Seuraa 
Viestejä45973

http://www4.hs.fi/deadline/deadline.html

Kuolen vuonna 2022. Hyvä. Luulin kuolevani paljon aikaisemmin.

Kommentit (20)

Karmiva testi, eteenkin tuo sekunttimittari
No minä elän 84-vuotiaaksi. Kuolinpäiväni testin mukaan olisi perjantai 20. syyskuuta 2075.
Sitä voi sitten toki miettiä että kuinka todenmukaisia nämä testit ovat ja millä todennäköisyydellä henki lähtee juuri tuolloin.

elba
No minä elän 84-vuotiaaksi. Kuolinpäiväni testin mukaan olisi perjantai 20. syyskuuta 1975.
Sitä voi sitten toki miettiä että kuinka todenmukaisia nämä testit ovat ja millä todennäköisyydellä henki lähtee juuri tuolloin.

Kannattaako tällaisia testejä tehdä? Eikö se ole melkein sama kuin myisi sielunsa Pirulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Gideon
Eikö se ole melkein sama kuin myisi sielunsa Pirulle?

Juu onhan se sama asia. Ainoa vaan että en usko sieluun...tai piruun...tai siihen että piru olisi harmittoman nettitestin takana...
Ajan tappamiseksihan näitä testejä tehdään. Ei sen vakavampaa.

elba
Gideon

Juu onhan se sama asia. Ainoa vaan että en usko sieluun...tai piruun...tai siihen että piru olisi harmittoman nettitestin takana...

on tuossa testissä pieni ajatus saada siirtymään terveellisempään elämäntyyliin, ja monessa mielessä se on aika hyvin tehty - paras näkemäni. mä kyllä lätkin sinne vähän mitä sattui, ja katselin myös, mitä tapahtuu kun painelee aina vain seuraava (sukupuoli ainoa pakollinen annettava tieto).

elba
Gideon

Mutta minä uskon, piru voi olla sen takana.

Gideon
elba
No minä elän 84-vuotiaaksi. Kuolinpäiväni testin mukaan olisi perjantai 20. syyskuuta 1975.

Kannattaako tällaisia testejä tehdä? Eikö se ole melkein sama kuin myisi sielunsa Pirulle?

"perjantai 20. syyskuuta 1975". Miten sinä voit kuolla menneisyydessä???

elba

No nyt uskon kummituksiin!
Tyyppi kirjottelee manan majoilta: "...perjantai 20. syyskuuta 1975."

Minulla on alle 1 prosentin mahdollisuus elää 75 -vuotiaaksi tahi yli. Jesh!
Paljonpa on väliä.
Rock ´n roll....

0-vuotissynttäritesti (syntynyt 3.3.2006):

- elät 3% todennäköisyydellä NaN-vuotiaaksi tai vanhemmaksi

- nykyisellä elämäntavoillasi kuolet 1-vuotiaana perjantaina 13 helmikuuta 2009

Tiistaina 17 huhtikuuta 2044 tulee lähtö manalan majoille. Taidan jatkaa painonpudotusta ja viinatonta loppu-ikää. Ehkä tylsä elämä ilman huumeita voittaa elämän todellisen palon.

Kultamuna
Testissä nayttää vaikuttavan eniten perintötekijät...elämäntavoista siis viis. Otetaan ilo irti!

voitko uhrautua ja tarkentaa perintätekijöiden merkitystä testissä? Joiltakin osin se nimittäin olla oikeesti ratkaiseva.

elämä pitää elää niin että siitä nauttii - siis jos mieluummin haluaa ajaa 80km/h ja elää 50-vuotiaaksi kuin ajaa 50km/h ja elää 80-vuotiaaksi niin siitä vaan - menox!

Vastaaja_s24fi
Kultamuna
Testissä nayttää vaikuttavan eniten perintötekijät...elämäntavoista siis viis. Otetaan ilo irti!

voitko uhrautua ja tarkentaa perintätekijöiden merkitystä testissä? Joiltakin osin se nimittäin olla oikeesti ratkaiseva.

elämä pitää elää niin että siitä nauttii - siis jos mieluummin haluaa ajaa 80km/h ja elää 50-vuotiaaksi kuin ajaa 50km/h ja elää 80-vuotiaaksi niin siitä vaan - menox!

Veikkaan myös että painoindeksillä on paljon merkitystä. Itselläni se on n. 27 mutta en siitä huolimatta ole ylipainoinen, rasva n. 18%, vaan harrastukseni takia hiukka lihaksistoltani raskaampi. Tuo siis tekee vääristymää. (Olettaa olevan läski vaikka ei olekkaan)

Myös isovanhempien ikiä kysyttäessä pitää tehdä kyselyissä kompromisseja jos joku onkin kuollut alle 80 vuotiaana ja kaikki muut yli ja jopa yli 90 vuotiainakin.

Eli omalta kohdaltani löysin ainakin kaksi tulkinnanvaraista, jopa virheellistäkin kohtaa.

EDIT: Tein testin uudestaan niin että rukkasin geeni- ja painoindeksiä edullisempaan suuntaan. Yllätyksekseni vain prosenttiluku muuttui.
Aikaisemmin 52% ja nyt 68% todennäköysyydella elän 76 vuotiaaksi tai vanhemmaksi. No, onhan tossa jo 14% ero. Alarajaan ei kuitenkaan tuntunut vaikuttavan. Tulee ilmeisesti suoraan jostain tilasto taulukosta syntymäajan perusteella.

mskomu
Seuraa 
Viestejä672

Sitä harmittelin, että tuolta ei löytynyt "Olen päätoiminen opiskelija" -kohtaa, kun kysyttiin työtilannetta. Noh, vastasin siihen olevani alan töissä, joka mitä suurimmalla todennäköisyydellä toteutuu.

"Elät 45% todennäköisyydellä 74-vuotiaaksi tai vanhemmaksi.
...

Nykyisillä elintavoillasi kuolet 75-vuotiaana lauantaina 30. huhtikuuta 2061"

tiäremiäs
Mää kuolen 50-luvulla tai sitten, jos muutan tapoja niin 70-luvulla

70-luvulla? !!!! 2070?

Aika nuari oot tiäremiäheksi. Jos vuonna 2070 olet 90wee, olet nyt vasta 26wee. Onnittelen :)

Pysy tiäremiähenä ja kummastele maailman ihmeellisyyttä. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa ....

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat