Seuraa 
Viestejä460
Liittynyt14.10.2011

Sarah Palin vaatii USA:ta hyökkäämään Tsekin Tasavaltaan:

http://dailycurrant.com/2013/04/22/sara ... -republic/

Sarah Palin called for the invasion of the Czech Republic today in response to the recent terrorist attacks in Boston.

In an interview with Fox News, the former governor of Alaska said that although federal investigators have yet to complete their work, the time for action is now.
"We don't know everything about these suspects yet," Palin told Fox and Friends this morning, referring to Tamerlan and Dzhokhar Tsarnaev, who allegedly carried out the Boston Marathon attacks. "But we know they were Muslims from the Czech Republic.

(satiiriosuus päättyy ja nyt alkaa itse juttu)

Tapani Kaakkurniemi:

"Kun Bostonissa Massachusettsissa tšetšeeniveljekset räjäyttivät kaksi naulapommia tappaen heti kolme ihmistä ja rampauttaen kymmeniä muita, sillä on ollut yllättävä vaikutus diplomatian puolella. Sosiaalisessa mediassa on käynnistetty parjaus- ja tuomitsemiskampanja Tšekin tasavaltaa vastaan.

Tšekin tasavallan Yhdysvaltain-suurlähettiläs Petr Gandalovič on vaivautunut siitä, että USA:n sosiaalisen median syvät rivit sekoittavat hänen kotimaansa ja Tsarnajevin veljesten kotimaa(kunna)n. Hän rohkenee väittää, että Tšetšenia ei kerta kaikkiaan ole Tšekin tasavalta ja että Czech Republicin kansalaiset ovat Czech eikä Chechen. - Kartanlukutaito ei tunnetusti ole yhdysvaltalaisten vahva urheilulaji, joten suurlähettilään lausunto on melko todistusvoimainen.

Gandalovičin esittämä Tšekin ulkoministeriön virallisen lausuman epävirallinen käännös menee näin:

.....

Olin syvästi järkyttynyt tragediasta, joka sattui Bostonissa aiemmin tässä kuussa. Se oli karu muistutus siitä tosisekasta, että kuka tahansa meistä voisi olla järjettömän väkivallan uhrina missä tahansa milloin tahansa.
Kun enemmän tietoa oletetuista rikollisista tulee ilmi, olen velvollinen huomauttamaan onnettomasta väärinkäsityksestä, joka sosiaalisessa mediassa tässä suhteessa on vallalla. Tšekin tasavalta ja Tšetšenia ovat kaksi hyvin erilaista kokonaisuutta - Tšekin tasavalta on Keski-Euroopan maa; Tšetšenia on osa Venäjän federaatiota.
Kuten Tšekin tasavallan presidentti Miloš Zeman huomautti viestissään presidentti Obamalle, Tšekin tasavalta on Yhdysvaltojen aktiivinen ja luotettava kumppani taistelussa terrorismia vastaan. Olemme päättäneet seistä tässä asiassa rinta rinnan liittolaistemme kanssa, siitä ei ole epäilystäkään

.....

Olisi syytä käynnistää vanhojen karttojen kansalaiskeräys Yhdysvaltoihin, mutta keräyksen heikko puoli voi olla se, että kartat eivät päätyisi näiden kirjoittajien pöydille."

http://kaakkuriniemi.puheenvuoro.uusisu ... a-sekaisin

"En ymmärrä tätä herkkänahkaisuutta kaasun käytöstä...Kannatan jyrkästi myrkkykaasujen käyttöä sivistymättömiä heimoja vastaan....voidaan käyttää myös kaasuja jotka ovat epämiellyttäviä ja levittävät kauhua.."

- Winston Churchill (1919)

Sivut

Kommentit (79)

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012

Mulla ei ole mitään järkevää sanottavaa, joten suokaa anteeksi mutta ihan pakko heittää tähän väliin:

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1699
Liittynyt10.4.2005

Ja kuinkahan hyvin eurooppalaiset tuntevat PA:n karttaa? Jos suorittaa katukyselyn niin kuinka moni osaa laittaa esim Washingtonin osavaltion ja Washington D.C:n eri paikkoihin?

Sarah Palin nyt on Chavezin tasoinen hörhö, ei niitä kukaan järjissään oleva kuuntele/kuunnellut.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
Mr. Bauglir
Ja kuinkahan hyvin eurooppalaiset tuntevat PA:n karttaa? Jos suorittaa katukyselyn niin kuinka moni osaa laittaa esim Washingtonin osavaltion ja Washington D.C:n eri paikkoihin?

Sarah Palin nyt on Chavezin tasoinen hörhö, ei niitä kukaan järjissään oleva kuuntele/kuunnellut.

Paha sanoa, veikkaan että satunnaisesti kadulla pysäytetty kaveri ei välttämättä kauhean montaa osavaltiota saa sijoitettua oikeille kohdilleen. Uskoisin kuitenkin, että jos puhutaan Alaskasta, niin sitä ei sotketa Albaniaan esimerkiksi, vaan osataan yhdistää se Yhdysvaltoihin. Voin tietty olla väärässä näiden veikkailujeni kanssa.

suolakaivos
Seuraa 
Viestejä460
Liittynyt14.10.2011

New Yorkin asukkaat sekoittaisivat varmaan Albanian Albanyn kaupunkiin. Itse muistan kouluajalta että ankara opettajamme vaati että jokaisen piti pystyä näyttämään kartalta tarvittaessa kaikki USA:n osavaltiot. Sama koski mm. Afrikan valtioita. Toki joidenkin pienien ns. himmelivaltioiden unohtaminen on ymmärrettävää(niitä löytyy vaikkapa Tyyneltä Valtamereltä sekä Karibialta). Sitten on tietysti tällaiset nimien vaihtelut kuten Kongo-Zaire-Kongo, Kambotsa-Kamputsea, Burma-Myanmar, Siam-Thaimaa, Ylä-Volta/Burkina Faso ja mitä niitä nyt olikaan...

"En ymmärrä tätä herkkänahkaisuutta kaasun käytöstä...Kannatan jyrkästi myrkkykaasujen käyttöä sivistymättömiä heimoja vastaan....voidaan käyttää myös kaasuja jotka ovat epämiellyttäviä ja levittävät kauhua.."

- Winston Churchill (1919)

Vierailija

Kyllähän Georgian sotakin aiheutti yhdysvalloissa paniikkia, kun luulivat että Venäläiset ovat hyökänneet jenkkeihin.

Niin tyhmiä ovat että ovat todiste siitä että mitä rikkaammaksi tulee, sitä vähemmän aivoja käyttää, ja siten tyhmemmäksi muuttuu.

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005
Reisimasa

Paha sanoa, veikkaan että satunnaisesti kadulla pysäytetty kaveri ei välttämättä kauhean montaa osavaltiota saa sijoitettua oikeille kohdilleen.

Prof. Keijo Korhonen joka on opettanut Arizonan yliopistossakin poliittista historiaa kertoo kirjoissaan amerikkalaisopiskelijoiden (ikäluokkansa älymystön !) maantieteellisen tietämyksen olevan aika järkyttävän huonoa, tuskin ees naapuriosavaltioitaan osaavat nimetä.

Alle puolet jenkeistä tiesi että maa kiertää aurinkoa kerran vuodessa. Yli 30% luuli että maa kiertää auringon kerran päivässä. (Nature 1998)
EU:n etelävaltioissa ollee luonnont. tietämys likimain yhtä huonoa kuin USA:ssa. Me pohjoismaalaiset olemme viisaimmat.

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

Vierailija

Minulla muutama vuosi sitten lukiossa maantiedon opettaja vaati meidän opettevan karttakokein maanosat/saaret/valtiot/tärkeimmät kaupungit, vaikka kuulema sitä ei ollut vaadittu enää opetussuunitelmassa pariin vuoteen sitä ennen. Jopa yhdysvaltain osavaltiot tuli tietää.

En tiedä miten esim. peruskoulussa nykyään on, mutta jos sielläkään ei enää pidetä karttakokeita vakavassa mielessä (ainakin kun mä olin yläasteella niin reputti maantiedosta jos ei saanu karttakokeita läpi) niin onko maantiedon tuntemus enään parhaalla tasolla täälläkään? Olen kyllä huomannut harmikseni että valitettavan monilla nuorilla ikätovereillani maantiedon tuntemus, jopa kotimaan, on enintään noin arvosanan 5- tasoa.

Tuli mieleen erään entisen opettajani kertomus, kun hän oli mennyt Amerikkaan muistaakseni johonkin High schooliin vierailulle. Siellä joku oli kysynyt:
- Mistä maasta sinä olet tullut?
- Suomesta, vastasi entinen opettajani
- Ai kiva, tulitko bussilla? tokaisi ameriikkalainen, joka oli kuulema ollut täysin tosissaan...

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009
suolakaivos
New Yorkin asukkaat sekoittaisivat varmaan Albanian Albanyn kaupunkiin. Itse muistan kouluajalta että ankara opettajamme vaati että jokaisen piti pystyä näyttämään kartalta tarvittaessa kaikki USA:n osavaltiot. Sama koski mm. Afrikan valtioita. Toki joidenkin pienien ns. himmelivaltioiden unohtaminen on ymmärrettävää(niitä löytyy vaikkapa Tyyneltä Valtamereltä sekä Karibialta). Sitten on tietysti tällaiset nimien vaihtelut kuten Kongo-Zaire-Kongo, Kambotsa-Kamputsea, Burma-Myanmar, Siam-Thaimaa, Ylä-Volta/Burkina Faso ja mitä niitä nyt olikaan...

Yläasteella pidettiin luokkienvälinen tietokilpailu joskus hamaalla 80-luvulla. Yksi tehtävä oli luetella Yhdysvaltain osavaltiot. Melkein kaikki tiedettiinkin. Seuraava kysymys oli luetella Neuvostoliiton neuvostotasavallat. Meni muuten ai-ka pahasti metsään

Riso abundat in ore stultorum

Vierailija

Seis!!

The Daily Currant is an American satirical news blog that focuses on politics, technology, and entertainment.A number of its satirical stories have been taken for true news reports by press and members of the public

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Currant

Kuka vaan voi olla pöyristyttävän tietämätön jopa väärin informoitu, jollei ota lähteistä selvää.

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
tarmoerkale
Minulla muutama vuosi sitten lukiossa maantiedon opettaja vaati meidän opettevan karttakokein maanosat/saaret/valtiot/tärkeimmät kaupungit, vaikka kuulema sitä ei ollut vaadittu enää opetussuunitelmassa pariin vuoteen sitä ennen. Jopa yhdysvaltain osavaltiot tuli tietää.

En tiedä miten esim. peruskoulussa nykyään on, mutta jos sielläkään ei enää pidetä karttakokeita vakavassa mielessä (ainakin kun mä olin yläasteella niin reputti maantiedosta jos ei saanu karttakokeita läpi) niin onko maantiedon tuntemus enään parhaalla tasolla täälläkään? Olen kyllä huomannut harmikseni että valitettavan monilla nuorilla ikätovereillani maantiedon tuntemus, jopa kotimaan, on enintään noin arvosanan 5- tasoa.

Tuli mieleen erään entisen opettajani kertomus, kun hän oli mennyt Amerikkaan muistaakseni johonkin High schooliin vierailulle. Siellä joku oli kysynyt:
- Mistä maasta sinä olet tullut?
- Suomesta, vastasi entinen opettajani
- Ai kiva, tulitko bussilla? tokaisi ameriikkalainen, joka oli kuulema ollut täysin tosissaan...

En tiedä miten peruskoulussa nykyään opetetaan juttuja, mutta joku 5-6 vuotta sitten kun yläkoulussa olin, niin Eurooppa käytiin aika tarkkaan läpi, muistaakseni muita maanosia vilkaistiin vaan äkkiä, että mitkä on merkittävät valtiot ja missäpäin ne on.

Ite on ollu aina semihyvä maantiedossa, parhaimmillaan muistin ja osasin sijoittaa kaikki Jenkkilän osavaltiot, tunnistin karkeasti 95% lipuista. Afrikka oli vähän haastava ja epäkiinnostava, mutta muiden maanosien valtiot osasin melkein kaikki sijoittaa paikoilleen. Osassa Aasiaa piti vähän miettiä, että mitenpäin ne pikkuvaltiot olikaan. Ja tietty Oseaniassa on niin höpönä randomvaltioita sikinsokin, niin niitä ei osaa paikantaa edes karttapallon kanssa.

Siksi vähän huvittaa, kun välillä törmää ihan kummallisiin maantietosekoiluihin. Amiksessa sain joskus tehtävän keksiä matkailuun ja maantietoon liittyviä kysymyksiä jotain arvontaa varten. Vastauksissa oli todellisia helmia, kuten Cookinsaaret kuuluu Kanadalle, Magyarország on Malesia, Suriname sijaitsee Afrikassa jnejne.

Vierailija
Kanga
suolakaivos

Yläasteella pidettiin luokkienvälinen tietokilpailu joskus hamaalla 80-luvulla. Yksi tehtävä oli luetella Yhdysvaltain osavaltiot. Melkein kaikki tiedettiinkin. Seuraava kysymys oli luetella Neuvostoliiton neuvostotasavallat. Meni muuten ai-ka pahasti metsään

Mienhän olisi menneet Ruotsin tai Norjan maakunnat?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Meillä oli varmaan aika lupsakkaa tuo maantieto aineena kouulssa, kun en muista että olisi ollut kokeissa tarvis asetella mitään valtioita, saati sitten jonkun yhden maan osavaltioita, oikeisiin kohtiinsa maapallolle. Tai ehkäpä en vaan muista.

Ei se ole niin nökönuukaa että tietääkö ja muistaako kaiken, mutta jos alkaa uhoamaan että joku maa pitää pommittaa maan tasalle, olisi syytä ottaa selvää onko ymmärtänyt oikein mistä maasta tihulaiset ovat tulleet. Ja sitäkin olisi syytä harkita että mahtaako pari vaivaista luuseria hirmutekoineenkaan edustaa miljoonia synnyinmaansa ihmisiä. Eikös kostonhimoisuuden ja muukalaisvastaisuuden pitänyt olla köyhän junttirahvaan ominaisuus?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat