Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kävin huollossa niin 0,5 mm jäljellä. Kannattaako viedä samaan korjaamoon vai kilpailuttaa. ?

300 euroa maksaa korjaus. Onko normihinta vai tekeekö joku halvemmalla.

Kannattaako lapiin mennä reissulle enne vai jälkeen huollon?

Sivut

Kommentit (21)

Olen nähnyt jarruht jotka oli ajnettu totaalisen paskaksi siis niin ettei niitä ollut lainkaan. Tuo puoli milliä viittaa samaan mentaliteettiin. Palojen vaihto ei ole rakettitiedettä ja sitä ei voi tehdä väärin. Etsi filkkoja joissa niitä vaihdetaan ja katso rellusta onnistuuko.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

No sit vaan ajaa palat ja levyt loppuun - vain onko ihan rummut - en tiiä noista. Puol milliä riittää kuitenkin muutamaan kunnon jarrutukseen.

Härpäkkeet? Jarrulevyt(kö)? Eli palat ollu niin kaput että levytki sökönä. Jos jokanurkkaan levyt ja palat niin ei 300€ pahalta kuulosta. Voi vaihtaa itsekki jos pysyy avaimet käsissä. Ei kannata varmaankaan pitkälle reissulle ennen remppaa lähteä.

Härpäkkeet? Jarrulevyt(kö)? Eli palat ollu niin kaput että levytki sökönä. Jos jokanurkkaan levyt ja palat niin ei 300€ pahalta kuulosta. Voi vaihtaa itsekki jos pysyy avaimet käsissä. Ei kannata varmaankaan pitkälle reissulle ennen remppaa lähteä.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Ehdottomasti vielä kannattaa ajaa kun kerran on noinkin paljon paloja jäljellä. 2-3 vuodeksi hyvin riittää mokomat

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Reiska
Seuraa 
Viestejä5304
Liittynyt6.5.2007
vihertaapero
Ehdottomasti vielä kannattaa ajaa kun kerran on noinkin paljon paloja jäljellä. 2-3 vuodeksi hyvin riittää mokomat

Rupeevat vinkumaa ja alkaa v*tuttaa kuskia.

Per se

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
tms

ilmeisesti koko jarrut, vaihtoon. Rellulla on kyllä halvat osat ainakin näissä 90-luvun autoissa. muuten simppeliä teknikkaa niin tunnissa vaihtaa. Johan tollaiset osat maksais sen 160-180 euroa jos itse ostaisi jostain liikeestä. Jos osaisi itse vaihtaakin toki sästää.

Bojoing
Seuraa 
Viestejä210
Liittynyt15.8.2009

Kyllä puolella millillä viikon ajaa. Sitten riippuu vähän levyjen kunnosta, sellasiakin tullut vastaan että hajoavat käsiin ihan just. Siinä tapauksessa palojen pinnalla ei ole niin merkitystä. Voihan noi periaatteessa itsekkin vaihtaa, jos välineet ja taidot löytyy. Toisaalta kolmellasataa veisin kyllä huoltoon vaihtoon. Ja onhan noita "tein itse ja säästin" tapauksia...

Haloo?

Ranskalaisten autojen laadukas suunnittelu tyypillisesti takaa jarruremontin avaamatta muuta kuin pyörän pultit. Palojen vaihto käy kuin tanssi, vaikka kerrostalon pihamailla alkeelliset työkalut apuna käyttäen.

Eikä maksa kuin osaset, jotka nekään ei maksa kuin murto-osan paska-ajoneuvojen tehtaan katteet - harakiriosiin verrattuna.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6228
Liittynyt7.7.2007

Itse tein tässä viikon alussa. Joka pyörään uudet jarrupalat. Lisäksi jarrusatuloiden liukutapit puhdistettu ja rasvattu + uudet suojakumit. Jarrusylintereihin uudet suojakumit ja tiivisterenkaat, yksi jarrusylinterin mäntä oli vähän ruostunut, tilalle uusi mäntä. Tietysti jarrusylinterit myös puhdistettiin (ruostetta kertyy tiivisterenkaan ulkopuolelle, jos suojakumit rikki). Eipä Motonetin hinnoilla paljon tullut maksamaan. Alkuperäisvaraosat olis maksaneet maltaita. Pelkästään yhteen takapyörään jarrupaloilla kysyi merkkihuolto yli 100€.
Biltemasta olis saanut takapyörään taydellisen jarrusatulan mäntineen, liukutappeineen kaikkineen 75€/ kpl. Siinäkin tuli säästöä, kun vaihdoin etupäässä vain suojakumeja mäntiin ja liukutappeihin.

Kuulun niihin vanhan liiton ihmisiin, jotka ovat nuoresta lähtien korjanneet auton itse. Nykynuorilla menee sormi suuhun jo renkaanvaihdossa.

Katsastusmies kyllä sanoo, jos jarrulevyt kuluneet liian ohueksi ja on vaihtokunnossa. Muuten niitä kyllä on ihan turha vaihtaa. Tuuletetut jarrulevyt kestää vähemmän ohenemista, kun vaihtamiskäsky käy katsastuksessa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat