Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen pääsääntöisesti virkeimmilläni aamupäivisin, joka on ärsyttävää, sillä ole tuolloin yleensä töissä ja iltapäivän puolella alkaa väsyttämään suurin piirtein silloin, kun on aika lähteä kotiin. Haluaisin säästää päivän energisimmät hetket itselleni, eli vapaa ajalle. Olen huomannut, että iltapäivänokoset auttavat asiaa, eli jos otan kunnon tirsat työpäivän jälkeen olen pirteimmilläni illalla ja töissä väsyneempi. Voitteko antaa hyviä vinkkejä asiaan liittyen?

Kommentit (14)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

Kunnon tirsat vois vaihtaa vanhaan kunnon "hätkähdä hereille" -juttuun.

Eli kun alkaa väsyttää, niin älä mene maaten, vaan lepuuta itseäsi istuallaan, avainnippu kädessä. Kun ihminen nukahtaa, niin silloin yleensä käsi aukeaa ja se avainnippu putoaa lattialle ja ääni herättää ihmisen. Toi on riittävä torkahdus monelle.

Jos nukkuu kunnolla eli yli 45 min, niin se häiritsee yöunia ja vaikuttaa seuraavan päivän vointiin jne.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38589
Liittynyt6.12.2009
Espi000
Olen pääsääntöisesti virkeimmilläni aamupäivisin, joka on ärsyttävää, sillä ole tuolloin yleensä töissä ja iltapäivän puolella alkaa väsyttämään suurin piirtein silloin, kun on aika lähteä kotiin. Haluaisin säästää päivän energisimmät hetket itselleni, eli vapaa ajalle. Olen huomannut, että iltapäivänokoset auttavat asiaa, eli jos otan kunnon tirsat työpäivän jälkeen olen pirteimmilläni illalla ja töissä väsyneempi. Voitteko antaa hyviä vinkkejä asiaan liittyen?



Vireystilan voi tarkistaa mittaamalla kehon lämpotilan, se on syklinen ja ensimmäinen vireystilan huippu / korkein lämpotila tulee 7 aikaan herätessä noin klo 11 kohdalle aamupäivällä ja vireystilan alin kohta noin 14-15 väliin sitten vireystila nousee ja toinen maksimi tulee noin 19:00-20:00.

Vaativimmat fyysiset ja psyykkiset suoritteeet kannattaa ajoittaa noihin kehonlämpotilan huippuihin.

Aterioiden hiilihydraattimäärää säätelemällä voi kokeilla myos vaikuttaa kokonaisvireyteen.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010

Käytätkö kofeiinia tai syötkö liikaa nopeita hiilihydraatteja päivän aikana ennen uupahtamista? Teetkö ruumiillista työtä, liian vähän ravintoa?
Itse en pääsääntöisesti käytä kofeiinia tai muitakaan piristeitä, ja olen koittanut kiinnittää huomiota siihen mitkä asiat useimmiten väsyttää.

-liian vähäinen proteiinimäärä (etenkin psyykkistä laiskotusta)
-nopeat hiilihydraatit tai liiallinen/liian vähäinen hiilihydraattimäärä riippuen millä tehoilla on käynyt
-huono huoneilma ja tietenkin liian korkea elimistön lämpötila joita helppo säätää usein akkunan avaamisen ja vaatetuksen avulla
-maito- ja gluteenituotteet

Lähinnä kiinnittänyt asiaan huomiota sen takia että jaksanut opiskella, mutta etenkin proteiininsaantiin ja muihinkin ravintojuttuihin kiinnitän melkein aina huomiota että pysyisi meininki yllä. Rakennuspalikoita välittäjäaineille ja muuta sen sellaista höpön pöppöä mutta todellisuutta.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Käy venäjältä hakemassa flunssalääkettä, pseudoefedriiniä, osta vähän lannoitetta ja punaista fosforia, sitten katso ngooglesta hakusana metamphemine cooking.

Sitten saat moista ainetta, aina työpäivän jälkeen ota moista ainetta n 50-100mg ja jaksat hyvin seuraavat 12h.

Tämän jälkeen tarvitset vironkäynniltä tuotuja temesta/loratsepaami, fenatsepaami -cocktailin, loratsepaamia 10mg, fentasepaamia 250mg.

Ja aamulla taas töihin, töitten jälkeen metamfetamiinia taas 50-100mg jne jne.

Riippuen työpaikastasi voit hyvinkin kustantaa tuon, nimittäin järkevästi toteutettuna selviät tonnilla kuussa, ja olet niin pirteä ettet ole ikinä ennen ollut!!!

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

06.38 ja pirteä kuin peipponen, tosin tämä tehopiikki ei mene "hukkaan", sillä olen kotona

JuurikinNiin
Käy venäjältä hakemassa flunssalääkettä, pseudoefedriiniä, osta vähän lannoitetta ja punaista fosforia, sitten katso ngooglesta hakusana metamphemine cooking.

Sitten saat moista ainetta, aina työpäivän jälkeen ota moista ainetta n 50-100mg ja jaksat hyvin seuraavat 12h.

Tämän jälkeen tarvitset vironkäynniltä tuotuja temesta/loratsepaami, fenatsepaami -cocktailin, loratsepaamia 10mg, fentasepaamia 250mg.

Ja aamulla taas töihin, töitten jälkeen metamfetamiinia taas 50-100mg jne jne.

Riippuen työpaikastasi voit hyvinkin kustantaa tuon, nimittäin järkevästi toteutettuna selviät tonnilla kuussa, ja olet niin pirteä ettet ole ikinä ennen ollut!!!




Kiitos vinkistä! Taidan silti jättää väliin, enkä taida suositella muillekaan Toimii toki aikansa, ennen kuin tulee seinä vastaan. Onhan tuota metodia esim. rakennusalalla urakkahommissa käytettykin.

Ajattelin lähinnä nukkumisaikojen ja kenties ruokailun säätelyä, enkä niinkään kemiallista stimulaatiota. Aamuvirkku muuttuu toki iltavirkuksi helposti amfetamiinilla, mutta tarkoitus ei ole paahtaa viikkoa kuin viitapiru sanoilla silmillä. Päihteet ovat tarkoitetut hauskanpitoon, työtehon lisääminen niiden avulla on törkeää väärinkäyttöä
Töissä tulee kyllä lipitettyä kahvia siinä määrin, ettei kotona enää yleensä maistu...Jos joisikin vain kotona?

Kesällä jaksaa olla illallakin pirteämpi, johtuneeko ylenpalttinen pirteys työajalla liian hyvästä valaistuksesta työpaikalla ja liian huonosta kotona? Pidänkö töissä tästä lähtien aurinkolaseja, joka saattaisi aiheuttaa hämmennystä, vai rakennanko päivänvalo-otsalampun jonka annan sohottaa kotona silmään, mikä aiheuttaa kotona yhtä vähän hämmennystä, kuin muutkin nerokkaat viritelmäni ja tempaukseni?

Vierailija

Ravinto vaikuttaa tässä ja uni.

Kirjoita ruokapäiväkirja.

+ vitamiinit ja annos

yöunen määrä ja laatu ja säännöllisyys eli menetkö joka ilta samaan aikaan nukkumaan

Simplex
Seuraa 
Viestejä2969
Liittynyt26.1.2010

Nootropikeista Modafinil lienee varsin tehokas, ja sitä kannattaa kysyä neurologilta. Modafinil on eritysiluvan vaativa lääke ts. resepti vaatii lääkelaitoksen hyväksynnän ja siunauksen. Myöskin nikotiini (esim. laastari, purukumi tai imeskelytabletti) toimii stimulaattorina, vaikkakin nikotiiniin kehittyy varsin nopeasti toleranssia ja riippuvuus, josta pääseminen saattaa olla hankalaa. Apteekin käsikauppatavarana myytävä Ginsana (gingseng) ja guarana (kofeiini) saattavat ajaa myös asiansa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38589
Liittynyt6.12.2009
Espi000
06.38 ja pirteä kuin peipponen, tosin tämä tehopiikki ei mene "hukkaan", sillä olen kotona



sitten vireystila nousee ja toinen maksimi tulee noin 19:00-20:00.



Jos olet heräillyt aamulla seitsemän korvilla niin illalla 7 korvilla alkaa olla pirteimmillään, ihminen on syklinen eläin, ei kannata yrittää rikkoa syklisyyttä "amfetamiinisekoiluilla", siitä joutuu laskun maksamaan myohemmin...

Diam
Seuraa 
Viestejä2390
Liittynyt14.9.2006

Paastoaminen kolesterolin alentaminen ja testosteronin aikaansaaminen auttavat. Samoin serotoniinia edistävät hivenaineet, tilapäiset dopamiinimyrskyt vastaavat lähinnä siiderihumalaa.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Titanic
Seuraa 
Viestejä965
Liittynyt10.5.2014

Paastosin koko viikonlopun ja olo oli kuin lihakset olisivat täysin maitohapoilla.

Sitten söin tänä aamuna ja tulin sokerihumalaan. Mutta myöhemmin päivällä asiaa auttoi pussillinen perunalastuja. Niiden rasva sai aikaan hyvän olon tunteen ja virkeystilan.

Eli liikkuminen ei ole ainoa keino saada elimistöä maitohapoille. Yhtä hyvä keino ainakin joissakin tapauksissa on paastota viikonloppu liikkumatta lainkaan.

MooM
Seuraa 
Viestejä6322
Liittynyt29.6.2012
Diam

Paastoaminen kolesterolin alentaminen ja testosteronin aikaansaaminen auttavat. Samoin serotoniinia edistävät hivenaineet, tilapäiset dopamiinimyrskyt vastaavat lähinnä siiderihumalaa.

Samoin adrenaliini. Kunnon säikähdys piristää ihmeesti, mutta vastapallona hetken kuluttua voi väsyttää kovastikin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat