Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli,

Olen tässä hautonut yrittäjyys ajatusta jo jonkin aikaa. Tässä ajatuksessa tärkeintä olisi, että alla olisi kokonaishyötysuhteeltaan mahdollisimman hyvä pienehkö pakettiauto. Toimioston tarvetta ei sinänsä ole, kotitoimisto käy hyvin, mutta vähän kuluttava ja mahdollisimman huoltovapaa auto olisi erittäin tärkeä osa liiketoimintaa.

Tällä foorumilla varmasti löytyy henkilöitä jotka tietävät ja tuntevat autoja hyvin, joten nyt kysynkin auto suosituksia edellämainituilla vaatimuksilla.

Sivut

Kommentit (46)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Jos huoltovapautta haaveilet, niin unohda ranskalaiset.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005
vihertaapero
Jos huoltovapautta haaveilet, niin unohda ranskalaiset.

Amen. Vaihdoin Sitikkani Hyundaihin sen jälkeen kun hinausauton sai paikalle vain painamalla viimeisiä puheluita.

Tosin Hundai on pikkufarkku. Pakettiautoista en tiedä. Omaan hankintapäätökseeni vaikutti saksalainen autojen vikatutkimus, jossa kyseinen kärry pärjäsi hyvin.

Kannattaa tutustua eri merkkien ja mallien vikatilastoihin.

Vierailija

Jos lastaat lastauslaitureilla tai peruuttelet porttikongeihin, on hyvä valita sellainen jossa ovet avautuu kääntyen sivulle kylkiin saakka. Ovien kiertely ja turha kantaminen alkaa aika pian nyppiä.

Ennen katsastuksia kannattaa etupään nivetet tarkistaa koska ne on vikapaikkoja.

Vierailija
tietää
Jos lastaat lastauslaitureilla tai peruuttelet porttikongeihin, on hyvä valita sellainen jossa joko ovet avautuu kääntyen sivulle kylkiin saakka.



Kumpaakaan ei ole todennäköisesti tarkoitus tehdä, ainakaan nyt alkuun. Pakettiauto ei ole suoranainen vaatimus, mutta koska on todennäköistä että ko. toiminta laajenee melko nopeasti, haluan varmistaa ettei minun laajentumishetkellä tarvitse hankkia heti uutta autoa

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Digime84
Tämänhetkisten kommenttien perusteella rankslaiset autot hylätty listalta



Sitten et voi kuin voittaa. Ellet osta italialaista tai Dastiaa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Reiska
VW transporttereita on kait myynnis melko paljo, se on aikas yleinen merkki nii kait ihan susi ole.



Noissa on yksi pulma. Toki luotettavia ja kestäviä ja korikin taitaa olla täyssinkitty. Ripustuksessa vain paikkoja jotka vaativat erikoistyökaluja eikä joka paikkaa saa korjattua joka pajalla. Mutta ei silti missään tapauksessa huono vaihtoehto, käytettyjäkin on melko hyvin saatavilla. Niin joo, kytkin. Kytkimen vaihto voi yllättää kun pitää moottori pudottaa pois että pääsee mokomaan käsiksi. Voi remppa maksaa yllättävän paljon.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

z
Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011
vihertaapero
Digime84
Tämänhetkisten kommenttien perusteella rankslaiset autot hylätty listalta



Sitten et voi kuin voittaa. Ellet osta italialaista tai Dastiaa.



Pelkkä merkki ei taida pakettiautojen kohdalla tänäpänä paljoa kertoa siitä kuka pakun on valmistanut ja missä. Eikös Nissanit ja Opelit ole Relluja - samoin kuin jotkut pienimmät Mersutkin (ja jatkossa vähän isommatkin?). Hiivatit ja PSA:n (pösö ja sitikka) rakkineet taidettiin tehdä joskus ainalkin samalla tehtaalla vaikka myytiinkin eri merkeillä ja Espanjassa tehdyt Mersut olivat jossain välissä varsinaisia susia. Taitaa uusi tuleva Hiacekin olla joku "ranskanpulla".

Eli siis tarkkana saa olla.

zz

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

riippuu tilan tarpeesta. jos tilaa ei tarvita äärimmäisen paljon kannattaa ostaa farkku, joka on katsastettu pakuksi, tai farkku, jonka katsastaa pakuksi. jos tilaa tarvitsee enemmän ostaa jonkin pikkupakun, kuten Renault Kangoo (elä helvetissä vaan osta ranskalaista, jos sormi menee suuhun korjausiltapuhteissa), sitten jos tilan tarve on vielä enemmän niin Transiitteja, tai Ivecoja saa kohtuuhintaan.

ajomukavuudeltaan tuollainen farkku, josta on hävitetty takapenkit on varmasti parhaita. pikkupakut on ikäviä kovemmissa nopeuksissa, tuuli heijaa niitä kaistan reunasta reunaan. Transiitit on vielä kamalampia.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Yritykselle paku, koska alv.

Itse hankkisin jonkin farkku tai hatchbac pakun tai huoltoauton vetokoukulla pikkuisen sekakäytön tarpeeseen. Se taas mitä saa pakuna/pakuksi ja millä ehdoin on taas ammattilaisten takana. Olen itse pudonnut kärryiltä jo kauan sitten tässä autoveropelleilyn luvatussa sarvikuonolandiassa.

Käytetyissä huomioitava alv!

Hyvä kestävyyden indikaattori on yleensä ollut se, että mitä merkkiä/mallia vartiointiliikkeet, kuriiripalvelut, jne. kulloinkin käyttävät.

Budjetti ratkaisee 90%.

- Ubi bene, ibi patria -

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Digime84

Olen tässä hautonut yrittäjyys ajatusta jo jonkin aikaa. Tässä ajatuksessa tärkeintä olisi, että alla olisi kokonaishyötysuhteeltaan mahdollisimman hyvä pienehkö pakettiauto.



Kokonaishyötysuhde on yrittäjälle tosiaankin tärkeä. Käyttö poikkeaa jonkunverran normi ihmisen mökilläkäymisistä tai mummolareissuista.

Euroopan eniten myyty pakettiautomerkki on Renault, toki PSA-konsernin(Peugeot-Citroen) ja Fiatin yhteisprojekteilla on myös huomattava osuus. Koska koko Euroopan mielipide on niin selvä niin kannattaa ostaa Renault-pakettiauto. Itsellä tosin pakettiauton tarpeen täyttää ranskalainen auto joka on valmistettu Espanjassa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat