Seuraa 
Viestejä510
Liittynyt11.6.2008

Laitoin aiheesta eilen linkin Steorn-ketjuun, mutta ehkäpä aihe kiinnostaa sen verran, että oikeuttaa oman ketjunsakin.

Eli siis Genevessä meneillään olevilla keksintömessuilla (10.-14.4.2013) on tarkoitus esitellä toiminnassa olevaa pelkillä kestomagneeteilla toimivaa moottoria, jonka on kehittänyt turkkilainen Muammer Yildiz. Moottorilla on turkkilainen patentti ja Turkin patenttivirasto pyysi Yildizia osallistumaan messuille ja kustansi hänen matkansa. Esillä on pari prototyyppiä, jotka Yildiz on rakennuttanut omalla kustannuksellaan.
Moottorin oli alun perin tarkoitus olla käynnissä koko messujen ajan päivät messuhallissa ja yöt leirintäalueella, mutta teknisten ongelmien vuoksi moottori kävi eilen noin 4,5 tuntia. Eilen oli myös ongelmia internet-yhteyden kanssa ja tarkoituksena ollut tapahtumien reaaliaikainen videointi ei oikein toiminut. Tänään yhteyksien pitäisi olla jo paremmassa kunnossa ja reaaliaikaista kuvaa voi katsella osoitteessa http://www.justin.tv/pesnetwork messujen aukioloaikana eli klo 10-19 paikallista aikaa ke-la ja 10-17 su.

Eilen moottorista alkoi kuulua outoa ääntä ja syyksi kerrottiin se, että muutama magneetti oli murtunut: http://www.youtube.com/watch?v=pI2jNNXV4D4
Moottorissa on "kuormana" akselin päähän kiinnitetty potkuri, koska esim. generaattorin liittäminen nykyiseen prototyyppiin on aiemmin tuottanut mekaanisia ongelmia. Olisihan toki vaikkapa kuormitettuun generaattoriin kytketty moottori paljon vakuuttavampi esitys.

Tässä vielä muutam lisälinkki aiheeseen liittyen:
http://www.yildizdemo.com
http://www.youtube.com/user/PESNetwork
http://www.bsmhturk.com/

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Sivut

Kommentit (35)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28883
Liittynyt16.3.2005
T.O.P
Moottorin oli alun perin tarkoitus olla käynnissä koko messujen ajan päivät messuhallissa ja yöt leirintäalueella, mutta teknisten ongelmien vuoksi moottori kävi eilen noin 4,5 tuntia.



"Tekninen ongelma" oli siis se, että virrankulutus oli odotettua isompi ja akut tyhjenivät ennen aikojaan.

Eilen oli myös ongelmia internet-yhteyden kanssa ja tarkoituksena ollut tapahtumien reaaliaikainen videointi ei oikein toiminut.



Joo, se on tuttua ikiliikkujien testeissä. Ilmeisesti ikiliikkujat tomiva jonkinlaisilla taikavoimilla, jotka häiritsevät laitteiden toimintaa dokumentoivien mittalaitteiden toimintaa.

Tänään yhteyksien pitäisi olla jo paremmassa kunnossa ja reaaliaikaista kuvaa voi katsella osoitteessa http://www.justin.tv/pesnetwork messujen aukioloaikana eli klo 10-19 paikallista aikaa ke-la ja 10-17 su.



Niin aina. Huomenna kaikki toimii. Ainakin jos rahoitatte tänään miljardilla.

Moottorissa on "kuormana" akselin päähän kiinnitetty potkuri, koska esim. generaattorin liittäminen nykyiseen prototyyppiin on aiemmin tuottanut mekaanisia ongelmia.



Ymmärrän. Se on tunnetusti aivan uusinta huipputekniikkaa laittaa moottorin ja käytettävän koneen akseleille hihnapyörät ja remmi väliin. Vaikeaa ja erittäin kallista. Ehkä joskus nähdään tilanne, että se on teollisuudessa rutiinia ja standardoituja hihnapyöriä ja kiilahihnoja saa kaupoista, mutta tuskin meidän elinaikana. Onneksi ikiliikkujan keksiminen tuo vähän lohtua. Onhan niillä kiva pyöritellä potkureita vaikka generaattori tuottaakin "mekaanisia ongelmia". Ties vaikka ilmailun tai tuuletuksen alalla saataisiin joku sovelluskin. Vai tuleeko noita "mekaanisia ongelmia" myös, jos potkurissa on lapakulmat?

ovolo
Seuraa 
Viestejä5956
Liittynyt7.7.2007

Yllättävän paljon noilla moottoreilla on esiintymiskuumetta. "Kotona toimii, mutta ei vieraassa paikassa"!

http://www.youtube.com/watch?v=S46QPoph ... =endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=kWxFW531 ... CQ&index=5

Ja potkuri on kyllä moottoriin nähden yllättävän pieni. Joten viisasta onkin, ettei sitä laiteta pyörittämään generaattoria. Eli parhaimmillaan jonkinnäköinen lelu, pahimmillaan taas sijoitushuijaus.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5956
Liittynyt7.7.2007

Tuohan ylläoleva moottori on kehitetty Perendev Magnetic Motor -pohjalta. Siinäkin muistaakseni tais olla sama vika, eli pyöri jotenkin jonkun aikaa ilman kuormaa, mutta ei kuorman kanssa.

Tuokin Perendev-keksijä näyttää nyt olevan häkissä kavaltamisesta ja lisäksi hänen patenttikin oli kopio toisen henkilön aikaisemmasta patentista!:

author="<a href="http://pesn.com/2010/04/24/9501640_Michael_J_Brady_arrested_for_embezzlement/">pesn.com</a>" kirjoitti:
After declaring bankruptcy in Germany, Mike Brady rented a house at Lake Zurich in Switzerland and leased a fleet of Maserati and several Range Rovers. He was arrested on March 29 and extradited to Germany where 61 customers wanted their money back ($1 million Euros+) for non-delivered 100 and 300-kw electromagnetic motors. Patent pirated?

T.O.P
Seuraa 
Viestejä510
Liittynyt11.6.2008

Eipä tainnut isompi moottori pyöriä eilen muuta kuin tämän pienen hetken:
http://www.youtube.com/watch?v=61x4dQG4 ... CQ&index=5

Esillä ollut pienempi moottori pyöri ehkä enemmän, mutta vain kun joku pyöritti sitä propellista...

Kiinnostuneita vierailijoita osastolla kerrotaan kyllä pyörineen:
http://pesn.com/2013/04/11/9602293_Yild ... l_11_2013/

Loppumessupäivinäkään moottori tuskin pyörii kovin usein, jos kerran muutamat magneetit ovat murtuneet ja niistä syntyneitä pieniä magnetinpalasia on edelleen moottorin sisällä...

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

ovolo
Seuraa 
Viestejä5956
Liittynyt7.7.2007

Joo, täydellinen fiasko tuo "free energy"-moottorin esittely. Kumpikaan moottori ei toiminut. Olis pitänyt ottaa riittävästi varaparistoja mukaan!

author="<a href="http://members.tele2.nl/kovavla/hoaxes.html">members.tele2.nl</a>" kirjoitti:

[size=150:eg4woos7]Permanent magnet motors[/size:eg4woos7]
The most common hoax is a permanent magnet motor that seem to run without batteries, or in same cases have a low voltage feeback system to a battery. Such devices do not have any wireless energy input (not TEM wave nor longitudinal electroscalar wave), and since the magnetic field is a conservative field, it is out of the question that such motors can run without batteries. A few examples, Howard Johnson's magnetic motor (hoax), the Perendev motor (hoax), the Muammer Yildiz motor (hoax), the Lutec motor (hoax) etc ... If the principle of 'free-energy' was a simple as a magnetic field, then why isn't each AC or DC motor a free energy generator?



Toinen seikka, mikä vaikuttaa huijaukselta, on se, että keksijä väittää moottorin toimivan pelkillä kestomagneeteilla, mutta kuitenkin moottorin molemmista päädyistä tulee ulos sähköjohtoja.

T.O.P
Seuraa 
Viestejä510
Liittynyt11.6.2008
ovolo
... Kumpikaan moottori ei toiminut. ...

Kyllähän tuo isompi toimi hetken aikaa, mutta noin lyhyen pyrähdyksen saa aikaan vaikkapa jousimekanismilla. Eipä se sinänsä harvinaista ole, että tärkeässä paikassa iskee "demo-efekti" ja laitteet ei sitten toimikaan kuten piti, mutta tässä tapauksessa, kun kantavana ajatuksena oli, että moottori pyörisi ainakin kaikkien messupäivien ajan ja jopa yölläkin, jotta osoitettaisiin konseptin toimivuus, niin homma lässähti aika lailla.

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Vierailija

Toi johtohomma moottorissa on kyl hieman epämääräinen tekijä.

Muutama pohdinta yleensäkin noista magneettimoottorien toimimattomuudesta.

Kestomagneettimoottori ei toimi, ellei magneettivuo saada katkaistuksi. (Vrt normaali sähkömagneettimoottori) Maailmassa ei liene materiaalia, jolla magneettivuo saadaan katkaistuksi, ja joka ei reagoi mitenkään itse vuohon. Jos tälläinen olisi, niin homma hoituisi helposti. Esim. staattorin vuo saataisi ajoitetusti poikki ilman suurempia energiankulutuksia, niin ankkuri kyllä pyörisi.

Magneettivuon ohjaaminen hetkeksi toisaalle toisi saman tuloksen, mutta kun se ohjaaminen kuluttaa energiaa yhtä paljon, kuin saatava teho olisi. Tähän ohjailuun perustuvia laitteita tuntuu olevan juutuubissa. Itsekin rakensin joskus yksinkertaisen laitteen, jossa koitin ohjata magneettivuota ihan raudalla. Mutta ongelmaksi tuli myös suuremmissa liikenopeuksissa rautaan indusoituvat pyörrevirrat, jotka omalta osalta jarruttaa liikettä.

Itse en ole rakentanut/tutkinut tuota tässä ketjussa esitettävää konetyyppiä. Mutta aika vahvasti tuntuma olisi toimimattomuudesta. Siksi, koska laite näyttää satunnaiskokeilulta. Sähköjohtojen näkyminen taas viittaa "back-emf" ajatelmaan, jossa oletetaan saatavan ilmaista energiaa kelan jäännösresonanssilla (se kun katkaisee virran kelasta, tulee vaimeneva aalto, joka on suurempi huippuarvoiltaan, kuin käytetty dc jännite)

Toinen perusongelma on se, että ei ole olemassa 1-napaista magneettia. Eli pelkkä n tai s. Jos olisi, niin kestomagneettimoottori onnistuisi. Käytettäisi hylkivää voimaa hyödyksi.

Ihan mekaanista kestomagneettimoottoria on ihan hauska ajatella. Jospa saataisi esim dynamolevypakalla ohjattua magneetin toisen navan "hukka" jonnekin muualle häiritsemästä ankkurin ja staattorin välistä veto tai työntävoimaa. Tällöin magneettien välistä ei "pilkistelisi" vastavoima, ainakaan niin paljoa.

Toinen hauska ajatus olisi se, että perinteisen hiiliharjamoottorin rakenne. Kommutaattori kääntäisikin suoraan magneettivuota, ei sähköä. Eli ei olisi käämejä ollenkaan, vaan kestomagneetit. Ajatuksena on se, että DC koneen ongelmahan on periaatteessa sama kuin kestomagneettikoneen: Vuon suunta ei vaihdu, tai se ei katkea. Kommutaattori on keksitty tähän ongelmaan, katkaisee sähkön magneetilta, ja ankkuri pystyy jatkamaan matkaa seuraavan vetävän magneetin suuntaan. Tämä saattaa kyllä hyytyä hajavuohon, joka vuotaa dynamolevypakasta ulos.

Mut ihan kivaa vaihtelua, että näyttelyissä on tuollaistakin porukkaa. Lieneeköhän siellä ollut kylmäfuusiosta mitään.? Harmittaa, kun ei päässyt lähtemään. Muistaakseni 1000 innovaatiota ja 700 näytteilleasettajaa. Maailman suurin tapahtuma. Cernilläkin oma osastonsa.
http://www.inventions-geneva.ch/cgi-bin ... osants.php

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Olen antanut itseni ymmärtää että kestomagneetti kuluu käytössä. Tahtoo sanoa, että jos tuommoinen moottori olisi mekaanisesti mahdollinen, ei se silti olisi ikuinen koska magneetit menettäisivät ajanoloon tehoaan.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Ei ne kulu käytössä. Ihan käytännön sovelluksina magneettosytytys ruohonleikkurissa ja mopossa, kestomagneetit, jotka indusoi sytytystulpan suurjännitekäämiin virran, ovat jotain 0,2 Teslan tehoisia, ja 30 vuoden jälkeenkin toimivat todella hyvin.

Kestomagneetin tekemiseen tarvittava joulemäärä on aika pieni kuitenkin (sähköpulssi, jolla ns. alkeismagneetit käännetään ko. materiaalissa) ja jos tuo energiamäärä kuluisi, niin sillä ei kovin montaa kipinää vaikkapa moottorisahan tulppaan tehtäisi.

Jos kestomagneetti "kuluisi" niin ei varmaankaan esim ABB käyttäisi niitä suurissakaan sähkömoottoreissa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28883
Liittynyt16.3.2005
vihertaapero
Olen antanut itseni ymmärtää että kestomagneetti kuluu käytössä. Tahtoo sanoa, että jos tuommoinen moottori olisi mekaanisesti mahdollinen, ei se silti olisi ikuinen koska magneetit menettäisivät ajanoloon tehoaan.



Ei kulu, ellei sen toiminta-arvoja ylitetä. Normaalien kestomagneettien magneetikentän energia on niin pieni, että vaikka sen voisi käyttää mekaaniseen työhön, sillä hädin tuskin pyöräytetään moottorin akselia. Normaalissa sähkömoottorissa luodaan ja tuhotaan energialtaan samanalaisia kenttiä joka akselin kierroksella.

Penttinen
Toinen perusongelma on se, että ei ole olemassa 1-napaista magneettia. Eli pelkkä n tai s. Jos olisi, niin kestomagneettimoottori onnistuisi. Käytettäisi hylkivää voimaa hyödyksi.



Ei se onnistuisi magneettisilla monopoleilla. Vertailun vuoksi: sähköisiä monopoleja on olemassa ja niiden väliset voimat käyttäytyvät samoin kuin magneettisten monopolien väliset voimat käyttäytyisivät. Mutta eipä ole staattisiin sähkövarauksiin perustuvia ikiliikkujia paljoa näkynyt.

Ihan mekaanista kestomagneettimoottoria on ihan hauska ajatella.



Enpä usko. Se vaatisi koko sähkömagnetismin teorian täydellistä uudelleenkirjoittamista.

T.O.P
Seuraa 
Viestejä510
Liittynyt11.6.2008

Well... 2 days to go...
Sterling A näyttää tosin jo kyllästyneen? : "Ronny and I are going to visit the Kapagen villa in France, so I will not be broadcasting from the Expo today." (http://www.yildizdemo.com)

Tuolla toisella foorumilla oli tällainen linkki, jonka kyllä olin itsekin joskus aiemminkin katsonut:
http://www.youtube.com/watch?v=FLek_3Hpwus
Kommenteissa kyllä joku väittää, että olisi vilunkipeliä, mutta aina näissä jutuissa löytyy niitä "tietäjiä". Itse kokeilemallahan nuo asiat selviää parhaiten - toki voihan laitteen rakentaa niin huonosti, ettei se toimi sen takia...

Erilaisia salaliittokuvioitahan näiden juttujen ympärille voi aina kyhätä esimerkiksi siitä, että, miksi peswiki.com-sivusto pimeni heti, kun Yildizin moottori alkoi pyöriä. Ei ole kuitenkaan syytä unohtaa sitä, että käyttökelpoista työtä tekemään kykenevä hajautettuun energiantuotantoon soveltuva "ilmaista" energiaa hyödyntävä laite ei välttämättä ole öljy-fissioydinvoimatahojen suosiossa ja tämä verkostohan on ulottanut lonkeronsa yhteiskunnan joka osaan ja kontrolloi kehitystä rahan avulla.

Peruskysymys näihin magneettimoottoreihin liittyen on kuitenkin se, että mitä magnetismi oikeastaan on. Tähän liittyy myös se, että mitä kestomagneetit oikein ovat ja mitä tapahtuu, kun kestomagneetti magnetisoidaan. Omasta mielestäni järkeenkäyvä selitys on se, että magnetismi on hiukkasvirtaus, joka on saanut alkunsa alkuräjähdyksestä ja jatkuu ikuisesti, koska aliatomisella tasolla ei ole mitään tekijää, joka tuon liikkeen pysäyttäisi. Kestomagneetit ohjailevat tätä virtausta suuntaamalla sitä. Näin ollen sillä energiamäärällä, joka kestomagneetin magnetoimiseen tarvitaan ei ole mitään tekemistä sen työmäärän kanssa, joka kestomagneetin avulla voidaan tehdä. Voimakas jatkuva vastasuuntainen magneettikenttä, Liian korkea lämpötila tai voimakas mekaaninen isku ovat tekijöitä, joiden vaikutuksesta kestomagneetti voi menettää kykynsä suunnata magnetismivirtausta.

Yildizin koneenhan kerrotaan ymmärtääkseni perustuvan toisiaan seuraaviin magneettisiin silmukoihin eli roottorin pyöriessä magnetismivirtaus löytää helpoimman reitin seuraavan staattorimagneetin kautta ja näin ollen moottori pyörii. Magneettien täytyy tietenkin olla riittävän tasalaatuisia ja asemoitu oikein. Yildizin laitteessa noita magneettinappeja näyttää olevan vähintäänkin runsaasti, joten laitteen toimintakuntoon virittäminen ei varmaan ole aivan helppo homma. Jokainen osa on mahdollinen vikaantumiskohde ja sarjatuotantoa varten laite tuollaisenaan on aivan liian monimutkainen, vaikka toimisikin...

Liittyisivätköhän nuo isomman moottorin päädyssä näkyvät sähköjohdot jotenkin tähän:
"...Duarte said that there is a feedback mechanism that causes it to stabilize at that point, to prevent it from accelerating to destruction. The smaller motor has not such mechanism..." (http://pesn.com/2013/04/12/9602294_Yild ... _April-12/)

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat