Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Luin jostain, että langaton optinen hiiri vie vähemmän virtaa kun matto on yksivärinen ja vieläpä valkea.
Itse teippasin A-4: sen kuvioidun maton päälle sen eikä virta lopu millään.
Hiukan on liukas.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Sivut

Kommentit (21)

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1567
Liittynyt12.4.2005
Octopitos
Luin jostain, että langaton optinen hiiri vie vähemmän virtaa kun matto on yksivärinen ja vieläpä valkea.
Hiukan on liukas.

Kerrotko vielä, mitä ihmettä teet tietokoneellasi sellaista, että hiiren paristojen kestolla olisi jotakin merkitystä? Eihän noita minun tarvitse vaihtaa kuin kerran pari vuodessa. Tosin minulla on useampi tietokone, ja niistä vain yksi kerrallaan on käytössä. Lisäksi käytän yhdessä läppärissä enimmäkseen hipaisuhiirtä, ja muistakin katkaisen hiirestä virran, kun kone ei ole käytössä.

Vanha jäärä

Oranki
Seuraa 
Viestejä1309
Liittynyt12.12.2006
CE-hyväksytty
Tottakai paristojen kestolla on väliä.

Ei se ole paristojen vika jos hiiri on huono.

Älä anna auringon pilata sadettasi. Nouse ylös ja valita!

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Vanha jäärä
Octopitos
Hiukan on liukas.

Kerrotko vielä, mitä ihmettä teet tietokoneellasi sellaista, että hiiren paristojen kestolla olisi jotakin merkitystä? Eihän noita minun tarvitse vaihtaa kuin kerran pari vuodessa. Tosin minulla on useampi tietokone, ja niistä vain yksi kerrallaan on käytössä. Lisäksi käytän yhdessä läppärissä enimmäkseen hipaisuhiirtä, ja muistakin katkaisen hiirestä virran, kun kone ei ole käytössä.

Mitäs helvetin väliä sillä on mitä minä koneellani teen, luin vaan tälläisen uutisen, ja pienistä puroista ne suuretkin virrat muotoutuu, taidat olla jo liian vanha jäärä.

o_turunen kirjoitti:

viitmar
Seuraa 
Viestejä336
Liittynyt26.6.2012

"Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni.

Eikös se jopa vähä helpottais jos suunsa tässä tilanteessa aukaisisi? Muutaman sentin taso laskisi siis..

- AIVAN MIELENVIKAST LÄPPÄNDEEROST! -

Cogida
Seuraa 
Viestejä161
Liittynyt25.5.2013
Hiiren paristojen käyttöikään vaikuttavat useat muuttujat. Vaikka paristojen tarkan käyttöiän määrittäminen onkin mahdotonta, paristojen käyttöikään eniten vaikuttavat tekijät tuntemalla voi saada varsin hyvän käsityksen mahdollisesta käyttöiästä – ja joissakin tapauksissa myös onnistua pidentämään paristojen vaihtoväliä.
Kuinka paljon käytät hiirtä.
Tämä voi vaihdella huomattavasti sen mukaan, käytätkö hiirtä koko päivän, päivittäin työntekoon tai vain silloin tällöin kotona muutaman tunnin ajan.
Kuinka käytät hiirtä.
Mitä enemmän liikutat hiirtä, sitä enemmän virtaa se käyttää. Jos käytät hiiren sijasta näppäinkomentoja, hiiren paristot kestävät kauemmin.
Millaisia tehtäviä suoritat.
Kulutatko runsaasti aikaa hiirtä kuormittavien toimintojen, kuten verkossa surffaamisen, parissa? Vai kulutatko suurimman osan ajastasi kirjoittamalla sähköpostiviestejä ja asiakirjoja, mihin tarvitaan vain hyvin vähän hiiren liikettä?
Millaisella pinnalla käytät hiirtä.
Tunnistinsensori on hiiren eniten virtaa kuluttava osa. Hiiren käyttöpinta vaikuttaa näin ollen siihen, kuinka paljon virtaa sensori käyttää. Vaikka parhaat käyttöpinnat saattavatkin vaihdella käytetyn hiiren mukaan, yleensä on parasta välttää tummia, karkeita tai haaleita pintoja.
Tahaton liike.
Oletko liikkeellä hiiren kanssa? Muista sammuttaa hiiri virtakytkimestä ennen matkalle lähtöä. Vaikka hiiremme onkin suunniteltu siirtymään lepotilaan, kun niitä ei käytetä, ne siirtyvät takaisin käyttötilaan, jos ne liikkuvat laukussa tai ovat kädessä. Tämä liike voi kuluttaa runsaasti virtaa.
Käyttämäsi paristot.
Käytätkö vanhoja, halpoja tai ladattavia paristoja? Kaikki nämä seikat saattavat vähentää hiiren paristojen käyttöikää. Normaalisti uudet, laadukkaat paristot kestävät pisimpään. Jos haluat varmasti saada pisimmän paristojen vaihtovälin, vaihda hiiren molemmat paristot yhtä aikaa ja käytä saman pakkauksen paristoja. Paristojen käyttöikää saattaa lyhentää myös paristojen merkkien, tyyppien ja vanhenemispäivien sekoittaminen.

http://www.logitech.com/fi-fi/product/w ... 345?crid=7

Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1567
Liittynyt12.4.2005
Octopitos

Mitäs helvetin väliä sillä on mitä minä koneellani teen, luin vaan tälläisen uutisen, ja pienistä puroista ne suuretkin virrat muotoutuu, taidat olla jo liian vanha jäärä.

Jos maailman aiot pelastaa, niin käytät johdollista hiirtä. Jos aiot maailman pelastaa kunnolla, niin lopetat sekä tietokoneiden että internetin ja muiden langallisten tai langattomien yhteyksien käytön kokonaan.

Vanha jäärä

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
Vanha jäärä
Octopitos

Jos maailman aiot pelastaa, niin käytät johdollista hiirtä. Jos aiot maailman pelastaa kunnolla, niin lopetat sekä tietokoneiden että internetin ja muiden langallisten tai langattomien yhteyksien käytön kokonaan.

En yritä ainakaan tietoisesti maailmaa tällätavoin pelastaa, mutta mulle oli aivan uutta että alustan pinta voi vaikuttaa virran kulutukseen.

o_turunen kirjoitti:

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Sähverillä on tuossa hyvää tietoa aiheesta!

o_turunen kirjoitti:

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011
Vanha jäärä
Eihän noita minun tarvitse vaihtaa kuin kerran pari vuodessa

Ehkä jos käytät konetta sen 10min päivässä sähköpostin katseluun.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Paul M
Seuraa 
Viestejä8640
Liittynyt16.3.2005

Minulla on kaksi AA-akkua hiiressä. Myös on laturi siinä käsillä ja patteritesteri. Pimennyksen hetkellä mittaan kumpi akuista on tyhjempi ja siirrän sen lataukseen. Tilalle ladattu akku. Olen vuosien aikana säästänyt tällä puuhastelulla hiilijalanjäljessäni aivan varmasti mikrogramman hiiltä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010

Harmi, ettei ole enää HT kaltaisia huipputiedemiehiä, jotka osaisi selittää mistä johtuu, että hiiri kuluttaa erilailla virtaa eripintaisilla hiirimatoilla..
Lentäjän poikaa kaivattaisiin.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14400
Liittynyt16.3.2005

Ettekä sitten itse viitsineet mitata. Riitelette turhasta. Minäpä mittasin logitechin 1,5 V patterilla toimivan siimahännän ravinnontarpeen. Paljastan tulokset, kun joku muukin on asiaan asianmukaisesti perehtynyt.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
o_turunen
Ettekä sitten itse viitsineet mitata. Riitelette turhasta. Minäpä mittasin logitechin 1,5 V patterilla toimivan siimahännän ravinnontarpeen. Paljastan tulokset, kun joku muukin on asiaan asianmukaisesti perehtynyt.

Arvaus: Lepotilassa < 5uA, liikkeen aikana 10mA.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat