Sivut

Kommentit (528)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Anastasia
Näköjään olo pahenee edelleen jso nukkuu 8- 9-tuntia yössä. En tajua. Nukuin viime yönä pitkästä aikaa tuon 8,5 tuntia siis. Ennen se oli mulle sellainen normaalimäärä, mutta nykyään siitä tulee tosi pahoivoiva olo koko päiväksi ja lisäksi vasen puoli päästä tuntuu todella omituiselta ja ajattelu ei suju entisenlaisesti ja olo on kaikenkaikkiaan tosi inhottava. Ikinä ennen tätä tämän vuoden huhtikuuta ei tullut vastaava oloa nukkumisesta eikä muutenkaan. Ei tätä mysteeriä varmaan kukaan ikinä tule ratkaisemaan eikä oloa ymmärtämään eikä siihen mikään auta, koska ois se jo 5 kuukaudessa parantunut jos ois parantuakseen. Joku sen hapenpuutteen aiheuttama pysyvä juttu se on, kun se iski silloin yhdessä yössä, eikä se tuu siksi paranemaan. Pitää vaan sitten oppia nukkumaan max. 6 tuntia nykyään ja olemaan univelkaisena koko loppuelämä, koska silloin aivot tuntuu hieman paremmilta eikä oo jatkuva pahoinvoiva ja niin inhottava olo. Onneksi tuo on aika helppoa kun ei sitä huvita nukkua kauhean pitkään, kun heräilee siihen pahaan oloon jo 6 tunnista eteenpäin, eikä nukkuminen oo muutenkaan sellaista kivaa kuten se oli ennen. Univelkaisuuden kyllä huomaa, mutta ehkä elimistö tottuu siihen. Tympii kun olo ei enää ikinä muutu normaaliksi, ja sitten mainekin on vielä pilattu täysin näillä nettikiusaajien jutuilla. Mitä ikinä irl kerronkaan terveysasioistani, niin tän ketjun lukenut osaa sen yhdistää minuun, kun täällä on reposteltu kaikki ja keksitty kaikkia ilkeitä epätosia lisädiagnooseja. Eli sen lisäksi että joudun kärismään näistä fyysisitä oireista loppuelämän, niin mua tullaa myös irl kiusamaan vähän joka paikassa. Miten yhden käsidesin takia voikin mennä elämä ihan täysin pilallle. Pitäis löytää keino palata maaliskuun 17.päivään, niin kaikki ois hyvin.

Etkö jo huomaa miten sekaisin olet? Äkkiä lääkäriin ja kerro meille mikä oli diagnoosi. Uniapnea? Heh.... Trolli... Ehkä.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47461
jees

Mähän olen vakavasti masentunut psykoottinen psykopaatti ihan virallisesti, joka nyt on jo lähtökohtaisesti vähän ristiriitainen kollaasi.

Virallisesti diagnosoitu psykopaatiksi ?

Miten ne pisteytti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
jussipussi
jees

Mähän olen vakavasti masentunut psykoottinen psykopaatti ihan virallisesti, joka nyt on jo lähtökohtaisesti vähän ristiriitainen kollaasi.

Virallisesti diagnosoitu psykopaatiksi ?

Miten ne pisteytti?

Ei sille ole virallista diagnoosia, mutta narsistinen persoonallisuushäiriö tuli siitä, että kun piti armeijaa varten saada lääkärintodistus, niin ne sanoivat että pitää toimittaa kirje. Sanoin etten tiedä missä se on ja he sanoivat että he eivät varaa lääkäriaikaa ennen kuin toimitan sen Puolarmetsään. Suutuin tästä menettelystä ja haukuin masennustestit, jonka seurauksena päivystyksessä todettiin narsistinen persoonallisuushäiriö. Epäsosiaalinen olen kun jäin sienien keräämisestä kiinni poliisille.

Tosin hoitohenkilökunta olisi halunnut että rupean vetämään jotain ryhmää. U wish.

Oikeasti mä oon kohtelias ja muutenkin silmiinpistävän hyväkäytöksinen ja rauhallinen siihen pisteeseen saakka kun joku rupee pompottamaan, eikä se johdu siitä että haluaisin jotain. Se johtuu arvoista, joita en enää arvosta, mutta noudatan siitä huolimatta. Persnettoa mä oon koko elämäni ottanu. Aina joku haluamassa jotain. Aina. Ja kyllä saakin jos se tapahtuu mun ehdoilla.

---
Seuraa 
Viestejä3589

Vähän offtopic, mutta Jeesin läpistä tuli lähinnä mieleeni, että on tässä terapiassa tullut käytyä aikonaan jonkusenkin kerran, vaan eipä se ole kyllä kaksista ollut. Varmaankin niille opetetaan, että heidän pakeille hakeutuvat ovat herkässä tilassa ja pitää olla erityisen varovainen satuttamasta ja loukkaamasta ihmisraunioita. Mä en vaan kestänyt sitä paapomista jolla ne pönkitti mun harhaista egoa lisää. Vähän luulen että joku kamppailulaji olisi monelle tehokkaampi terapiamuoto kuin nämä "älä suotta ole liian ankara itsellesi" paapomisterapiat. Onneksi nykyään tarve on pienempi.
Kun nyt on muutenkin näitä uskomushoitoja sun muita huuhaakukkahoitoja, niin eikö joku voisi perustaa koululääketieteestä irtisanoutuvaa terapiaa jossa esim. tiukan paikan tullen litsari olisi ihan perus metodi. Potilaan saisi haukkua vässykäksi jos siltä tuntuisi. Ehkä joku teatterikoulu on Turkan ja Parviaisen kiihkeimpinä aikoina toteuttanut näitä suhteellisen suoraviivaisia lähestymistapoja omaan mieleen. En tiedä, mutta jotenkin tuntuu että nämä nykyiset ovat ihan tytöille suunnattuja kaikki.

Vierailija
Anastasia
Tympii kun olo ei enää ikinä muutu normaaliksi, ja sitten mainekin on vielä pilattu täysin näillä nettikiusaajien jutuilla. Mitä ikinä irl kerronkaan terveysasioistani, niin tän ketjun lukenut osaa sen yhdistää minuun, kun täällä on reposteltu kaikki ja keksitty kaikkia ilkeitä epätosia lisädiagnooseja. Eli sen lisäksi että joudun kärismään näistä fyysisitä oireista loppuelämän, niin mua tullaa myös irl kiusamaan vähän joka paikassa. Miten yhden käsidesin takia voikin mennä elämä ihan täysin pilallle. Pitäis löytää keino palata maaliskuun 17.päivään, niin kaikki ois hyvin.

Ei tipu anteeksipyyntöä, eikä sääliä. Itse asiassa olisin hyvin otettu, jos elämäsi olisi minun ansiostani totaalisen pilalla.

Vierailija
Jäärä
Vähän offtopic, mutta Jeesin läpistä tuli lähinnä mieleeni, että on tässä terapiassa tullut käytyä aikonaan jonkusenkin kerran, vaan eipä se ole kyllä kaksista ollut. Varmaankin niille opetetaan, että heidän pakeille hakeutuvat ovat herkässä tilassa ja pitää olla erityisen varovainen satuttamasta ja loukkaamasta ihmisraunioita. Mä en vaan kestänyt sitä paapomista jolla ne pönkitti mun harhaista egoa lisää. Vähän luulen että joku kamppailulaji olisi monelle tehokkaampi terapiamuoto kuin nämä "älä suotta ole liian ankara itsellesi" paapomisterapiat. Onneksi nykyään tarve on pienempi.
Kun nyt on muutenkin näitä uskomushoitoja sun muita huuhaakukkahoitoja, niin eikö joku voisi perustaa koululääketieteestä irtisanoutuvaa terapiaa jossa esim. tiukan paikan tullen litsari olisi ihan perus metodi. Potilaan saisi haukkua vässykäksi jos siltä tuntuisi. Ehkä joku teatterikoulu on Turkan ja Parviaisen kiihkeimpinä aikoina toteuttanut näitä suhteellisen suoraviivaisia lähestymistapoja omaan mieleen. En tiedä, mutta jotenkin tuntuu että nämä nykyiset ovat ihan tytöille suunnattuja kaikki.

Joo mäki kävin että ois ottanu vakavasti terkkarilla, mutta lääkitys aloitettiin samantien. Noh, vedin sitten ihan kaikkien mieliksi niitä ja kuuntelin jotain hyväntahtoisten idioottien lässytystä ja ideoita siitä kuinka voisin vetää vertaistukiryhmää ja blablabla. Koko ajan teki vaan mieli lyödä kun toinen kehittelee jotain skeemoja, kun olin siellä sen takia että oltiin pyydetty käymään. Itse asiassa oli jo yritetty laittaa salaa mielentilan arviointia varten lääkärille, mutten sinnekään mennyt.

Vieläkin napit tuolla kaapissa, mitä mä niillä teen kun ainoa mitä niistä tulee on hypomanian koko kirjo. Turha niillekään on siitä mitään sanoa kun ne sitten vaihtaa annosta ja lääkettä ja lisää lääkkeitä ja ja ja ja ja ja.

Sit se tilanne jo vähän räjähti eikä se oo siitä laantunu sen jälkeen. Ei varmaan mee kovinkaan kauaa kun revin kirjaimellisesti jonkun lekurin pään irti. Ei niiden kanssa voi olla olemattakaan tekemisissä.
"Sattuu" "Todista!" "Et oo vittu tosissas?" "Se voi olla flunssa" "Et nyt jumalauta oo tosissas" "Mistä sä tiedät ettei se oo flunssa." Ei vittujen kevät." "Miten sun arki on sujunut" "Eiköhän tämä ollut tässä / Nyt se vitun ämmä turpa kii tai saat ihan just turpaas" (heitä noppaa)

Montakohan kertaa mä oon joutunu vetoamaan siihen että tähän vajaaseen kolmenkymmenen vuoden ikään mennessä on jo flunssa tullut sen verran tutuksi että tietää kyllä milloin on flunssassa ja koska ei.

Ja olen kyllä ottanut yhteyttä potilasasiamiehiin, mutta niille puhumalla kusee vaan omille kintuilleen. Parempi soittaa asianajajalle.

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300

Nyt on alkanut tuntua sellaista repivää kipua siinä kohden missä se viimeinen pieni vääntävä kohta oli. Jos se on joku tukos niin ilmeisesti se on sitten aika pienessä suonessa, kun ei pääse pois ja kovin kipu tuntuu tosi peinellä alueella. Tai no aika pienihän sen täytyy olla kun se irtosi siitä kun se suurempi hajosi. Jokohan seuraavaksi repeää se suoni vai mitäköhän tapahtuu….jännää.... Mulle sinänsä ihan sama, kun elämä on mennyt jo pilalle.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Anastasia
Näköjään olo pahenee edelleen jso nukkuu 8- 9-tuntia yössä. En tajua. Nukuin viime yönä pitkästä aikaa tuon 8,5 tuntia siis. Ennen se oli mulle sellainen normaalimäärä, mutta nykyään siitä tulee tosi pahoivoiva olo koko päiväksi ja ...

Tuleeko pahoinvoivo olo myös sellaisten ptikien yöunien jälkeen, jolloin et ole ottanut Ataraxia?

Voi nimittäin tuo Atarax saada monenlaisia huonoja vaikutuksia, ks. alla - ja suurin osa oireistasi voi selittyä Ataraxinsyönnilläsi (tai unettomuudella tai uni-apnealla), Ataraxista voi tulla mm. heitehuimausta, pahoinvointia, huonovointisuutta, aistiharhoja (vois nuo "tukokset", repivät tai liikkumisen tunteet, kutisemiset tms aivoissa olla aistiharhoja), päänsärky, keuhkoputkien supistelu (astma!!?), sydämen tiheälyöntisyys, jne..

Allaolevassa linkissä sanotaan: "Lopeta Ataraxin käyttö heti, jos merkkejä yliherkkyysreaktioista ilmenee.". Koska sinulla on useita kuvattuja Ataraxin sivuoireita, pitäisi sinun kertoa niistä lääkärillesi, jonka pitäisi keksiä jokin muu lääke siihen i. kystiittiin.

AInakin sinun kannattaisi kertoa, että käytät Ataraxia, kun/jos menet sinne lääkärille/neurologille uusiin tutkimuksiin, ja printata alla oleva sivuoirelista mukaasi.

Aiemmasta keskustelusta:

BCK
BCK

Luulen, että jos nuo aloitukset eivät ole kusetusta, niin sinulla Anastasia on astman lisäksi paljon unettomuutta ja/tai uniapneaa, ja siitä aiheutuvaa ajattelukyvyn toimimattomuutta, joka varmaankin näyttäytyy välillä melkein dementian tasoisena aivotoiminnan heikkoutena, vaikka välillä aivosi toimivatkin ihan hyvin. Tällaista kutsutaan ns. pseudodementiaksi, ja se menee ohi, kun saat nukkumisesi ja mahdollisen uniapneasi hoidettua (ja astmankin hyvin hoidettua). Etsit jatkuvasti syytä miksi aivosi toimivat huonosti (freoni, Raid, PHMG, nukkuma-asento, home [Lisäys jälkikäteen 29.8.2013 : ehkä vain osaa noista olet epäillyt aiheuttavan aivojen huonoa toimintaa, en jaksa nyt tarkistaa]), kun se yksinkertaisin selitys voi kuitenkin olla se ilmeisin, eli huono nukkuminen, yhdistettynä astmaan ja mahdollisesti uni-apneaan. Jos vielä syöt sitä Ataraxia, niin silläkin voi olla omat vaikutukset oireisiisi, nk. aiemmin kirjoitin.

Taisin olla tuossa ainakin yhdessä kohdassa väärässä. Jos on paha uniapnea, se voi vaurioittaa aivoja pysyvästi. En tiedä onko Anastasialla uniapnea vai ei, kysehän toki voi olla pelkästä kuorsauksesta. Varmaan olisi syytä tehdä uusintatesti, ja ehkä jopa kaksi testiä, ilman Atarax-lääkettä ja sen kanssa, jos se kerran aiheuttaa niin raskaan unen kuin mitä A. kuvasi.

...

(aiemmin A. kirjoitti näin:)
Anastasia
tai sitten se atarax jota syön interstitelliin kystittiin aina yöksi on ollut vaikuttmassa mukana ja oon nukkunut niin sikeästi että en oo herännyt ajoissa hengittämään. ...

Anastasia, kun/jos menet sinne lääkärille/neurologille, niin printtaa mukaasi tämä tässä keskustelussa aiemmin kirjoittamani:

BCK
Niin kuin jo aiemmin kirjoitin, monet noista oireistasi voivat johtua syömästäsi Ataraxista, sen sivuvaikutuksista. Etkö lukenut linkkiä? http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... E+tabletti
Sivuvaikutukset:
Hyvin yleiset
uneliaisuus.

Yleiset
päänsärky, väsymys, suun kuivuminen, uupumus.

Melko harvinaiset
kiihtymys, sekavuus
heitehuimaus, unettomuus, vapina
pahoinvointi
huonovointisuus, kuume.

Harvinaiset
yliherkkyys
ajan- ja paikantajun hämärtyminen, aistiharhat
kouristukset, pakkoliikkeisyys
akkomodaatiohäiriö, näön hämärtyminen
sydämen tiheälyöntisyys
verenpaineen aleminen
ummetus, oksentelu
kutina, ihottuma, urtikaria (nokkosihottuma), dermatiitti (ihotulehdus)
virtsaumpi
poikkeavat arvot maksan toimintakokeissa.

Hyvin harvinaiset
anafylaktinen sokki
bronkospasmi (keuhkoputkien supistelu)
Stevens-Johnsonin oireyhtymä, erythema multiforme, akuutti yleistynyt pustuloosi (märkärakkulaisuus), angioödeema, toistopunoittuma (erythema fixum), lisääntynyt hikoilu.

Tuntematon
sydämen toimintaa liittyvä QT-ajan pidentyminen ja kääntyvien kärkien takykardia
hepatiitti.
Lopeta Ataraxin käyttö heti, jos merkkejä yliherkkyysreaktioista ilmenee.

Sinuna kokeilisin jotain muuta unilääkettä kuin Ataraxia.

(Et kyllä käytökselläsi tässä keskustelussa ole ansainnut minkäänlaista apua tai myötätuntoa, kun kiität haukkumalla nettikiusaajaksi ja maineenpilaajaksi niitä, jotka yrittävät sinua auttaa. Menköön tuo aivohäiriöidesi piikkiin, mutta rasittava tyyppi kyllä olet, jos sitten et ole joku trolli.)

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300

Niin en mä sua BCK oo yleensä kyllä haukkunut kun näitä palstan hulluja (jeesiä ja astronomya lähinnä. Ja jotain jäärää) Silloin vaan vähän ärsytti kun olit kaivellut kaikkia vanhoja ketjuja. Sori jos oot ymmärtänty väärin, kun puhun vaan aina monikossa haukkujille, ja en jaksa lainailla viestejä joihin kommentoin. Ehkä mun aivojutut on sitten tehnyt minusta rasittavan tai tämä nettihaukkuminen. Yleensä livenä mua ei yleensä kukaan kyllä oo sanonut rasittavaksi, vaan aina kehunut mukavaksi, jopa poikkeuksellisen mukavaski, ei varmaan ikinä uskois, mutta näin sen netti (tai aivojutut) muuttaa ihmistä sitten.... No, en mä kyllä oo koskaan ollut silti mikään mielistelijä kuitenkaan, vaan pyrin kertomaan ihmisille myös negatiiviset asiat suoraan mikäli on tarpeen, mutta yleensä teen sen vaan rakentavasti, mutta täällä netissä oon ollut niin ärsyyntynyt että oon tehnyt sen hyökkäävästi. Tyyli tarttuuu ja ärsyyntyminen...Mun uusi periaate vuorovaikutuksessa näyttää olevan se että "sitä saa mitä tilaa" ja täällä aika moni on vaan tilannut itselleen huonoa käytöstä. En mä nyt niinkään vaan voi toimia etten sano mitään vastaan haukkujille, vaan alistuisin vaan niiden haukkuihin. Tai no tosielämässä ois toki viisasta olla tietyn rajan jälkeen hiljaa, mutta netissä keskusteluja seuraa niin moni, että se ois antanut sitten minusta sellaisen kuva että annan itseni olla mielinmäärin tallottavana ja mua voi haukkua lisää.

Ja en oo muuten enää menossa neurologille, kun mulla on vaan puhelinaika sille sitten tutkimusten jälkeen (paitsi en tiedä jos siellä jotain vakavempaa päässä näkyis niin ehkä sitten ois normaali aika) Ja tiedän että kannattais olla syömättä noita Ataraxeja pitempään, mutta en jaksa kun se nukkuminen menee sitte pelkäksi vessassa ravaamiseksi. Mutta sitä pahoivointia on kyllä tullut ihan ilman Ataraxeja nukkuessakin. En oikein tosissaan jaksa uskoa että tämä voi olla niiden sivuvaikutusta kun se ois varmaan ilmennyt jo aiemmin kun yli vuoden oon niitä syönyt eikä yhdessä yössä noin vain. Toki sen liian sikeän unen vaikutusta on kyllä ja sen takia vältän niitä kyllä tulevaisuudessa aina silloin kun henki on ahtaammalla.

Sitten se vika mahdollinen pieni tukos (siis juttu sillä kohdalla jossa tuntui repivää kipua) tais lähteä tiistai-iltana pois, koska silloin liikkui taas jotain kuin suonta pitkin, useita pieniä juttuja. Seuraava yönä olo myös vähän parani vaikka ei vieläkään oo läheskään normaali kuitenkaan. Sen jälkeen se kohta on ollut kipeä silti ainakin rasituksessa, eli en tiedä onko siellä vielä jotain vai onko se suoni kenties jotenkin venynyt. Ainakin tuli tosi kipeäksi hetkeksi kun kannoin sellaista reilu kymmenkiloista lasta hetken melko nopeasti lievästi kaarrellen leikkien lentokonetta. Muutenkin se kohta tuntuu vähän oudolta välillä. No, pitää koitta elellä varovaisesti lokakuuhun ettei mitää hirveitä ponnisteluja tee, pitkillä lenkeillä kuitenkin ajattelin yhä käydä.

---
Seuraa 
Viestejä3589
Anastasia
Niin en mä sua BCK oo yleensä kyllä haukkunut kun näitä palstan hulluja (jeesiä ja astronomya lähinnä. Ja jotain jäärää)
Siis ymmärsinkö nyt oikein, mutta olin käsittävinäni että sinä määrittelit minut palstan hulluksi?

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300

Yhtäkkiä on tulli ihan uudenlaista huimausta jostain, vaikka minusta ne mahdolliset tulpat on lähtenee jo kaikki päästä pois, en tajua. Nyt kuitenkin kun kävin tässä illalla tunnin lenkillä niin heti sen jälkeen kotona jalat meni yhtäkkiä ihan spagetiksi, ei pysty juurikaan kävelemään kun tuntuu että jalat on ihan solmussa, oudot ja hallitsemattomat ja niihin meinaa kompastua, pitää ottaa seinästä tukea koko ajan. 1,5 tuntia jo ollut sellaset. Ja sitten kun istui sohvalla koneella, niin tuntui vartin verran kuin heiluis hitaasti edestakaisin koko ajan vaikka on paikallaan ja maailma heiluu hitaasti toiseen suuntaan. Kai tämä on jotain huimausta, mutta miten tämä yhtäkkiä näin pahaksi meni, kun aiemmin vaan tuntui kuin maa tai lattia viettäis tai tipahtais yhtäkkiä 5-10 cm alemmas tai toinen jalka uppoais astuessa matalemmalle kuin toinen. Sitä on ollut tosi pitkään, muttei vielä tällaista, kiva jos alkaa menemään useinkin tällaiseksi.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Anastasia
Yhtäkkiä on tulli ihan uudenlaista huimausta jostain, vaikka minusta ne mahdolliset tulpat on lähtenee jo kaikki päästä pois, en tajua. Nyt kuitenkin kun kävin tässä illalla tunnin lenkillä niin heti sen jälkeen kotona jalat meni yhtäkkiä ihan spagetiksi, ei pysty juurikaan kävelemään kun tuntuu että jalat on ihan solmussa, oudot ja hallitsemattomat ja niihin meinaa kompastua, pitää ottaa seinästä tukea koko ajan. 1,5 tuntia jo ollut sellaset. Ja sitten kun istui sohvalla koneella, niin tuntui vartin verran kuin heiluis hitaasti edestakaisin koko ajan vaikka on paikallaan ja maailma heiluu hitaasti toiseen suuntaan. Kai tämä on jotain huimausta, mutta miten tämä yhtäkkiä näin pahaksi meni, kun aiemmin vaan tuntui kuin maa tai lattia viettäis tai tipahtais yhtäkkiä 5-10 cm alemmas tai toinen jalka uppoais astuessa matalemmalle kuin toinen. Sitä on ollut tosi pitkään, muttei vielä tällaista, kiva jos alkaa menemään useinkin tällaiseksi.

Luin jostain että kun hengittää phmg:tä sisältävää suihketta, niin kaikki mainitsemasi oireet häviävät. Kannattaa ainakin kokeilla.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija
Anastasia

Kaivat itsellesi kuoppaa puhumalla noista oireista tämän nimikkeen alla. Parempi olisi mennä neurologille neurologisten oireiden pohjalta. Sulla voi olla aktinomykoosi (actinomyces, nocardia, Tropheryma whipplei) tai sitten vaikka MS-tauti, vitun juntti.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat