Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

No minä aika varmasti olen tietämättäni ja vaikka joka ilta pistän herätyksen päälle en ole siihen herännyt niin pitkään aikaan etten muista milloin viimeksi herätyskello olisi minut herättänyt,

sillä joskus muinaisista ajoista lähtien, herään aina ennen, 20-10min ennen, en tiedä onko se tuuria, mutta se on todellisuutta...

Aloin miettimään tätä, kun eräs viikko kävi semmoinen tuuri, että neljä päivää putkeen aamulla, kun avasin väsyneenä silmät, otin kännykän käteen ja kello oli joka kerta kirjaimellisesti minuuttia vaille, että herätys olisi soinut...
Sitten se palautuikin siihen 20-10 min ennen - rytmiin.

Oletko miettinyt asiaa, jos olet niin kerrohan tarinasi miten tehdä ammu herätyksestä vähemmän traumatisoivampi,
yksi hyvä vinkki on, että herätyskelloa ei kannata pitää täysillä, kusethan siinä tulee housuun, kun kovaan mölyyn herää.

Kommentit (2)

ambulo
kerrohan tarinasi miten tehdä ammu herätyksestä vähemmän traumatisoivampi

Oma tapani on nukkua kunnolla pimeässä ja herätä valon määrän lisääntymiseen säädettynä aikana. Käytännössä pidän nukkumahuoneen pimeänä pimennysverhon avulla, ja itse herätyksestä vastaa ns. sarastusvalo.

Pimeän ja valon määrää muuttamalla voin siis itse vaikuttaa siihen, mihin aikaan annan aivoilleni merkin "auringonnoususta", eli nukun hyvin oikeastaan ympäri vuoden. Ilman pimennysverhoa ja sarastusvaloa olisin suurimman osan vuotta joko puoliunessa (talvi) tai univajeessa (kesä).

--n

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat