Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mahdollisuudet ovat rajattomat mitä voisimme tehdä yhdessä, mutta me ihmiset olemme vähän tapojemme orjia, pelkäämme muutosta vaikka eihän tämä eläminen nyt niin kummoista ole kuin olemme saavuttaneet tietoisuuden taso missä ymmärrämme minkälaista jo kuolleiden ihmisten elämä on ollut...
... ei mitään erityistä,

Joten jos jonakin päivänä ihmiset tajuaisivat, että elämme ilman sen kummempaa merkitystä, valuutta on vain ihmisten keksimä asia ja voimme käytännössä tehdä ihan mitä vain mitä voimme tehdä, koska meillä on vapaa tahto, vain siksi, että voimme jne jne jne jne.

Vaikka jotain mikä voi vaatia sikana resursseja, mutta pienellä kehittelyllä ja käytännössä loputtomilla resursseilla olisi mahdollista,
niin mitä tekemistä keksisit?

Esim:

- Kesäolympialaisten lajeilla höystetyt olympialaiset Kuussa.

Sivut

Kommentit (21)

asdf
Seuraa 
Viestejä11824
Liittynyt16.3.2005
ambulo
Vaikka jotain mikä voi vaatia sikana resursseja, mutta pienellä kehittelyllä ja käytännössä loputtomilla resursseilla olisi mahdollista,
niin mitä tekemistä keksisit?

Karvalakin raivostuttavasta kissastani, jonka ex-vaimo hankki, mutta jätti sen eron jälkeen minun hoidettavakseni. Jostain syystä omatuntoni ja etiikkani ei salli minun hoitaa moista toimenpidettä.

Sen sijaan tuhlaan sen ötökän ruokkimiseen päivittäin pari euroa, koska se on ruoan suhteen yhtä hienoperse kuin isäntänsäkin ja suostuu syömään vain raakaa lihaa. Joten toivoisin, että joku muu tekisi kissalle kyseisen päähinetempunja jos resursseja riittää, hän saisi työstään hyvän palkkion. Sen lakin voisi lähettää exälle, koska onnistui nakittamaan minut kissan omistajaksi.

Ja sen lisäksi haluaisin, että tutkitaan, mitä Europan jään alla elää, jos elää. Suostuisin tutkimusretkelle itsekin, aika pienelläkin onnistumisprosentilla.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Miksi keskittyä tekemään jotain objektiivisesti ottaen suurta, ellei se oikein linkkaudu ihmisen syvempiin tarpeisiin?

En oikein näe, että mitä kaikki mahdollinen suuruuden näytäntö mahtaisi palvella. Tarvitsemmeko tulla nähdyksi Linnunradan asukeille? Kenelle?

Mitä tarvetta tässä nyt haetaan? Tuntus, että itse täyttyisin kovin pieninkin saavutuksin. Ja moni muukin. Ja aikasen täyttymyksellisesti, jos osaisi olla tehokas kohdistavassa mielessä.

Miksi tuhlata turhaan ja ehkä saamatta mitään vastineeksi?

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010
CE-hyväksytty
Ihmisellä on tieto ja taito saattaa lähes kaikki siihen pisteeseen että enää ei tarvitse tehdä melkein yhtään mitään.

Se nyt ihan noinkaan ole. Käytännössä. Pitäisi ensin vähän geenimanipuloida ihmisen perimää. Hyvä muistaa se, että ihminen on yhä villi ja arkaainen ihmisapina vaikka käyttääkin housuja tätä nykyä. Ainakin yleensä.

- Ubi bene, ibi patria -

CE-hyväksytty
Ihmisellä on tieto ja taito saattaa lähes kaikki siihen pisteeseen että enää ei tarvitse tehdä melkein yhtään mitään.

Oletko ikinä tuntenut semmoisa tunnetta kuin :leus?

Ja takaan, että se ettei tee mitään ole yhtään :lia.

Ja ei helvetti nyt te parit ensimmäiset olette mielikuvituksetonta porukkaa, eikö kukaan haaveile miljoonan ihmisen orgiesta isossa altaassa joka on täynnä lehmän verta?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
ambulo

Ja ei helvetti nyt te parit ensimmäiset olette mielikuvituksetonta porukkaa, eikö kukaan haaveile miljoonan ihmisen orgiesta isossa altaassa joka on täynnä lehmän verta?

Mitä tuommosista haaveilemaan kun ei ne kumminkaan ota mua mukaan.

CE-hyväksytty
ambulo

Mitä tuommosista haaveilemaan kun ei ne kumminkaan ota mua mukaan.

No ei tuonkaltaisella asenteella

Hei, olisiko vähän makeeta tämä -> keskustelu ihmisketjulla vaikka Berliinistä Pekingiin... paljos sinne on, jotain 5000km-6000km, niin se vaatisi jotain... n. 5miljoonaa ihmistä niin ihan varmasti mahtuisit mukaan.

Sitten kuiskataan ensimmäiselle henkilölle berliiniissä vaikka minkälainen sää siellä Pekinhissä on ja sitten vaan odotellaan vastausta.

Sonjamiini
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt1.1.2011

Jaa, ei ollut oikea vastaus, vai? No, yritetään uudelleen.

Vaihtoehtotodellisuudet olisi kiva kokea. Tähän voisi ehkä kehittää laitteen, jossa niitä voisi ikään kuin pään sisäisinä, toden tuntuisina elokuvina kokea. En oikein tiedä, olisiko vaihtoehtotodellisuuksia oikeasti mahdollista saada aikaan millään laitteella. Mutta minulle riittäisi kokemuskin niistä.

Voisi pistellä erilaisia alkuasetuksia. Jos olisinkin ryhtynyt tuolle alalle? Entä jos en olisi koskaan tavannutkaan tätä tyyppiä? Tai sitten sellaisiakin skenaarioita, että jos olisin tiennyt silloin mitä tiedän nyt.

Elämähän on muuten kiva juttu mutta kun tulee tehtyä niin saatanasti virheitä.

Sonjamiini
Jaa, ei ollut oikea vastaus, vai? No, yritetään uudelleen.

Vaihtoehtotodellisuudet olisi kiva kokea. Tähän voisi ehkä kehittää laitteen, jossa niitä voisi ikään kuin pään sisäisinä, toden tuntuisina elokuvina kokea. En oikein tiedä, olisiko vaihtoehtotodellisuuksia oikeasti mahdollista saada aikaan millään laitteella. Mutta minulle riittäisi kokemuskin niistä.

Voisi pistellä erilaisia alkuasetuksia. Jos olisinkin ryhtynyt tuolle alalle? Entä jos en olisi koskaan tavannutkaan tätä tyyppiä? Tai sitten sellaisiakin skenaarioita, että jos olisin tiennyt silloin mitä tiedän nyt.

Elämähän on muuten kiva juttu mutta kun tulee tehtyä niin saatanasti virheitä.

Käsityksen siitä minkälainen elämä sinulla olisi ollut jos olisit valinnut toisin näkyy ihmisissä jotka valitsivat sen tien...

Sonjamiini
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt1.1.2011
ambulo

Käsityksen siitä minkälainen elämä sinulla olisi ollut jos olisit valinnut toisin näkyy ihmisissä jotka valitsivat sen tien...

Ei näy. Eri inputti, ihan perustavalla tavalla. Geenit ja kokemukset. Minun tieni olisi minun tieni, se manifestoituisi eri tavalla kuin kenelläkään muulla. Lisäksi se kokemuksellisuus. Minä kokisin sen eri tavalla kuin kukaan muu.

En nyt siis tarkoita nostaa itseäni, vaan tarkoitan, että se olisi jokaisen kohdalla sama juttu, jokainen olisi ja kokisi omalla tavallaan.

Toinenkin juttu tuli mieleen, mitä tekisin, jos mahdollisuudet olisivat lähes rajattomat. Selvittäisin, mikä mekanismi on joissakin ihmisissä esiintyvän uskonnon tarpeen takana, ja kehittäisin siihen vastalääkkeen.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Monikin voisi realisoida kaiken ja sijoittaa johonkin nakkikioskiin jotta saisi 10% ääni- tai omistusosuuden itselle/kuppikunnalle, niin pääsisi verorälssiin kiinni.

Ihan ok muuten, mutta ei maksa vaivaa, koska tuplaleuka ja ihmelapsi muuttavat kuitenkin sääntöjä kesken pelin.

- Ubi bene, ibi patria -

Sonjamiini
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt1.1.2011

Kyborgeista arkipäivää. Toki monella lailla voisi parannella kroppaa, mutta se, mitä haluaisin, olisi välittäjäainepumppu aivoihin. Sitä ohjaavasta ohjelmasta voisi sitten täppäillä, että minkälaisista kokemuksista haluaa kokea minkäkin suuruista mielihyvää.

Olisi myös mainiota pystyä muuttamaan omia henkisiä ominaisuuksiaan jollakin ohjelmalla. Voisi olla kivaa olla vähemmän mustasukkainen ja siksi kykenevä polyamoriaan haareminpidon (kuvitteellisen siis) sijaan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat