Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Listataas jotain asioita jotka tekevät elämästä mielenkiintoista ja elämisen arvoista.

Taitaa olla aika tavallisia juttuja, mutta itseäni sykähdyttää musa, taide, kirjallisuus (tietokirjat koreita värikuvia täys, lähinnä), luonto (tottakai), lemmikit, liikunta (erityisesti uiminen)... Kirjoitettuna tästä tulee vain muutama rivi, mutta kyllä näillä eväillä on jaksanut päivästä toiseen vaikka välillä tuntuisikin että piruako tässä heiluu hengissä.

Netistäkin on saanut paljon irti.

Sivut

Kommentit (145)

Kivojen asioiden tekemisen merkitystä ei voine liikaa korostaa. Kun omaa syntymäänsä ei voi valita, on ihmisellä totta vie oikeus tehdä ainokaisella elämällään mitä parhaaksi kokee, kunhan ei valinnoillaan tee hallaa toisille ainakaan tahallaan. Jos vielä sattuu löytämään itselleen viitekehyksen suunnilleen samanhenkisistä ihmisistä, avaa se mahdollisuuksia joihin yksikseen ei ehkä tule tarttuneeksi.

--n

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

-hyvät kirjat
-hyvä musiikki
-hyvät ihmiset
-hyvät eläimet
-hyvät sarjat ja filmit (juuri tuli katottua Tulen valtakunta ties monennenko kerran, totaalisen epälooginen filmi mutta minusta hemmetin hyvä, Lost myös uusintakierrokselle )
-maapallo

Se että maailma tuntuu koko ajan tai yleisesti kaatuvan niskaan on vain normaalia, se että ihmiset siitä selviävät taas ei, hässäkästä ei todellisuudessa pirukaan ota selvää

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tämä onki hyvä kysymys. Erittäin hyvä kysymys. Mää en uskalla sanoa mitään. Tänään tuntuu tältä että en vetäis itseä kiikkuun koska X. Mutta seuraavalla kerralla masennuksessa todennäkösesti myös se X näyttää täysin merkityksettömältä ja taas ollaan köyttä rasvaamassa. Oon jonku kerran yrittäny iteltäni henkeä pois ihan tosissaan, ja siinä kohtaa niitä äksiä ei oo löytyny. Ja ne voi hukkua uudelleen koska vaan.

On sitä ihmisellä elämässä paljonkin asioita miksi ei tapa itseään, mutta itellä ei ole ainoatakaan itseä koskevaa syytä. Nyt minua pitää elämässä kiinni parisuhde, lemmikki ja äeti. Äetiähän sitä aina ajattelee, että ei halua tuottaa surua äetille. Ei viiti ihtiään tappaa myöskään siksi että vasta muutti tuo ukko Ouluun ni vähänkö olis noloo jos heti tappais ihtensä. Ja sitten ku oon ottanu kissan, niin siitäkin pitää huoli pitää kun sen on vastuulleen ottanut.

Mutta kukapa tietää mitä mieltä minä ensi talvena näistä olen.

Hämmentää.

CE-hyväksytty
Mä en ainakaan keksi muuta tekemistä kuin elämän eläminen.

Khyll, elämä on joko kivaa tai vähemmän kivaa, ei se siitä olennaisesti miksikään muutu.
Elämä eletään ja sitten kuollaan kun kuollaan, turha sitä on itsaria tehdä tai murehtia liikaa muutenkaan.

Kuten joku sanoi

life sucks then you die

vapaatyyli

Kuten joku sanoi
life sucks then you die

Life's a bitch and then you marry one.

Mitä aiheeseen tulee niin aika peruuttamaton tilahan se ois vetää nirri iteltään pois. Eipä tuota raaski vielä. Elämässä kuitenkin voi tehdä useita peruuttamattomia juttuja ja silti elämä voi hymyillä. Kun mietin historiaani ennen syntymää niin aika tylsää on ollu.

eteenpäin
Seuraa 
Viestejä1591
Liittynyt25.6.2009

Vaarahan piilee jo kysymyksenasettelussa.

Vaikkei mulla olis enää mitään syytä elää,
ei ole mitään kummempaa syytä kuollakaan
Taivasosaa mä en saa kun mä kerran kuolen,
enkä uutta tilaisuutta Pitkänsillan tuolla puolen

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Neutroni
Miten olisi pelko. Siinä saa elämä olla melkoisen perseellään, että se tuska voittaa kuolemanpelon.

Enpä tiedä kun itselläni on tuota kuolemanpelkoa ollut lapsesta asti sen verran rutosti että väkisinkin voi tulla mieleen että jos kuolisi niin sittenpähän siitäkin pelosta pääsisi.

Jos on muutamakin ihminen joihin oma lopullinen ratkaisu saattaisi vaikuttaa, niin se kyllä pysäyttää aika hyvin. Kun on itse paria itsetuhoisen ihmisen kuolemaa jo joutunut käsittelemään, niin ei sitä samaa shaissea toki halua toisten taholle.

Vaikka ehkä vähän hauskempia syitä voisi tietty keksiä.

Neutroni
Miten olisi pelko. Siinä saa elämä olla melkoisen perseellään, että se tuska voittaa kuolemanpelon.

Niin elämänpelkoa, se kuolemanpelkokin on.

Oikeastaan nykyhetkessä kaikki kuolee, elämä on jatkuvaa kuolemista, askeltakaan ei takaisin saa.
Ajatus rakentaa oletuksen tulevasta, menneisyyden muistojen kautta, olivat ne sitten mitä hyvänsä.

Mieli siis "masentuu" omista oletuksistaan ja haluaisi "päästä" niistä "kuolla pois"

Miksi pitää "itseään" omia luulojaan niin tärkeinä, kun voi uteliaana katsoa elämän kulkua, olla, elää sen mukana, ilman ennakolta tapahtuvia,, pelon, tuskan, olemattomuuden, tapahtumattomuuden, tarkoituksemattomuuden, tunteita.

Vielä on "uusia" mäkiä joiden taakse on hyvä, mukava kurkata.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

Ei nyt tu just mieleen ensimmäistäkään syytä miksi ei vetäis. Tosin ei kyllä tule mieleen ensimmäistäkään syytä vetästäkään.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat