Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010

Sain Soneran nettitikun käytöstä lisälaskun, jonka perusteena oli noin 100 kertainen tiedonsiirto siihen, mitä olin käyttänyt. Liittymään liittyy 20 Gt tiedonsiirtoa kuussa. Alussa pidin kirjaa välitetystä tiedosta ja se oli kotitalouksien normaalia 5 Gt/kk. Nyt kuitenkin tuli lisälasku, että olisin käyttänyt tuhansia Gt ylitse sopimukseen sisältyvän määrän.
Tarkistakaapa laskunne. Kävin omilla sivuilla ja netin käyttöni oli pysynyt likimain määrässä 5000 Mt/kk. Sonera laskuttaa nyt minua tyhjästä, kun osti aikoinaan ilmaa Saksasta. Jostain kai sen rahat on saatava.

Sivut

Kommentit (27)

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010
tietää
Ota sen tikun tilastosta (statistics) vaikka kuvankaappaus (Ctrl+Alt+PrintScrn) ja vetoa siihen.

Jos tikku on hajonnut, tietoja ei saa. Mutta Soneran omilta sivuilta tiedot löytyvät. Käykää katsomassa ja tarkistamassa, etteivät gigat ja megat ole menneet sekaisin, kuten minulla näyttää käyneen.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

näin soneran asikaspalveluun asiasta ilmoitettuna asianne on käsitelty ja siirretty toissiaiseksi asiaksi.

toisinsanottuna kannattaa varmaan asiasta olla yhteydessä asianomaiseen yritykseen eikä täällä asiasta vaahdota... tuskin täällä kukaan voi asiaa auttaa?

toisen polven pilkkuvirhe

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010
sinnipirtti
näin soneran asikaspalveluun asiasta ilmoitettuna asianne on käsitelty ja siirretty toissiaiseksi asiaksi.

toisinsanottuna kannattaa varmaan asiasta olla yhteydessä asianomaiseen yritykseen eikä täällä asiasta vaahdota... tuskin täällä kukaan voi asiaa auttaa?


Ei tässä vaahto suussa kirjoitella. Kirjoitus oli siksi, että muillekin on todennäköisesti tullut liikaa maksettavaa Soneran tekemästä virheestä. Olisi syytä tarkastaa laskunsa, vaikka se töitä vaatiikin.
Luulisi, että suuren teleoperaattorin laskutus toimisi virheettömästi. Pankkia tuskin kannattaa epäillä.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

juu luota sinä ja kerro meille...

luettelo tulee olemaan pitkä mitä kannattaa seurata ettei maksa ylimääräistä...

olvin olut on kalliimpaa kuin vastaava pirkka bisse.
dna onnistuu siinä missä muut eivät ja lähettävät puhelinlaskuja ennen kuin edes liittymää on aukaistu.
soneralla ei nyt onnistu mikään eikä siis sinäänsä ole ihmeellistä
jatketaanko?

toisen polven pilkkuvirhe

SamBody
Seuraa 
Viestejä6011
Liittynyt3.5.2008

Parikin kertaa on saanut nettikäytön laskuista reklamoida Soneralle/Tele Finlandille. Aina on turhat laskut mitätöity, tosin viimeksi kitinöiden kera. Kyllä ne taipuu, älä anna periksi äläkä maksa aiheettomia laskuja.
Viimeksi "asiakaspalvelija" happamasti totesi että oletkin näköjään maksanut erääntyneestä laskusta vain riidattoman osuuden - riittäköön se nyt tällä kertaa

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005

Minusta Saunalahden TV-mainokset ovat mainioita. Hauskoja.

Millaisia mainoksia on Soneralla? En ole osannut huomata.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
vihertaapero
Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?



siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

toisen polven pilkkuvirhe

myooppi
Seuraa 
Viestejä3521
Liittynyt20.7.2010
sinnipirtti
vihertaapero
Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?



siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

Tuo pitää kokemuksesta paikkansa Saunalahden liittymässä. Lisäksi Soneralla lienee paras verkko, mikä on maaseudun katvealueilla liikkuvalle tärkeää. Tämäkin on kokemusperäinen havainto.

Tieteellisesti tutkittu ja todistettu - mutta silti voi olla totta.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
myooppi
sinnipirtti
vihertaapero
Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?



siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

Tuo pitää kokemuksesta paikkansa Saunalahden liittymässä. Lisäksi Soneralla lienee paras verkko, mikä on maaseudun katvealueilla liikkuvalle tärkeää. Tämäkin on kokemusperäinen havainto.



soneralla tämä mainitaan ihan sopimuksissa. ei nyt lähdetä mutu linjalle asiassa.

toisen polven pilkkuvirhe

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
myooppi
Lisäksi Soneralla lienee paras verkko, mikä on maaseudun katvealueilla liikkuvalle tärkeää. Tämäkin on kokemusperäinen havainto.

Ainakin pari vuotta sitten Elisa mainosti olevansa Suomen kattavin. Näin se varmasti onkin, eihän noin saa mainostaa jos se ei ole totta. Mutta ilman muuta on yksittäisiä alueita, joissa joku muu liittymä toimii paremmin.

Hämmentää.

Vierailija

Morjesta ketjuun,

unbiased
Sain Soneran nettitikun käytöstä lisälaskun, jonka perusteena oli noin 100 kertainen tiedonsiirto siihen, mitä olin käyttänyt. Liittymään liittyy 20 Gt tiedonsiirtoa kuussa. Alussa pidin kirjaa välitetystä tiedosta ja se oli kotitalouksien normaalia 5 Gt/kk. Nyt kuitenkin tuli lisälasku, että olisin käyttänyt tuhansia Gt ylitse sopimukseen sisältyvän määrän.
Tarkistakaapa laskunne. Kävin omilla sivuilla ja netin käyttöni oli pysynyt likimain määrässä 5000 Mt/kk. Sonera laskuttaa nyt minua tyhjästä, kun osti aikoinaan ilmaa Saksasta. Jostain kai sen rahat on saatava.

Onpas kieltämättä outo tilanne!

Nettitikkuihin sisältyy tietty määrä nopeaa tiedonsiirtoa, ja jos se täyttyy niin nopeus hidastuu. Asiakas saa nopean tiedonsiirron käyttöönsä joko odottamalla laskutuskauden vaihtumista tai tilaamalla tekstarilla/Omien Sivujen kautta lisäpaketin. Automaattista lisälaskua näissä ei siis tule, tai ei ainakaan pitäisi tulla.

Hyvä että tämä on meillä jo tutkinnassa, sopiiko että kerrot täällä miten homma päättyi/mitä siinä oli taustalla?

Kyllä noita laskuja kannattaa aina silmäillä, oli sitten kyseessä kännykkälasku tai vaikka sähkölasku tai luottokorttilasku. Ainakin minä silmäilen kaikki saamani laskut läpi, koen henk koht näin että se kuuluupi jollain tasolla asiakkaan velvollisuuksiin. Niinkuin toki sekin, että laskuttaja lähettää oikeansuuruisen laskun, en sitä kiistä.

sinnipirtti
vihertaapero
siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

Jos ollaan ihan tarkkoja, niin on ollut muutama vuosi sitten. Välissä meillä oli tämän suhteen hiljaiseloa, ja nyt meillä on ollut jo jonkin aikaa rajattomia (liikkuva laajakaista) 4G-paketteja. Ja parisen viikkoa sitten teimme taas uudistuksia, nyt löytyy myös 3G-paketista rajaton ratkaisu.

Tero@SoneraPartio

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

tämähän se onkin hienoa että sonera on siirtynyt ongelman ratkaisuissa foorumeille kun asiakaspalvelussa automaatti vastaa.

ei ole asiakaspalvelijan vika...

rajat vain heiluvat foorumin sääntöjen pohjalta katsottaen; ylittyykö mainostamisen raja edellisessä?

edit: sonerahan tässä vastaikoihin myös ihan uutisiin pääsi kun aikoivat ottaa käyttöön datakatot kaikkiin liittymiin eurooppalaiseen malliin joka heillä on ollut käytössä jo tovin. http://www.digitoday.fi/data/2012/07/30 ... 1234558/66
http://www.taloussanomat.fi/tietoliiken ... 1243705/12

edit2: toimillaan omasta mielestäni sonera kaivaa vain itselleen lisää ongelmia. aivan kuin kaivaisi monttua joho koko ajan reunoilta valuu hiekkaa sitä mukaan kun saa syvemmäksi kaivettua. sitten vielä siihen lisätään erinäiset haastattelut ja mysytisyys joka pyörii soneran ympärillä tuo aika luotaan työntävän olemuksen kyseiseen yritykseen. linjaus on vain se että asiakas on väärässä (lisää automaattista puhelinpalvelua asiakaspalveluun jossa puheentunnistuskoje yrittää ratkaista ongelmaa saaden asiakkaan kyllästymään) mutta onhan meillä halpa soittaa ulkomailla. todellisuus on että samalla rahalla ja jopa halvemmalla saa asiakaspalvelua jossa ihminen vastaa ja samat hinnat ulkomaille.

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat