Seuraa 
Viestejä739
Liittynyt20.8.2010

Aattelin että peruistais Ateist Against Alcoholism ryhmän eli jenkkiläisittäin AAA heh. Ajatuksena on että peruistuis vertaistukeen.

Kokkoontuminen esim. kerran viikossa

Tilat: Ehkä vapaa-ajattelijoiden liiton kautta yms.

Säännöt: Aaattelin, että itse keksittäisiin nämä

Siinä vois olla aluksi alustus, joka kiertäis vuoroissa esim. 10 min

Sitten jaetut puheenvuorot 1,5h jaettuna osallistujien määrällä

Tasavertaisuus

Toverillisuus

Anonyymius

Sivut

Kommentit (32)

lindsju
Aattelin että peruistais Ateist Against Alcoholism ryhmän eli jenkkiläisittäin AAA heh. Ajatuksena on että peruistuis vertaistukeen.

Kokkoontuminen esim. kerran viikossa

Tilat: Ehkä vapaa-ajattelijoiden liiton kautta yms.

Säännöt: Aaattelin, että itse keksittäisiin nämä

Siinä vois olla aluksi alustus, joka kiertäis vuoroissa esim. 10 min

Sitten jaetut puheenvuorot 1,5h jaettuna osallistujien määrällä

Tasavertaisuus

Toverillisuus

Anonyymius

Mukana olen. Jalo tavoite ja lähes ilmainen toteuttaa. Vaatii vain joukon joka varmasti löytyy netin avulla.

Meikäläisen kotiseura on Anonymous Atheistic Substance Impotents (AASI), siis nimettömät uskomattomat päihdekyvyttömät. Jäseniä on yksi henkilö, jäsenyys perustuu vapaaehtoisuuteen ja todennetaan joka aamu vilkaisemalla vessan peiliin...

Kokeiltuani aikoinani AA:ta itseään tajusin äkkiä, ettei tuollainen vertaistukeen perustuva touhu ole tervepäisten hommaa, vaan silkkaa läheisriippuvuutta ja lahkolaisuutta sääntöineen periaatteineen kaikkineen. Jos joku ihminen saa pysyvästi korkin kiinni, vilpittömät onnitteluni siitä, saman tein minäkin – mutta ei tuo silti tee hänestä automaattisesti minun kaveriani. Kyllä ihmisessä pitää olla muitakin ulottuvuuksia kuin se tosiseikka, että hän ei satu juomaan viinaa. Pelkkää juomattomuuttaan perkaava ihminen keskittyy nimittäin siihen, mitä hän ei enää elämässään tee, eli katsoo taaksepäin. Tuo on alkuun terapeuttista ja tein sitä itsekin (ekat puoli vuotta jopa A-klinikan hoitsun kanssa), kunnes aloin elää elämääni, joka tapahtuu nyt ja suuntautuu eteenpäin. Vuosia, jopa vuosikymmeniä jatkuva "olen alkoholisti" -mantraaminen palavereissa olisi aika surullinen visio. Ei edistä omaehtoista kriittistä ajattelua.

--n

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
lindsju
Aattelin vetää kynnyksen korkeelle, eli jos tulee paikalle ei saa olla vaikutuksen alaisena

Just kun rupesin miettimään, että kännissä tää vois olla hauska. Mun mielestä sellainen kännipätemis-kerho voisi olla ihan pirun hauska, sopivassa humalassa pädettäisiin ja väiteltäisiin milloin mistäkin asiasta. "Erätauolla" lähigrillistä makkaraperunat ja takaisin homman pariin. Anteeksi offtopicihtava viestini.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008
Reisimasa
lindsju
Aattelin vetää kynnyksen korkeelle, eli jos tulee paikalle ei saa olla vaikutuksen alaisena

Just kun rupesin miettimään, että kännissä tää vois olla hauska. Mun mielestä sellainen kännipätemis-kerho voisi olla ihan pirun hauska, sopivassa humalassa pädettäisiin ja väiteltäisiin milloin mistäkin asiasta. "Erätauolla" lähigrillistä makkaraperunat ja takaisin homman pariin. Anteeksi offtopicihtava viestini.

Eikös tää palsta (vähän niinkuin muutkin palstat) ole juuri tämmöinen, toki virtuaalitämmöinen tosin

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
bergepanther
Reisimasa
lindsju

Eikös tää palsta (vähän niinkuin muutkin palstat) ole juuri tämmöinen, toki virtuaalitämmöinen tosin

No tavallaan, mutta olisihan se eri asia ihan livenä mongertaa kuukäynnin mahdottomuudesta ja huntukielloista, kun näpytellä näppistä kotosalla. Mutta onko nää foorumilaisten miitit millaisia?

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat