Vanha älykkyystesti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

EDIT: Tarinan mukaan eräs historiasta tunnettu johtoasemassa oleva henkilö pähkäili tätä lähemmäs puoli vuotta. Kun hän lopulta keksi vastauksen, "narri menetti järkensä". Alkuperäisessä ei "Answer X=":n jälkeen ollut XXXX.

For this test you got 100 seconds. Type the answer after the "Answer X=" below.

Numeral info:
I =1.
X =10.
D=500.
M =1000.
N =14.
O =0
T =20

Take time. Test start:

X="XII.IXI.XIIII.T.XIII.O.XII.D.X.IMX.XI.N."

Check time.

Time left of 100 seconds:
Your time / 100:
Answer X=XXXX:

Kommentit (5)

Vierailija

XII.IXI = "toinen X=IXI" = X.IXI.X.X
XIIII.T.= "neljäs X = T" = X.IXI.X.T
XIII.O.="kolmas X on O" = X.IXI.O.T
XII.D.="toinen x=D" = X.IDI.O.T
X.IMX.="ensimmäinen X on IMX" = IMX.IDI.O.T
XI.N.="ensimmäinen X on N" =IMN.IDI.O.T = "I am an idiot"

Vierailija

nää Masan jutut on kyl samaa tasoa kuin mun viimeöine valveuni.. ei ota pirukaan niistä selvää.

mä oon kyl miettiny että mitä tämän herran päässä liikkuu, mutta luulenpa sen olevan jotain niin syvällistä ettei hän viitsi sitä ruveta meilla selittämään.
pääasia että hän itse ymmärtää missä menee:)

Vierailija
Justus8
ei ota pirukaan niistä selvää

Pirulla meni tehtävään puoli vuotta ... mutta narri ei sen jälkeen kaivannut Buranaa

Vierailija

Kokonaisuudessaan
Tarinan mukaan 12 vuotiaan pojan äiti poltettiin noitana. Poika sai paikan narrina koska hän osasi m. m. laulaa, soittaa ja oli yleensä hauska. Tämän tehtävän laati narri historiasta erittäin tunnetulle, johtoasemassa olevalle hallitsijalle. Hallitsija pähkäili tehtävän ratkaisua puoli vuotta. Kun hän lopulta keksi vastauksen, narrilta katkaisiin kaula. Olen helpottanut tätä tehtävää siten että alkuperäisessä tehtävässä ei vastauksessa ollut valmiina "X.X.X.X."

Testiaika on 100 sekuntia.
Kirjoita vastaus "Vastaus X=" jälkeen.

Numeeriset arvot:
I =1.
X =10.
D=500.
M =1000.
N =14.
O =0
T =20

Ota aika. Testi alkaa.

Tarkasta aika.

Aikaa jäi 100:sta sekunnista:
Aikasi jaettuna 100 :
Vastaus X=X.X.X.X.

Ratkaisu
Numeerisilla arvoilla ei ole mitään tekemistä tehtävän kanssa. Ne ovat vain oppina hallitsijalle. Vain IXDMNOT kirjaimet ovat tärkeitä tehtävän suorittamiseen. Muista että AA=M M=AA * - tehtävärivi jaetaan pareihin:

X="XII.IXI. XIIII.T. XIII.O. XII.D. X.IMX. XI.N."

Jokaisessa parissa, vasemmanpuoleinen kirjainsarja ennen pistettä osoittaa mikä X milloinkin muutetaan X.X.X.X. -rivillä. I -kiraimet lasketan yhteen. Esimerkiksi XII tarkoittaa "toinen X", eli X.X.X.X. Parin oikean puoleinen kirjain/kirjainsarja näyttää arvon mikä korvaa kyseinen X:n. Ensimmäisessä parissa IXI on "toisen X:n arvo": X.X.X.X. muuttuu X.IXI.X.X.

XII.IXI : "X numero 2:n arvo on IXI" : X.IXI.X.X.
XIIII.T : "X numero 4:n arvo on T" : X.IXI.X.T.
XIII.O : "X numero 3:n arvo on O" : X.IXI.O.T.
XII.D : "X numero 2:n arvo on D" : X.IDI.O.T.
X.IMX : "X numero 1:n arvo on IMX" : IMX.IDI.O.T.
XI.N : "X numero 1:n arvo on N" : IMN.IDI.O.T.

Vastaus X="I M N IDIOT" : "I am an idiot" : "Olen idiootti".
Tehtävän ratkaistuaan hallitsija suuttui ja tapatti pojan ja kirjaimellisesti todisti olevansa idiootti. Hän kiinnitti enemmän huomiota "Olen idiootti" viestiin kuin itse oppiin.

Jos hallitsijalla olisi ollut enemmän järkeä, hän olisi tiennyt että AA=M M=AA *. Numero 1 on sama kuin I ja myös aakkosten ensimmäinen kirjain: A. Muutamme IMNIDIOT -lauseen I:t A -kirjaimiksi. Tämän jälkeen kirjoitamme lauseen molempiin suuntiin: AMNADAOT TOADANMA.

Lauseiden KDNA on AAEM EN AADEAA OE TE TE OE AADEAA EN EMAA.

ADA on latinan kielessä Aatami. KDNA -rivi tulkittuna on: 

"Totuudesta ja Aatamista olette. Te olette Aatamista ja Emaasta".

Hallitsija edustaa näin ollen 5-10% aivojen kapasiteetista ja Narri edustaa nykyään puuttuvaa 90%. Syy miksi 90% on kadoksissa, on narrin kohtalo.

* On vain 1 Imala, Luomiskertomus
* http://www.suomalaiset.org/cgi-bin/suom ... orialinkit

Uusimmat

Suosituimmat