Seuraa 
Viestejä23
Liittynyt31.3.2013

Olen noin vajaan vuoden illat viettänyt täällä, nyt alkoi jo vaikuttaa että ehkä minulle mielenkiintoisimmat keskustelut olen enimmäkseen lukenut.

Jos on tulossa tupatarkastus, vieraita, siitä saa motivaatiota.

Mutta miten muuten on mahdollista laittaa läppäri kiinni ja nousta tekemään kotityöt? Huonot telkkuohjelmatkin menee edelle.

Viikonloppuisin, vapaapäivisin aamupäivällä/päivällä saattaa jotain jaksaa. Mutta näin työpäivän jälkeen ei riitä energiaa. Paitsi joillakin. Jos kuulut heihin, niin kerro salaisuutesi!

Ulkoilua ja liikuntaa on hehkutettu niin paljon, että keskitalvella kokeilin lenkkeilyä. Kyllähän se ehkä toimiikin. Nyt laiskuus taas saavuttanut sellaiset mittasuhteet etten pääse ulkoileen. Masennus ei vaivaa yhtään.

Sivut

Kommentit (39)

Kettuakka
Seuraa 
Viestejä23
Liittynyt31.3.2013

Kun toimisikin noin. Mutta vaikka on muuttanut nettiin, niin joka päivä tulee astioita yms. keittiön siistimistarvetta, joka päivä pyykkiä ja joka päivä kertyy käsittelemätöntä postia. Kesällä nurtsit (ja/tai muut pihahommat) ja talvella lumityöt.

Nuo yksistään pitäisi hoitaa säännöllisesti/päivittäin ja niihin menee/menisi paljon aikaa. Ja nämä äsken mainittujen hoito ei vie mitään kodin kuntoa eteenpäin vaan säilyttää nollatason = kaaos ei kasva. Sitten vielä lisäksi pitäisi hoitaa ei jokapäiväisiä, siivoukset, kaupassakäynnit (usein), kaappien sisältöä raivata silloin tällöin, joskus leipoa jne.

En edes viitsi listata mitä jälkikasvu ja lemmikit vaatii, kellä on, tietää.

Vierailija

Tässä salaisuuteni:

Heitä kommunikaattori lataukseen ja ota asenne!
Hanki koira. Olet kumpaa sukupuolta hyvänsä, piski pitää huolen liikunnasta.
Itselläni jo 12 -v. sekarotuinen, jonka ansiosta isäntä...
- herää ja nauttii aamupalan
- lähtee liikkeelle
- tapaa ihmisiä
- havainnoi luontoa

Edellisiin alaviitteinä sitten
- pysyy kunto yllä ja tieto säätilasta reaaliaikaisesti
- kuulee viimeisimmät juorut ennen kuin ne ovat netissä
- saa satunnaisesti tuoretta kalaa, jos sattuu tuntemaan pilkkijöitä, ja...
- ...joskus hyviä valokuviakin

49

P.S. puhumattakaan siitä, miten lämmin onkaan hot dog lenkin jälkeen, ihan kyljessä kkiini
(Sorry, eukkoseni)

(EDIT) näköjään lemmikki sinulla jo onkin. No, palaan joskus aiheeseen. Piskini muuten syö mennen tullen matkan varrella hiiriä ja muita rodentteja, vaikka kiltti onkin.

Vierailija
Kettuakka

Mutta miten muuten on mahdollista laittaa läppäri kiinni ja nousta tekemään kotityöt? Huonot telkkuohjelmatkin menee edelle.

Tuohon minäkin haluan vastauksen. Tälläkin hetkellä seuraan neljää eri sivustoa, katson paskakomediaa läppäriltä ja katson telkkaria yhtä aikaa. Kämppä on niin paskainen, että itseäkin jo ällöttää. Pahinta on, että pitäisi tehdä töitä juuri tällä läppärillä.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Kettuakka
Masennus ei vaivaa yhtään.

Ei vai? Mistäs tiedät, sun tilanteessa kävisin lekurilla ja kertoisin hänelle omat fiilikset. Jos et uskalla puhua, niin tulosta sun avaus tähän ketjuun ja näytä se lekurille. Tsemppiä!

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

tsbmw
Seuraa 
Viestejä277
Liittynyt12.12.2012

Koetellut toimivat konstit:

1) Tee "VEKSELEITÄ" eli sovi tapahtumia:
- Kutsu joku kylään viikolla.
- Osta liput johkiin.
- Vie viikottain joku natiainen vakio juttuun esim. painiharjoituksiin.

2) Osta koira:
- Pari kertaa päivässä kilometrin lenkki!
- Jatkuvaa ruokintaa.
- Ohjelmaa riittää varsinkin pennun kanssa.

3) Osta vanha auto:
- Huolla itse, säästät hirveästi!
- Innostut autoista - pientä viilistelyä.
- Rompetoreja näyttelyitä, kokoontumisia.

4) Osta kansanvene:
- Keväällä kivaa omaa aikaa ilman kotitöitä.
- Kesällä purjehtimista ja takuuseikkailuja!
- Pääset Suomen toiseen olemukseen!

5) Osta yli 70v vanha puutalo:
- Puulämmitys...
- Pikkunäpräystä, perinnejuttuja, tunnelmia.
- Olet "Elämäntapaintiaani" ennenkuin huomaatkaan!

... jos ny noilla vaikka alkuun ...

...taasko noita uusia ajatuksia...

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Kettuakka
Kun toimisikin noin. Mutta vaikka on muuttanut nettiin, niin joka päivä tulee astioita yms. keittiön siistimistarvetta, joka päivä pyykkiä ja joka päivä kertyy käsittelemätöntä postia. Kesällä nurtsit (ja/tai muut pihahommat) ja talvella lumityöt.

Nuo yksistään pitäisi hoitaa säännöllisesti/päivittäin ja niihin menee/menisi paljon aikaa. Ja nämä äsken mainittujen hoito ei vie mitään kodin kuntoa eteenpäin vaan säilyttää nollatason = kaaos ei kasva. Sitten vielä lisäksi pitäisi hoitaa ei jokapäiväisiä, siivoukset, kaupassakäynnit (usein), kaappien sisältöä raivata silloin tällöin, joskus leipoa jne.

En edes viitsi listata mitä jälkikasvu ja lemmikit vaatii, kellä on, tietää.

Syömättä on vaikeaa olla mutta sen voi hoitaa syömällä ulkona. Jos nyt kuitenkin joutuu syömään kotona, voi tehdä kuten minä yhdessä vaiheessa ja ostaa kertakäyttöastioita niin ei tarvitse tiskata. Hommaa myö mahdollisimman pieni asunto niin ei tarvitse vetää mersulla aivan kohtuuttomia etäisyyksiä.

Roskat nyt on simppeleitä. Kun tuo ja vie yhden joka kerta kun astuu ovesta ulos, ei ne ehdi kasaantua. Romut ovatkin jo toinen juttu. Niistä löytää aina uusia aspekteja.

Nytkin mulla on jollain tonnilla tehotransistoreja joille en jaksa tehdä mitään. Ne on vaan niin hifiä että oli pakko hakea kun yksi jakoi romunsa netissä. Oli oikea aarreaitta.

Vierailija
Vatkain
Jotku vaan on laiskoja. Kuten minä. Ei sille asialle tarvitse tehdä mitään.

Tämä on todellisuuden pakoilua, ei laiskuutta.

tsbmw
Seuraa 
Viestejä277
Liittynyt12.12.2012

Minäkin olen ÄÄRETTÖMÄN laiska (1min liikaa) - joten "petän" itseäni.
-> ainoa tapa = suunniteltu itseni hallinta: Sitä tarkoittaa tuo "VEKSELI"

Sovi oman selkäsi takana muodolla ja toisella pakkohommia,
... Kiristä itseäsi, "säilytät kasvosi" eli motivoidut omiin tavoitteisiisi!
Jokaisella on omat pakkomielteet, oikeusnäkemykset, ihmisyysrajat.
-> kun tiedät itsesi, osaat myös "KIRISTÄÄ VEKSELEIN" itseäsi!

...taasko noita uusia ajatuksia...

Reiska
Seuraa 
Viestejä5252
Liittynyt6.5.2007
kabus
Kettuakka

Tuohon minäkin haluan vastauksen. Tälläkin hetkellä seuraan neljää eri sivustoa, katson paskakomediaa läppäriltä ja katson telkkaria yhtä aikaa. Kämppä on niin paskainen, että itseäkin jo ällöttää. Pahinta on, että pitäisi tehdä töitä juuri tällä läppärillä.

En ymmärrä teitiä.. Mie ykskätisenä istuin sohval ja kihisin kun ei pystyny edes ikkunoita pesee.. Ny tuli emäntä takas ja se ei anna.. Kai se kohta taas jonnee menee..

Per se

Vierailija
Reiska
kabus
Kettuakka

En ymmärrä teitiä.. Mie ykskätisenä istuin sohval ja kihisin kun ei pystyny edes ikkunoita pesee.. Ny tuli emäntä takas ja se ei anna.. Kai se kohta taas jonnee menee..

No mulla on sentään kaksi kättä. Mutta nekään ei anna perkele

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
kabus
Vatkain

Miten niin?

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
kabus
Vatkain

Miten niin?

Koska asioille todellakin pitäisi tehdä jotain, mutta mielummin tuhlaan aikaani kirjoittelemalla vaikka tänne skeidaa. Isompi työ siinä on kuin oikeasti tekisi työnsä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat