Seuraa 
Viestejä1365
Liittynyt10.8.2010

Tämä tuli uusimpana, lähde vahvistamaton vielä tällä hetkellä.
http://www.huffingtonpost.com/2013/03/22/meteor-sighting-across-northeas...
Eli P-Amerikassa on havaittu meteori, josta useat ihmiset ovat ilmoittaneet havaintonsa. Kävin ynnäilemään tätä, lähiaikana ollutta tapausta Venäjällä, kuten myös komeettoja ISON sekä PanSTARRS, sekä tulevaa 'mars-komeettaa' (C/2013). Mulla heräsi kysymys, mistä näitä riittää? Selitykseksi on sanottu, että tekniikka kehittyy ja havainnot paranee, mutta onko se kehittynyt noin paljon ihan vuoden-kahden sisään?? Ovatko nämä komeetat/asteroidit tulossa samalta suunnalta tai jotain? Eli onko mahdollista, että jokin nykyään tuntematon taivaankappale on heittänyt ne nykyisille radoilleen kohti aurinkokunnan sisäosia?? (En nyt missään nimessä viittaa Nibiruun/Planet X:n/Nemesikseen tai mihinkään muuhunkaan, jonka esi-isämme olisivat voineet 'tietää'...)

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Sivut

Kommentit (22)

PSYbuse
Mulla heräsi kysymys, mistä näitä riittää? Selitykseksi on sanottu, että tekniikka kehittyy ja havainnot paranee, mutta onko se kehittynyt noin paljon ihan vuoden-kahden sisään??

Yksi lisäselitys voisi olla uutiskynnyksen mataloituminen lähiohituksen ja Venäjän paukun jälkeen. Mitä havaitsemiseen tulee, niin yksikin uusi tehokas havaintojärjestelmä voi muuttaa tilannetta oleellisesti. En tosin tiedä, onko uutta ja mullistavaa otettu äskettäin käyttöön.

Itselleni jäi mielikuva, että ainakin lähiohituksen ja Venäjän murikan tulosuunnissa oli isohko ero.

Minusta tuntuu, että kun nykyaikana on jos jonkinnäköistä maailmanlopun profeettaa internet pullollaan niin varmasti ne jotka ovat unohtaneet terveen maalaisjärjen sieltä foliohatun alta narikkaan, ilmoittelevat näistä yhä enenevällä tahdilla.

Eli saattaapi tosiaan olla tiedonkulun nopeutumisen vaikutuksia. Sinänsä mistään erikoisista taivaankappaleista mistä tuo voisi johtua ei oikein ole kenelläkään tietoa vaikka silmiä on taivasta kohti eritasoisilla instrumenteilla myöskin enemmän kuin koskaan ympäri maailmaa. Voihan se olla, että on myös maailmanlaajuinen astronomien salaliitto, mutta sitten joku on unohtanut ilmoittaa minulle siitä tai jäsenmaksuni on unohtunut.

Edit: onpa noita murikoiden ja lumipallojen ratalaskelmia tullut seurailtua, niin kyllä niitä on aika kivasti joka suunnassa tulossa joskus vastaan jos jonkinnäköistä ja -kokoista. Sen siitä saa, kun vipeltää avaruudessa kiertoradalla yhtä lujaa kuin maapallon kanssa vipelletään. Ylimääräiset osat ikivanhasta avaruusaluksestamme on joku kempele nakellut surutta avaruuteen kuljeksimaan. Syyttäisin tietysti marsilaisia tai venuslaisia mutta näyttää noi toiset kosmisessa karusellissa pyörivät kappaleet olevan tyhjiä ainakin vielä nykytiedolla

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
Liittynyt10.8.2010
PeP

Yksi lisäselitys voisi olla uutiskynnyksen mataloituminen lähiohituksen ja Venäjän paukun jälkeen. Mitä havaitsemiseen tulee, niin yksikin uusi tehokas havaintojärjestelmä voi muuttaa tilannetta oleellisesti. En tosin tiedä, onko uutta ja mullistavaa otettu äskettäin käyttöön.

Itselleni jäi mielikuva, että ainakin lähiohituksen ja Venäjän murikan tulosuunnissa oli isohko ero.

Toisaalta hehkutetaan nykyisten havaintovälineiden tarkkuutta, toisaalta taas joudutaan toteamaan yhä uudestaan ja uudestaan, että lähiohitus tuli täysin puun takaa yllätyksenä.. Ota näistä nyt selvää

Toi Venäjän murikka tuli joo aikalailla erisuunnasta kuin se lähiohittaja, nyt muistan minäkin lukeneeni.

FLC
Minusta tuntuu, että kun nykyaikana on jos jonkinnäköistä maailmanlopun profeettaa internet pullollaan niin varmasti ne jotka ovat unohtaneet terveen maalaisjärjen sieltä foliohatun alta narikkaan, ilmoittelevat näistä yhä enenevällä tahdilla.

Miten muuten foliohattuilu liittyy ilmakehän ilmiöiden ilmoitteluun? Oliko vain pakko päästä sanomaan hauska sana?

Metsiensamooja
Seuraa 
Viestejä565
Liittynyt13.6.2010

Ajan kysymyshän se on milloin tärähtää isompi murkula. Minua kiinnostaa kuinka tarkkaan on laskettu vuosia sitten havaittujen asteroidien radat? Vai lasketaanko jo havaittujen asteroidien radat joka vuosi uudelleen? Niihinhän voi tulla muutoksia, jos törmäilet toisten asteroidien kanssa.

block52
Seuraa 
Viestejä1972
Liittynyt17.6.2012
PSYbuse
Trash

Näitähän riittää nykyään. Kaksi vuotta sitten ei vissiin ollut vielä liikennekameroita tai kännykkäkameroita, kun meteorivideoita ei silloin juuri näkynyt?

Maapallon pinnasta on 71 % veden peitossa, siitä voi vetää johtopäätöksiä kuinka moni meteori on jäänyt näkemättä liikenne- ja kännykameroiden puutteessa. Kyse on puhtaasta sattumasta sekä uutistoimistojen meteoriuutistrendistä Venäjän meteorin jälkimainingeissa.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
Liittynyt10.8.2010
block52

Maapallon pinnasta on 71 % veden peitossa, siitä voi vetää johtopäätöksiä kuinka moni meteori on jäänyt näkemättä liikenne- ja kännykameroiden puutteessa. Kyse on puhtaasta sattumasta sekä uutistoimistojen meteoriuutistrendistä Venäjän meteorin jälkimainingeissa.

Niin totta. Muutama vuosi sitten kaikki meteorit tippuivat merelle, missä ei ole kameraverkkoa. Tasapuolisuuden nimissä niitä tippuu nyt sitten vuorostaan maalle

Meteoriitti iskeytyi katon läpi Yhdysvalloissa

block52
Seuraa 
Viestejä1972
Liittynyt17.6.2012

Jos jollekin nyt on jäänyt jotenkin mieltä kaihertamaan tuo metoriuutisointi, niin voi vaikka tarkistaa tulipallojen esiintymistiheyden http://www.taivaanvahti.fi/observations/browse/list tuolta. Siis jos aikaa ja viitseliäisyyttä riittää.
Itse todistin mm. -93 talvella todella vaikuttavan(muutti yön päiväksi) näköisen metorin, lisäkseni todisti noin 100 varusmiestä ja pari siviiliä.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011
Trash
Ursa: Kirkas tulipallo on avaruudellinen kappale – ”En ole aiemmin nähnyt mitään vastaavaa”
Niin lähellä että olisin voinut nähdäkin. Vain hieman aikasemmin olin ollut ulkona grillijonossa.

Sama juttu

Eikun hetkinen...! nyt muistankin, metrossa ollessa havaitsin kirkkaan välähdyksen ikkunasta päin, mutta en oikein ajatellut asiaa kuin että ehkä se oli vain jokin heijastus jostain. Välähdys oli niin lyhyt että se olisi voinut olla vaikkapa salamavalo jostain kamerasta.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat