Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Oisko nastaa, jos ihmiset määriteltäisiin psykologian eri testien avulla? Ois varmaan mahdollista saada erilaista dataa että mimmonen sä oot, mitä sä ajattelet ja mitä vahvuuksia/heikkouksia sulla on? Tietysti tämmösen määrittelyn täystyisi olla privaattia. Mutta jospa psykologia kehittyisi antamaan tukea kaikille tarvitseville? Nykyisin en kyllä ole sitä mieltä että hoito on kovinkaan laadukasta, jota ihmisille on tarjolla. Itselleni tulee mieleen vaikka mitä, - mikä ois monelle hyödyksi.
En siis koe nykytarjontaa psykologian alalla auttavan mua kovinkaan paljon. Ei mun ongelmiin saa mitään ammattiapua.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (6)

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
jees
Mihin tarvitset apua ja miten?

Ok jees. Ehkä sen sijaan että saan lääkkeet, voisin myös saada henkistä tukea sairauteni vähänemisen suhteen. Tällä hetkellä käyn keskusteluja omahoitajan kanssa, mutta luulis että tätänykyä löytyy jotain tukea vaikkapa tilastotietoihin tukien ja psykologisia viisauksia jota sairaudestani tiedetään. Minäkin voisin hyötyä 500 vuotta vanhoista nikseistä jos niitä olisivat jotkut muut sairaat laatineet. Vaikka skitsofrenia voi olla olemassa aikojen alusta saakka, ei ole mitään psykologian kirjaa josta minä voisin hyötyä. Kumma juttu.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
HuuHaata
deep'n'dark
Itselleni tulee mieleen vaikka mitä, - mikä ois monelle hyödyksi.

Mieti joku idea todella pitkälle ja perusta yritys.

Ei paha idea! Vosin tehdä kattavan kirjan, mukaan voisin liittää CD-levyllisen terapiamusaa.

Vierailija
deep'n'dark
Oisko nastaa, jos ihmiset määriteltäisiin psykologian eri testien avulla? Ois varmaan mahdollista saada erilaista dataa että mimmonen sä oot, mitä sä ajattelet ja mitä vahvuuksia/heikkouksia sulla on? Tietysti tämmösen määrittelyn täystyisi olla privaattia.

Niin että olisiko nastaa antaa jonkun tuntemattoman henkilön kertoa minulle, mitä minä olen ja mitä ajattelen? Miten hän tuohon pystyisi, kun hänellä ei olisi käytössään minusta muuta tietoa kuin se, mitä itse haluan hänelle kertoa? Voiko itsetuntemuksensakin ulkoistaa?

Minusta "psykologi" on suomeksi maksullinen kuuntelija, ei ihmistä kummempi hänkään. Ei hänellä ole mahdollisuutta eikä oikeuttakaan kertoa asiakkaalle, miten tämän tulisi elää. Psykologi voi lähinnä kompata ja syöttää asiakkaalle tämän oman kertomuksen eri sanankääntein, ja jos ihminen lopulta sattuu oivaltamaan itse, mitä oikeastaan ajaa takaa, syntyy tunne siitä että psykologia toimii. Osansa on epäilemättä myös sillä, että asiakas on jo valmiiksi motivoitunut tekemään elämälleen jotain ja haluaa vaikka maksaa siitä, että pääsee puhumaan omia ajatuksiaan julki. Vastaukset ovat kumminkin pohjimmiltaan ihmisessä itsessään.

--n

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
nonenymous
deep'n'dark
Oisko nastaa, jos ihmiset määriteltäisiin psykologian eri testien avulla? Ois varmaan mahdollista saada erilaista dataa että mimmonen sä oot, mitä sä ajattelet ja mitä vahvuuksia/heikkouksia sulla on? Tietysti tämmösen määrittelyn täystyisi olla privaattia.

Niin että olisiko nastaa antaa jonkun tuntemattoman henkilön kertoa minulle, mitä minä olen ja mitä ajattelen? Miten hän tuohon pystyisi, kun hänellä ei olisi käytössään minusta muuta tietoa kuin se, mitä itse haluan hänelle kertoa? Voiko itsetuntemuksensakin ulkoistaa?

Minusta "psykologi" on suomeksi maksullinen kuuntelija, ei ihmistä kummempi hänkään. Ei hänellä ole mahdollisuutta eikä oikeuttakaan kertoa asiakkaalle, miten tämän tulisi elää. Psykologi voi lähinnä kompata ja syöttää asiakkaalle tämän oman kertomuksen eri sanankääntein, ja jos ihminen lopulta sattuu oivaltamaan itse, mitä oikeastaan ajaa takaa, syntyy tunne siitä että psykologia toimii. Osansa on epäilemättä myös sillä, että asiakas on jo valmiiksi motivoitunut tekemään elämälleen jotain ja haluaa vaikka maksaa siitä, että pääsee puhumaan omia ajatuksiaan julki. Vastaukset ovat kumminkin pohjimmiltaan ihmisessä itsessään.

--n

Tällä ajattelen lähinnä sitä että muut vastaavassa tilassa ei mene haaskaamaan 5-10 vuotta johonkin josta mullekaan ei ollut mitään hyötyä. Esim. uskominen "mind cotrol" asioihin vois jäädä pois muiltakin ihan kokonaan, koska ne ei loppupelissä tuo sulle mitään hyötyä henkisesti tai fyysisestikään. Tulee mieleen lähinnä se että psykiatrit vois laatia listan niistä epäonnistumisista joita muillakin skitsofreeniloilla oli. Ja tuoda esille listan erilaisista toimeenpiteistä jotka taas auttoi mua skitsona. Jos jollain on puhjennut skitsofrenia vuosi sitten niin minä voisin avustaa häntä kertomalla omia kokemuksia asiasta.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat