Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Polttomoottorin toimintaperiaate lienee kaikille tuttu? Mutta mistä johtuu, että -89 mitsussa palaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla öljyvalo? Sitten jos painaa valoissa kaasua tai ajaa yli neljääkymppiä, niin valo sammuu.

E: Tämän linkin trouble shootingin mukaan pitäisi tarkistaa öljyn viskositeetti ja jos se on sopiva niin otettava yhteys merkkikorjaamoon. Just joo... Mitä ne siellä sille tekee? Teen ite! http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/a ... erkkivalot

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (35)

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
Vatkain
Polttomoottorin toimintaperiaate lienee kaikille tuttu? Mutta mistä johtuu, että -89 mitsussa palaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla öljyvalo? Sitten jos painaa valoissa kaasua tai ajaa yli neljääkymppiä, niin valo sammuu.

E: Tämän linkin trouble shootingin mukaan pitäisi tarkistaa öljyn viskositeetti ja jos se on sopiva niin otettava yhteys merkkikorjaamoon. Just joo... Mitä ne siellä sille tekee? Teen ite! http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/a ... erkkivalot




Jos öljyn viskositeetti on väärä (liian alhainen SAE-luku), on öljy niin lirua, ettei painetta synny tarpeeksi. Toinen vaihtoehto on liian alhainen öljytaso.
Todennäköisesti autosi on vain niin harva, ettei se pidä öljynpainetta. Siis alakerta p:na tai öljypumppu.
Itse laittaisin vähän jäykempää öljyä maksimimäärän ja jos ongelma ei sillä häviä, auto äkkiä myyntiin kun se vielä liikkuu.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6227
Liittynyt7.7.2007

Yksi vikakohde vielä mainitsematta. Joskus voi myös öljykello, siis se, mikä tunnistaa öljynpaineen, olla hieman rikki.

Jos kysymys on väljästä koneesta, niin käyt autotarvikeliikkeesta ostamalla öljyn sekaan STP- tai muuta sitkosainetta, ja käyt sitten vaihtamassa autoa:

Väljän (sylinterit väljiä) koneen yleensä myös huomaa siitä, että kiihdytettäessä pakoputkesta tulee sininen savu. Jos syynä on vain kuluneet kampiakselin laakerit, sinistä savua ei esiinny.

Rasse
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt7.12.2009

Nämä saa monesti vielä elvytettyä ku vetäsee ensin öljyn sekaan engine flush ainetta ja antaa käydä jonku 10 min tyhjäkäynnillä. Sen jälkeen öljyt pihalle ja uudet sisään ja perään vielä tuommoiset oil treatmentit mitä tuossa edellisessä mainittiin. Filtteri tietysti samalla uuteen. Forten tuotteet yleensä aika hyviä ja toimivia, joskin kalliimpia kuin perus markettien mönjät.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Jaaha. Pitääpä alkaa näillä testaamaan. En aio laittaa mitsua myyntiin. Ajan sen ite loppuun ja kuhan leikkaa niin sitte paaliin.

Hämmentää.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Liukulaakerit jotka voidellaan paineellisella öljyllä kuten kampiakselin laakerit kun kuluvat väljiksi, painetta karkaa liikaa ja öljyvalo syttyy. Joskus myös pumppu kuluu.

Yksi yleinen vika on öljykello, eli mittarin anturin härö. Se tsekataan ensiksi keinolla tai toisella.

Itsellä on varavaravara-riisikupissa 20W50 ölpät moottorissa kun alkoi oireilla vastaavasti. Koska oire ei hävinnyt, olen vakavasti alkanut harkita muutaman euron sijoittamista uuteen öljykelloon. En oikein arvaa enää "stbtä" kaataa 20W50 jatkeeksi. Alkaa venttiilit ääntää kun on mehusäätö.

Lähtis halvalla..

- Ubi bene, ibi patria -

Rasse
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt7.12.2009

Ettei olis sitten viime kerralla laitettu viskositeetiltään liian alhaista öljyä? Esim. jotain 5W-20, joka kestäis hyvin pakkasella, mutta kuumalla vetäis niin litruseks ettei nostais painetta.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
Rasse
Nämä saa monesti vielä elvytettyä ku vetäsee ensin öljyn sekaan engine flush ainetta ja antaa käydä jonku 10 min tyhjäkäynnillä. Sen jälkeen öljyt pihalle ja uudet sisään ja perään vielä tuommoiset oil treatmentit mitä tuossa edellisessä mainittiin. Filtteri tietysti samalla uuteen. Forten tuotteet yleensä aika hyviä ja toimivia, joskin kalliimpia kuin perus markettien mönjät.



juu oikein tehokas aine saamaan imupuolen karkeasuodattimen tukkoon. kannattaa jos haluaa öljypohjan irroittaa ja mekaanisesti puhdistaa.

toisen polven pilkkuvirhe

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10498
Liittynyt20.1.2013

Meinasin just tuota kysyä...
Tuon vuosimallin Mitsuissa suurin savutuksen/pöllähdysten aiheuttaja ovat kovettuneet venttiilinvarren tiivisteet (jos ei ole jo vaihdettu).
Tuosta pari vuotta uudemmissa Mitsuissa savutus on suurin pakokaasuhylkäysten aiheuttaja, kun lamda on nopeasti pilalle karstoittunut.
Jos ei kone kolise/kilise, ja valo palaa yhä tyhjäkäynnillä anturin vaihdon jälkeen, niin kone on keskiiässänsä.
Pelaa ehkä vielä hienosti parikin sataa tkm, tai voi saada slaakin seuraavan tonnin sisällä.

elmis
Seuraa 
Viestejä183
Liittynyt21.4.2009
Vatkain
Polttomoottorin toimintaperiaate lienee kaikille tuttu? Mutta mistä johtuu, että -89 mitsussa palaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla öljyvalo? Sitten jos painaa valoissa kaasua tai ajaa yli neljääkymppiä, niin valo sammuu.



Kauankos on edellisestä öljynvaihdosta? Mulla oli paljon uudemmassa autossa syksyllä samantapainen ongelma ja se luultavasti johtui vain vanhoista öljyistä, joilla oli ajettu reilusti yli vaihtosuosituksen. Ilmeisesti vaan mennyt huonoksi se öljy eikä voinut oikein lisätäkään kuin lirauksen kun mittatikku näytti melkein täyttä.

En tiedä oliko jotain muutakin vikaa, mutta ainakin ongelma poistui öljynvaihdolla eikä ole mitään muita oireita ollut. Silloin se valo tosiaan syttyi vasta n. 10km ajon jälkeen kun moottori lämpeni riittävästi. Ajoin viikon verran vain melko lyhyitä matkoja ja pidin aina liikennevaloissakin pientä kaasua päällä ettei valo syttynyt. Työkaverit, jotka autoista enempi tietävät, sanoivat että heti korjaamolle kun öljyvalo palaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
elmis
Kauankos on edellisestä öljynvaihdosta?

Luulempa että se oli toissakesänä kun ne vaihdettiin. Tätä voisinkin kokeilla ihan ensimmäisenä, josko auttaisi.

Hämmentää.

Rasse
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt7.12.2009
sinnipirtti
Rasse
Nämä saa monesti vielä elvytettyä ku vetäsee ensin öljyn sekaan engine flush ainetta ja antaa käydä jonku 10 min tyhjäkäynnillä. Sen jälkeen öljyt pihalle ja uudet sisään ja perään vielä tuommoiset oil treatmentit mitä tuossa edellisessä mainittiin. Filtteri tietysti samalla uuteen. Forten tuotteet yleensä aika hyviä ja toimivia, joskin kalliimpia kuin perus markettien mönjät.



juu oikein tehokas aine saamaan imupuolen karkeasuodattimen tukkoon. kannattaa jos haluaa öljypohjan irroittaa ja mekaanisesti puhdistaa.



Kymmeniä autoja näin elvyttäneenä ja nolla öljypohjaa joutumatta irroittamaan. Monestikko sinnipirtti on joutunut öljypohjan irroittamaan Forten takia?
Kyllähän tuosta paskaa lähtee kiertoon, muttei sitä nyt niin paljoa lähde, että se tukkis sitä

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat