Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tänään kun aamuyöllä lähdin siivoileen ja oli jotain -20 lämmintä

rellu lähti käyntiin tietenkin ja kone ulvoi. Mutta tuntui siltä että ääni vastasi noin 120 desibeliä.

Sivut

Kommentit (84)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

värität tarinaa isommaksi kuin se onkaan, tai sitten relluun kannattaisi uusia pakoputki, tai ainakin hitsailla sitä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Rellu tykkää kun lämmität moottorin kylmäkäynnistyksen jälkeen pitämällä kaasun pohjassa 45 sekuntia ennen kuin lähdet ajoon.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

syytinki
Seuraa 
Viestejä9316
Liittynyt18.8.2008
vihertaapero
Rellu tykkää kun lämmität moottorin kylmäkäynnistyksen jälkeen pitämällä kaasun pohjassa 45 sekuntia ennen kuin lähdet ajoon.

Ei nyt sentään.

Seuraus voi olla rellun pilaus. Kylmän koneen revittäminen täysillä taitaa olla hyvä konsti, jos haluaa uuden kampiakselin tai jotain muuta pakkasen haurastuttamaa.

Pelkkä tyhjäkäynti ei kuitenkaan koneen lämmittämiseen riitä, mutta kohtuu kierrokset.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
syytinki
vihertaapero
Rellu tykkää kun lämmität moottorin kylmäkäynnistyksen jälkeen pitämällä kaasun pohjassa 45 sekuntia ennen kuin lähdet ajoon.

Ei nyt sentään.

Seuraus voi olla rellun pilaus. Kylmän koneen revittäminen täysillä taitaa olla hyvä konsti, jos haluaa uuden kampiakselin tai jotain muuta pakkasen haurastuttamaa.

Pelkkä tyhjäkäynti ei kuitenkaan koneen lämmittämiseen riitä, mutta kohtuu kierrokset.




Ei se rellu siitä pilaannu, paranee korkeintaan kun päätyy paalattavaksi. Rellun saa myös näppärästi lämpiämään kovallakin pakkasella kun heittää konepellin alle kahvikupillisen bensiiniä tuikaten katiskan tuleen.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10498
Liittynyt20.1.2013

Kytkimen painelaakeri on rellussa heikko lenkki, totta.
Toinen ulvomista aiheuttava voisi olla apulaitteiden remmi, kun akku on kylmä ja miltei sippi kylmäkäynnistyksen jälkeen, jolloin laturin vastus voi olla jopa 10-kertainen.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9316
Liittynyt18.8.2008
syytinki
vihertaapero
Rellu tykkää kun lämmität moottorin kylmäkäynnistyksen jälkeen pitämällä kaasun pohjassa 45 sekuntia ennen kuin lähdet ajoon.

Ei nyt sentään.

Seuraus voi olla rellun pilaus. Kylmän koneen revittäminen täysillä taitaa olla hyvä konsti, jos haluaa uuden kampiakselin tai jotain muuta pakkasen haurastuttamaa.

Pelkkä tyhjäkäynti ei kuitenkaan koneen lämmittämiseen riitä, mutta kohtuu kierrokset.


Piti vielä mainita, että en ole koskaan tajunnut mitä hyötyä on käyttää autoa erikseen ennen liikkeelle lähtöä. Lämpee se kärry ajossakin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
syytinki
Piti vielä mainita, että en ole koskaan tajunnut mitä hyötyä on käyttää autoa erikseen ennen liikkeelle lähtöä. Lämpee se kärry ajossakin.

ikävä ajaa, jos ei näe ikkunasta läpi.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Jos Rellussasi on ohjaustehostin kannattaa tarkistaa sen öljymäärä. Kovilla pakkasilla huutaa helposti alussa jos on öljyä niukasti.

Vuosien varrella olen todennut, että parhaimmin kylmänä (yli-25 pakkasissa) ilman moottorilämmitystä ovat käynnistyneet Simca 1100, Volvot Amazon, PV ja 140, sekä Renaultit.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6226
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
ei kai se ny kytkimestä tuu.
Se hihnakin vinkuu, mutta tämä oli sellann kerta ja kovempi.



Vielä yksi vikavaihtoehto: Startin hammaspyörä jumittunut vauhtipyörän hammaskehälle käynnistyksen jälkeen, eikä ainakaan heti ole palautunut. Silloin starttimoottorissa kierroksia on hurjasti ja ulina melkoinen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat