Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En tiedä onko aivan oikea paikka kysellä, mutta kyllähän tämä terveyteen liittyy kumminkin.

Ongelmana on nivustaipeiden pahahaju eli,

Aamulla käyn suihkussa niin jo illalla saattaa nivustaipeet olla ikäänkuin "kosteat" onko se sitten hikeä en tiedä. Myöskin siihen liittyy sellainen lievä paha haju.Mitä pitempi aika viime suihkusta on niin sitä enemmän erittyy tätä "kosteutta" ja se muuttuu pahemman hajuiseksi.

Myöskin lievää kutinaa saattaa tulla mukaan kuvioihin,, ainakin jos viimesuihkusta on vähänkin pidempi aika.Joskus kutinaa tulee jo illalla,, vaikka aamulla kävisin suihkussa,

Minkäänlaisia ihomuutoksia,, punoitusta tai vastaavaa ei ole....

Kun olen siirtynyt käyttämään mietoa saippuaa, olen huomannut että ei tule niin herkästi hikeä nivustaipeisiin,, verrattuna jos käyttäisin normaalia suihkugeeliä.
-
Viimekesänä kun korvasärkyyn söin,,, jotain benisliiniin liittyviä tablettaja,, huomasin että nivustaipeen pahahajuisuus katosi lääkkeen syönnin jälkeen,,,, sitten palasi.(tästä en voi olla aivan varma)..

Minulla on melko korkea kynnys mennä lekurille tästä puhumaan,, sen takia täältä kyselen,, ja koittaisin mieluusti kaikki itse hoidot ensiksi...

1.Mikähän tämä ongelma voisi olla?
2.Mikä tähän auttaisi.

Kiitos.

Kommentit (6)

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Sieni, hiiva. Rasvaa, apteekkiin. (Ainiin muut voi aiheuttaa myös pahaa hajua. Biootit auttaa muttei poista syytä. Ainakin aktinomykoosilla on ymmärtääkseni taipumusta olla ärhäkkä sieni-infektion kyljessä.)

Lääkäri ei sitten btw auta tollasissa ongelmissa. Kuten TMAU:n tapauksessa, lykätään tropit joiden avulla kestää paremmin kiusallista tilannetta. (Siihen on lääke) "Kun anaerobinen" jne. Se ei vaan ole niin yksioikoista. Ihohuokoset ovat täynnä anaerobista skeidaa. Sen takia se miedon saippuan käyttö jeesaakin; koska se ei poista niin paljoa ihon suojakerrosta.

Sitä kandejakin kun olen katsonut niin vittu mitä idiootteja. Idiootteja heistä tekee se valta jota he omaavat suhteessa käsityskykyyn. "Sit ku mä tajusin että kotona on ongelmia" niin. Siitä ei ole enää paluuta. Mullakin psykiatri puuttui joka lähetteeseen kun olin harhaluuloisuushäiriöinen oireiden takia joista yhden jäljitin tohon. Muut ovat sitten erikseen. Sanoin että sattuu, iho haisee ja sitten lopulta että antibiootti auttaa. Selkeä psychosis delusionaliksen merkki. Se oikeuttaa mennä puuttumaan toisten lääkäreiden työhön lisäten jo tehtyyn lähetteeseen psykoosin (jota ei tietenkään minulle kerrottu kun nauroin että psykoosiko? " Ei se ole sama asia" johon nauroin.)

Ja toi nyt vaan oli kliimaksi.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Entä persvako, miksi se kostuu? Onko se normaalia että persvako on aina ihan kostee? Voiko sieltä tuhota hikirauhasia jollain hoidolla jotta pääsisi eroon vaivasta?

くそっ!

alma
Seuraa 
Viestejä36
Liittynyt31.12.2009

Tunnen ongelman, esiintyy itsellä joskus, jos ruokavalio on kovin hiilihydraattipitoinen. Pysyvä apu löytyy hiilihydraattien määrän vähentämisestä ja nopea apu tulee piimästä (gefilus). Normaalin alapesun jälkeen paikat pyyhitään piimällä muutamana iltana ja haju katoaa sen tien. Tavallista saippuaa/suihkugeeliä ei intiimipesuun kannata käyttää, niiden sijaan jotain hieman hapanta pesuainetta (Lactoline, Lactapesu tms).
Oma päätelmäni yllä kerrotusta on, että hiilihydraattipitoinen ruokavalio nostaa ihon pH:ta niin paljon, että ihon terveet bakteerit korvautuvat muilla sorteilla tai hiivalla. Piimä ja happamat pesuaineet alentavat pH:n oikealle tasolle ja normaali ihofloora voi taas kukoistaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38576
Liittynyt6.12.2009
tunnukseton
En tiedä onko aivan oikea paikka kysellä, mutta kyllähän tämä terveyteen liittyy kumminkin.

Ongelmana on nivustaipeiden pahahaju eli,

Aamulla käyn suihkussa niin jo illalla saattaa nivustaipeet olla ikäänkuin "kosteat" onko se sitten hikeä en tiedä. Myöskin siihen liittyy sellainen lievä paha haju.Mitä pitempi aika viime suihkusta on niin sitä enemmän erittyy tätä "kosteutta" ja se muuttuu pahemman hajuiseksi.

Myöskin lievää kutinaa saattaa tulla mukaan kuvioihin,, ainakin jos viimesuihkusta on vähänkin pidempi aika.Joskus kutinaa tulee jo illalla,, vaikka aamulla kävisin suihkussa,

Minkäänlaisia ihomuutoksia,, punoitusta tai vastaavaa ei ole....

Kun olen siirtynyt käyttämään mietoa saippuaa, olen huomannut että ei tule niin herkästi hikeä nivustaipeisiin,, verrattuna jos käyttäisin normaalia suihkugeeliä.
-
Viimekesänä kun korvasärkyyn söin,,, jotain benisliiniin liittyviä tablettaja,, huomasin että nivustaipeen pahahajuisuus katosi lääkkeen syönnin jälkeen,,,, sitten palasi.(tästä en voi olla aivan varma)..

Minulla on melko korkea kynnys mennä lekurille tästä puhumaan,, sen takia täältä kyselen,, ja koittaisin mieluusti kaikki itse hoidot ensiksi...

1.Mikähän tämä ongelma voisi olla?
2.Mikä tähän auttaisi.

Kiitos.

Koostin juuri itselleni purkillisen omatekoista "deodoranttia": Ruokasoodaa johon kookooljyä sen verran että tulee kiinteää tahnaa. Stten sitä sipaiseen kainaloon ohuelti tai mihin tarvii..hienhaju pysyy poissa ainakin päivän. Testaus menossa. Ruokasoodalla ja kookooljyllä on tunnetusti myos hiivan kasvua estävä vaikutus.

Ja jos jollain sattuu olemaan atooppista ihottumaa voi kokeilla kookosoljyn ja oliivioljyn sekoitusta iholle. (Minulla ei ole joten en voi kertoa kokemuksista)

Novel antibacterial and emollient effects of coconut and virgin olive oils in adult atopic dermatitis.

Abstract
BACKGROUND:
Atopic dermatitis (AD) skin is dry and readily colonized by Staphylococcus aureus (SA). Coconut and olive oils are traditionally used to moisturize and treat skin infections.
OBJECTIVE:
To compare virgin coconut oil (VCO) and virgin olive oil (VOO) in moisturizing dryness and removing SA from colonized AD skin.
METHODS:
This was a double-blind controlled trial in two outpatient dermatology clinics with adult AD patients who were diagnosed by history, pattern, evolution, and skin lesions and who were randomized to apply VCO or VOO twice daily at two noninfected sites. SA cultures, photography, and objective-SCORAD severity index (O-SSI) scoring were done at baseline and after 4 weeks.
RESULTS:
Twenty-six subjects each received VCO or VOO. Of those on VCO, 20 were positive for SA colonies at baseline versus 12 on VOO. Post intervention, only 1 (5%) VCO subject remained positive versus 6 (50%) of those on VOO. Relative risk for VCO was 0.10, significantly superior to that for VOO (10:1, p = .0028; 95% CI, 0.01-0.73); thus, the number needed to treat was 2.2. For the O-SSI, the difference was not significant at baseline (p = .15) but was significantly different post treatment (p = .004); this was reduced for both oils (p < .005) but was greater with VCO.
CONCLUSION:
VCO and monolaurin's O-SSI reduction and in vitro broad-spectrum activity against SA (given clinical validity here), fungi, and viruses may be useful in the proactive treatment of AD colonization.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=19134433

Vierailija

Mahdollisimman vähän hajusteita tai siis EI lainkaan hajusteita ja mahdollisimman vähän kemikaaleja ihon pesuun.

Sama rasvassa.

Vaatteet 100% puuvillaa.

Ota ilmakylpyjä.

Ja se sapuska mitä suuhunsa laittaa auttaa oikeesti.

Viljaton ja maidoton on paras.

Paleoruokavalio pähkinänkuoressa (kesto 5 min)
http://www.youtube.com/watch?v=uCFZoqmKf5M

Lääkäri Olli Sovijärjen haastattelu Studio55-ohjelmassa 18.3.2013 (kesto 30min)
http://www.katsomo.fi/?progId=170109

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat