Sivut

Kommentit (528)

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300
BCK
Saattaa olla, että olen käsittänyt joidenkin ketjujen sisällön väärin, ja siellä ei eksaktisti lukenut juuri noin kuin kirjoitin (olet Anastasi kirjoittanut kilometrikaupalla tekstiä tänne, en tietenkään jaksanut/viitsinyt lukea kaikkea), mutta se ainakin on totta, että kovin hämmentyneenä selasin noita ketjua. Jos noissa kaikissa monissa ketjuissa on yksi punainen lanka, niin se nähdäkseni on se, että panikoit milloin mistäkin syystä, ja ne syyt ovat aika eksoottisia, ja useissa ketjuissahan olet ollut huolissasi mahdollisista aivovaurioista, jos en väärin muista. Ei se minun mielestäni ole mitään nettikiusaamista, jos kerron, mikä vaikutelma minulle tuli niistä ketjuista, koska en tehnyt sitä kiusaamistarkoituksessa, vaan yritin analysoida, mikä voisi olla yhteinen nimittäjä kaikille oireillesi ja panikoinneillesi milloin mistäkin syystä. Etkö ole samaa mieltä, että unettomuus voisi aiheuttaa monet sinun aivo-oireesi?

Ei unettomuus, mutta se uniapnea vois. Kyllähän mä oon ollut koko ajan sitä mieltä että nuo aivo-oireet(vauriot, tukokset tai mitkä lie) on just uniapnean ja pitkittyneen pahan astmakohtauksen syy, että ne aiehutti sen liian vähäisen hapensaannin, joka johti sitten ties mihin johtikaan. Ja se toinen kerta kun mulla oli tosi kummallinen olo (tosin vain yhden päivän) johtui kans nukkumisesta, kun olin niin väsynyt että nukuin käsi ihan oudosti painaen peukalolla ja rystysillä kaulaa valtimon kohdalta tuntikausia heräämättä siihen ja silloin jo söin Ataraxeja. Silloin olin ne Ataraxit vielä vasta aloittanut jo ne tehosi vähän liian hyvin. Muistan kun otin ensimmäisellä kerralla kokeeksi yhden viidesosan siitä tabletista päivällä, niin mun piti mennä keskellä päivää nukkumaan, kun ei pysynyt enää pystyssä kun nukutti nin paljon ja jalat meni ihan hassuiksi ja nukuin sitten seuraavaan aamun asti . Eli tosi vahvasti reagoin pieneenkin määrään, nykyään siihen on jo tottunut. Ja niiden knassa oon nukkunut raajoja ihan puuduksiin, siis niin puuduksiin että kun aamulla nousen sängystä niin ei pysty varaamaan jalalle ollenkaan. Ja muutaman kerran oon myös nukkunut kasvot upotettuna tyynyyn paino nenän varassa ja herännyt siihen kun nenään koskee tosi paljon. En tajua että miten voin nukua välillä noin älyttömän sikeästi. Tosin yritän kyllä välillä pärjätä nyt ilman mutta välillä on pakko ottaa kun ei jaksa ravata vessasa vähän väliä yöllä sen interstitiellin kystiitin takia (siihenhän noita Ataraxeja syön kun ne on ihan virallisesti tarkoitettu siihen lääkkkeeksi)

Mutta eipä sitä uniapnea saa mitenkään kiinni kun en mä osaa nukkua sellaisen kotirekisteröinnin aikana kun alan ajattelemaan että se on aina tilaisuus saada uniapnea kiinni. Enkä enää edes pääsisi siihen kun yhden kerran kerta oon päässyt ja mokasin sen kun en saanut nukuttua kuin tunnin vai puoli tuntia pinnallisesti koiranunta ja siinä ei näkynyt siksi mitään. Mutta se kuorsaamiseen herääminen ja se että aamulla on usein kurkku kipeä kertoo kyllä vahvasti uniapneasta minusta. Oispa rikas niin menisin leikkauttamaan mun leuan, sillä tiedän että jos mulla on uniapnea, niin se leuka on siihen syypää kun se on niin takana. Mitään muuta en sille apnealle itse voi tehdä kun ylipainoakaan ei oo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Anastasia
Seuraa 
Viestejä300
jees
JES! Mähän sanoin et sä käytä vaippoja.

Mitä hemmetin vaippoja. Ei mulla mitään inkontinenssia oo. Interstitielli kystiitti on vähän sama kuin virtsatietulehdus paitsi rakko on sisäsyntyisesti tulehtunut. Mutta ei se aiheuta mitään pidätyskyvyttömyytttä.

Ja millä tavoin mä oon muka itselleni vaarallinen?

Vierailija
Anastasia
Mitä hemmetin vaippoja. Ei mulla mitään inkontinenssia oo. Interstitielli kystiitti on vähän sama kuin virtsatietulehdus paitsi rakko on sisäsyntyisesti tulehtunut. Mutta ei se aiheuta mitään pidätyskyvyttömyytttä.

Kyllä aiheuttaa ja sä sanoit että sulla on nolo sairaus joka johtuu omasta typeryydestä. Veikkaan että joku hoitamaton klamydia on taustalla. Interstitiellin kystiitti ei ole nolo sairaus ilman vaippoja ja silloinkaan se ei ole sitä aikuisten maailmassa.

Luin tossa muuten sitten opinnäytetyönkin ohimennen jossa otettiin esille seuraava:
"Läheisyyden tarve yleensä säilyy, jolloin kosketuksen ja läheisyyden merkitys
korostuu. Läheisyyden avulla voi lievittää ahdistusta ja kipua."

Joten 2-0

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47461
Anastasia
.

Taidanpa kysyä lähipiiristä löytyvältä rikospoliisilta että alkaako tämä mun nettikiusaaminen täyttää jo rikoksen merkit.

Laita siihen syytettyjen listalle itsesi ensimmäiseksi, olet mielestäni itsesi pahin kiusaaja.

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300
jees
Anastasia

Kyllä aiheuttaa ja sä sanoit että sulla on nolo sairaus joka johtuu omasta typeryydestä. Veikkaan että joku hoitamaton klamydia on taustalla. Interstitiellin kystiitti ei ole nolo sairaus ilman vaippoja ja silloinkaan se ei ole sitä aikuisten maailmassa.

Jahas, jees ei kuvittele olevansa vain psykiatri vaan myös urologi D Ja milloin mä oon muka väittänyt että tuo mun sairaus johtuu omasta typeryydestä. Se johtuu siitä kun mulla oli virtsatietulehdus 4kk kun en saanut oikeanlaisia antibiootteja, kun kukaan ei suostunut tutkimaan mikä bakteeri rakossa on kun antibiootit ei tehoa. Ja on se kuitenkin sillä tavalla nolo sairaus että sitä ei kannattais kaikille huudella, jotkut kun tekee siitä niin outoja johtopäätöksiä tietämättömyyttään, kuten esimerkiksi sinä tänään

Vierailija
Anastasia
jees
Anastasia

Jahas, jees ei kuvittele olevansa vain psykiatri vaan myös urologi D Ja milloin mä oon muka väittänyt että tuo mun sairaus johtuu omasta typeryydestä. Se johtuu siitä kun mulla oli virtsatietulehdus 4kk kun en saanut oikeanlaisia antibiootteja, kun kukaan ei suostunut tutkimaan mikä bakteeri rakossa on kun antibiootit ei tehoa. Ja on se kuitenkin sillä tavalla nolo sairaus että sitä ei kannattais kaikille huudella, jotkut kun tekee siitä niin outoja johtopäätöksiä tietämättömyyttään, kuten esimerkiksi sinä tänään

Taas jonkun muun syy, vaikka viimeksi syytit siitä itseäsi. Kyllä sitä kannattaa huudella, ettei tarvitse kuunnella kuiskuttelua kokaiiniriippuvuudesta, joka aiheuttaa suurinpiirtein yhtä tiivistä tuttavuutta toiletin kanssa.

Eli siis sulla ei ollut virtsarakon tulehdusta, vaan se kystiitti. Loput on vaan taas kehitelty lieventämään ahdistusta, aivan kuten kaikki tämä turhanpäiväinen lätinä.

Ja luin muuten sitten juuri opinnäytetyön sairaudestasi.

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300
jees

Taas jonkun muun syy, vaikka viimeksi syytit siitä itseäsi. Kyllä sitä kannattaa huudella, ettei tarvitse kuunnella kuiskuttelua kokaiiniriippuvuudesta, joka aiheuttaa suurinpiirtein yhtä tiivistä tuttavuutta toiletin kanssa.

Eli siis sulla ei ollut virtsarakon tulehdusta, vaan se kystiitti. Loput on vaan taas kehitelty lieventämään ahdistusta, aivan kuten kaikki tämä turhanpäiväinen lätinä.

Ja luin muuten sitten juuri opinnäytetyön sairaudestasi.

Kyllä se oli aluksi ihan vain virtsatietulehdus, se bakteeri selvisi lopulta kun menin 4kk kärsittyäni viimein toiselle paikkakunnalle päivytykseen. Ja voihan sen tietty ajatella olevan mun syy, kun en heti tajunnut mennä sinne toiselle paikkakunnalle päivystykseen .

Ja ite sä aina aloitat tämän turhanpäiväisen lätinän.

Vierailija
Anastasia
Ja ite sä aina aloitat tämän turhanpäiväisen lätinän.

Se johtuu kuule siitä että lätisemällä turhia sä pääset oikomaan totuuksilla. Ihan normi (sovellettua) psykologiaa. Kysy vaikka Seiskalta.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Mitäs jos Anastasialla onkin kuppa eli syfilis? Neurosyfilis varsinkin aiheuttaa vaurioita keskushermostossa. Toisaalta, luulisi että antibioottikuurit olisivat tämän taudin tappaneet joten tuskin hänellä kuitenkaan on syfilis. Tuli vaan tätäkin vaihtoehtoa pohdittua kun hänen tuskaansa täällä seuraa.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
BCK

Luulen, että jos nuo aloitukset eivät ole kusetusta, niin sinulla Anastasia on astman lisäksi paljon unettomuutta ja/tai uniapneaa, ja siitä aiheutuvaa ajattelukyvyn toimimattomuutta, joka varmaankin näyttäytyy välillä melkein dementian tasoisena aivotoiminnan heikkoutena, vaikka välillä aivosi toimivatkin ihan hyvin. Tällaista kutsutaan ns. pseudodementiaksi, ja se menee ohi, kun saat nukkumisesi ja mahdollisen uniapneasi hoidettua (ja astmankin hyvin hoidettua). Etsit jatkuvasti syytä miksi aivosi toimivat huonosti (freoni, Raid, PHMG, nukkuma-asento, home [Lisäys jälkikäteen 29.8.2013 : ehkä vain osaa noista olet epäillyt aiheuttavan aivojen huonoa toimintaa, en jaksa nyt tarkistaa]), kun se yksinkertaisin selitys voi kuitenkin olla se ilmeisin, eli huono nukkuminen, yhdistettynä astmaan ja mahdollisesti uni-apneaan. Jos vielä syöt sitä Ataraxia, niin silläkin voi olla omat vaikutukset oireisiisi, nk. aiemmin kirjoitin.

Taisin olla tuossa ainakin yhdessä kohdassa väärässä. Jos on paha uniapnea, se voi vaurioittaa aivoja pysyvästi. En tiedä onko Anastasialla uniapnea vai ei, kysehän toki voi olla pelkästä kuorsauksesta. Varmaan olisi syytä tehdä uusintatesti, ja ehkä jopa kaksi testiä, ilman Atarax-lääkettä ja sen kanssa, jos se kerran aiheuttaa niin raskaan unen kuin mitä A. kuvasi.

Aivojen harmaan aineen (=hermosolut) tiheys vähenee uniapneassa seuraavan artikkelin mukaan. Aivovaurioiden eteneminen voidaan pysäyttää CPAP-hoidolla. Muistaakseni nielun kitapurjeiden leikkauksia tehdään, ja ainakin osa näistä leikkauksista poistaa ongelman tai ainakin vähentää kuorsausta.

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html ... 471/type=1

Harmaan aineen tiheys pienentynyt vakavasta uniapneasta kärsivillä
Julkaistu 02.02.2010 08.11
Harmaan aineen tiheys oli pienentynyt aivojen useilla eri alueilla potilailla, jotka kärsivät vakavasta obstruktiivisesta uniapneasta, todetaan Sleep-lehdessä julkaistussa tutkimuksessa. Tutkimuksen mukaan muistin heikkeneminen, kardiovaskulaariset häiriöt ja useat muut uniapneaa sairastavilla usein havaitut oireet voivat olla yhteydessä aivorakenteen morfologisiin muutoksiin.

Hoito saattaa keskeyttää aivovaurion etenemisen
Tutkimusta johtaneen neurologian professorin Seung Bong Hongin mukaan tulokset korostavat vakavan uniapnean diagnosoinnin ja tehokkaan hoidon merkitystä.
– Huono unen laatu ja uniapnean aiheuttama etenevä aivovaurio voivat aiheuttaa muistin heikkenemistä, emotionaalisia ongelmia, kognitiivisten toimintojen heikentymistä ja kardiovaskulaaristen häiriöiden lisääntymistä, Hong sanoi American Academy of Sleep Medicinen julkaiseman lehdistötiedotteen mukaan.
– CPAP-hoito voisi keskeyttää vakavasta uniapneasta kärsivien potilaiden aivovaurion etenemisen.

Astronomy, on olemassa valtavasti syitä, miksi ihmisen aivotoiminta voi häiriintyä, esimerkiksi juurikin monet tartuntataudit ja parasiitit voivat sellaista aiheuttaa, mutta monet, monet muutkin syyt voivat olla ongelman taustalla.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
BCK
.........

Astronomy, on olemassa valtavasti syitä, miksi ihmisen aivotoiminta voi häiriintyä, esimerkiksi juurikin monet tartuntataudit ja parasiitit voivat sellaista aiheuttaa, mutta monet, monet muutkin syyt voivat olla ongelman taustalla.

Tämä pitää varmasti paikkansa. Anastasia tarvitsee apua oireisiinsa mahdollisimman pian, harmi jos hän ei osaa sitä hakea, tai jos hakeekin niin ei osaa tai halua ottaa apua vastaan. Harmittaa todella kun näin vakavasta sairaudesta on kysymys, ilman apua tämäkin tarina päättyy surullisesti.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300

Näköjään olo pahenee edelleen jso nukkuu 8- 9-tuntia yössä. En tajua. Nukuin viime yönä pitkästä aikaa tuon 8,5 tuntia siis. Ennen se oli mulle sellainen normaalimäärä, mutta nykyään siitä tulee tosi pahoivoiva olo koko päiväksi ja lisäksi vasen puoli päästä tuntuu todella omituiselta ja ajattelu ei suju entisenlaisesti ja olo on kaikenkaikkiaan tosi inhottava. Ikinä ennen tätä tämän vuoden huhtikuuta ei tullut vastaava oloa nukkumisesta eikä muutenkaan. Ei tätä mysteeriä varmaan kukaan ikinä tule ratkaisemaan eikä oloa ymmärtämään eikä siihen mikään auta, koska ois se jo 5 kuukaudessa parantunut jos ois parantuakseen. Joku sen hapenpuutteen aiheuttama pysyvä juttu se on, kun se iski silloin yhdessä yössä, eikä se tuu siksi paranemaan. Pitää vaan sitten oppia nukkumaan max. 6 tuntia nykyään ja olemaan univelkaisena koko loppuelämä, koska silloin aivot tuntuu hieman paremmilta eikä oo jatkuva pahoinvoiva ja niin inhottava olo. Onneksi tuo on aika helppoa kun ei sitä huvita nukkua kauhean pitkään, kun heräilee siihen pahaan oloon jo 6 tunnista eteenpäin, eikä nukkuminen oo muutenkaan sellaista kivaa kuten se oli ennen. Univelkaisuuden kyllä huomaa, mutta ehkä elimistö tottuu siihen. Tympii kun olo ei enää ikinä muutu normaaliksi, ja sitten mainekin on vielä pilattu täysin näillä nettikiusaajien jutuilla. Mitä ikinä irl kerronkaan terveysasioistani, niin tän ketjun lukenut osaa sen yhdistää minuun, kun täällä on reposteltu kaikki ja keksitty kaikkia ilkeitä epätosia lisädiagnooseja. Eli sen lisäksi että joudun kärismään näistä fyysisitä oireista loppuelämän, niin mua tullaa myös irl kiusamaan vähän joka paikassa. Miten yhden käsidesin takia voikin mennä elämä ihan täysin pilallle. Pitäis löytää keino palata maaliskuun 17.päivään, niin kaikki ois hyvin.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960

Pyydä poistamaan tämä ketju, ja vaikka kaikki ketjusi, niin sillähän siitä ongelmasta sitten pääset. (Jos tässä ketjussa on yhtään mitään, mikä on auttanut sinua, niin printtaa vaikka paperikopio itsellesi, tai copy-pastaa omalle koneellesi ketju/ketjut.)

Aivan turhaa tuo tuollainen kuitenkin on, nk. jo aiemmin kirjoitin.

Tuo pitkään nukkumisen huono vaikutus voisi näin mallikkojärjellä ajatellen johtua uniapneasta, jos sinulla sellainen on. Toisaalta uniapnea tuskin on yhdessä yössä alkanut huhtikuussa, joten se kai ei selitä kaikkia oireitasi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat