Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt15.3.2013

Luon tämän, koska olen alkoholisti.
Tappava, kuolemaan johtava asia.
Sanon"asia" koska se on myös diagnosoitu sairaudeksi. Sairaudelle on yleensä jonkinlainen hoito tai parannus erilaisin lääketieteellisin toimenpitein.

Tähän ei ole.

Olen ollut alkoholisti n. 30 v. mutta en ole ymmärtänyt sitä kuin vasta n. 10 v. ajan.
Olen yrittänyt etsiä siihen hoitoa..ja sen kautta paranemista.

Sitä ei ole. Ei kertakaikkiaan ole.

Avaan tämän, koska minulla, jo parantumattomalla alkoholistilla, on suuri huoli niistä nuorista..tai olkoot minkä ikäisiä tahansa, ketkä juovat paljon. Mikä on paljon?
En tiedä sitä milloin veteen piirretty raja ylittyy toisilla helpommin.
Mutta se on varmaa: kun se ylittyy, olet menettänyt jotakin.

En tiedä mitä.
En kertakaikkiaan tiedä.

Kun huippujuristi, siis huippu euroopan tasolla, kirjanpitäjä tilitoimistossa, konsulttifirman pääjohtaja..tai kadunlakaisija.

Kaikki ovat täsmälleen samalla viivalla.

Hoitolaitoksissa on läpileikkaus eri ammattikunnista.

Tällä asialla ei ole MITÄÄN merkitystä älykkyyden suhteen, ei siis mitään.

Avaankin keskustelua tästä asiasta, joka on esim Suomessa miesten toiseksi yleisin kuolinsyy.
Ei siis mikään kevyt asia.
Ja..pyydän...ei mitään vitsejä tähän..ja toivon moderoinnin valvovan tätä ketjua erityisesti.

Itse olen täysin voimaton.
olen lukenut varmaan kaikki kirjat alkoholismista.
Ei mitään apua..
Silloin kun viinan himo iskee, se iskee.
Ei vain yhdellä tavalla, vaan demoneja on niin monta kuin on tarpeen.
Kaikki iskevät eri tavoin.
voi pärjätä kahta..kuutta vastaan..mutta.

Lopulta häviät.

Olisi hyvä kuulla muiden, tämän asian kanssa olevien, mielipiteitä, kommentteja, sanomisia.
ohjeitahan tähän ei ole, jos olisi..niin.

Sinänsä hankala aihe, koska alkoholisti ainoastaan tietää nämä pirut ja demonit.
Niitä ei kirjoista opita, ei mitenkään.
mutta on hyvä kuulla ei alkoholistien mietteitä tästä asiasta.

Loppuviimein, tulin juuri 7 pv. katkolta ja olin kauhuissani kun sieltä lähdin.
Siis kauhuissani.
Kämpillä oli 24 päkki, joka jäi silloin..itkin ja purin huuleni verille, kävelin 5 tuntia ympäri kaupunkia ja hoin itselleni että...ne tietää jotka on kokeneet tämän.

Tulin kämpille. Demonit iskivät päälle joka suunnasta.
Hiki valui ja olin kontallani..tarkoitus oli heti viedä se päkki roskikseen.

Ei onnistunut..

Jos joku sanoo, ettei alkoholisteja pidä "hyysätä" niin se on hänen mielipiteensä. En edes tiedä, mitä on hyysääminen.

Toivon asiallista keskustelua, koska aihe on tappavan vakava.
Jos edes yhdenkään..yhdenkään jotenkin toimivan ajatuksen saadaan kehitettyä tässä, antaisin tulevan lottopottini jaettavaksi kaikille.

Tässä rahalla ei ole mitään merkitystä.

Sivut

Kommentit (363)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6800
Liittynyt8.11.2007

Itselläni on sen verran kokemusta alkoholista, että olen lähes koko aikuisikäni, n. 40 vuotta, ottanut kerran viikossa alkoholia. Koskaan ei oo tarvinnut ottaa peräkkäisinä päivinä enkä pysty ottamaan n.s. krapularyyppyjä juomisen jälkeisenä aamuna, vaikka jääkaapissa on 1-2 olutta.
Sen sijaan nikotiini on sellaista, johon jää koukkuun. Tupakkaa on pakko saada joka päivä. Sähkötupakka on ainoa tie eroon tupakasta.

Vierailija

Aloittaja ei sanonut onko kokeillut mitään lääkehoitoa, kuten antabusta. Oletan, että on ja ei näytä toimivan. Mitä muuta olet kokeillut?

Mr. Smith
Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt15.3.2013

Olen huomannut yhden asian.

Ihmiset eivät välitä.
Eivät kykene auttamaan, eivät halua.
Ajattelumalli on edelleenkin se sama:
Itse hoidat omat asiasi.
Itse olet syypää.
Mene hoitoon jne..

Mutta, toisin kuin vaikka sairastut syöpään..viimeiseen asti ovat ne vähäiset rinnallasi.

Ei alkoholismissa.

asdf
Seuraa 
Viestejä11548
Liittynyt16.3.2005

Läheltä seuranneena yhden läheisen ystävän viinalla itsensä tappamista, mikä siis lopulta johti kuolemaan, en vieläkään, viiden vuoden jälkeen, ole saanut mitään kuningasajatusta, joka olisi voinut alkoholistin pelastaaa sairaudestaan. Ilmeisesti siihen auttaa vain oma sitoutuminen juomattomuuteen, mutta sellaista ei alkkiksella ole. Erityisesti tuo vitutti, koska tein ja myös vaimoni teki kaikkensa tämän kaverin auttamiseksi, mutta mikään ei toiminut.

Kun hän pyysi apua, hän todellisuudessa pyysi, että joku sanoisi, että olet edelleen hyvä tyyppi, kyllä susta yhä tykätään, vaikka jatkuvasti dokaatkin. Sen kuultuaan hänelle tuli hyvä mieli ja joi lisää.

Vaihtoehdot ovat minun mielestäni:
1) Lopeta
2) Juo itsesi hengiltä
3) Jatka samaan tyyliin, koita pysyä elossa ja kärsi seuraukset
4) Rukoile ihmettä.

Itse olen aika epätoivoinen kyseisen sairauden kohdatessani, koska en ole ikinä tavannut ketään, joka olisi järjissään siitä tervehtynyt. Yleensä juomisen lopettaneet ovat kilahtaneet johonkin muuhun, yleensä Jeesukseen. Se on toki fyysisesti terveempää, muttei henkisesti. Itse oikeastaan mieluummin joisin itseni hengiltä kuin tulisin uskoon.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2646
Liittynyt4.9.2010
kabus
Vomies
Urheiluharrastus.

D-vitamiinia ja terveellistä ruokaa.

Ja päivittäinen rukoilu

Tässä on lainaus aloittajalta:
Siis kauhuissani.
Kämpillä oli 24 päkki, joka jäi silloin..itkin ja purin huuleni verille, kävelin 5 tuntia ympäri kaupunkia ja hoin itselleni että...ne tietää jotka on kokeneet tämän.

Miksi aloittaja oli kauhuissaan? Onko tässä jokin itsetunto kysymys takana. Urheilulla pystyy parantamaan itsetuntoa. Ja kaikihan tietävät, että meillä on puutosta D-vitamiinista lähes koko vuoden.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Vierailija
Vomies
kabus
Vomies
Urheiluharrastus.

D-vitamiinia ja terveellistä ruokaa.

Ja päivittäinen rukoilu

Tässä on lainaus aloittajalta:
Siis kauhuissani.

Miksi aloittaja oli kauhuissaan? Onko tässä jokin itsetunto kysymys takana. Urheilulla pystyy parantamaan itsetuntoa. Ja kaikihan tietävät, että meillä on puutosta D-vitamiinista lähes koko vuoden.

Niinhän se on, mutta nuo neuvot ovat yhtä turhia, kuin vain sanoa: Lopeta juominen. Tietysti auttavat, mutta tuskin toimivat käytännössä.

Vierailija
Mr. Smith

Ihmiset eivät välitä.
Itse hoidat omat asiasi.
Itse olet syypää.
Mene hoitoon jne..

Mutta, toisin kuin vaikka sairastut syöpään..viimeiseen asti ovat ne vähäiset rinnallasi.

Ei alkoholismissa.

Alkoholismi on itse aiheutettu sairaus ja siitä voi "parantua". Eli ei kai se ole ihmekään, jos ihmiset eivät seuraa vain rinnalla, kun joku juo itsensä hengiltä.

Mr. Smith
Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt15.3.2013
asdf
Läheltä seuranneena yhden läheisen ystävän viinalla itsensä tappamista, mikä siis lopulta johti kuolemaan, en vieläkään, viiden vuoden jälkeen, ole saanut mitään kuningasajatusta, joka olisi voinut alkoholistin pelastaaa sairaudestaan. Ilmeisesti siihen auttaa vain oma sitoutuminen juomattomuuteen, mutta sellaista ei alkkiksella ole. Erityisesti tuo vitutti, koska tein ja myös vaimoni teki kaikkensa tämän kaverin auttamiseksi, mutta mikään ei toiminut.

Kun hän pyysi apua, hän todellisuudessa pyysi, että joku sanoisi, että olet edelleen hyvä tyyppi, kyllä susta yhä tykätään, vaikka jatkuvasti dokaatkin. Sen kuultuaan hänelle tuli hyvä mieli ja joi lisää.

Vaihtoehdot ovat minun mielestäni:
1) Lopeta
2) Juo itsesi hengiltä
3) Jatka samaan tyyliin, koita pysyä elossa ja kärsi seuraukset
4) Rukoile ihmettä.

Itse olen aika epätoivoinen kyseisen sairauden kohdatessani, koska en ole ikinä tavannut ketään, joka olisi järjissään siitä tervehtynyt. Yleensä juomisen lopettaneet ovat kilahtaneet johonkin muuhun, yleensä Jeesukseen. Se on toki fyysisesti terveempää, muttei henkisesti. Itse oikeastaan mieluummin joisin itseni hengiltä kuin tulisin uskoon.

Hyvä.
mistä minä tiedän, mutta juuri tai tuonnepäin, kommentteja hain

JOS YKSIKÄÄN ON HYVÄ..

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6800
Liittynyt8.11.2007
Mr. Smith

Ihmiset eivät välitä.
Itse hoidat omat asiasi.
Itse olet syypää.
Mene hoitoon jne..

Ei alkoholismissa.

Kumma, kun et ole huomannut sitä toista asiaa. Se on nimittäin se, että ei ole olemassa mitään keinoa alkoholistin auttamiseen. Se ei ole kiinni siitä auttamisen halusta tai haluamattomuudesta, vaan siitä että mitään taikatemppua ei ole, vaikka kuinka halua olisikin.
Kävin lääkärissä muutaman vuoden sellaisella lääkärillä, joka oli erikoistunut päihdelääketieteeseen. Kysyin siitä paljon puhutusta ilokaasuhoidosta ja hän väitti sen olevan täyttä humpuukia. Voit lukea tuolta: http://www.elisanet.fi/ojutkangasklinikka/ilokaasu.html

Mr. Smith
Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt15.3.2013

En halua tämän olevan joku AA kokoontuminen. Tai miksi ei vois..ihmiskunnan koko ajan on ollut tämä sama ongelma.

Onko se rakennettu ihmiseen kuten väkivalta, jota on myös aina ollut?
Ihminen on aina tappanut omaa lajiaan.
Ihminen on aina hakenut päätänsä sekaisin aina alkuajoista.
Useimmat meistä onnistuvat olemaan ..
Mutta joku prosentti ei.

Ihan sama, onko siellä Leonardo Da Vinci tai Einstein.
Älykkyydellä ei ole merkitystä.

Keskustelussa haen vain intuitioita, en juomakokemuksia, niitähän on.

Luulen, että se jumala, eli korkein voima, voisi olla ratkaisu.
Minun ongelma on , että en usko Jumalaan.
Mutta mua korkeampi voima vie minut juomaan..so..voisiko olla joku vielä korkeampi voima, joka lopettaisi tämän?
Viisaudella ja tiedon määrällä ei näytä olevan mitään saumaa tässä.

Tämä on kuin mielisairaus.
Niihinkin on lääkitys.
Tähän ei ole.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat