Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012

Olen alkanut karsastaa ladattavia kiinteäakkuisia sähkölaitteita partakoneet jne. koska akun menetettyä virranpitokykynsä laite on mitätön, itsekkin ostin johdollisen partakoneen kun ladattava sanoi sopimuksen irti.
Eikös jotkin puhelimetkin ole kiinteä akkuisia, aivan sököjä.?

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

Sivut

Kommentit (24)

vorrester
Seuraa 
Viestejä615
Liittynyt22.7.2005

Just vaihdoin akun Hius/parta rajaimeen. Normi AA kokoinen nicd akku. Kaksi ruuvia auki ja pieni kolvaus. Toimii kuin uusi eli ei tarvetta uudelle. Rahaakin kului 5€ kun nurkista ei löytynyt ylimääräistä sauva-akkua vapaana. Laite itse taisi olla aikoinaan jopa 30€ arvoinen. Ei huono sijoitus, hyvin palvelee vieläkin. Ja tuli tehtyä samalla sisäinen partakarvojen poistopuhdistus ja osien voitelu.

Aivopierun tunnistaa rivin alun merkistä *

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
vorrester
Just vaihdoin akun Hius/parta rajaimeen. Normi AA kokoinen nicd akku. Kaksi ruuvia auki ja pieni kolvaus. Toimii kuin uusi eli ei tarvetta uudelle. Rahaakin kului 5€ kun nurkista ei löytynyt ylimääräistä sauva-akkua vapaana. Laite itse taisi olla aikoinaan jopa 30€ arvoinen. Ei huono sijoitus, hyvin palvelee vieläkin. Ja tuli tehtyä samalla sisäinen partakarvojen poistopuhdistus ja osien voitelu.

Varmaan saatki niitä akkuja myötyriinsä olla vaihtelemassa jos oot se Vorresterin Ritke.

Hämmentää.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
vorrester

Melko veltto vehje jos 1,5 voltilla kiertää.

vorrester
Seuraa 
Viestejä615
Liittynyt22.7.2005

Kyllä tuo hyvin kiertää. DC moottorin päässä epäkesko akselitumppi joka heiluttaa leikkurin terää. Moottorin perässä johdoissa piirikortti jossa lataus automatiikka ja käyttökytkin ledimerkkivalolla.
Kyllä 1.5 volttia hyvin riittää moottorille, virtaa menee vaan enemmän.

Balance profi-cut type 1467
Made in europa 1.2v

Verkkolaturi 220-230V 50-60Hz
Model :A20212G
CE merkillä = China Export
OUT 1.5V 1.2A 1.8VA

Eli nimellis virroilla akku täyttyisi tunnissa, todellisuudessa liki 2 tuntia.

tuollainen
http://tinyurl.com/c8r6bpu

Ihan kotimainen metsäläinen

Aivopierun tunnistaa rivin alun merkistä *

Vierailija

Ladattavat akkuporakoneet on yksi tuoteryhmä joka ärsyttää tavallisessa taloudessa sitä tarvitaan melko harvoin ja silloinhan akku on tyhjä. Uudemmmat porakoneet joissa on litium akut taitaa pitää latauksen paremmin.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
sinnipirtti
yleensä kun porakonetta tarvitaan tiedetään se jo etukäteen joten myös akun lataustarpeen voi tarkistaa etukäteen.

Ei pidä paikkaansa, melkein joka ikinen kerta olen joutunut käyttämään meisseliä, aina on virta loppunut parin pyörähhdyksen jälkeen päivittäin tarvitseva osaa pitää akut lastingissa, tietokoneen ulkoista antennin laittoakin jouduin lykkäämään vrk. jotta sain ikkunanpokaan reiän johtoa varten.
Mutta nämä on siitä hyviä ettei niissä ole kiinteää akkua joten helpompi on uusi hankkia kun tietää purkamatta mimmonen sn pitää olla.
Piuhallinen porakonekkin on koti hommissa parempi.
Ja mitä vorresterin vehkeeseen tulee veltto on vehje.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
sinnipirtti
ok, olet oikeassa jos vaimo suunnittelee aikataulun edeltä niin akut ovat kyllä varmasti tyhjät.

Viimeviikolla naapuriin tehtiin keittiö remontti, kysyin lupaa ottaa vanhoista kaapinovista hyväkuntoiset saranat talteen, kuinka ollakkaan yhden sain akkukoneella irti loput n. 20 meni meisselihommiksi, vaimolla ei ollut osaa eikä arpaa toimenpiteessä.

Vierailija
Maldorado

Kun tein veneremonttia, olisi tarvittu jumalattoman pitkä piuha (150 m rantaan) ja ostin akkuporakoneen. Kun harvakseltaan ruuveja väänneltyäni akku loppui, olikin jo paussin aika.

Ennen laturitkin olivat melko kalliita kapistuksia. Nyt minulla on piironginlaatikossa kolmea erityyppistä kännykkälaturia joista Nokian paksupäistä useampi kappale. Sen lisäksi jo mainittu porakonelaturi, akkulaturi (tunnettu vanha merkki, jonka piuhat ei kestäneet pakkasta), kameran littuakun laturi ja vanhan GPS:n sauva-akuille tarkoitettu laturi.
Olin juuri kirjoittamassa, että miksi hitossa ei voida tehdä pienvitkuttimille yhtä yleismallia, jolla voisi adapterin kautta ladata kaikkea. Silloin muistin, että onhan minulla vielä yksi laturi. Pieni aurinkokennovehje, jossa on yksi lähtö ja pussillinen adaptereja. Ajattelin sen olevan retkikäyttöön hyvä, mutta vähän on sillekin oikeaa käyttöä ollut.

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
PeP
Maldorado

Kun tein veneremonttia, olisi tarvittu jumalattoman pitkä piuha (150 m rantaan) ja ostin akkuporakoneen. Kun harvakseltaan ruuveja väänneltyäni akku loppui, olikin jo paussin aika.

Ennen laturitkin olivat melko kalliita kapistuksia. Nyt minulla on piironginlaatikossa kolmea erityyppistä kännykkälaturia joista Nokian paksupäistä useampi kappale. Sen lisäksi jo mainittu porakonelaturi, akkulaturi (tunnettu vanha merkki, jonka piuhat ei kestäneet pakkasta), kameran littuakun laturi ja vanhan GPS:n sauva-akuille tarkoitettu laturi.
Olin juuri kirjoittamassa, että miksi hitossa ei voida tehdä pienvitkuttimille yhtä yleismallia, jolla voisi adapterin kautta ladata kaikkea. Silloin muistin, että onhan minulla vielä yksi laturi. Pieni aurinkokennovehje, jossa on yksi lähtö ja pussillinen adaptereja. Ajattelin sen olevan retkikäyttöön hyvä, mutta vähän on sillekin oikeaa käyttöä ollut.

Juu, niin varmaan on paikoissa jonne on vaikea saada verrko virtaa akkukone on tosiaan kätevämpi, huomaa, että olet korkeasti koulutettu kun noin kätevästi ratkaiseit kiperän pulman.

Vierailija
PeP
... kolmea erityyppistä kännykkälaturia ... porakonelaturi, 12 V:n akkulaturi , kameran littuakun laturi ja vanhan GPS:n sauva-akuille tarkoitettu laturi. .. vielä yksi laturi.

Niin ja tietysti auton laturi, partatrimmerin ja "kotiparturin" laturit. Sähköhammasharjasta latureineen olen jo luopunut. Pääsin yhteentoista laturiin (tai kymmeneen jos auton omaa laturia ei lasketa).
Niitähän on kuin säijeteorioissa ulottuvuuksia.

Vierailija
Maldorado
huomaa, että olet korkeasti koulutettu kun noin kätevästi ratkaiseit kiperän pulman.

Voisihan tuo useilla aloilla olla merkki korkeammasta koulutuksesta. Hituvirtapuolelle kuitenkin valikoituu pelkästään älykköjä, joten tuolaisen oivaltaminen minun ammattiryhmässäni olisi onnistunut ihan viestimies vitoseltakin.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

jos tuntuu että akku on aina tyhjä niin aina voi sovelta vähän. vyölaukku jonne VRLA 12V 5Ah akku ja piuhat siitä sitten 12V akkuporakoneeseen kiinni. aina kun on homma hoidettu akku ylläpitolaturiin kiinni ja sillä selvä. aina on virtaa.

tuo on vielä aika kätevää kun isoja pinnoille pitää ruuveja väännellä satoja tai matkaa on pitkälti laturille muuten.

tosin itsellä on usein aikaa käyttää aikaa porakoneen oma akkua laturissa hetken sillä välin kun muut tarvikkeet haen kun pikku homma pitää suorittaa.

edit: on toki verrattavissa tuo ainainen akun loppuminen tuohon talven ensiliukkaisiin. joka vuosi löytyy niitä jotka kaatuvat kotiportailla ja lähteät ajamaan autoa. ensimmäisessä risteyksessä vedetään risteyksen ylitte ja todetaan "olipa yllättävän liukasta". ihminen on vain idiootti.

edit2: kyllä kaikkiin puhelimiin saa akut vaihdettua vaikka mainostetaan että niissä on kiinteät akut kun sitä kysyit tuossa ensimmäisessä viestissä. e7 pitäisi olla kiinteä akku mutta 15 minuutissa sekin oli vaihdettu.

toisen polven pilkkuvirhe

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012

Ei tämä liity liukkauteen mitenkään, vaan siihen että kun harvoin tarvii porakonetta tavallinen piuhallinen on monesti parempi kuin se akullinen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat