ovat kestämättömät voi koettta lääkitystäkin. Siis jos alkaa myydä mummoaan saada sigge. Olen nähnyt tapauksia joilta olisi saanut talon yhdestä askista.

Voin heittää ennusteen että neljännestä röökaajista ei saa siitä eroon millään. Loppu-osa on silti paljon.

tsbmw
Seuraa 
Viestejä277
Liittynyt12.12.2012

KAIKKI PÄÄSEE EROON TUPAKASTA!
Mulla oli tosi vaikesta ja kestimonta pientä ja 3 vakavaa yritystä 9 vuotta!
Kun tupakkaa ei ollut niin aina menin viimein ostamaan ja sitten se taas alkoi!
Lopulta ratkaisi se, että rintataskussani jatkuvasti oli röökiaski ja se oli vaan siinä, että otanko sormiväliin ja sytytän?

- Eka viikko helppo.
- Vaikeutuu kun tulee uniin.
- 3 - 4 viikko vaikein.
- 2 - 4 kk kohdilla tulee jatkuvasti mieleen koko päivän ja öisin uniin.
- 6 kk eteenpäin helpottaa ja vuoden kuluttua ehkä mielessä parin päivän välein enää.
- 1 vuosi ja alkaa unohtamaan tupakan.
- 2 vuotta ja ei tee enää mieli.

PS. Kannattaako - jokaisen syöpätapauksen yhteydessä tyypistä riippumatta kysytään: "Tupakkaskipäivittäinvuodet?", korreloi näet selviämiseen.

...taasko noita uusia ajatuksia...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Jääkö tohon niasiinijuttuun riippuvaiseksi?

Tupakasta olen itse jo päässyt se ei tehnyt edes tiukkaa, mutta tuo alkoholinkäyttö on vähän kohtuutonta edelleen.

くそっ!

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Opettelin polttamaan sätkiä noin vuonna 1976. Sen jälkeen poltin pari askia filtteritupakkaa päivässä, kunnes 20v sitten siirryin pikkusikareihin. Niissä kun ei ole sitä tervaa.
Vuosi sitten pyysin lääkäriltäni lääkkeen mikä mukamas lopettaa tai ainakin helpottaa nikotiini- ja tapariippuvuudessa. Tämä lääke toimi hyvin, tumppasin viimeisen sikarini joskus kesällä 2012, ja nyt vielä(kin) kaikki hyvin sen suhteen, polttaminen ei tule enää edes mieleen.... Aika uskomatonta.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat