Nettiostokset, luottokortti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hakkerin uutisoidaan saaneen luottokorttien numeroita selville ja käyttäneen niitä hyväkseen. Kortin haltijalle ei hakkeroinnista aiheudu vahinkoa.

Itse olen jo vuosikausia maksanut nettiin luottokortilla ilman mitään ongelmia, ellei sellaisiksi lueta pilkuntarkkojen tietojen syöttöä maksulomakkeeseen. Pidän nettimaksuja turvallisena, mutta yksi hyvä kikka olisi antaa: jos mahdollista, hanki nettiostoksia varten oma luottokortti, johon pyydät mahdollisimman pienen luottorajan.

Kommentit (15)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Jos joku käyttää näitä crakkeroituja luottokorttitietoja, niin vastuunhan siinä tapauksessa kantaa luottokorttiyhtiö.

Yksittäiselle kuluttajalle voi toki koitua harmeja sen verran, että pitää valittaa itselleen kuulumattomista ostoksista.

Sama ongelma on ollut jo aikoja sitten alkaen näiden "höylättävien" luottokorttien kanssa. Epärehellinen kauppias voi näin helposti höylätä saman tien parin jos toisenkin tositteen.

Oletettavissa onkin, että luottokorttiyhtiöt tulevat vaatimaan ja laatimaan ohjeistuksia kauppiaille tietoturvan suhteen.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
Vastaaja_s24fi

Itse olen jo vuosikausia maksanut nettiin luottokortilla

Annetaanko työttömille luottokortti?

Vai oletko kunnan tai valtion hommissa jossa voi päivät kirjoitella foorumeille paskaa

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
.
Vastaaja_s24fi

Itse olen jo vuosikausia maksanut nettiin luottokortilla

Annetaanko työttömille luottokortti?

Vai oletko kunnan tai valtion hommissa jossa voi päivät kirjoitella foorumeille paskaa

oho, näin viisasta kaveria ei täällä foorumissa ennen ollutkaan. On se hyvä että näät kirjotuksen perusteella onko työtön vai töissä ja kirjottaako työaikana vai vapaa-aikana.

Aika taitavaa, sanon minä

Vierailija

Netissä on niin kutsuttuja feikki sivuja, jotka näyttävät aidoilta palvelun tarjoajan sivuilta, mutta ovatkin jotain muuta. Kun laitat tuollaiseen sivustoon luottokorttinumerosi, sitä voidaan mahdollisesti käyttää hyväkseen.

Vierailija
Gideon
Netissä on niin kutsuttuja feikki sivuja, jotka näyttävät aidoilta palvelun tarjoajan sivuilta, mutta ovatkin jotain muuta. Kun laitat tuollaiseen sivustoon luottokorttinumerosi, sitä voidaan mahdollisesti käyttää hyväkseen.

Niin varmasti on, ei ole sattunut mun kohdalle. Ostan yleensä ohjelmallisia tuotteita, jotka voi heti maksun jälkeen ladata koneelle tai saa avaimen koekäytössä olevaan softaan. Jos tuote ei tule, luottokorttiyhtiölle voi lähettää pyynnön olla maksamatta ko. suoritusta - myyjähän tekee vain katetarkistuksen ennen tuotteen lähettämistä.

Jos epäileekin käyttäneensä feikkikauppaa, luottokortti tulee heti laittaa käyttökieltoon soittamalla luottokorttiyhtiöön. Hyvä asia on se, että luottokortti joka tapauksessa vaihdetaan kerran vuodessa.

[size=75:25pb0j3s]Vinkkinä vielä luottokorttiostoksiin (pienellä ettei verottaja huomaisi): jenkeistä voi vielä löytää paikkoja, jotka ei lisää ALV samaan tuotteeseen, johon se EU-maista tilaten lisätään.[/size:25pb0j3s]

Vierailija
Vastaaja_s24fi
Gideon

Niin varmasti on, ei ole sattunut mun kohdalle. Ostan yleensä ohjelmallisia tuotteita, jotka voi heti maksun jälkeen ladata koneelle tai saa avaimen koekäytössä olevaan softaan. Jos tuote ei tule, luottokorttiyhtiölle voi lähettää pyynnön olla maksamatta ko. suoritusta - myyjähän tekee vain katetarkistuksen ennen tuotteen lähettämistä.

Jos epäileekin käyttäneensä feikkikauppaa, luottokortti tulee heti laittaa käyttökieltoon soittamalla luottokorttiyhtiöön. Hyvä asia on se, että luottokortti joka tapauksessa vaihdetaan kerran vuodessa.

[size=75:30h351w4]Vinkkinä vielä luottokorttiostoksiin (pienellä ettei verottaja huomaisi): jenkeistä voi vielä löytää paikkoja, jotka ei lisää ALV samaan tuotteeseen, johon se EU-maista tilaten lisätään.[/size:30h351w4]

Jotkut lähettelevät kuulemma sähköposteja tunnettujen nettikauppojen nimillä ja urkkivat salasanoja ja luottokortti tietoja.

Vierailija

Luottokorttihan on erinomainen maksuväline ostajalle. Helppo käyttää ja kelpaa kaikkialla, lisäksi jos tuote/palvelu ei vastaa lupauksia, niin maksun voi peruuttaa helposti .

Vierailija
von Munchausen
Luottokorttihan on erinomainen maksuväline ostajalle. Helppo käyttää ja kelpaa kaikkialla, lisäksi jos tuote/palvelu ei vastaa lupauksia, niin maksun voi peruuttaa helposti .

Ihan käteviä ne ovat, netissä lienee vaikeaa shoppailla ilman luottokorttia. Cdonilta olen ostanut tuotteita niiden mukana seuranneella laskulla ja varmasti löytyy muitakin vastaavia ostospaikkoja, mutta yleensä luottokortti vaaditaan.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005

Kannattaa myös varoa feikkisivustoja, jotkut ovat aika hyviä kopioita alkuperäisestä. Tsekatkaa aina osoite kun googlaatte.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
Kannattaa myös varoa feikkisivustoja, jotkut ovat aika hyviä kopioita alkuperäisestä. Tsekatkaa aina osoite kun googlaatte.

Ai niin kiitos neuvosta, sain hankittua neuvoillasi haluamani elokuvat neljänneksen halvemmalla kyseisestä paikasta suomen hintoihin nähden.
Mutta minua varotettiin sähköpostilla näistä spoofsivustoista ja spoofsähköposteista.
Nyt muistan, miksi lapsena tykkäsin noista elokuvista, koska ne ovat hyvtä. Niissä on paljon stuntteja ja komediaa sekä kaikenlaisia vempeleitä. 80-luvun loppupuolella olivat kauko-ohjattavat kilpa-autot muotia. 30-40-vuotiaat äijät ajoivat silloin niillä kilpaa eripuolilla Helsinkiä. Nuo autot toimivat polttoaineella ja kulkivat parhaimmillaan 80 km/h. Noilla autoilla on myös kyseisissä elokuvissa merkittävä rooli.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005

Hyvä että olen ollut avuksi. Noista kuvaamistasi leffoista tulee heti mieleen Jackie Chanin Thunderbolt. Siinä on hienoa autonromutusta.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
Hyvä että olen ollut avuksi. Noista kuvaamistasi leffoista tulee heti mieleen Jackie Chanin Thunderbolt. Siinä on hienoa autonromutusta.

Stuntit ovat erinomaisia, paljon autojen räjäytyksiä ja moottoripyörä stuntteja. Mieleenpainuvin stunteista lienee se, kun päähenkilö hyppää häntä päin ajavan auton yli.
By the way, käytätkö sitä spoofsivujen tunnistajaa?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005

En, millainen se on?

Vierailija
Neonomide
En, millainen se on?

"eBay Toolbar wit Account Guard."
Tämän pitäisi tunnistaa huijaussivut!!!
Se on ilmainen ja tunnistaa valesivut, joita ilmeisesti on olemassa jonkun verran.

Uusimmat

Suosituimmat