Palstan kirjoittelija jotka vastaavat tunnesyistä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olen huomannut että täällä foorumissa on sellaisia ihmisiä jotka vastaavat tunnesyistä, ja niin miltä tuntuu, eivät siis ajattele tieteellisesti vaan vastaavaat tunteen mukaan. yleensä asiat menevät siis väittelyksi eivätkä sovellu tiedepalstalle. Eli väittely tulee siittä että, miltä minusta tuntuu ja onko esimerkiksi nainen vai mies parempi, ei haluta etsiä faktoja asiaan.

Olisi hyvä omata tieteellinen ajatustapa.

Tovottavasti tajusitte mitä yritin tarkoittaa?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
tiäremiäs
Olen huomannut että täällä foorumissa on sellaisia ihmisiä jotka vastaavat tunnesyistä, ja niin miltä tuntuu, eivät siis ajattele tieteellisesti vaan vastaavaat tunteen mukaan. yleensä asiat menevät siis väittelyksi eivätkä sovellu tiedepalstalle. Eli väittely tulee siittä että, miltä minusta tuntuu ja onko esimerkiksi nainen vai mies parempi, ei haluta etsiä faktoja asiaan.

Tieteellinen ajattelutapa ei estä repivien kiistojen syntymistä edes ammatikseen tiedettä tekevien piirissä. Pikemminkin päinvastoin. Eduksi on tietysti, mitä enemmän pystyy käyttämään "silkkihansikkaita", mutta siitä huolimatta vastustajan teilaus on voimissaan. Homo homini lupus est, tms...

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Ihmislajin kyseessä ollessa keskustelusta on jokseenkin mahdotonta sulkea tunteita pois. Edes tieteellisessä keskustelussa, koska vaikuttimet ja mielenkiinnon, pätevöitymisen yms. kohteiden valintaan vaikuttavat tunteet ainakin osittain. Ja ylipäätään haluun osallistua keskusteluun vaikuttavat tunteet.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Aweb
Ihmislajin kyseessä ollessa keskustelusta on jokseenkin mahdotonta sulkea tunteita pois. Edes tieteellisessä keskustelussa, koska vaikuttimet ja mielenkiinnon, pätevöitymisen yms. kohteiden valintaan vaikuttavat tunteet ainakin osittain. Ja ylipäätään haluun osallistua keskusteluun vaikuttavat tunteet.

Ei ole mahdotonta, ei tarvi kertoa tunneilmaisiaisuja joka väliin.

Vierailija
tiäremiäs

On olemassa kysymyksiä joihin ei ole faktoja. Toisella saattaa olla oma kokemus jostain asiasta, toinen taas etsii jonkun muun kokemuksia lähdekirjoista ja nettipalstoilta. Ja usein on myös niin, että tämän päivän totuus on huomisen valhe. Varsinkin jos puhutaan vaikkapa historiasta ja yhteiskunnasta; toisen totuus on toisen valhe. Harva rupeaa väittämään jotain fysiikan lakia toiseksi, ellei ole raudanlujia faktoja näyttönään.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
tarkoitin sitä että, ei ole juuri sitä tieteellistä keskustelua ollenkaan vaan kaikki on tunnepohjalta kirjotettua, jollain kirjoittelijoilla.

Minun mielestäni nuo sinun 'karvakoura ählämit' -kirjoittelusi täyttävät tällaisen epätieteellisen tunnepohjalta kirjoittelun tunnusmerkit täydellisesti.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Aweb
tiäremiäs
tarkoitin sitä että, ei ole juuri sitä tieteellistä keskustelua ollenkaan vaan kaikki on tunnepohjalta kirjotettua, jollain kirjoittelijoilla.

Minun mielestäni nuo sinun 'karvakoura ählämit' -kirjoittelusi täyttävät tällaisen epätieteellisen tunnepohjalta kirjoittelun tunnusmerkit täydellisesti.

Se on ihan tieteellinen kirjotus, se oli vaan houkutus se otsikko, että ihmiset lukevat.

Vierailija

Jos tarkoitat tieteellisellä tutkivaa ajattelutapaa niin kyllä, se olisi hyvä omata.

Ps. usein käsitetään käsitteet eri tavoin ja silloin eivät pointit tule selviksi.. ei etenkään silloin, kun siihen pyritään ja sitten joku "viisas" esim. heittää väliin; "älkää viitsikö jankuttaa" .. ihan kuin keskenään vieraat ihmiset tosta noin vaan voisivat ilman "jankkaamista" tulla keskenään oikein ymmärretyksi.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

Juu, ja sitten on niitä jotka avaavat keskusteluja aiheista, joista voidaan tieteen kriteerit täyttävin perustein sanoa vain että ne ovat hullujen hourailua. Jääkööt nimimerkit mainitsematta, eiköhän jokainen jota asia koskee tunne piston sydämessään.

Tieteellinen ajatustapa on vain muutamalla prosentilla ihmisistä. Lähes poikkeuksetta he hakeutuvat tieteen pariin. Tällaisen palstan tarkoitus ei suinkaan ole olla vain heille tarkoitetu palsta. Ei se toimi niin, tiedettä tehdään aivan toisella tavalla.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Aweb
tiäremiäs

Se on ihan tieteellinen kirjotus, se oli vaan houkutus se otsikko, että ihmiset lukevat.

Tarkoitin sinun kaikkea rasistista kirjoitteluasi, en vain tuota.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Aweb
tiäremiäs
Aweb
tiäremiäs

Tarkoitin sinun kaikkea rasistista kirjoitteluasi, en vain tuota.

En ole rasistisia kirjotuksia kirjoittanu ollenkaan, tai en ainakaan muista. En kuitenkaan ole mikään rasisti vaikka saatan siltä näyttää.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

En ole rasistisia kirjotuksia kirjoittanu ollenkaan, tai en ainakaan muista. En kuitenkaan ole mikään rasisti vaikka saatan siltä näyttää.

Ehkä sinun on syytä lueskella viimeaikaisia kirjoituksiasi ja mennä vähän itseesi.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Aweb
tiäremiäs

Ehkä sinun on syytä lueskella viimeaikaisia kirjoituksiasi ja mennä vähän itseesi.

täällä on ollu muitakin rasistisia juttuja sen takia olen niitä kirjoitellut, koska ihmiset ovat niitä kuitenkin lukeneet.

Vierailija
tiäremiäs

täällä on ollu muitakin rasistisia juttuja sen takia olen niitä kirjoitellut, koska ihmiset ovat niitä kuitenkin lukeneet.

Et ole rasisti vaan isän maan puolustaja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat