Seuraa 
Viestejä3346

[size=150:1zgur3fz]Venäjä raivostui Azerbaidžanin viisuvilpistä - "Meiltä ryöstettiin pisteitä"[/size:1zgur3fz]

Kun Azerbaidžanin data oli julkaistu, olimme järkyttyneitä, emme vain me, vaan myös erityisesti maamme yleisradioyhtiö, Mammadyarov kertoi tiistaina.

Mammadyarovin mielestä Venäjä olisi saanut toiseksi eniten ääniä. Matkapuhelinoperaattoreiden laskelmien mukaan Venäjän edustaja olisi saanut niin paljon pisteitä, että Dina Garipovan esittämä Venäjän viisubiisi olisi oikeutettu kymmeneen pisteeseen.

http://www.iltasanomat.fi/euroviisut/ar ... 35533.html

Ikävää, että euroviisupisteetkin jaetaan omaa agendaa tukemaan. Tuollaiset mielivallankäyttäjätyhmyrit pitäisi sulkea johonkin koppiin euroviisujen ajaksi.

Kaiken rääkymisen jälkeen Venäjän suomalaiset mummot olivat mukavaa vaihtelua ja saivat hyvälle tuulelle.
http://www.vidi.fi/venajan-euroviisu-ko ... ty-mummot/

Minusta tämä on kuitenkin paras:
http://www.youtube.com/watch?v=VAquVL11ML4

Sivut

Kommentit (40)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

Kuka tai ketä tuommonen "roskamusiikki " kiinnostaa ?
Kuka nuita jaksaa ennää kuunnella ?
Se mitä mie musiikista ymmärrän , muutaman vuojen opiskelun jälkhin
ja kokemuksen jälkhin , niin son musiikki jotaki muutako tuo euroviisukohkaus.
Satto ne euroviisut olla musiikkia vielä 1970 luvulla, sitte son kuljettu poispäin musiikista
ja nyt olhan missä lie, enempi non jotaki pirun tanssinäytöksijä, ja tulihommia ko musiikkia.
Ja jokhainen "viisu" on niinko samasta pölkystä veistettyjä.
Kaikissa sama rakenne, huutajat ja kiljujatkki ovat toisten kaltasija.

Minustaviinhan voitas lopettaa koko viisuhöpötys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

Oliko tuo muka olevinansa musiikkia ?
Ei tuota ainakhan jaksanu lopuusaakka kuunnella.

Ei minua kiinnosta musiikkina tuommonen , huonon rytmitajun omaaville tehty
jytkytys, ja eikä pahemmin kiinnostanu tuon Tragulan pukhun pukeutunhen kiljunta.
Enkä oikeastaan mithän mielenkiintosta tuosta löytäny , melodiaa tuossa ny ei juuri ollut.
Tai jos tuommosta väkisintehtyä jakoavaimella väännetyä pitää melodiana, ja siihen vielä helvetinmoinen jytke päälle,,
niin pitäkhön , paskaakose minulle kuuluu ?
Mutta se nuista eurojytkyistä, ei kiinnosta . Toistaiseksi maailmassa tehdään vielä musiikkiakin , joskin
heikompitasoista kuin ennen, mutta Musiikkia kuitenkin.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
automaatti
Aslak

Ja jokhainen "viisu" on niinko samasta pölkystä veistettyjä.

EI, ei ole. http://www.youtube.com/watch?v=VgHWFiavqjA <-tommosten kiljujien myötä kisojen olemassaololle selkeä peruste. Mahtavuutta

Romania (kukas muukaan) pelasi stereotyyppisen kiiltävän homovampyyri- korttinsa matkailumainoksena Transsylvanialle. Loistavaa, euroviisuparhautta, eräs hauskimmista esityksistä ja mahdollisesti luo omaa meemiään. Aina hauska katsoa mitä sanottavaa milläkin maalla on. Näistä esityksistä tulee aina myös loistavia giffejä.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Aslak
Oliko tuo muka olevinansa musiikkia ?
Ei tuota ainakhan jaksanu lopuusaakka kuunnella.

Ei minua kiinnosta musiikkina tuommonen




Maailma ei kuitenkaan kierrä napaasi, joten ei ole ketunkaan väliä sillä, mikä sinua kiinnostaa, eikä kiinnostuksesi toimi musiikin määritelmänä. Se on jo aiemmin huomattu, että Aslakin käsitys musiikista on kapea ja ahdas.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

Empä tiijjä onko alue ahdas , klassisesta musiikista , jazzin ja blusin kautta latinalaiseen musiikiin , sieltä
harppaus oopperaan ja operetteihin, venäläisen melankolian kautta kotimaiseen kansanmusiikkiin.

Taitaa vain nykyjytke , se helvetinmoinen bassonkorostus ja rumppujen jytke tökkiä, meikäläisen kohalla.
Jopa vanhempi rokkikin ,ja Abbakin menee , ja monet muut .
Ennenkaikken vanhemmat slaagerit ovat namnannaa, mustalais jazz Django ja kumpp.
Musette hanurit hivelevät musiikinmakuani, ja mahtavat urkumusiikin soinnut saavat rintaontelon värisemään.

Mutta kolmensoinnun nykymusiikki käsittämättömyyksiä vinkuvine artisteineen, ja radio naksahtaa heti kiinni...
Ja ne kotimaiset naislaulajat jokka "piipittää lauluns " ,, haluttas niitä vähä opettaa laulamhan, mutta olkhon , ei
niistä kuitenkaan mitään tule !
Entä ne " bäntit " joitten on " pakko" tehhä äänilevy tai pari vuojessa, ja jokka kokoajan " miksaavat tai suunnittelevat "
uutta levyä , älkää tehkö hommianna "pakon alla" , ootelkaa kunnon inspiraatiota.

Euroviisut ,,?? Suomessa on ollu muutama hyvä sävellys jotka olisivat menestyneet maailmalla, Tuomari Nurmion
Valoa yössä , on yksi . Tuula Amberlan Lulu toinen. Juicellakin muutama, ehkä se " mies tuli vuonolta , näyttäen huonolta..-..

Lordi ei voittanut musiikillaan , vaan niillä hirviön hahmoillaan ,,, ainakin niin nuo naapurimaan ihmiset väittävät.
Eikä vieläkään Lordin musiikki saa minussa muuta reaktiota aikaan , kuin tilanteesta riippuen joko radio toiselle asemalle, sormet korviin ja täysillä pakoon jotta hyvä musiikkikorva ei pääse pillaintumhan :

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Aslak
Euroviisut ,,?? Suomessa on ollu muutama hyvä sävellys jotka olisivat menestyneet maailmalla, Tuomari Nurmion
Valoa yössä , on yksi . Tuula Amberlan Lulu toinen. Juicellakin muutama, ehkä se " mies tuli vuonolta , näyttäen huonolta..-..:



Lähinnä varmaan oma mielipiteesi, vai mihin perustat sen oletuksen menestyksestä? En itse ainakaan keksi maailmalla menestymiselle mitään syytä.

Lätisen tähän vielä jotain itse euroviisuista. Viisut olen katsellut vuodesta -06, tänä vuonna oli varmaan viimeinen kerta. Tuntuu joka vuosi olevan 1-2 selkeää suosikkia, toinen tai molemmat rohmuavat pisteitä joka maalta ja ottavat murskaavat pisteet, loput nappailevat pisteitä naapureilta ja satunnaisia jämiä muualta. Ja sitten Suomi saa muutamat pojot sieltä täältä ollen aina hännillä (paitsi sen kerran, kun kuului siihen 1-2 suosikkiin, joka otti höpövoiton).

Noiden kahdeksan kisan aikana olen pitänyt kovasti yhdestä kipaleesta, pari-kolme aika hyvää ollut sen lisäksi. Loput on sitten tylsiä/neutraaleja, huonoja tai suorastaan paskoja. Yleensä surkeita.

Eli tylsäksi käy kun tietää suunnilleen lopputulokset jo ennen kisoja + esitysten katsominen on sellaista "loppus jo v*ttu, seuraava biisi".

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

No ainakin senverran saatan sanoa , että meillä jos lähetetään sävelmä euroviisuihin , niin
olen havainnut sen tosiasian , että enämpi on kiinitetty huomiota sävelmän esittäjiin kuin itse sävellyksen laatuun.

Kaikissa hyvissä sävellyksissä on " se jokin " , joka herättää kuuntelijan ja kiinnittää kuuntelijan huomion sävellykseen.
Se huomion kiinnittäjä ei ole aina " vähissä vaatteissa esiintyvä "köyhä" tyttölapsi".
Eikä sävelmän " korvia särkevä" rumpu tai basso.
Useasti se jokin löytyy itse sävellyksen melodiasta, sillä on yhä kaikesta muusta huolimatta vain niin , että tämä
kulttuurimme on länsimainen kulttuuri, ja länsimaisen kulttuurin musiikki perustuu enempi melodian varaan kuin
rytmin varaan. Jokainen joka on syventynyt menestyneitten melodioitten rakenteeseen , on varmasi havainnut
näissä melodioissa sen , että niissä musiikillisten jännitteitten luonti on älykästä, menemättä liiallisuuksiin, myös jännitteiten
purkaminen tapahtuu musiikkioppien sääntöjen mukaisesti ja hyvällä maulla.

Esimerkiksi Tuula Amberlan levytyksessä LULU on kaikkinuo musiikilliset jännitteet , niitten luonti, ja purkaminen
toteutettu erittäin osaavasti, ja älykkäästi. Myöskin sointurakenne on hillity , eikä se liikoja rönsyile.
Eikä oikea muusikkontarvitsekkaan " korvata ontuvaa melodiikkaa " tai muuta "ontuvaa" sävellyksessä ylikorostetulla soinnituksella.

Fyr Elise kuuluu maailman menestyneimpiin sävellykseen, eikä siinä ole käytetty muuta kuin perus, lepo ja huippusointuja.
Mutta melodiasta sitten löytyykin paljon , ja yleensä sellaista jota musiikkia tuntematon ei ymmärrä !
Mutta kaikki joutuvat sen myöntämään, että se kuulostaa hyvältä !

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621

Ei euroviisuja yleensä katsota sen vuoksi että haluaisi kuunnella musiikkia. Enempikin on kyse kilvasta ja siitä mitä kullakin maalla on tänä vuonna sanottavaa. Osa haluaa menestyä musiikilla ja toiset käyttää halpamaisempia kikkoja, lesbosuudelmia tai serranon perheestä esiintyjiä yms.

Aslak

Fyr Elise kuuluu maailman menestyneimpiin sävellykseen, eikä siinä ole käytetty muuta kuin perus, lepo ja huippusointuja.
Mutta melodiasta sitten löytyykin paljon , ja yleensä sellaista jota musiikkia tuntematon ei ymmärrä !
Mutta kaikki joutuvat sen myöntämään, että se kuulostaa hyvältä !



Eihän kuulosta. Se on soitettu puhki jo kymmeniä vuosia sitten, eikä sitä kykene enää kolema tahtia enempää kestämään - edes huippupianistin, saati sen naapurin harrastajan, soittamana. Eikä nyt ole kyse klassisen vieroksunnasta, koska niin Wagner, Debussy kuin Pärtkin uppoaa.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
emp
Aslak

Fyr Elise kuuluu maailman menestyneimpiin sävellykseen, eikä siinä ole käytetty muuta kuin perus, lepo ja huippusointuja.
Mutta melodiasta sitten löytyykin paljon , ja yleensä sellaista jota musiikkia tuntematon ei ymmärrä !
Mutta kaikki joutuvat sen myöntämään, että se kuulostaa hyvältä !



Eihän kuulosta. Se on soitettu puhki jo kymmeniä vuosia sitten, eikä sitä kykene enää kolema tahtia enempää kestämään - edes huippupianistin, saati sen naapurin harrastajan, soittamana. Eikä nyt ole kyse klassisen vieroksunnasta, koska niin Wagner, Debussy kuin Pärtkin uppoaa.



Juuri niin. Für elise aiheuttaa välitöntä migreeniä, minkä on markkinamekanismikin pannut merkille.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Aslak
Empä tiijjä onko alue ahdas [...]

Taitaa vain nykyjytke[...] tökkiä, meikäläisen kohalla.
Jopa vanhempi rokkikin ,ja Abbakin menee , ja monet muut .
Ennenkaikken vanhemmat slaagerit ovat namnannaa




No tuossahan se tuli. Olet vain liian vanha ja menettänyt kykysi oppia/omaksua uutta. Tuo on ihan yleinen ilmiö. Oman nuoruuden jutut on ja pysyy kaikista kovimpina. Sukupolvi toisensa jälkeen julistaa, kuinka hänen nuorena kuuntelemansa musiikki oli sitä kaikkein parasta ikinä ja sne jälkeen on menty vain alaspäin.

Kaikki ihmiset eivät tietenkään fossiloidu tuolla tavoin ja menetä avoimuuttaan ja iloaan oppia uutta, mutta tavanomaista tuo silti on.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

No pikkusen nauratti Koshin kommentti .

Se vain on niin , että musiikki kuten Fyr Elise , se on soinut satoja vuosia, ja melkein aina uudet pianonsoittoa opettelevat oppilaat ottavat sen harjoituksiinsa.
Myöskin sen rakennetta musiikin oppilaat tutkivat.
Siis sävelmä on vanha, ja kestänyt ajat,, kritiikit , säilyttäen viestiään yli vuosisatojen.

Mutta entäpä nykymusiikki, nuorten tekemä ? Se on kertakäyttökamaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Ei nuita nykyrenkutuksia, joissa ei ole järjen häivääkään , kukaan muista kuin korkeintaan vuojen.
Sensijaan hyvät järjellä ja musiikin tuntemuksella sävelletyt säilyvät yli aikakausien, siinä kerkeää nuorisomusiikkia
mennä tuhansittain.

Mitä tulee Euriviisuihin mistä alunperin oli kysymys, niin se on kuin näyteikkuna , kyseessä olevan kansan musiikkiin.
Senverran pitäisi olla itsekontrollia , että ihan paskaa ei nykyvuosien mukaan sinne lähetettäisi.
Eihän muihinkaan kilpailuihin valita huonointa ja lapsellisinta edustajaa , kuten arkkitehtien kilpailuihin ei
tietääkseni vielä toistaiseksi ole valittu , puliukkojen metsiin rakentamia rakennusmuovista ja kepeistä tehtyjä majoja.
Mutta sen sijaan maan musiikkikulttuuria esittelevään musiikkikilpailuun EUROVIISUIHIN olemme jo vuosia lähettäneen
musiikkia, jonka tasoa voidaan ihan hyvin verrata nuihin puliukkojen kyhäelmiin, verrattuna todellisiin arkkitehtien suunitelmiin.

Ja tulokset on näkösillä, vain yksi voitto, ja sekin esiintyjien pukeutumisen seurauksena.
Ilman "piruiksi maskeerausta" tuollekki renkutukselle olis ollu viiminen sija liianki hyvä.
Ja mitäpä se mie siittä välitän , mutta eihän oikeat musiikintekijät kehtraa ees osallistua Euroviisuihin , eivätkä edes seuraa niitä. Ja se mikä surkuhupaisinta , täällä itketään , että emme saaneet Ruotsilta pistettäkää !!

Täällä ei ymmärretä sitä , että Ruotsi on musiikkimaa meihin verrattuina.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

Mitä muuten tulee tuohon aikansa nuorisomusiikiin.
Niin minun nuoruudessa oli Elvis Ja Paul Anka, kumpikaan ei pahempaa vaikutusta tehnyt .
Moilemmilta tuli muutama hyvä melodia , mutta musiikin rakenne oli yksinkertaista , eikä minua sen kummemmin puhutellut, ei
edes silloin.
Sitten tuli The Beatles , soundeineen joka muistutti lammaslauman määkymistä.
En ole koskaan ymmärtänyt hejän saavuttamaansa suosiota, paitsi Tuula Amberlan laulaman Lulun kautta : Hän illalla kohtasi rappiomiehet rumuutta palvoen ,,,,,,,,,Ehkä juuri tuo rumuuden palvonta onkin nykymusiikin saavuttaman suosion takana ????

Itse nuorena , jo siinä 11 vuotiaana kuuntelin italo- iskelmiä , ja jazzia .
Meillä oli semmonen radio jolla kuulu melkein koko maailman radioasemat.
Kuuntelin jo silloin penikkana , melodioita latinalaisista maista, argentiinalaisia tangoja
sekä ranskalaista musiikkia. Hyvin paljon kuuntelin melankoolisia slaavilaisia romansseja, ja venäläisiä kansanlauluja.

Jo nuorena tutustuin musiikin teoriaan , ja jo siltä ajalta on peräisin kriittinen suhtautumiseni musiikkiin.
Joo toki kuuntelin ameriikkalaistakin musiikkia , Harry Belafonte ja muut mustat laulajat olivat suosikkejani, myös
Benni Gootmanin ja muittenkin "jazz orkesterit" soittivat oikein ja laadukasta musiikkia.
Olihan meillä kotimaassakin muutamia hyviä bändejä, ja vain mainitakseni niin Dallabe mestarisoittajineen ,Dallabe on ollut kaikkien aikojen paras suomalaisorkesteri, niin soittajien laadun kuin kestävän suosionsakin vuoksi.
Harva vain muistaa sen , että tuohon aikaan " ennen sotia " ei soittoja uusittu, eikä niitä miksattu, ne heitettiin kerralla purkiin.
Hakemalla saa niistä virheitä hakea, nyt uusitaan ja miksataan jokaista biisiä ties aikansa, eikä niistä siltikkään saada oikeastaan mitään ulos. Eikä niitä kukaan muista edes vuottakaan , niitten melodiat putkahtelevat ulos uusina , aina silloin tällöin. Kuten tango Satumaa jonka melodia putkahti ulos Jätkän humppana , eikä vuosikausiin sitä kukaan edes huomannut.
Eikä pöljemmät huomaa vieläkään.

No jaa kannataako epämusiikaaliselle kansalla sitten tämän enempää oikeasta musiikista puhua ??
Tuskimpa.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Aslak
No pikkusen nauratti Koshin kommentti .



Naura vaan. Se on luultavasti kuitenkin totuus.

Aslak

Se vain on niin , että musiikki kuten Fyr Elise , se on soinut satoja vuosia, ja melkein aina uudet pianonsoittoa opettelevat oppilaat ottavat sen harjoituksiinsa.
Myöskin sen rakennetta musiikin oppilaat tutkivat.
Siis sävelmä on vanha, ja kestänyt ajat,, kritiikit , säilyttäen viestiään yli vuosisatojen.



Juu. Samat lorut ne aapisessakin toistuvat vuosikymmenestä toiseen. Ei sillä nyt todisteta mitään poikkeuksellista mestarillisuutta sinänsä. Mutta toki klassikko on aina klassikko. Sekään ei sinänsä mitenkään kumoa uudempien teosten kelvollisuutta vastaan.

Aslak

Mutta entäpä nykymusiikki, nuorten tekemä ? Se on kertakäyttökamaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.



No näinhän se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Perspektiiviharha on, että jonkun tietyn aikakauden tai tyylilajin musiikki olisi mitenkään erityisen hyvää ollut. Suurin osa musiikista on aina kertakäyttöistä, keskinkertaista roskaa ja ohimeneviä hetken hittejä. Vain harvoista tuleeklassikkoja jotka kestävät aikaa ja saavat aina uusia kannattajia. Tämän päivän musiikista näyttö tietysti puuttuu, koska klassikoiksi selvinneeet ovat klassikoita vasta vuosikymmenten kuluttua. Mutta aina niitä löytyy.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4839
Kosh
Aslak
No pikkusen nauratti Koshin kommentti .



Naura vaan. Se on luultavasti kuitenkin totuus.

Aslak

Se vain on niin , että musiikki kuten Fyr Elise , se on soinut satoja vuosia, ja melkein aina uudet pianonsoittoa opettelevat oppilaat ottavat sen harjoituksiinsa.
Myöskin sen rakennetta musiikin oppilaat tutkivat.
Siis sävelmä on vanha, ja kestänyt ajat,, kritiikit , säilyttäen viestiään yli vuosisatojen.



Juu. Samat lorut ne aapisessakin toistuvat vuosikymmenestä toiseen. Ei sillä nyt todisteta mitään poikkeuksellista mestarillisuutta sinänsä. Mutta toki klassikko on aina klassikko. Sekään ei sinänsä mitenkään kumoa uudempien teosten kelvollisuutta vastaan.

Aslak

Mutta entäpä nykymusiikki, nuorten tekemä ? Se on kertakäyttökamaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.



No näinhän se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Perspektiiviharha on, että jonkun tietyn aikakauden tai tyylilajin musiikki olisi mitenkään erityisen hyvää ollut. Suurin osa musiikista on aina kertakäyttöistä, keskinkertaista roskaa ja ohimeneviä hetken hittejä. Vain harvoista tuleeklassikkoja jotka kestävät aikaa ja saavat aina uusia kannattajia. Tämän päivän musiikista näyttö tietysti puuttuu, koska klassikoiksi selvinneeet ovat klassikoita vasta vuosikymmenten kuluttua. Mutta aina niitä löytyy.



Tuo viimeinen kyllä meni mehtään, perspektiiviharhaa voi olla mutta tällä kertaa lähinnä Koshin silmissä. Jos puhutaan ns nykyaikaisesta populäärimusiikista joka siis sai alkunsa 50-luvun rocknrollista on kehitys vähänkin aiheeseen perehtyneen osalta selvää, tietyssä mielessä täysin uudentyyppisen musiikin tekeminen loppui joskus 80-luvun puolivälin jälkeen (jos ei mukaan lasketa rap/hiphop yms juttuja tosin puhettahan maailmaan sopii..) ja jalostaminen menestyksekkäästi jatkui johonkin 2000-luvun vaihteeseen, ja siitä alkaen on pääosin enemmän tai valtavasti vähemmän toistettu vanhaa. Hyvää musiikkia toki nytkin tehdään joskin vähenevässä määrin, klassikot silti vähenevät koska ne on tehty jo aiemmin, syy ei toki ole nykyisten muusikoiden vaan sen että sävelmaailma nykyisellään tuppaa yksinkertaisesti täyttymään, jossakin vaiheessa varmaan uuttakin keksitään. Joku gagnam style-juttukin on aina vaan maustetumpaa toistoa aiemmasta.
Tämä on siis täysin subjektiivinen kommentti asiasta

Sepi
Seuraa 
Viestejä3265

Oman nuoruuden lempikappaleisiin syntyy ja kehittyy erityissuhde ja ajan myötä nostalgia lisää kultasilauksia. Vertailtaessa näitä "klassikoita" nykytarjontaan viileä arvostelu on vaikeaa, joskus mahdotonta.

Varmaankin Dallapen muusikot olivat taitavia. Nykyään mahdollisuudet musiikin tuottamiseen ovat kuitenkin aivan erilaiset kuin ennen sotia ja pian niiden jälkeen. Taitavia muusikoita on paljon enemmän ja huipputaitajia myös. Äänitteiden tuottaminen ja toistaminen on helppoa eli tarjontaa löytyy laidasta laitaan.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
bergepanther
Kosh
Aslak

Mutta entäpä nykymusiikki, nuorten tekemä ? Se on kertakäyttökamaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.



No näinhän se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Perspektiiviharha on, että jonkun tietyn aikakauden tai tyylilajin musiikki olisi mitenkään erityisen hyvää ollut. Suurin osa musiikista on aina kertakäyttöistä, keskinkertaista roskaa ja ohimeneviä hetken hittejä. Vain harvoista tuleeklassikkoja jotka kestävät aikaa ja saavat aina uusia kannattajia. Tämän päivän musiikista näyttö tietysti puuttuu, koska klassikoiksi selvinneeet ovat klassikoita vasta vuosikymmenten kuluttua. Mutta aina niitä löytyy.



Tuo viimeinen kyllä meni mehtään, perspektiiviharhaa voi olla mutta tällä kertaa lähinnä Koshin silmissä. Jos puhutaan ns nykyaikaisesta populäärimusiikista joka siis sai alkunsa 50-luvun rocknrollista on kehitys vähänkin aiheeseen perehtyneen osalta selvää



Tunnen varsin hyvin tämän kehityskulun, mutta tämä afrikan orjien negrospirituaaleista jatsin, bluesin jne kautta rokkenrolliksi ja siitä eteenpäin laajaksi genrejen sukupuuksi ei ole ainut ja yksiselitteinen kehityspolku eikä nykymusiikin ainut vaikutteiden lähde. Yhtä lailla esimerkiksi suomalaiseen musiikkiin vaikuttavat omat kansanlaulumme viime vuosisadan alkupuolelta lähtien, sama muissa maissa. Vaikutteet ovat sekoittuneet tietenkin moneen kertaan kulttuurien välillä ja länsimaisen pop-kulttuurin yhtenäistyessä varsinkin, mutat myös esimerkiksi kaukoidästä, slaavilaisesta kulttuurista, arabikulttuureista jne. Eikä tämä vaikutteiden leviäminen ja uusiokäyttö uudenlaisen musiikin inspiroijana suinkaan ole loppumassa. Klassinen musiikkikin toki vaikuttaa ja sen vaikutteita pompsahtelee esiin missä milloinkin. Luovuus, jota säveltäminen pohjimmiltaan on ja vaatii, perustuu pääasiassa entisenlaisten asioiden uudenlaiseen yhdistelemiseen. Perusasioita, kuten hyvän kuuloisia sävelkulkuja, sointuja, rytmejä ja soundeja on sinällään rajattu määrä mutta näiden mahdollistamia kombinaatioita ja erilaisia, uusia ja yllättäviäkin tunnelmia, asioita joita niillä voidaan ilmaista on äärettömästi.

bergepanther

, tietyssä mielessä täysin uudentyyppisen musiikin tekeminen loppui joskus 80-luvun puolivälin jälkeen



No höpön löpöt. Toistat vain perspektiiviharhaa subjektiivisella näkemykselläsi. Ehkä on totta että jos rajaat tarpeeksi tiukasti genren yhteen populäärikulttuurin juonteeseen ja jätät huomiotta kaikki muut rinnakkaiset musiikkilajit etkä edes huomioi siitä juonteestasi edelleen kehittyneitä uusia sivuhaaroja. väite voi olal totta. Musiikkikin kehittyy evolutiivisesti eli siis niin, että uudet kehityshaarat eivät enää ole sitä vanhaa muuntuneena vaan vähitellen ihan omia lajejaan. 50-luvun musiikki elää edelleen marginaalissa; fiftaribändejä on, jotka tekevät uutta musaa tuon ajan tyylillä ja hengessä ja ne pallomekkotytöt permanentteineen fanittavat näitä konrabasso kourassa torttulettiään heiluttavia kauluspaitarokkareita täpöillä toiveina päästä jenkkiraudan takapenkkiä testaamaan. 80-luvulla tämä juonne oli saavuttanut sellaisia ilmentymiä, kuin esimerkiksi sukkahousuhevi. Mutta ei rock-musiikin kehityskään suinkaan pysähtynyt tai mitenkään laadullisesti mitattavissa olevasti hidastunut ole.

bergepanther
Hyvää musiikkia toki nytkin tehdään joskin vähenevässä määrin, klassikot silti vähenevät koska ne on tehty jo aiemmin



Ei ole mahdollista nimetä yhtään 2000-luvun ikiklassikkoa siitä syystä, että emme näe tulevaisuuteen vuosikymmenten päähän. Tässä se perspektiiviharha juuri on.

bergepanther

Tämä on siis täysin subjektiivinen kommentti asiasta



Niin, ja siksi väärin.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

Vai että se onkin perspektiiviharhaa, että vuojesta toishen suomalaiset itkee ja vinkuu
että taas jäätiin hännille Euroviisuissa ?? Mielenkiintoinen näkökanta asiaan !!

Mutta kyllä ammattilaiset tietävät syyn , miksikä suomalainen musiikki rypee ja räpii syvällä.
Minusta se ei ole mikään perspektiiviharha , että suomalainen muusikkokoulutus juuri pop musiikin
alalla jää kavereilta kyselemiseen , ja joissakin kellareissa rämppyttelyyn.

Tunnen muutamia muusikoita ruottista, kuten serkkupoika esim: Hän soittaa rock yhtyeessä , mutta hänellä on musiikkiopiston opinnot ,"perstaskussa ". Ja tuo bänti muutenkin on loistava, ja jokaisella sen sen jäsenellä on musiikin teoria vahvalla pohjalla.
Mutta se ei välttämättä ole suomalaisilla bänteillä , olen ollut paikalla ihan sattumalta kuulemassa, kun bäntin jäsenten kesken kävi väittely eräästä soinnusta, mikä se on ? Kävelin paikalle ja sanoin räppääppä se sointu uuvesthan ,, ja sus sointuhan se oli.

Niin että sillä tasolla meillä ,"perspektiiviharhailaan ."

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat