Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012

Kolmatta aamua putkeen olen herännyt ja tuntenut oloni hyvin krapulaiseksi, vaikka en olisi mitään edellispäivänä juonut. Suuta kuivaa, päähän koskee ja on muutenkin vähän jäätävä olo.

Ensin tuli mieleen, että onko ehkei unen määrä ole riittävä, mutta olen nukkunut aika pitkälti saman verran mitä yleensä. Nukkumaanmenoaika on vaan ollut toinen. Viime vuosina koulu- tai työviikkoina olen mennyt nukkumaan keskimäärin yhden paikkeilla ja herännyt yleensä klo 7-8 aikoihin, nyt muutaman päivän ajan olen mennyt nukkumaan neljän aikoihin ja heräillyt 10-11 kieppeillä. Ei sikäli kovin kummoinen ero unen määrissä. On mulla tämmöistä "unikrapulaa" aikaisemminkin ollut, mutten muista kolmesta perättäisestä päivästä.

Onko unirytmin äkillinen muutos kuitenkin olojen aiheuttaja? Sää kenties? Vai avaruusolennotko mua on käyneet tökkimässä öisin? Ja onko muilla vastaavaa ja jos on, niin kuinka usein?

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Sivut

Kommentit (21)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Oletko miettinyt sitä siitepölyn määrää mikä nyt pöllyää kaikkialla.... Itsellä, ilman lääkettä, olo on kuin krapulaisella varsinkin aamulla.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
Astronomy
Oletko miettinyt sitä siitepölyn määrää mikä nyt pöllyää kaikkialla.... Itsellä, ilman lääkettä, olo on kuin krapulaisella varsinkin aamulla.

Mitään siitepölyallergiaa tai en muutenkaan mitään oireita siitepölystä saa ulkona liikkuessani, niin voiko se vaikuttaa tuohon krapulaiseen oloon? Voihan tuo tietysti olla osasyy (miksei pääsyykin), en tiedä. Varmaan tunnin verran tuntuu rapulaiselta aamuisin, sitten se olo häviää.

Entäpä jos ihan sattumalta on tullut nukuttua huonoissa asennoissa, selittäisi päänsäryn. Ja jos monttu auki on nukkunut, niin kaipa se suukin siinä kuivaa sitten. Emmä tiiä.

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
CE-hyväksytty
Ootko juonu tarpeeksi? Siis alkoholittomia juomia. Suola- ja sokerilitkuja ja semmosia.

Lähinnä kahvia on tullut kiskottua aamusta yöhön, kuten tavallista. Ehkä satunnainen vesilasi tulee toisinaan ryystettyä.

Mietin tässä, että kun aamulla on joka tapauksessa rapulainen olo, niin melkein se olisi sama ottaa vähän kuppia tänään.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä42447
Liittynyt6.12.2009
Reisimasa

Lähinnä kahvia on tullut kiskottua aamusta yöhön, kuten tavallista. Ehkä satunnainen vesilasi tulee toisinaan ryystettyä.

Mietin tässä, että kun aamulla on joka tapauksessa rapulainen olo, niin melkein se olisi sama ottaa vähän kuppia tänään.

Hienon tarinan ne aivot rakentaa jotta saa perusteltua viinan juonnin ?

Ihminen on älykkäimmillään ja luovimmillaan kun addiktioon tarvitaan ainetta?

Reisimasa

Kahvi on diureetti eli nestehukkaa tuo voi ollakin. Nestehukkaahan on myös krapulassa, joten ehkä siksi oireet samankaltaiset?

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Tuttu tunne, johtuu nestehukasta. Parannuskeino on riittävä ei-maustetun veden juominen edellisen päivän aikana, makuuhuoneen lämpötilan laskeminen, hiukan lyhyempi yöuni tai vesilasi sängyn viereen niin, että kulautat sen heti, jos käyt hereillä yön aikana.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
emp
Reisimasa

Kahvi on diureetti eli nestehukkaa tuo voi ollakin. Nestehukkaahan on myös krapulassa, joten ehkä siksi oireet samankaltaiset?

Myytti, joka on kumottu jo aikoja sitten.

Kahvin kofeiini vaikuttaa nestettä poistaen (diureetti), mutta noin 500 mg kofeiinia/vrk ei aiheuta nestetasapainon häiriöitä tai kuivumista. Kofeiinipitoisen juoman vesi kompensoi sen aiheuttaman akuutin diureettisen vaikutuksen. http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi ... ksessa.pdf S. 40

(Kahvikupillisessa on n. 100 mg kofeiinia. Toki kahvista ja kupista riippuen.)

Hämmentää.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8640
Liittynyt16.3.2005

Minulla oli surkea aloitus sunnuntaille. Edellisenä päivänä kävin poikkeuksellisesti rämpimässä erään metsäjärven rannalle heitto-ongen kanssa. Kuumaa puuhaa ja ehkä jonkin verran siinä suolamenetystä. Sunnuntaina kävin joskus 5-6 aikaan kusaisemassa ja takaisin petiin. 9 pintaan nousin silmät turvonneina ja aivan kankkusessa. Tippaakaan ei ollut taustalla mitään alkoholia.

Tuli mieleen, jotta jokin vahvasti toksinen siitepöly olisi voinut olla viikonloppuna liikenteessä. Maarian kämmeköitä siinä metsäjärven soisella rannalla kukki runsaasti. Tuo lienee ainakinmyrkyllinen kasvi.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

viitmar
Seuraa 
Viestejä336
Liittynyt26.6.2012

Unissaan kävely lie tuttua kaikille, mutta tässä on selvästikin kyse unissaan juonnista! Itse kärsin (nautin) samasta

- AIVAN MIELENVIKAST LÄPPÄNDEEROST! -

No onpas outoa, itselläkin sunnuntaina herätessä huomattavan krapulainen olo, turvonneet silmät jne. Siitepölyallergiaa on jonkin verran mutta normaalisti rupeaa vain nokka vuotamaan tai silmiä kutittamaan. Näistä tutuista oireista ei ollut tietoakaan ja edellisenä iltana join yhden II-oluen

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012
Denzil Dexter
Tuttu tunne, johtuu nestehukasta. Parannuskeino on riittävä ei-maustetun veden juominen edellisen päivän aikana, makuuhuoneen lämpötilan laskeminen, hiukan lyhyempi yöuni tai vesilasi sängyn viereen niin, että kulautat sen heti, jos käyt hereillä yön aikana.

Sitä se varmaan on. Kämpillä on ihan hevetin kuuma ja tässä on tullut viimepäivinä liikuttua aika höpönä. Ja nesteytys nyt on ollut kuumaa kahvia, nestettähän se sekin on, mutta kuitenkin.

Lämpimät säät on kivoja, mutta nyt on vähä turhan kuuma. Meniskö kolmatta kertaa suihkuun, uimaan vai etsiäkö iso kivi metsästä ja rakentaa pesä sen alle...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8640
Liittynyt16.3.2005

Etsi iso kivi ja punnerra se pois tieltä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Reisimasa
Kolmatta aamua putkeen olen herännyt ja tuntenut oloni hyvin krapulaiseksi, vaikka en olisi mitään edellispäivänä juonut. Suuta kuivaa, päähän koskee ja on muutenkin vähän jäätävä olo.

Ensin tuli mieleen, että onko ehkei unen määrä ole riittävä, mutta olen nukkunut aika pitkälti saman verran mitä yleensä. Nukkumaanmenoaika on vaan ollut toinen. Viime vuosina koulu- tai työviikkoina olen mennyt nukkumaan keskimäärin yhden paikkeilla ja herännyt yleensä klo 7-8 aikoihin, nyt muutaman päivän ajan olen mennyt nukkumaan neljän aikoihin ja heräillyt 10-11 kieppeillä. Ei sikäli kovin kummoinen ero unen määrissä. On mulla tämmöistä "unikrapulaa" aikaisemminkin ollut, mutten muista kolmesta perättäisestä päivästä.

Onko unirytmin äkillinen muutos kuitenkin olojen aiheuttaja? Sää kenties? Vai avaruusolennotko mua on käyneet tökkimässä öisin? Ja onko muilla vastaavaa ja jos on, niin kuinka usein?

Mulla tulee kans unikrapulaa jos menee aamuyöstä, tai aamupuolella yötä, nukkuun ja herää iltapäivällä. Sitte tuli semmonen mieleen, että ookko syöny paljo suolasta viime päivinä. Esim. piilosuolaa tullu jostain?

Hämmentää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat