Absoluuttinen suhteellisuusteoria!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Välitunnilla tuli mieleeni tälläinen teoria. Miltä kuulostaa?

-------------------------------------------------------
Nykykäsityksen mukaan (?) kvarkit ovat pienimpiä hiukkasia ja maailmankaikkeuden ulkopuolella ei ole mitään. Entä jos tämä meidän ”0-maailmankaikkeutemme” olisi vain pieni osa suurempaa
”1-maailmankaikkeutta”? Se voisi olla siellä esimerkiksi kvarkkiin tai atomiin verrattava hiukkanen. Tämä voisi toimia myös toisinpäin, eli kvarkit olisivat myös (meidän silmissämme pieniä) maailmankaikkeuksia, -1-maailmankaikkeuksia. Tämä selittäisi sen, ettei kvarkkien käyttäytymistä ole osattu ennustaa (?). Ehkä tätä voisi vielä jatkaa rajattomasti molempiin suuntiin. Siitä päästäisiin tilanteeseen jossa kaikki koostuu jostakin ja kaikki on osa jotain suurempaa. Silloin kaikki muuttuisi suhteelliseksi(?). Massa, tilavuus, ajan nopeus jne. riippuisivat kaikki siitä mistä suuretta tarkastellaan. Joku viisaampi (mutta tarpeeksi tyhmä miettimään) pääsisi tästä varmaan hyvinkin mielenkiintoisiin päätelmiin. Kenties jollain yhtälöllä päästäisiin tulokseen jossa aikaa ei ole tai muuta vastaavaa.
-------------------------------------------------------

Muistaako kukaan vastaavaa teoriaa vai keksinkö tämän ihan itse?

Kommentit (7)

hmk
Seuraa 
Viestejä867
Liittynyt31.3.2005
Joza

Muistaako kukaan vastaavaa teoriaa vai keksinkö tämän ihan itse?

Vastaavankaltainen "teoria" on esitetty mm. Men In Black -elokuvan loppukohtauksessa.

In so far as quantum mechanics is correct, chemical questions are problems in applied mathematics. -- H. Eyring

Vierailija

Aikanaan pohtinut nuo asiat itsekin ja niin oli moni muukin - huomasin.

Ei mitään uutta siis.

PS. Ei, en ole nähnyt MIB2:sta.

Vierailija

Olen ajatellut aivan samaa myös. Tota leffaa en ole nähnyt

Jännää, että monet muutkin on kelannut samoja juttuja..

Vierailija
Joza
Tämä selittäisi sen, ettei kvarkkien käyttäytymistä ole osattu ennustaa (?).

Jonkin verran kvarkkien käyttätymistä osataan jo laskea ja koko ajan opitaan laskemaan lisää. Numeerisissa hila-qcd simulaatioissa saadaan esim. muodostumaan kvarkeista protoneita.

Uusimmat

Suosituimmat