Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Itse ihailen sekä jopa pikkaisen kadehdin omanikäisiä nuoria jotka on loitolla netistä ja elää tietokonevapaa (suurimmilta osin) elämää. Liikkuu, matkustaa ja tekee muita kivoja ajanviete-hommia. Ja heitä jotka osaa ottaa muutenkin elämästä hyödyn irti.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (81)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30804
Liittynyt16.3.2005

Sellaisia, jotka osaavat luottaa huolettomasti tulevaan. Sama se vaikka olisivat millaisia renttuja ja aikaansaamattomia vätyksiä. Mikään määrä rahaa ja valtaa ei saa huolehtivaa mieltä rauhoittumaan, joten sitä on turha kadehtia..

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Heittäytymistaitoisia.
Luottavaisia.
Epäonnistumisen pelon tuolla puolen olevia.
Onnellisuuspuolen rakennustaitoisia työläisiä.
Heitä, jotka osaavat rakentaa maailmaa hukkaamatta itseään.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
deep'n'dark
Itse ihailen sekä jopa pikkaisen kadehdin omanikäisiä nuoria jotka on loitolla netistä ja elää tietokonevapaa (suurimmilta osin) elämää. Liikkuu, matkustaa ja tekee muita kivoja ajanviete-hommia. Ja heitä jotka osaa ottaa muutenkin elämästä hyödyn irti.

Sama muuten tuota nettikohtaa lukuunottamatta. Ellet sitten meinaa sellaista, että koko päivä menee koneella kököttäessä.

Itse jotenkin työviikkoina jumitun vaan kämpille hengailemaan sillä asenteella, että joo ei tässä mitään ehdi, huomenna kuitenkin töihin. Kyllähän tässä ehtisi vaikka mitä, mutta joku henkinen lukkotila iskee. Viikonloppuina ja lomina ei sitten tätä jumittamista onneksi juurikaan ole.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Reisimasa
deep'n'dark

Sama muuten tuota nettikohtaa lukuunottamatta. Ellet sitten meinaa sellaista, että koko päivä menee koneella kököttäessä.

Itse jotenkin työviikkoina jumitun vaan kämpille hengailemaan sillä asenteella, että joo ei tässä mitään ehdi, huomenna kuitenkin töihin. Kyllähän tässä ehtisi vaikka mitä, mutta joku henkinen lukkotila iskee. Viikonloppuina ja lomina ei sitten tätä jumittamista onneksi juurikaan ole.

Joo, netti on ajanvietepaikka jossa voisin olla vähemmän ja tehdä enemmän musaa.
Itse kun vielä olin työelämässä niin nettikin tuntui hienommalta paikalta.

Hyvä kun osaat relata edes vapaalla.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1297
Liittynyt1.9.2006

Minä ihailen luovia ja kekseliäitä ihmisiä. Esimerkiksi musikaaliset, ja taiteelliset ihmiset. En kadehdi ketään, sillä jokaisella on omat hyvät puolensa, ja kirjo on elämän suola.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

penni
Seuraa 
Viestejä4981
Liittynyt15.4.2011
Neutroni
Sellaisia, jotka osaavat luottaa huolettomasti tulevaan. Sama se vaikka olisivat millaisia renttuja ja aikaansaamattomia vätyksiä. Mikään määrä rahaa ja valtaa ei saa huolehtivaa mieltä rauhoittumaan, joten sitä on turha kadehtia..

Niinpä, anna huolehtivalle mielelle rahaa niin se muuttuu vainoharhaiseksi, pahansuovaksi ja itsekeskeiseksi.

Tunnen hyvin pari erittäin menestynyttä suomalaista naistaiteilijaa. Joillakin on kohtalona antaa sen mitä haluavat, ja saavat siitä vielä erittäin kovaa rahallista vastinetta. Sitä pitävät yllä avoimella mielellä, jota ei raha häiritse.

what a mess to leave behind

penni
Seuraa 
Viestejä4981
Liittynyt15.4.2011

Oikeastaan en kadehdi ketään, ei ole ketään jonka housuissa haluaisin olla. Voisin kuvitella itseni Bill Clintonin tai Bob Dylanin asemaan, ja mokaavan koko homman totaalisesti. Ei, kyllä taidan haluta pysyä näissä pöksyissä.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3403
Liittynyt30.5.2010

Menestyviä titenkin.

Niitä, jotka osaavat huijata tollompiaan tuntematta minkäänlaista myötätuntoa.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

penni
Seuraa 
Viestejä4981
Liittynyt15.4.2011
Reifengas
Menestyviä titenkin.

Niitä, jotka osaavat huijata tollompiaan tuntematta minkäänlaista myötätuntoa.

Mitä ihmeen myötätuntoa pitäisi juristin tai ekonomin tuntea jos se vain tekee työtä mihin se on koulutettu valtion rahoilla?

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
Vatkain
Kadehdin niitä, jotka tekevät työkseen sitä mitä haluavat. Eli ovat ns. unelma-ammatissaan.

Pakko yhtyä tähän. Että olisi kiva tehdä jotain mistä oikeasti pitäisi ja vielä tienata sillä. Ei tartteis aina töitä edeltävänä päivänä jo miettiä millaista paskaa sitä huomenna tulee vastaan.

Jonkun aikaa olen jo tutustunut erilaisiin ammatteihin, jos unelma-ammatti jostain löytyisi, ei vaan ole vielä löytynyt mitään aidosti mielekästä mitä olisi mahdollista tehdä. Eikös sinne Marsiin ollut tarjolla se menolippu? Ei helvetti, pitäisköhän?

Edit: tarkemmin ajateltuna jossain sukkulassa hengailu voisi olla pidemmän päälle aika perseestä.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Reisimasa
Vatkain
Kadehdin niitä, jotka tekevät työkseen sitä mitä haluavat. Eli ovat ns. unelma-ammatissaan.

Pakko yhtyä tähän. Että olisi kiva tehdä jotain mistä oikeasti pitäisi ja vielä tienata sillä. Ei tartteis aina töitä edeltävänä päivänä jo miettiä millaista paskaa sitä huomenna tulee vastaan.

Jonkun aikaa olen jo tutustunut erilaisiin ammatteihin, jos unelma-ammatti jostain löytyisi, ei vaan ole vielä löytynyt mitään aidosti mielekästä mitä olisi mahdollista tehdä. Eikös sinne Marsiin ollut tarjolla se menolippu? Ei helvetti, pitäisköhän?

Hieman samoilla linjoilla. Harmittaa katsoa, kuinka joillekin kaikki vain näyttää olevan niin helppoa opiskelusta ja ammatinvalinnasta työllistymiseen ja pariutumiseen. Ja samalla sitä itse pähkäilee jos jonkinmoisten dilemmojen kanssa. Tekisinkö tuota vai tekisinkö tätä? Joudunko hylkäämään yhden kiinnostuksen kohteen keskittyäkseni toiseen? Muutanko ulkomaille vai tyydynkö siihen, mitä täällä on tarjolla? Miksen syntynyt ritari- tai avaruusaikaan?

MooM
Seuraa 
Viestejä7228
Liittynyt29.6.2012

Kadehdin niitä, jotka osaavat tarttua hommiin ajoissa ja itsestäänselvyytenä. Itsellä sitä meinaamista kestää turhan kauan ja sitten pitää rykäistä kiireessä jotain. Tai ei-ihan-pakolliset jää tekemättä (kuten nyt ikkunoiden pesu, niitä on meillä ihan helvetisti ja kaikissa kolme pintaa pestävänä...). Sama koskee niin työtä kuin kodin hommia.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat