Seuraa 
Viestejä1863

Sain Soneran nettitikun käytöstä lisälaskun, jonka perusteena oli noin 100 kertainen tiedonsiirto siihen, mitä olin käyttänyt. Liittymään liittyy 20 Gt tiedonsiirtoa kuussa. Alussa pidin kirjaa välitetystä tiedosta ja se oli kotitalouksien normaalia 5 Gt/kk. Nyt kuitenkin tuli lisälasku, että olisin käyttänyt tuhansia Gt ylitse sopimukseen sisältyvän määrän.
Tarkistakaapa laskunne. Kävin omilla sivuilla ja netin käyttöni oli pysynyt likimain määrässä 5000 Mt/kk. Sonera laskuttaa nyt minua tyhjästä, kun osti aikoinaan ilmaa Saksasta. Jostain kai sen rahat on saatava.

Sivut

Kommentit (27)

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
tietää
Ota sen tikun tilastosta (statistics) vaikka kuvankaappaus (Ctrl+Alt+PrintScrn) ja vetoa siihen.

Jos tikku on hajonnut, tietoja ei saa. Mutta Soneran omilta sivuilta tiedot löytyvät. Käykää katsomassa ja tarkistamassa, etteivät gigat ja megat ole menneet sekaisin, kuten minulla näyttää käyneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161

näin soneran asikaspalveluun asiasta ilmoitettuna asianne on käsitelty ja siirretty toissiaiseksi asiaksi.

toisinsanottuna kannattaa varmaan asiasta olla yhteydessä asianomaiseen yritykseen eikä täällä asiasta vaahdota... tuskin täällä kukaan voi asiaa auttaa?

toisen polven pilkkuvirhe

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
sinnipirtti
näin soneran asikaspalveluun asiasta ilmoitettuna asianne on käsitelty ja siirretty toissiaiseksi asiaksi.

toisinsanottuna kannattaa varmaan asiasta olla yhteydessä asianomaiseen yritykseen eikä täällä asiasta vaahdota... tuskin täällä kukaan voi asiaa auttaa?


Ei tässä vaahto suussa kirjoitella. Kirjoitus oli siksi, että muillekin on todennäköisesti tullut liikaa maksettavaa Soneran tekemästä virheestä. Olisi syytä tarkastaa laskunsa, vaikka se töitä vaatiikin.
Luulisi, että suuren teleoperaattorin laskutus toimisi virheettömästi. Pankkia tuskin kannattaa epäillä.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161

juu luota sinä ja kerro meille...

luettelo tulee olemaan pitkä mitä kannattaa seurata ettei maksa ylimääräistä...

olvin olut on kalliimpaa kuin vastaava pirkka bisse.
dna onnistuu siinä missä muut eivät ja lähettävät puhelinlaskuja ennen kuin edes liittymää on aukaistu.
soneralla ei nyt onnistu mikään eikä siis sinäänsä ole ihmeellistä
jatketaanko?

toisen polven pilkkuvirhe

SamBody
Seuraa 
Viestejä7442

Parikin kertaa on saanut nettikäytön laskuista reklamoida Soneralle/Tele Finlandille. Aina on turhat laskut mitätöity, tosin viimeksi kitinöiden kera. Kyllä ne taipuu, älä anna periksi äläkä maksa aiheettomia laskuja.
Viimeksi "asiakaspalvelija" happamasti totesi että oletkin näköjään maksanut erääntyneestä laskusta vain riidattoman osuuden - riittäköön se nyt tällä kertaa

http://www.vapaakielivalinta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081

Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Minusta Saunalahden TV-mainokset ovat mainioita. Hauskoja.

Millaisia mainoksia on Soneralla? En ole osannut huomata.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
vihertaapero
Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?



siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

toisen polven pilkkuvirhe

myooppi
Seuraa 
Viestejä3521
sinnipirtti
vihertaapero
Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?



siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

Tuo pitää kokemuksesta paikkansa Saunalahden liittymässä. Lisäksi Soneralla lienee paras verkko, mikä on maaseudun katvealueilla liikkuvalle tärkeää. Tämäkin on kokemusperäinen havainto.

Tieteellisesti tutkittu ja todistettu - mutta silti voi olla totta.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
myooppi
sinnipirtti
vihertaapero
Jos rajaton netin käyttö maksaa tikulla n. kympin kuussa, miksi pitäisi edes hankkia jotain kuukausittaista datasiirtokattoa?



siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

Tuo pitää kokemuksesta paikkansa Saunalahden liittymässä. Lisäksi Soneralla lienee paras verkko, mikä on maaseudun katvealueilla liikkuvalle tärkeää. Tämäkin on kokemusperäinen havainto.



soneralla tämä mainitaan ihan sopimuksissa. ei nyt lähdetä mutu linjalle asiassa.

toisen polven pilkkuvirhe

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
myooppi
Lisäksi Soneralla lienee paras verkko, mikä on maaseudun katvealueilla liikkuvalle tärkeää. Tämäkin on kokemusperäinen havainto.

Ainakin pari vuotta sitten Elisa mainosti olevansa Suomen kattavin. Näin se varmasti onkin, eihän noin saa mainostaa jos se ei ole totta. Mutta ilman muuta on yksittäisiä alueita, joissa joku muu liittymä toimii paremmin.

Hämmentää.

Morjesta ketjuun,

unbiased
Sain Soneran nettitikun käytöstä lisälaskun, jonka perusteena oli noin 100 kertainen tiedonsiirto siihen, mitä olin käyttänyt. Liittymään liittyy 20 Gt tiedonsiirtoa kuussa. Alussa pidin kirjaa välitetystä tiedosta ja se oli kotitalouksien normaalia 5 Gt/kk. Nyt kuitenkin tuli lisälasku, että olisin käyttänyt tuhansia Gt ylitse sopimukseen sisältyvän määrän.
Tarkistakaapa laskunne. Kävin omilla sivuilla ja netin käyttöni oli pysynyt likimain määrässä 5000 Mt/kk. Sonera laskuttaa nyt minua tyhjästä, kun osti aikoinaan ilmaa Saksasta. Jostain kai sen rahat on saatava.

Onpas kieltämättä outo tilanne!

Nettitikkuihin sisältyy tietty määrä nopeaa tiedonsiirtoa, ja jos se täyttyy niin nopeus hidastuu. Asiakas saa nopean tiedonsiirron käyttöönsä joko odottamalla laskutuskauden vaihtumista tai tilaamalla tekstarilla/Omien Sivujen kautta lisäpaketin. Automaattista lisälaskua näissä ei siis tule, tai ei ainakaan pitäisi tulla.

Hyvä että tämä on meillä jo tutkinnassa, sopiiko että kerrot täällä miten homma päättyi/mitä siinä oli taustalla?

Kyllä noita laskuja kannattaa aina silmäillä, oli sitten kyseessä kännykkälasku tai vaikka sähkölasku tai luottokorttilasku. Ainakin minä silmäilen kaikki saamani laskut läpi, koen henk koht näin että se kuuluupi jollain tasolla asiakkaan velvollisuuksiin. Niinkuin toki sekin, että laskuttaja lähettää oikeansuuruisen laskun, en sitä kiistä.

sinnipirtti
vihertaapero
siksi kun soneralla ei ole koskaan ollut datakatottomia dataliittymiä. aina tietyn määrän jälkeen nopeus on laskenut minimiin tai sitten ylimääräisellä rahalla saa taas nopeuden samaksi.

Jos ollaan ihan tarkkoja, niin on ollut muutama vuosi sitten. Välissä meillä oli tämän suhteen hiljaiseloa, ja nyt meillä on ollut jo jonkin aikaa rajattomia (liikkuva laajakaista) 4G-paketteja. Ja parisen viikkoa sitten teimme taas uudistuksia, nyt löytyy myös 3G-paketista rajaton ratkaisu.

Tero@SoneraPartio

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161

tämähän se onkin hienoa että sonera on siirtynyt ongelman ratkaisuissa foorumeille kun asiakaspalvelussa automaatti vastaa.

ei ole asiakaspalvelijan vika...

rajat vain heiluvat foorumin sääntöjen pohjalta katsottaen; ylittyykö mainostamisen raja edellisessä?

edit: sonerahan tässä vastaikoihin myös ihan uutisiin pääsi kun aikoivat ottaa käyttöön datakatot kaikkiin liittymiin eurooppalaiseen malliin joka heillä on ollut käytössä jo tovin. http://www.digitoday.fi/data/2012/07/30 ... 1234558/66
http://www.taloussanomat.fi/tietoliiken ... 1243705/12

edit2: toimillaan omasta mielestäni sonera kaivaa vain itselleen lisää ongelmia. aivan kuin kaivaisi monttua joho koko ajan reunoilta valuu hiekkaa sitä mukaan kun saa syvemmäksi kaivettua. sitten vielä siihen lisätään erinäiset haastattelut ja mysytisyys joka pyörii soneran ympärillä tuo aika luotaan työntävän olemuksen kyseiseen yritykseen. linjaus on vain se että asiakas on väärässä (lisää automaattista puhelinpalvelua asiakaspalveluun jossa puheentunnistuskoje yrittää ratkaista ongelmaa saaden asiakkaan kyllästymään) mutta onhan meillä halpa soittaa ulkomailla. todellisuus on että samalla rahalla ja jopa halvemmalla saa asiakaspalvelua jossa ihminen vastaa ja samat hinnat ulkomaille.

toisen polven pilkkuvirhe

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
sinnipirtti
rajat vain heiluvat foorumin sääntöjen pohjalta katsottaen; ylittyykö mainostamisen raja edellisessä?

Eihän siinä mitään mainostettu vaan kerrottiin miten asiat on. Minusta on ihan ok, jopa suotavaa, että yritys kertoo miten asiat on ettei tartte spekuloida. Kai yrityskin saa oikaista sitä koskevia väitteitä tai kommentoida omasta puolestaan?

Hämmentää.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161

juu pari viikkoa sitten ilmeisesti muuttuneet...

edit: juuri se että onko hinnoittelu muuttuminen syy vastaukseen vai tulisiko sonerapartion viesti ottaa normikommentoina kirjoittajan henkilökohtaisena mielipiteenä. kuitenkin partion tarkoitus on ajaa soneran asiaa ja käsittääkseni myös saavat tästä nimellisen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta... siksi minulla heräsi mielenkiinto onko tämä nyt markkinointia/mainostamista.

toisen polven pilkkuvirhe

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976

Jostain kumman syystä nämä Soneran "laskutusvirheet" alkavat pikkuhiljaa häiritsemään eli vitu*ttamaan ja ihmetyttämään... Appiukkoni, vanha 80v mies, maksoi vuosikausia laskussaan olleita "Internetkäyttöä" tai "netin käyttöä" tms. tai jotain muuta paskaa. Hän ei osaa kirjoittaa edes tekstiviestiä, saatikka surffailla netissä, ei edes vahingossa koska se oli estetty hänen liittymästään. Kun reklamoin hänen puolestaan parista viimeisestä laskusta, niin Sonera pahoitteli tapahtunutta "virhettä" ja hyvitti näiden laskujen nettimaksut... Heh, uskoo ken tahtoo että eivät tienneet mitä tekivät. Jos operaattorilla on n-satatuhatta liittymää, ja jos laskuttaa vahingossa "ylimääräistä", niin osa havahtuu ja reagoi, osa ei. Se osa näistä joka ei tajua että laskussa on jotain outoa, maksaa laskunsa kiltisti. MOT, MOT, MOT... meen kohta barrikaadeille huutamaan MOT:tä apuun.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

sinnipirtti
juu pari viikkoa sitten muuttuneet...



Sonera.fi etusivulla on 9.4. päivätty tiedote "Liikkuvan Netin uusi aikakausi on alkanut!". Siellä kerrotaan rajattomista paketeista.
Ja alle kaksi viikkoa sitten...

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Frodo
sinnipirtti
juu pari viikkoa sitten muuttuneet...



Sonera.fi etusivulla on 9.4. päivätty tiedote "Liikkuvan Netin uusi aikakausi on alkanut!". Siellä kerrotaan rajattomista paketeista.
Ja alle kaksi viikkoa sitten...



juu, sieltä totesin kanssa tuon pari viikkoa. no olisi kai pitänyt todeta 13 päivää sitten tai toissa viikolla muuttuneet.

mut joo pääasia että puhutaan että kaikki saavat nyt tietoon että surinalla on nyt rajaton mopiililaajakaista tarjolla...

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat